Tammikuun turinat

LÖYTY JO :D kertokaas viisaammat mistä saan tietää jos oon unohtanu tän foorumin oman salasanan?!?!? :grin ku hommasin tabletin ja siihe sais taas kätevästi tän foorumi sovelluksen,mut ku yritän kirjautua nii ee salasana olevinaa kelepoo eikä siinä sit oo mittää mistä sen sais"palautettua"... o_O
 
Muokattu viimeksi:
Vielä vessa-asiaa; mullakin vauva aika alhaalla, johtuneeko siitä, että jo pari viikkoa on ollu vatsa aivan sekaisin? Painaako se vauva jotenki johonki...? Pitää heti juoksujalkaa (heh, pikalyllerrysvauhtia) kiirehtiä vessaan jos tulee veskihätä. Ja välillä tuntuu vauvan hikottelu lähinnä perä-aukon suunnalla? (nyt parhaillaan kyllä alavatsalla, välillä häpykummun alla). Tää on kova hikkailija :)
 
Vielä vessa-asiaa; mullakin vauva aika alhaalla, johtuneeko siitä, että jo pari viikkoa on ollu vatsa aivan sekaisin? Painaako se vauva jotenki johonki...? Pitää heti juoksujalkaa (heh, pikalyllerrysvauhtia) kiirehtiä vessaan jos tulee veskihätä. Ja välillä tuntuu vauvan hikottelu lähinnä perä-aukon suunnalla? (nyt parhaillaan kyllä alavatsalla, välillä häpykummun alla). Tää on kova hikkailija :)
Meillä hikotellaan kanssa paljon. Monasti samoihin aikoihin joka päivä. Ja jos vaikka ruokapöydässä istuu niin tuntuu tosiaankin perä-aukossa ja sielläpä siellä..
Nyt uutuutena viime viikon älyttömistä vatsan yövihlomisista (en pystynyt olemaan kyljillään ollenkaan) on, että kun löydän yöllä kivan kylkiasennon niin vauva alkaa potkimaan just sitä kylkeä. Eli "nukun" selällään tai jossain ihmeen puoli kylki asennossa.
 
On tää vaan huippu foorumi. Kaikki tuntuu olevan normaalia, tosta mahan juilimisesta oon kans ollu huolissani mutta sekin siis normaalia.

En muista mitään tämmösiä vaivoja edellisistä raskauksista. Sen fiiliksen kyllä kun synnytin että sattuu niin paljon, onkohan se vauva edes tän kaiken arvoinen (onhan se) ja kipu loppuu kyllä. Olikohan sitten aika mikä kultaa muistot..
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oireet kyl vaihdelleet raskauksissa. Eka raskaus oli kivuton ja helppo, pystyin liikkumaan normaalisti ja omat vaatteet alusta loppuun. Toka ja kolmas oli aivan perseestä! Liikuntakieltoa ja sitä myöten sit järkyttävät kivut yms. Nyt taas melko helpolla päässyt, liikuntaa normaalisti ja kivut pysyy aisoissa. Että voihan se aika kullata muistoja tai sit vaan on raskaus erilainen :P
 
Mulla on noi ilmeisesti arpien kiinnikkeet jotka välillä aiheuttaa kovempaakin kipua. Kaks edellistä on ollu helppoja alussa mutta vaikeempia lopussa. Sentään ei liikuntakieltoo tullut mutta lähellä sekin oli.
 
Me käytii tänää synnytysvalmennukses, jotenki todellisempi olo et ei oo laskettuu aikaa enää ku vajaa 2kk. Huome ois neuvola ja isyydentunnustus
 
Viime viikolla meillä oli perhevalmennus,hengitystä ja rentoutusta raskauden ja synnytyksen aikana. En nyt tiiä oliko siitä mitään hyötyä niinkö ei ollu siitä ekastakaan käynnistä,puhu semmosta mitä jo tiesin. Mulla on huomena neuvolalääkäri,vähä jänskättää mitä sieläki sanotaan. Eka kertaa ronkitaan alakertaki. Nyt sitä vasta tajuaa oikeasti että kohta räjähtää ku on pyykänny pikku vaatteita,lääkäri aika ja neuvoloita vähä tiheämmin,viikot suurenee. Nyt pitäis vielä pakata sairaalaväsky ko olen siskon mielestä kuulemma vähä myöhässä sen suhteen. Olis pitäny jo olla valmiina :D
 
Mä kans mieheltä kysyin että joko pitäs laitella kassia kuntoon niin meinas, että eiköhän sitä kerkiä helmikuun aikana :D koitin kysellä että onko jotain mitä se sinne haluais niin kuulema ei. Sen lakupussin kyllä otan itelleni, mutta ei sitä voi kovin aikaseen sinne hommata, tai saa kaupassa rampata monet kerrat :P viime viikolta lähtien on supistukset tulleet kipeämpinä että ehkäpä siellä alkaa paikat kypsyä... Vaikka kaveri on kyllä aina vaan aivan mitenpäin sattuu! Eikös aiemmin neuvolakäyntejä ole loppuvaiheessa alkanut olla viikon välein(viimeinen kuukausi)? Jos nyt en väärin muista niin meni tuossa ajanvarauskortissa musta niin että 35, 37, 39, 41 viikoille oli ajateltu käynnit, joista tuo 35 on samalla lääkäri. Varmaan tarvittaessa sitten useammin... :-o

Mitäs muuta... Oma olotila alkaa kyllä olla jo aivan kypsänä tähän vaikka viikot ei vielä annakkaan periksi. Jokapaikkaa särkee ja kolottaa, korkeanpaikan leirillä oot koko ajan ja puhkut ja puhiset vaan :D öisin kun käännyt nii rutina vaan kuuluu koko lantionseudulta ja tosiaan unet on mitä on. Hirveesti haluais kävelemään ulos mutta kun pääset pihalta tielle niin saat kääntyä jo takas. lapsiraukat ku joutuvat tämmöstä äitiä kestämään! Silti ne on (vielä) vauvasta intona ja kovasti oottavat että saisivat pikkusisaruksen maailmaan :Heartred

Mieliala mennyt siis tälle aamua vähän vaihdellen :wink mutta ylöspäinhän tästä vaan taas noustaan!
 
Täällä kans puhkutaan ja puhistaan! En pysty yhtä aikaa kävelemään ja puhumaan välillä, muuten loppuu henki!:eek:
Hieman huonoa omaatuntoa poden myös, sillä lasten kanssa ulkoilut ja lenkkeilyt on jääneet kyllä hyvin vähäisiksi nyt parin viikon ajan.. Kun en yksinkertaisesti pysty enää kävelemään kuin ihan pikku matkoja, tai muuten alkaa supistelemaan ja tosiaan hengästyn ihan hiiteen.:confused:
Hyvä kuulla etten ole ainoa, pieni stressi on jo meinannut tulla asiasta... Muutenkin olen huomannut että väsymys painaa päälle. Joka loppuraskaudessa on ollut sama juttu, että kun viikot vähenee, niin iskee jäätävä jatkuva väsymys. Ilmeisesti kroppa yrittää kertoa että nyt pitää ladata akkuja tulevaa koitosta varten..?
 
Tänään beibeli ilmeisesti poviaan tunki mahasta läpi. Tunsin oikein semmosen terävähkön jutun tossa kun kokeilin. En tosin tiedä mutta voihan se olla ollu joku muukin raaja mutta jotenkin tuli polvi mieleen kun oli semmosella kohtaa että vois olla. :)
 
Maito auttaa ainakin mulla mutta saattaa olla vaan hetkellinen ilo. Joskus se kyllä lähtee mut välillä pysyy vaan hetken pois.
 
Mulla on refluksitauti, mutta samalla periaatteella se närästyskin tulee.. Pitää etsiä siis ne ruuat, jotka aiheuttavat närästystä ja vältellä semmoisia. Mulla pahin on leipä, sit tulee sipulit, sitrukset, omena, suklaa, tavallinen kahvi, jotkut teet, kurkku kuorineen, kaalit, tomaatti ja paaljon muuta. Maitotuotteista tosiaan voi olla apu, jos ei ole kyse pahasta närästyksestä, toinen ehkä hassulta kuulostava on muutaman mantelin pureskelu.
 
Meidän isän vinkki on sekoittaa ruokasoodaa veteen ja juoda se. Esim. 1tl lasilliseen, testaa vaikka tuollaisella määrällä aluksi. Itse oon kokeillu 2x ja on auttanut.
 
Tuosta tuli mieleen, että mun närästys on kadonnut. EI oo ollu muuten moneen viikkoon närästystä, postiviista. Tästä pitää nauttia :hilarious:

Raskaudet voivat todellakin olla erilaisia. Mulla helpoin raskaus oli toka, sitte eka ja tää on ollu vaikein. Niin paljon huolia, alusta asti ja vieläkin on. Supisteluja Ollu kaikista, samoin oksentelua. Tokassa vähiten. Mut tässä alkoi varhain. Ja selkäkivut nyt vähän parempana mut niitä ollu tosi paljon, aiemmissa ei juurikaan ollut. Hengästyn herkästi. Ja unettomuutta tässä raskaudessa, Se on uuvuttavaa. Plus se klexane -hoito. :shy:

Mut toivon että synnyttäminen/sektio olis puolestaan helppoa. ..:playful:
 
Mä en edes halua kuvitella mitä helvettiä se vauvan kans tulee olemaan ku näin helppo raskaus :D Unettomuuden pitäs valmistaa yöheräilyihin vauvan kanssa, mut mun mielestä tää on aivan helvetin sairasta, että 2-3h unta ja sit on elimistö sitä mieltä, että nyt riittää... No kai se sit riittää. Kaks edellistä ollut niin helppoja vauvoja, että nyt sitä varautuu vain pahimpaan, voipahan sit yllättyä positiivisesti jos kaikki meneekin odotettua paremmin :)
 
Tänne on rantautunu väsymys..saattaa osittain johtua öisistä lonkka ja häpyluu kivuista jotka haittaa nukkumista mutta yhtään päivää ei mene ettenkö ottais päikkäreitä..
 
Hikotteleeko teidän muiden vauvat aina kun itse syö? Täällä alkaa aina ruokaillessa tikitys alavatsassa :D
 
Takaisin
Top