Tammikuun turinat

^ mulla tuli pari päivää sitten myös tuollainen poksahdus, eikä ollut kyse kalvojen napsumisesta. Säikähdin ihan hirveästi että mitä tapahtui, kuului oikein korviin asti kauhea napsahdus. Tulin vaan tulokseen, että lantioluut naksahti, mikä sitten vihlasi ja tuntui siltä että koko alakerta olisi mennyt rikki.

Pää on kyllä pitkään ollut lantiossa, välillä saattaa vielä nousta, mutta pääasiassa siellä pyörittää päätään, mikä sattuu kohdunsuulle ihan kiitettävästi.
 
Aha etten ole onneks ainoa joka on menossa rikki jo nytten..sen häpyluun poksahuksen jälkeen tuo on ollu paljon herkempi ja kipeämpi ku liikkuu,jotenki nivuseen asti säteilee se kipu,hyvä jos saa kenkää jalkaan :/
 
Mulla paukkuu ja rutisee vaan selän puolella, tossa häntäluun kohdalla ja lonkat elävät tietysti aivan omaa elämäänsä... Oon yrittänyt nyt enemmän sit treenejä kohdistaa tuonne selkään ja lonkkiin, saa nähdä onko mtn apuja.

tähti92, kuulostaisi ihan repeämältä tai venähdykseltä häpyliitoksessa. Onks sulla jtn tukivyötä käytössä tai mahdollisuutta saada sellasta vaikka neuvolan kautta? Myös leveän, pitkän ja joustamattoman huivin voi sitoa liitoksia ja lantiota tukemaan :)
 
Neuvolasta sanotaan ku kitisen kivuista joka kerta että se on ihan normaalia ja ettei se ehkä ihan loppuun asti ole kipeä..onneks se lääkäri kohta,jos vaikka sen vois jotenki tutkia.
 
No joo, tietyllä tapaa kivut kuuluu raskauteen, mut noita kipuja voi mahdollisesti helpottaa, joten vähän outo suhtautuminen neuvolassa :sad001 Toivottavasti lääkäri osais auttaa!
 
Juu kyllä nämä kivut kestää ku tietää miks niistä kärsii mutta liikkua ei kovin jaksa vaikka haluais ja pitäiski..
 
Onko teillä monilla käytössä joku tukivyö? Mulla ei oo, eikä oikein enää jaksais investoida mihinkään raskausajan juttuun kun ajattelee että kohtahan tää aika on ohi (5-7viikon kuluttua). Mutta ei oo pahoja selkäkipuja ollutkaan (no välillä vähä..) en sit tiedä oisko se mukava olon helpottaja viimeisille viikoille kuitenkin? Olo on muuten vaan niin "tukala" varsinkin iltaa kohti, helpottaiskohan tukivyö semmosta...?
 
Onko teillä monilla käytössä joku tukivyö? Mulla ei oo, eikä oikein enää jaksais investoida mihinkään raskausajan juttuun kun ajattelee että kohtahan tää aika on ohi (5-7viikon kuluttua). Mutta ei oo pahoja selkäkipuja ollutkaan (no välillä vähä..) en sit tiedä oisko se mukava olon helpottaja viimeisille viikoille kuitenkin? Olo on muuten vaan niin "tukala" varsinkin iltaa kohti, helpottaiskohan tukivyö semmosta...?
Minä sain kaverilta lainaan semmosen tukivyön. En pystynyt pitämään kun painoi minulla niin tuonne vatsan alle. Mutta kuullut kyllä että joillekin siitä apua :)
 
Mulla on sellainen mahan yli menevä tukivyö jota oon just ottamassa enemmän käyttöön. Mun mielestä se tuo kyllä mukavuutta tässä vaiheessa. Esim kun kävellessä tai touhutessa maha kipristelee tai kipeilee ja pyytää hidastamaan. Niin auttaa siihen. Ja mahan kovettumisia myös vähentää. Mutta viimeksi en tykännyt enää ihan lopussa pitää sitä.

Että onhan se vähän yksilöllistä, onko siitä apua. Oiskohan Fransesca sulla mahiksia hankkia käytettynä sellaista?

Mulla carriwell merkkinen. Mulla on myös toisenlainen kapeampi mut se auttoi enemmän selkäkipuiluun jota mulla oli ekan raskauden keskivaiheilla.
 
Mulla on muistaakseni Anita merkkinen tukivyö. Ihan kiva, en nyt mitään suurensuurta eroa huomaa, mutta kyllähän se tukee vatsaa hyvin. Masutuubejakin on pari sellasta vähän tukevampaa sorttia.
 
Vähän riippuu mihin tarvitsee tukea, mahan kannatteluun vaiko löysään lantioon, että sen puolesta sit pitäs osata valita se just oikea ja oikeaa kokoa :D Mä en oo mtn käyttänyt, liikunnalla ja venyttelyllä tähän asti pärjännyt hyvin onneksi.
 
Mä kävin lainaamassa kuntoutuksesta ja käytin 2 kertaa. En oikein tykännyt... nousee koko ajan jos joutuu paljon kumarteleen ja näkyy kaikkien vaatteiden alta. Lisäksi rakkoon tulee paineen tunne niin joutuu vessassa käymään vielä useammin :D
Mutta siis jos haluat kokeilla niin kannattaa ehkä lainata jostain, näillä viikoilla voi olla vähän turha investointi.
 
Mulle kans kaveri suositteli tukivyötä, ku on selkä ollut jumissa viime aikoina pakkailusta. Muutto edessä täälläkin siis. En ole kyllä vielä sitä tukivyötä ehtinyt hankkia, menee tähän muuttotöhötykseen kaikki aika näköjään... Innolla odotan että pääsen lastenhuonetta sisusteleen :)
 
Johonkin kirjotelinkin omasta naksumisesta... mutta täällä naksuu maha nykyään päivittäin ja se myös tuntuu :) ei siis mitenkään kipeältä tms. jotain ne kalvot siellä poksuu, tiiä sitten mitä :D
 
Tsemppiä teille kipuilijoille. Itse en ole vielä joutunut kipujen kanssa taistelemaan. Oikeastaan yllättävän helpolla olen päässyt ainakin tähän saakka, ellei sitä kaatumista ja osastolla olemista lasketa. Töissä jaksaa vielä ihan ok:sti touhuta, mutta työpäivän jälkeen on kyllä aika väsynyt. Töitä enää reilu kolmisen viikkoa ja sitten loppuu. Pitkät kävelymatkat esim. shoppaillessa kyllä aiheuttaa kivuttomia supistuksia, joten välillä pitää vähän levähtää.
 
kauhee mylläys taas mahassa...ja ei,ei kävellä enää"pitkiä" matkoja putkeen ilman istumista :sad001 äskenki alko jo supistaa ja sit ku tuo samaa aikaa hirveetä mylläystä pitää nii eipä siinä paljoo liikuta... :/ lonkkiin ja selkään sattuu myös... Ja nukkua voisin ainaki tänää koko päivän mut iltaan jaksettava... Rv 33+5...
 
Mulla on nyt rv 31+2. Riesaks on ilmestyny pahoinvointi, huimaus ja ylävatsakivut (jälkimmäinen jatkunut jo muutaman viikon). Lisäksi mikään ruoka ei maistu. Pitäis keksii jotai pientä kaloririkasta et sais kaksosten ja oman energiatarpeen turvattua. Paino ei oo oikeestaan joulukuun alun jälkeen itellä noussu kiloa enempää, vaikka vauvat on kasvanu kovasti. Sais vaan nukkua kaikki päivät nii olo ois parempi.
 
Tsemppiä kaikille kipuilijoille! Itselläkin ollut tähän asti suht helppoa, mutta nyt lähiviikkoina on alkanu tuntua raskaalta tämän ruhon raahaaminen.. :grin
Nyt on ilmennyt myös sellainen mielenkiintoinen "vaiva", että koska maha on jo nyt tosi alhaalla, niin vessassa käynti on tosi hankalaa! Siis pytyllä istuminen! Vatsa painaa reisiä ja rakkoa, ja vauva alkaa aina protestoida potkimalla tuota asentoa.. Kiva käydä vessassa kun siellä ei tosiaan voi istua kuin ihan pienen hetken...:grin
Onko muilla samaa? Ketään jolla on vatsa myös tosi alhaalla..?
 
Mulla vessakäyntien ongelma on lähinnä se, että supistaa aina ja maha on alhaalla, niin en pysty istumaan sen kivikovan pallon kanssa. :D takakenossa joo, mutta se nyt onkin tosi herkkua.
 
Sama juttu. Vatta on aika alhaalla kuulemma ja aina ku vessassa istuu niin pikkunen alkaa potkimisen ja möyryämisen,ei kovin kivalta tunnu. Miehekkäästi haarat levällään istuskella sielä pöntöllä,siltä se vähä tuntuu nykyään. Aika tukalaa alkaa olemaan jo. Laittaa vaatteita päälle niin sitä läähättää jo siitä,huih..
 
Takaisin
Top