Tammikuun turinat

Joo muahan pomo haukku raihnaseks ja sairaimmaks raskaana olevaks. Oonhan mää 2 päivää ollut saikulla tän raskauden takia..
 
Ei taida pomolla itsellään olla asiat kovin hyvin jos tommosta laukoo työntekijälleen! :/
 
Noista asennoista puheenollen, minä oon pitkin raskautta ollut välillä siinä "syvässä kyykkyistunnassa" lattialla tai laittanut sängylle pari tyynyä ja käynyt mahalleen niin että tyynyt on rintakehän alla, kädet tyynyjen alla tai suorina eteenpäin, jalat koukussa (riippuen sisäreisien notkeudesta) niinku "auki sivuillepäin" (ei vatsan alla) ja rento röhnötysasento siinä :)
Näitten asentojen pitäis ohjata vauvaa asettumaan optimaaliseen asentoon synnytystäkin ajatellen. Varsinkin tuota syväkyykkyistuntaa kannattais kuulemma tehdä myös synnytyssupistuksien alettua ja avautumisvaiheessa.
 
Mulla kans tähän asti oli syväkyykky lemppariasentoja kun avaa lonkkia ja nivusia hyvin, mut perätilassa jos vauva, niin ei saa kyykkiä :sad001
 
Kauheita pomoja :finger:

warheart, joo mä kans vähän jännään... toisaalta hyvä jotta on edes poikittain :grin jospa sieltä suostuis kääntymään täysin ominpäin oikeaan tulosuuntaan :cool: Edellisessä raskaudessa 32 viikon neuvola oltiin vielä täysin perätilassa ja sieltä saatiinkin sitten lähete polille kontrolliin ja kääntöön. Polilla sitten oltiinkin käännöksessä kun vauva viihty niin peppu laskeutuneena istumassa tuolla.. Mutta ei jäänyt kyllä mitään pahaa sanottavaa kännöksestä, sattunut ei yhtään niinkuin ei pitäisikään, eikä tosiaan vasten vauvan tahtoa voi tehdäkkään, pitää olla suhteet kunnossa ja yhteistyössä tuon yksiössä asuvan kanssa. Ja kun kääntyi, niin pysyi kyllä pää alaspäin loppuun saakka :)
 
Syväkyykky edistää vauvan laskeutumista ja kiinnittymistä lantioon, että vauvan ollessa perätilassa saattaa vauva kiinnittyä väärin päin... Perätilaa ajatellen konttausasennot, sit se ristiistuntaa muistuttava asento jalkapohjat yhdessä, sekä polvilteen kurkottelu sohvalta alas n.30sec ois suositeltavia. Istua ei kannattais takakenossa, vaan etukenossa, jotta tulee lisää tilaa vauvalle kääntyä. Myös hyvä ryhti ja syvät hengittelyt antavat vauvalle lisää tilaa :)
 
Onkohan mulla ihan pas*a neuvola akka ku täällä foorumilla tulee kaikkea uutta ja minun mielestä tärkeitäki asioita tietää mistä ei tosiaankaan ole kuullu. Vai pitäiskö ensikertalaisen olla niin fiksu ja ajattelevainen että osais kysyä semmosiaki asioita mitä ei ees tiiä ja tule ajateltuakaan..?
 
Ei siellä neuvolassa tule ku pintaraapaisu. Mulla neljäs muksu tulossa, et tietoa karttunut sitä myöten ja kirjastosta lukenut kaiken mahdollisen :D netissä myös paljon tietoa raskaudesta, imetyksestä ja elämästä vauvan kanssa, ainakin bebesinfo tulee nyt ekana mieleen :)
 
Ite oon kans ajatellut, että neuvolasta saatu info on ollut aivan minimaalista. Suurin osa siitä mitä tiedän, oon itse kaivellut jostain. Ja tosiaan, osa on mielestäni todella tärkeääkin tietoa!
Esim. syömisiin tai vitamiineihin liittyvistä asioista ei ole ollut MITÄÄN puhetta neuvolassa koko raskauden aikana. Eikä asentoihin liittyvistä tai liikunnasta tms. Se on vaan se pissanäut, verenpaine, paino ja sf-mitta. Toki terkkari yrittää vastata jos siltä hoksaa itse kysyä...
 
Mää kattelin "spinningbabies" sivustoa; onkohan kukaan tilannut sieltä niitä videoita? Vaikutti mielenkiintoiseltä :)
 
Rv 32 ja neuvola tunnusteli et tässäpä vauvan peppu... lääkäri ultras ja sano et se on pää. Vauva siis istuu tuolla. Great.
 
Rv 32 ja neuvola tunnusteli et tässäpä vauvan peppu... lääkäri ultras ja sano et se on pää. Vauva siis istuu tuolla. Great.

Just tän takia mä VAADIN lähetteen neuvolasta polille ultraan ennen synnytystä, en luota että saisivat tunnusteltua sen varmasti... :-D

Ja toi meidän neuvolan neuvolalääkäri on ihan kamala... :-o
Sellanen eleetön bitchface, joka ei ees tänään aulassa tervehtinyt kun meni vessaan siitä meidän ohi, vaikka itse katsoin silmiin ja hymyilin..ei mitään :-| Menin siis vaan ylimääräselle neuvolakäynnille etten hänelle, mutta luulis että kuuluisi hyviin tapoihin tervehtiä asiakkaita..Hälle joudun mennä sit muutaman viikon päästä niin jippijee...
 
Meilläkin on vauva täälä milloin minkäkin päin ja se sattuu ihan ketusti kun pikku dude venyttää itseään mahassa poikittain, jossainkohtaa täällä valittelinkin kun supistaa välillä venytysten takia.

Mikä noita pomoja vaivaa? Noistahan vois nostaa syytettä.
 
Voi huh! Nyt oli alkuillasta vatsa kipeä niinku juniorilla tuli ennen synnytystä. Täytyy alkaa vähä miettiin mitä sairaalakassiin:D
Toki vauva saisi vielä masussa viihtyä. Mutta nyt kun pakkailee kassia, viihtyy hän siellä varmasti :P
 
Tää potkuttaa ja venyttelee niin että sattuu tosissaan, kauhulla ootan mitä seuraavat 1-2kk tuovat tullessaan kun vielä kasvaa... Apuva... Istuminen on hankalaa varsinki pöydän ääressä, sohvalle saa tyynyjen kans ok asennon... Nyt 32+6
 
Täälä pikkunen on ollu jo pari kolme viikkoa "oikein" päin,eli potkinu kylkiluita kivasti..nyt en ole sitte enää ihan varma miten päin se tuola on ku potkuja tuntuu joka suuntaan. Ainoa tosi inhottava juttu on tällä hetkellä(vieläki) tuo häpyluun kipu,se on niin kamala. Yhtenä yönä ku käänty sängyssä niin kuulu poks ja sattu ihan hirveästi,mitä lie tapahtu..ens viikolla on onneks neuvolalääkäri. Nyt rv30+5
 
Takaisin
Top