Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

Mä ostin kans kirpparilta ikean hoitoalustan parilla eurolla. Pesukoneen päällä aateltiin vaipat vaihtaa. Niin moni on sanonut, että hoitopöytä on ihan turha ja ei meillä oikein ois paikkaakaan sille :) Sitteriäkään en oo aatellu hankkia. Jännä ku joidenkin mielestä se on tyyliin tarpeellisin asia ja toisten mielestä turhake :)
 
Ootteko aatellu hankkia/ käyttäneet kantoliinoja? Mielipidettä niistä? :)
Ostin jonkun ergobaby-kantorepun. Liinoja en varmaan jaksa alkaa opettelemaan, luulis että on riittävästi säätöö muutenkin vauva-arjessa aluksi. Emmä ees tiedä onko ne niin monimutkasia miltä vaikuttaa:grin
 
Mulle appivanhemmat oli ostanu yhen kantoliinan, saa nähä oppiiko sitä käyttämään, tahtosin kyl. On se varmaa iha kätevä ko saa molemmat käet vapaaks ja silti pitää vauvan lähellä:)
 
Mun mielestä sitteri ja leikkimatto oli niin turhia, etten aikonut eka hankkia niitä. Jo sitten alkoi kutkuttaa ajatus BB:n sitteristä ku sai hyvässä alessa kärkkäiseltä kun poika oli 1kk ja kadun etten hankkinut heti! :D iso apu mm. Kun itse syön, laitan ruokaa, ripustan pyykkei, pojan aloitettua maistelut.. :) mutta toki eihän kaikki varmasti tartte, mutta mä oisin ollu 6kk liimattuna lapseen ilman sitä!

Leikkimatto ei oo ollut kovin pakollinen, mutta poika on kyllä kovasti tykännyt siitä. Leikkimattojaki saa jollyroomista vähän päälle 20e tarjouksesta usein. :p
 
Jollyroomista löysin 40€ ksntorepun ja liinan yhistelmän. Ei oo vielä vaa tullu paketti ja alkuviikosta tilasin. Tuolla jollyroomissa muutenkin kaikkea kivaa :)
 
Meillä on ollu liinoja vaikka mitä muttei kantoreppua! Ihan tosi helppoja käyttää kuhan vaivautuu pikkusen kattoon videoita. Siitä on ollu joskus vähän keskistelua kuinka ergonomisia nuo reput ja liinat on, ja minkä ikäiselle voi käyttää. Mut kun oikein laittaa ja huolehtii että vauvva pysyy kunnolla ei varmasti oo ongelmaa :) nyt ku toinen tulee nii ehottomasti pakko opetella vastasyntyneen liinasidonta!
 
Mun mielestä sitteri ja leikkimatto oli niin turhia, etten aikonut eka hankkia niitä. Jo sitten alkoi kutkuttaa ajatus BB:n sitteristä ku sai hyvässä alessa kärkkäiseltä kun poika oli 1kk ja kadun etten hankkinut heti! :D iso apu mm. Kun itse syön, laitan ruokaa, ripustan pyykkei, pojan aloitettua maistelut.. :) mutta toki eihän kaikki varmasti tartte, mutta mä oisin ollu 6kk liimattuna lapseen ilman sitä!

Leikkimatto ei oo ollut kovin pakollinen, mutta poika on kyllä kovasti tykännyt siitä. Leikkimattojaki saa jollyroomista vähän päälle 20e tarjouksesta usein. :p

Ehdottomasti myös sitterin kannalla! Leikkimatto oli ihana, mut heti ku vähänkää rupes liikkuun nii oli vasn haittoina kun tassut luisti ja jouti varastoon.
 
Ootteko aatellu hankkia/ käyttäneet kantoliinoja? Mielipidettä niistä? :)


Me ei olla.. En oo tarvinnut, kun on sitteri ja poika usein viihtyy hyvin lattiallakin. :D seuraavalle voisin jo miettiä liinaa tai reppua, koska tekisi varmasti esim. pikaisesta kauppareissusta helpompaa.

Me ollaan manducaa kokeiltu, muttei niinkään ollut meidän juttu. :) oli kätevä mökkireissulla, kun käyntiin "vaeltelemassa" pitkillä luontopoluilla ja muutenkin metsässä rämpimässä.

Mä oon kuullut suurimmaksi osaksi pelkkää hyvää kantovälineistä. :)
 
leipälapio meillä tötterö oli pakko välillä laittaa kantoliinaan ihan senkin takia että ei suostunut sitteriin eikä lattialle... vaikka niissä yleensä tykkäs olla niin aina joskus ero äitistä oli hirveä. En saanu ess pyykkikonetta täytettyä. Muutenkin viihtyy sylissä, niin mietin että ei syli varmaan riitä kahdelle ellei toista kääri rintaan kiinni.laughing7
 
Me hankittiin aikoinaan manduca mutta aika vähälle käytölle on jäänyt :/ ehkä pääsee enemän käyttöön sitten jos toinen tulee :rolleyes:
 
Täällä yö vietetty sairaalassa . Epäilin eka lapsivesien menoa mut väärä hälytys kuitenkin supisteli eilen ilta 8 kipeästi yö 2 ja vieläkin supistelee mut ei nii kipeästi...
 
Tsemppiä sinne kohta teillä on pienokainen sylissä :Heartred
Nyt taas pakko avautua koska menee hermo! Tämä imetys asia VOI LUOJA miks siitä pitää niin vouhottaa joka paikassa?? Joo ymmärrän kuinka hyvää se tekee pikkuisille ja plaaplaaplaa.. Mutta itse yritin imetystä ja aluksi se onnistui hyvin ja imetin tyttöä n.2kk ikään kun maidon tulo loppui ja itsellä meni hermo ja no korviketta tyttö sai jo alusta asti jonkun verran muuten olisi ollut kiukkuinen. Tärkeintä minusta on että lapsi on tyytyväinen ja ei huuda vieressä nälkäänsä.. Ja itse en varsinaisesti usko näihin, että lapsessa voisi huomata jotain ongelmia esim kehityksessä myöhemmin ja höpö höpö kaikki on niin omanlaisia ja kehittyy eri tavalla ... Ja siis älkää ymmärtäkö että olisin imetystä tai julkista imetystä vastaan en ! Sehän on hyvä keltä se sujuu ja pitää siitä :)! Kiitos tämmöinen avautuminen tähän aamuun :D
 
Toivottavasti pääset youngmama pian tositoimiin, tsempit!

Meillä varsinkin sitteri on ollut ahkerassa käytössä, ilman sitä ei paljoa oisi kerennyt muuta tekemään ko viihdyttää poikaa. Sen avulla oon saanut mm.tehtyä ruokaa, pestyä pyykkiä jne.mitä ei oikeen pystyisi yhellä kädellä vauva sylissä tehtyä :grin
Myös leikkimattoa ollaan käytetty jonkin verran, samoin hoitopöytää. Hoitopöytä on ollut siitä hyvä että se on ollu sopivalla korkeudella (kärsin selkävaivoista) ja aiemmassa talossa meillä ei ollu khh tarpeeksi laskutilaa ni pysty sitten hyvin pöydällä vaihtaa ja oli lähellä makkaria sekä vessaa..
 
ec9da5f5a95eb59a84de8c47c7aa9cc9

Otin eilen kun testasin niin kuvan huvikseni, nyt kun katoin tänään kuvaa niin onko tuo sittenki haamuviiva? :-o
 
Takaisin
Top