Hankinnat vauvalle❤️

Mun ainut the tarvikesuositus tossa viidakossa, joka on pelastanu niin monet vaatteet on sappisaippua🤣 olin vaan kuullut tosta jotain huhuja ennen vauvaa, mutta sitten sain suosituksen kun valittelin niskakakkatahroja ja se toimii. Meillä ois kaikki pienemmät vaatteet kakassa ja isommat ruokatahroissa jos ei oltas ruvettu hinkkaamaan tahroja tolla ennen pesua. Se on kultakimpale🤣 muut tarvikkeet nyt on makuasioita😄
 
Mun ainut the tarvikesuositus tossa viidakossa, joka on pelastanu niin monet vaatteet on sappisaippua🤣 olin vaan kuullut tosta jotain huhuja ennen vauvaa, mutta sitten sain suosituksen kun valittelin niskakakkatahroja ja se toimii. Meillä ois kaikki pienemmät vaatteet kakassa ja isommat ruokatahroissa jos ei oltas ruvettu hinkkaamaan tahroja tolla ennen pesua. Se on kultakimpale🤣 muut tarvikkeet nyt on makuasioita😄
Siis niin allekirjoitan tän! Joskus kaverille harmittelin, että millä ihmeellä ne kaikki tahrat saa pois, kun sitkeimmät ei vaan lähde pesussa millään. Hänen suosituksesta ostin sappisaippuaa ja on kyllä hyvä!
 
Ristus tämä tavaraviidakko tuntuu kauhealta, ihan kun olis ottamassa jotain uutta, superhaastavaa ja erikoista emmikkiä 🤣 Onneksi on aikaa tutustua kaikkeen. En haluaisi ostaa paljoa tavaraa valmiiksi, vaan tarpeen mukaan...


Joku hoitopöytä+lipasto -combo on nyt päälimmäisenä ja tarpeeksi abstraktina mielessä, äitiyspakkaus varmasti otetaan 😅
Ei kannata ihan kamalasti ostellakaan. Aika vähällä pääsee. Yks mikä kannattaa ehkä olla on hoitopöytä ja siihen alusta. Tosin kaikki ei hoitopöytiäkää tarvii. Sitte varmaa turvakaukalo, suurin osa tulee kuiteki autolta synnäriltä. Niitä sittereitä ja härpäkkeitä kerkeä kyllä hakemaan.
 
Ristus tämä tavaraviidakko tuntuu kauhealta, ihan kun olis ottamassa jotain uutta, superhaastavaa ja erikoista emmikkiä 🤣 Onneksi on aikaa tutustua kaikkeen. En haluaisi ostaa paljoa tavaraa valmiiksi, vaan tarpeen mukaan...


Joku hoitopöytä+lipasto -combo on nyt päälimmäisenä ja tarpeeksi abstraktina mielessä, äitiyspakkaus varmasti otetaan 😅
Ai nii ja en siitä sängystäkää tiedä. Kuopus ei nukkunu ollenkaa pinnasängyssä vaan mun kainalossa. Nukkuu vieläkin vieressä ja pinnis on myyty pois. Hän on 2v. En aio ostaa erikseen sänkyä ollenkaan.
 
Mun ainut the tarvikesuositus tossa viidakossa, joka on pelastanu niin monet vaatteet on sappisaippua🤣 olin vaan kuullut tosta jotain huhuja ennen vauvaa, mutta sitten sain suosituksen kun valittelin niskakakkatahroja ja se toimii. Meillä ois kaikki pienemmät vaatteet kakassa ja isommat ruokatahroissa jos ei oltas ruvettu hinkkaamaan tahroja tolla ennen pesua. Se on kultakimpale🤣 muut tarvikkeet nyt on makuasioita😄
Tämä on niin totta! Meilläkin sappisaippua pelastanut paljon!
 
Meillä on myös esikoiselta säästetty kaikki, mikä koettiin tarpeelliseksi; pinnis (toki edelleen hänellä käytössä), sitteri, turvakaukalo +adapterit vaunuihin, yhdistelmä rattaat, vauva-osa syöttötuoliin, vaatteita, kantoliina ja -reppu, vartalotyyny, imetystyyny. Voitin myös esikoisen aikana arvonnasta langattoman rintapumpun, niin se pääsisi nyt paremmin käyttöön. Muutamalla kokeilulla tuntui kyllä se tosi kätevältä! Meillä oli siis vaan sellanen käsikäyttöinen ja se vei kyllä aikaa, tosin toimi kyllä.

Uusi telakka pitäis ostaa kaukalolle, kun edellinen esikoisen istuimessa. Meillä Britaxin kääntyvä malli ja minusta ihan ehdoton että saa käännettyä. Vaunuina Emmaljungan nxt90, tykkään niistä tosi paljon ja suosittelen kokeilemaan jos vielä vaunuasia harkinnassa! Niihin ei ilmeisesti vaan enää saa niitä adaptereita tuplille, niin täytyy tässä miettiä tarvitaanko tuplat. Esikoinen on jo silloin kuitenki yli 2v, nyt ko tuntuu että vaunut vähemmän enää käytössä. Tuleva vauva syntyis syksyllä, niin osaisko esikoinen mennä sen syksyn potkupyörällä tms, ja talvella tulee varmaan pulkkaa kuitenkin käytettyä. Toisaalta tuntuu, että pakko ne olisi olla olemassa🤔 mutta pitää miettiä! Toki vauvaa voisi kantaa vaikka liinassa/repussa silloin kun pitäisi molempien kanssa liikkua. Miten muut on ajatelleet, joilla suht pieni ikäero? @Nila n kanssahan meillä olisi sitten saman ikäiset molemmat, miten te ootte ajatelleet?☺️

Sänkyasia pitäisi sitten myös miettiä. Pohdin, että olisiko järkevin ostaa jo kerrossänky sitten syksyllä, johon esikoinen siirtyisi. Portaat voisi pitää alkuun asentamatta. Kun siinä vaiheessa kun vauva siirtyisi pois pinnasängystä niin olisi tarkoitus se kerrossänky laittaa, joten ehkei ole kannattavaa ostaa muutamaksi vuodeksi esikoiselle toista sänkyä 🤔 toki saahan sen sitten myytyä eteenpäin, pari vuotta on tietysti pitkä aika.
 
Me ollaan myös pohdittu tota vaunuasiaa. Meillä tulee olemaan ikäeroa siis alle 2 vuotta. Meillä on Emmaljungan duo combi vaunut. Ostettiin silloin torista. Jos olisin ollut pitkänäköisempi olisin miettinyt jo valmiiksi sisarusvaunut ts. sellaiset joissa on se mahdollisuus. Näistä kun en tiedä. Meillä oli ainakin täällä joku aika sitten semmoset sohjot että seisomalaudalla ei olisi tehnyt mitään. Nykyisissä vaunuissa on tosi järeät renkaat, eikä niilläkään meinannut päästä.. liina ja reppukin löytyy, mutta riippuu hirveästi siitä että viihtyykä vauva niissä. Esikoinen ei heti alkuun viihtynyt. Mieli muuttui myöhemmin päinvastaiseen😅
Sänkyasia meillä on vielä kunnossa. Esikoinen nukkuu nyt omassa huoneessa matkasängyssä. Pinnasänky ei olisi enää mahdollinen noin aktiiviselle nukkujalle. Eli pinnis odottaa varastossa. Laitetaan se varmaan meidän sängyn viereen sivuvaunuksi niin kauan kun vauva ei seiso ja riehu. Ellei nyt samantien viihdy omassa sängyssä🤷‍♀️
Meillä pitää myös hankkia turvakaukalo. En tiedä vielä mikä. Meillä ei ollut edellisen lainakaukalon telakka kääntyvä, eikä ole esikoisen turvaistuimenkaan, joten en itse koe sitä tarpeellisena kun olen tähän tottunut🤔
 
En kanssa tiedä kun kuopus on nyt 2.5 v niin silloin joku kolmisen vuotta että tarvitaanko tuplia vai pärjätäänkö yksösten vaunuilla🤔
 
Meillä on esikoisella ja toisella ikäeroa 2,5 vuotta ja me hankittiin silloin sekä tuplarattaat että seisomalauta. Meillä ei tosin oo autoa, niin kävellään välillä aika pitkiä matkoja ja meidän esikoisella oli just silloin 2,5-vuotiaana sellanen vaihe ettei hän suostunut kävelemään, jos yritettiin kävellen jonnekin mennä.

Toisen ja kolmannen välille tulee ikäeroa vähän yli kolme vuotta ja uskon, että käytetään taas pidemmillä matkoilla tuplarattaita sitten kolmannen synnyttyä.
 
Meillä ikäeroa tulee se 2v5kk, ja sen ikäinen varmaan meillä kävelee, ehkä.. On meillä tuplarattaat, mut en jotenkin pidä niistä.
Meilläkään ei kääntyviä telakoita ole, kun ei mahdu kuitenkaan meillä kääntymään. Joskus aikanaan oli, en huomannut eroa ei kääntyvään. :)
 
Mä en oikein tiedä vielä vaunuista🤔 oon kyllä miettinyt sisarusrattaita ihan senkin takia että hankittiin sillloin esikoiselle vain ihan tosi edulliset emmaljungan classicit käytettynä, jotka sinänsä toimii maaseudulla tosi hyvin mut ratasosassa ei oo minkäänlaista kuomuosaa kiinteänä eikä ehkä noihin jaksaisi hirveästi mitään lisäosia ostaa. Toimivat varmasti vauvalle yksistään hyvin päikkäri/lenkittelyvaunuina, vaunukoppa on ihan hyvä. Mutta jos haluaisi pidemmälle lenkille lasten kanssa niin sisarusrattaat voisi olla kyllä kätevät. Kauppa/kaupunkireissulle on sellaiset tosi kevyet matkarattaat jotka menee kasaan. Arjessa muuten kuljetaan aika paljon autolla. Esikoinen viihtyi pikkuvauvana tosi hyvin liinassa, vähän myöhemmin ei sitten enää.
 
Mä en oikein tiedä vielä vaunuista🤔 oon kyllä miettinyt sisarusrattaita ihan senkin takia että hankittiin sillloin esikoiselle vain ihan tosi edulliset emmaljungan classicit käytettynä, jotka sinänsä toimii maaseudulla tosi hyvin mut ratasosassa ei oo minkäänlaista kuomuosaa kiinteänä eikä ehkä noihin jaksaisi hirveästi mitään lisäosia ostaa. Toimivat varmasti vauvalle yksistään hyvin päikkäri/lenkittelyvaunuina, vaunukoppa on ihan hyvä. Mutta jos haluaisi pidemmälle lenkille lasten kanssa niin sisarusrattaat voisi olla kyllä kätevät. Kauppa/kaupunkireissulle on sellaiset tosi kevyet matkarattaat jotka menee kasaan. Arjessa muuten kuljetaan aika paljon autolla. Esikoinen viihtyi pikkuvauvana tosi hyvin liinassa, vähän myöhemmin ei sitten enää.
Siis eikö emmaljungissa ole koppaan ja ratasosaan sama kuomu? Ellei oo city koppa... :)
 
Noissa on ainakin kuomu kiinni siinä kopassa
Sen pitäisi irrota, jotta voi siirtää ratasosaan? Ainakin siis edgessä ja smart mallissa. Kuva lainattu netistä!!
 

Liitteet

  • Screenshot_20240205_084714.jpg
    Screenshot_20240205_084714.jpg
    388.4 KB · Katsottu: 16
Vaunukoppa taitaa olla mummolassa, pitää tutustua aiheeseen. On kyllä tosi vanha malli eikä ollu myyjän kanssa puhetta mutta koitetaan !
 
Osaako joku sanoa, onko emmaljungan vaunuja olemassa sellaisia, joissa turvakaukalon saisi myös ratasosaan kiinni? EJ:n vaunut vaikuttaa kyllä jämäköiltä ja hyviltä, mutta jostain syystä mulla on käsitys, etteivät ole niin näppärät ja monipuoliset kuin monet muut. Paljon olen itse katsellut Britaxeja, mutta me asutaan maalla ja mietityttää niiden käytännöllisyys talvella esim. sohjossa 🤔. Toki renkaitahan saa vaihdettua isompiin ja parempiin ja monissa malleissa saa etupyörät lukittua.
 
Ainakin adaptereita saa ostettua et turvakaukalon saa kiinni. 😊 Eikä oo mun mielestä edes mitenkään kalliita! Toki ei välttämättä kaiken mallisia turvakaukaloita. Meille olis saanu ja kaukalo taitaa olla Maxi Cosin. Ja meidän EJ käytettynä ostettu, ei mitkään uudet et vanhempiinkin saa.

Ite tykkään kun EJ on niin jämäkät, eikä oo sellasta väljyyttä. Kulkee säässä kuin säässä, myös menty nyt sohjossa, vaikka raskasta onkin. Meillä vähän huonosti aurataan kävelyteitä ja osa lenkistä menee aina ihan hiekkateitä pitkin. Mulla myös kevyemmät rattaat, joissa kääntyvät pyörät, mutta ne ei koskaan lukitu niin jämäkästi et vastais kiinteitä pyöriä (jää vähän ns. väpättämään varsinkin just jos pehmeetä hiekkaa tai loskaa). Tämä toki tällainen maalainen mielipide. Kaupoilla käydessä ne on ihan ykköset, koska on paljon ketterämmät ja kapeemmat. Toki 2-v on niihin jo aika iso!
 
Vaunukoppa taitaa olla mummolassa, pitää tutustua aiheeseen. On kyllä tosi vanha malli eikä ollu myyjän kanssa puhetta mutta koitetaan !
Meillä vanhimmat ollu 2002 aikanaa, niistäkin kuomu aina vaihdettiin. Mut jos on sitä vanhemmat, sitten en tiedä 🤔🫣 tutki ihmeessä kun joudat :)
 
Ainakin adaptereita saa ostettua et turvakaukalon saa kiinni. 😊 Eikä oo mun mielestä edes mitenkään kalliita! Toki ei välttämättä kaiken mallisia turvakaukaloita. Meille olis saanu ja kaukalo taitaa olla Maxi Cosin. Ja meidän EJ käytettynä ostettu, ei mitkään uudet et vanhempiinkin saa.

Ite tykkään kun EJ on niin jämäkät, eikä oo sellasta väljyyttä. Kulkee säässä kuin säässä, myös menty nyt sohjossa, vaikka raskasta onkin. Meillä vähän huonosti aurataan kävelyteitä ja osa lenkistä menee aina ihan hiekkateitä pitkin. Mulla myös kevyemmät rattaat, joissa kääntyvät pyörät, mutta ne ei koskaan lukitu niin jämäkästi et vastais kiinteitä pyöriä (jää vähän ns. väpättämään varsinkin just jos pehmeetä hiekkaa tai loskaa). Tämä toki tällainen maalainen mielipide. Kaupoilla käydessä ne on ihan ykköset, koska on paljon ketterämmät ja kapeemmat. Toki 2-v on niihin jo aika iso!
Samaa mieltä kanssasi noista emmaljungista, sekä siitä, että kääntyviä etupyöriä ei Meilläkään missään saa lukittua niin, että ne kulkisi vaivattomasti sohjossa..
Esim stokke trailz, britax motion ja jopa emmaljunga super viking jää meillä kunnon lumi/sohjokelillä talliin, ja ulos lähtee emmaljungan perus hyökkäysvaunut neljällä kiinteällä renkaalla. Toki monet pärjää ja kehuu, meillä ei toimi. Kesällä ja syksyllä taas kääntyvät etupyörät on meillä ykköset :)
 
Osaako joku sanoa, onko emmaljungan vaunuja olemassa sellaisia, joissa turvakaukalon saisi myös ratasosaan kiinni? EJ:n vaunut vaikuttaa kyllä jämäköiltä ja hyviltä, mutta jostain syystä mulla on käsitys, etteivät ole niin näppärät ja monipuoliset kuin monet muut. Paljon olen itse katsellut Britaxeja, mutta me asutaan maalla ja mietityttää niiden käytännöllisyys talvella esim. sohjossa 🤔. Toki renkaitahan saa vaihdettua isompiin ja parempiin ja monissa malleissa saa etupyörät lukittua.
Saa turvakaukalon kiinni jos ostaa adapterin. Niitä on aika paljon erilaisia niin kannattaa selvittää mikä sopii omaan koppaan ja vaunuihin. Meillä oli just semmonen systeemi. Ei tarvinnu aluks olla ku runko mukana ja vauvan sai siirrettyä turvakaukalosta suoraan kärryyn :smiling-eyes:
 
Takaisin
Top