Hankinnat vauvalle❤️

Nämä kaikki käytettyinä ostettu.

Meiltä löytyy jo Baby Björnin sitteri + lelukaari yht.50€

Britaxin turvakaukalo + telakka ilmaiseksi saatu. 🥰

Kaksi Tricot slen -kantoliinaa yht. 25€. Vaalean- ja tummanruskea.

Unipesä 5€.

Aventin rintapumppu, Aventin ja Ainun tuttipulloja ja tutteja, tuo vihreä tutti Bibs -merkkinen. Käytettyinä n.20€ yhteensä. Tutit uusia avaamattomia, mutta kirppis-myynnissä edullisemmin.

Muovinen hoitoalusta plus päällinen (Ikean) 6€ käytettynä. Aion tämän vain laittaa sivusta täytettävän pesukoneen päälle, enkä hanki muuta hoitopöytää.

Makuupussi, lakanoita.. ihan pari euroa kpl käytettynä.

Vaatteita tosi paljon. Laitan kuvia kun jaksan.

Ensisänky patjalla ja reunapehmusteella on jo myös 😍 Varastossa. En vielä kaiva esiin. Laitan kuvan myöhemmin.
 

Liitteet

  • IMG20240107113336.jpg
    IMG20240107113336.jpg
    4.5 MB · Katsottu: 26
  • IMG20240107113707.jpg
    IMG20240107113707.jpg
    3.4 MB · Katsottu: 28
  • IMG20240107114837.jpg
    IMG20240107114837.jpg
    3.5 MB · Katsottu: 27
  • IMG20240107122749.jpg
    IMG20240107122749.jpg
    3.7 MB · Katsottu: 25
  • IMG20240107130041.jpg
    IMG20240107130041.jpg
    4 MB · Katsottu: 23
  • IMG20240107130115.jpg
    IMG20240107130115.jpg
    4 MB · Katsottu: 21
  • IMG20240107130212.jpg
    IMG20240107130212.jpg
    3.6 MB · Katsottu: 20
  • IMG20240107130338.jpg
    IMG20240107130338.jpg
    4 MB · Katsottu: 26
Valora, sullahan on jo paljon valmiina. Itse en tiedä edes mistä aloittaa ja jos uskallan aloittaa kun viikkoja on niin vähän.
 
Mä oon alkanut katselee hoitotasoa/lipastoa, saa vaatteita sinne kans hyvin mahtuu. Onkin yksi kiikarissa. Samasta kaupungista sais lahjoituksena muitakin vauvan tarvikkeita. Toivotaan että saatais osumaan haku kaikille sopivaksi niin päästäis jo viikonloppuna hakemaan.
 
Meillä on esikoiselta tallessa ainakin baby Björn sitteri, unipesä, kehto, jonkin verran vaatteita, leikkimatto+kaari, hoitopöytä ja -alusta, jäätävä kasa harsoja, alipainepumppupullo, unipusseja, tula ftg kantoreppu ja yksi kantoliina.

Lisäksi löytyy britax römer primo telakka+turvakaukalo, mutta ostetaan varmaan uusi, koska alkaa olla jo melko käytetty vaikka päiväystä on jäljellä. Lisäksi on emmaljungan Classic runko + vaunukoppa, jotka toimii kotivaunuina (maaseutu) mutta katsotaan päivitetäänkö vaunusysteemejä jotenkin (tuplarattaat? 🙈) ajattelin myös tällä kertaa satsata rintapumppuun (jopa hands-free-malliin), viime kerralla mentiin jollain aataminaikaisella härpäkkeellä.
 
Meillä on melkeinpä kaikki tavarat vielä olemassa kun salaa tästä nelosesta haaveilin, vaikka kolmeen piti kyllä jäädä 🫣 Mutta rintapumppua mulla ei viimeks ollu ja aikasemmin ollu joku ihan susi ja nyt päätin kans et panostan siihen ihan tosissaan. Ja sit mietin kans et tarviikohan tuplat? Ikäeroa tulee sen 2v 8kk.
 
Mä haluaisin myös sen rintapumpun joka vapauttaa molemmat kädet! Laitetaan vaan liiveihin ja voit tehdä kaikkea muuta samalla kun laite pumppaa. Nää on aika kalliita mutta helpottaisi niin paljon arkea.. Mä oon aiemmin alussa joutunut pumppailla ylituotantoa pois ettei vauva ihan tikahdu maitoon, tullut ilmavaivaakin kun se "etumaito" valunut liian nopeasti vauvan suuhun.

Toinen kalliimpi hankinta on kuivausrumpu! Meillä ei vielä ole. En taida enää jaksa kolmen lapsen pyykkejä ripustaa kuivumaan. Onkohan yleensä useamman lapsen perheissä kuivausrumpu..?

Tarvittaisiin myös tilavampi koti! En vaan ole varma jaksanko raskausaikana alkaa muuttaa. Ekat 2v voitais mahtua tähän kolmioonkin.
 
Mä haluaisin myös sen rintapumpun joka vapauttaa molemmat kädet! Laitetaan vaan liiveihin ja voit tehdä kaikkea muuta samalla kun laite pumppaa. Nää on aika kalliita mutta helpottaisi niin paljon arkea.. Mä oon aiemmin alussa joutunut pumppailla ylituotantoa pois ettei vauva ihan tikahdu maitoon, tullut ilmavaivaakin kun se "etumaito" valunut liian nopeasti vauvan suuhun.

Toinen kalliimpi hankinta on kuivausrumpu! Meillä ei vielä ole. En taida enää jaksa kolmen lapsen pyykkejä ripustaa kuivumaan. Onkohan yleensä useamman lapsen perheissä kuivausrumpu..?

Tarvittaisiin myös tilavampi koti! En vaan ole varma jaksanko raskausaikana alkaa muuttaa. Ekat 2v voitais mahtua tähän kolmioonkin.
Ainakin meillä rumpu on pakollinen, ei kerkeisi / mahtuisi kuivattamaan telineillä. Kuivatan telineellä vaan tietyt vaatteet, muut rumpuun.
Ja nyt mietitään, ostetaanko toinen pesukone nykyisen kaveriksi. Pesen pyykkiä 4-6 koneellista pv, en kestä jos pyykkikori menee täyteen 🤣🤣joten vastaus, en voisi elää ilman rumpua, kun lapsia on useampi 🤣
 
Apua, 4-6 koneellista päivässä😱🤣 Miten ehit viikata ne kaikki kaappeihin?😄 Oi että mieki toivon pesutornia.
 
Apua, 4-6 koneellista päivässä😱🤣 Miten ehit viikata ne kaikki kaappeihin?😄 Oi että mieki toivon pesutornia.
Täytyy sanoa, että kyllä se vie aikaa päivässä, rumpu ku on valmis, pakko viikata heti, ku pesukoneessa odottaa jo seuraavat 🤣 mun on pakko viikata kaikki heti, en voi jättää niitä odottamaan minneen, se jotenkin ahdistaa mua. 🤣🤣🤣🫣
 
Täytyy sanoa, että kyllä se vie aikaa päivässä, rumpu ku on valmis, pakko viikata heti, ku pesukoneessa odottaa jo seuraavat 🤣 mun on pakko viikata kaikki heti, en voi jättää niitä odottamaan minneen, se jotenkin ahdistaa mua. 🤣🤣🤣🫣
Tuutko meille viikkaamaan kans 😘
 
Meillä on vaan 4 henkinen perhe ka tuntuu etten JAKSA viikata niitä samoja vaatteita koko ajan, päivästä toiseen. Aina ne on siinä viikattavana😅
 
Meitä on nyt viisi ja pyykkiä tulee kyllä tosi paljon, mutta kuivausrumpua ei ole. Kesäisin en sitä kaipaa lainkaan, mut tälleen talvisin olis ihan kiva kyllä. Pesen 1-2 koneellista päivässä, aina on pyykkikorissa kamaa ja viikattavia odottamassa. Inhoon pyykkäystä niin paljon 😂 Mut jos pitäis pestä 4-6 koneellista päivässä, varmaan vaan elettäis likasilla vaatteilla 💩
 
Meillä taitaa olla kaukalon hankinta. Muuta ei kai nyt tuu mieleen. Taapero on 2v niin on kaikki tarvikkeet vielä tallessa.
 
Mä roikun myynti osastoilla jatkuvasti ja viikonloppuna mennään hakemaan hoitolipastoa sekä siihen hoitoalasta ja ehkä saan sitterinkin samalla reissulla.

Lisäksi just bongasin pinnasängyn jonka voisin ensi viikolla hakea. Siis on näköjään kasautunutta tarvetta selailla näitö kun niin pitkä aika yritettiin. 🥲🥲
Ja otan siitä ilmeisesti kaiken irti kun kerta ollaan raskaana 🤰🏼🥹
 
Meitä on nyt viisi ja pyykkiä tulee kyllä tosi paljon, mutta kuivausrumpua ei ole. Kesäisin en sitä kaipaa lainkaan, mut tälleen talvisin olis ihan kiva kyllä. Pesen 1-2 koneellista päivässä, aina on pyykkikorissa kamaa ja viikattavia odottamassa. Inhoon pyykkäystä niin paljon 😂 Mut jos pitäis pestä 4-6 koneellista päivässä, varmaan vaan elettäis likasilla vaatteilla 💩
Joo, meillä tulee ns. Turhaa pyykkiä varmasti, kun ei käytetä samoja vaatteita kun päivä, samoin pyyhkeitä vain kerta ja pyykkikoriin. Että saisi sitä varmasti vähennettyä, jos raskaaksi käy. 🫣🤣
 
Joo, meillä tulee ns. Turhaa pyykkiä varmasti, kun ei käytetä samoja vaatteita kun päivä, samoin pyyhkeitä vain kerta ja pyykkikoriin. Että saisi sitä varmasti vähennettyä, jos raskaaksi käy. 🫣🤣
Se on varmaan ihan hyvä idea kertakäyttää pyyhkeitä ja muita jos on enemmän perheessä nassikoita. Säästyy ees muutamalta flunssalta niin on hyvä. Se kestää sen pari kolme viikkoa ainaki että koko porukka on taas terveenä jos sattuu jonku taudin onkimaan.
 
Se on varmaan ihan hyvä idea kertakäyttää pyyhkeitä ja muita jos on enemmän perheessä nassikoita. Säästyy ees muutamalta flunssalta niin on hyvä. Se kestää sen pari kolme viikkoa ainaki että koko porukka on taas terveenä jos sattuu jonku taudin onkimaan.
Sepä se, juuri toin töistä oksu taudin, joka kierti koko perheen läpi. Nyt onneksi kaikki sairastanut sen ja alkaa olla ohi täältä taloudesta ✌️
 
Paikallinen live kirppis ja tori. Fi. Harmittaa vaa, kun tori. Fi on nykyään niin huijareiden suosiossa.
 
Takaisin
Top