Ultrakuulumiset

Eipä tuosta siis vissiin tiedä, kuinka käy tulosten kanssa. Saamissani papereissa näköjään luki, että jos tulos on normaali, se tulee postissa 10 päivässä. Tarkat riskiluvut saa tietää vasta kahden viikon päästä Omakannasta. Ja jos on jotain häikkää, muhun ollaan puhelimitse yhteydessä, mutta tälle ei oltu annettu mitään aikarajaa. Ja mä kun aattelin, et jännitys ja odotus loppuis ultraan.
 
Eipä tuosta siis vissiin tiedä, kuinka käy tulosten kanssa. Saamissani papereissa näköjään luki, että jos tulos on normaali, se tulee postissa 10 päivässä. Tarkat riskiluvut saa tietää vasta kahden viikon päästä Omakannasta. Ja jos on jotain häikkää, muhun ollaan puhelimitse yhteydessä, mutta tälle ei oltu annettu mitään aikarajaa. Ja mä kun aattelin, et jännitys ja odotus loppuis ultraan.

Olin jo ehtinyt unohtaa tuon Turun puhelukäytännön. :confused: Ennen kuin omakannassa näkyi mitään, jännitin kaikkia tulevia puheluita. Mut mulla kyllä näkyi ne riskiluvut tosiaan hyvissä ajoin jo omakannassa ennen sitä lappua. Olin oikeastaan ehtinyt unohtaa koko tulevan lapun, ja kun se vihdoin tuli, ihmettelin mitä ne mulle vielä lähettää. :rolleyes:

Jos sulla kävis hyvä tuuri, ja tulokset tulis omakantaan nopeasti! Ei tarvis pitkään odotella. :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: mrz
Jos nt-ultrassa kaikki näyttäisi olevan hyvin, niin onko suuri riski että verikokeiden tuloksista sitten selviäisi erikseen jotain hyvin kriittistä?
Minulle sanottiin että vaikka kokeiden tulokset on jo olemassa, niin lausunnon saantiin menee ultran jälkeen vielä pari viikkoa.

Täällä ainaki sai heti ultran jälkeen riskilvut. Kahtoivat heti koneelta tulokset ku mitat oli saatu.
 
Täällä ainaki sai heti ultran jälkeen riskilvut. Kahtoivat heti koneelta tulokset ku mitat oli saatu.

Itse asun nykyään Satakunnassa, ja täällä on myös saanut jo pidempään ultran yhteydessä riskiluvut Satasairaalassa. Tää ilmeisesti riippuu hieman paikallisesta laitteistosta. Eli paikallisia eroja paljon tässäkin.
 
Pirkanmaalla nt ulrassa kans saa ainkin ite oon saanu riskit samon tien. Siis laskennallisessa voi löytyä riski joihinkin kehityshäiriöihon joita ultrassa ei näy. Mut esim. Daunin riskiä vähentää jos ultrassa näkyy nenäluu ja aivojen puolikkaat. Ultrassa ei siis pystytä kaikkee pois sulkemaan kun kehitys alussa. Kromosomi häiriöiden riskilasku han tuo on. Mut esim korkea ikiä,ylipaino nostaa riskilukuja ja voi antaa hälytyksen. Mut sit jatkotutkimuksissa selviää onko mitään.
 
Just käytiin Tampereella Hatanpään puistosairaalassa ultrassa. Oikein mukava täti niin kun esikoisen kanssakin aina oli. Varhaisultrassa veikkasi 3pv myöhäsemmäksi (sanoi lasketun olevan 18.12), mutta nyt tarkentui että onkin 3pv pidemmällä kun menkoista laskien. Eli laskettu aika menkoista oli 15.12 (ite arvelin 13.12 kun kierto vähän lyhyempi) ja päivitetty laskettu aika on 12.12. Näin ne voi alussa heitellä eikä ole vakavaa.

Kaikki hyvin ja tyyppi (eilisen johdosta mörkö) heilutteli käsiä vimmatusti. Mitat saatiin kuitenkin otettua ja ultraaja laski siinä samalla ne riskiluvutkin niin ei tarvitse odotella kirjeitä. Kaikki hyvin. Rakenneultra varattiin vasta elokuun alkuun niin esikoinen on taas tarhassa eikä tarvitse sen hoitoa miettiä.
 
Just käytiin Tampereella Hatanpään puistosairaalassa ultrassa. Oikein mukava täti niin kun esikoisen kanssakin aina oli. Varhaisultrassa veikkasi 3pv myöhäsemmäksi (sanoi lasketun olevan 18.12), mutta nyt tarkentui että onkin 3pv pidemmällä kun menkoista laskien. Eli laskettu aika menkoista oli 15.12 (ite arvelin 13.12 kun kierto vähän lyhyempi) ja päivitetty laskettu aika on 12.12. Näin ne voi alussa heitellä eikä ole vakavaa.

Kaikki hyvin ja tyyppi (eilisen johdosta mörkö) heilutteli käsiä vimmatusti. Mitat saatiin kuitenkin otettua ja ultraaja laski siinä samalla ne riskiluvutkin niin ei tarvitse odotella kirjeitä. Kaikki hyvin. Rakenneultra varattiin vasta elokuun alkuun niin esikoinen on taas tarhassa eikä tarvitse sen hoitoa miettiä.


Minä myös kävin tänään aamulla Hatanpään puistosairaalassa nt-ultrassa. Kaikki hyvin ja riskiarvion suhdeluvut pienet. Nyt menossa 11+3 ja vastasi 11+5.
 
Minä myös kävin tänään aamulla Hatanpään puistosairaalassa nt-ultrassa. Kaikki hyvin ja riskiarvion suhdeluvut pienet. Nyt menossa 11+3 ja vastasi 11+5.

Nähtiinköhän me toisemme : D heh. Ja saatetaan siis olla synnärillä samaan aikaan tikistämässä vierekkäisissä huoneissa.
 
Mulle on tullut samana päivänä netpostiin tulokset kun on ollut nt-ultra. Tämä siis Helsingissä ja Vantaalla. Mä oon valinnut netpostin tavallisen postin sijaan niin ei tarvi postin hidasta palvelua odottaa.
 
Nähtiinköhän me toisemme : D heh. Ja saatetaan siis olla synnärillä samaan aikaan tikistämässä vierekkäisissä huoneissa.

Mulla oli aamun ensimmäisiä aikoja. Voi olla, että ollaan kävelty käytävällä vastaan. Ja jos laskettu aika pitää, niin voi olla, et ollaan synnärillä samaan aikaan. :D
 
Nähtiinköhän me toisemme : D heh. Ja saatetaan siis olla synnärillä samaan aikaan tikistämässä vierekkäisissä huoneissa.

Mulla oli aamun ensimmäisiä aikoja. Voi olla, että ollaan kävelty käytävällä vastaan. Ja jos laskettu aika pitää, niin voi olla, et ollaan synnärillä samaan aikaan. :D

Mulla taas on nt-ultra huomenna :grin
 
Ihania uutisia monella, onnea! :Heartred

Mulla on nt-ultra vasta juhannuksen jälkeen, koska varhaisultra heitti lasketun ajan tammikuun puolelle.. Mun tekisi mieli vielä koittaa hieman aikaistaa sitä, koska itse epäilen että raskaus olis pidemmällä. Tässä meinaan on melkein vielä kuukausi odoteltavana :bored:
 
Hui ku jännittää huominen ultra. Eka ultrassahan mulla näkyi kaksoset ja viikkoa myöhemmin vaan yksi vauva. Nyt on nt ja varalta kaksosaika, jos se toinen olikin jossain piilossa. Mutta huomennapa selviää ketä siellä on tulossa ja onko kaikki kunnossa. :nailbiting:
 
Takaisin
Top