Ultrakuulumiset

Hui ku jännittää huominen ultra. Eka ultrassahan mulla näkyi kaksoset ja viikkoa myöhemmin vaan yksi vauva. Nyt on nt ja varalta kaksosaika, jos se toinen olikin jossain piilossa. Mutta huomennapa selviää ketä siellä on tulossa ja onko kaikki kunnossa. :nailbiting:


Kovasti tsemppiä huomiselle!
 
Elsa2019, tsemppiä ultraan! Mulla myös iltapäivällä nt-ultra. Se ei mua niinkään ihme kyllä jännitä, mutta sen jälkeen aiottiin kertoa lapsille sekä omille perheille vauvasta. Se jännittää hirmuisesti! Vaikka tiedän, että positiivinen vastaanotto tulee kaikilta, niin jostain syystä se jännittää. :Heartpink
 
Kiitos Iines. Mulla hirveet epäilykset koko raskaudesta, kun oireet ovat helpottaneet ja km pelko kova. Toisaalta pelkään myös, että siellä näkyykin kaksoset. Tieto yhdestä oli huojentava, vaikka varmasti kahdenkin kanssa pärjää ja siinä oma viehätyksensä varmasti onkin. Mutta 2h kuluttua olen viisaampi.

Tsemppiä teille vauvasta kertomiseen.
 
Meillä myös tänään 2h päästä ultra, jännittää se, mutta etenkin kertominen lapsille tänään, jos kaikki siis hyvin. Kaikki muut onkin melkein arvannut mun överi ison vatsan takia ja varmasti tuo 7-v tyttökin epäilee. Sitten on paljon sukua, joita ei olla nähty hetkeen, esim. miehen vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset jne, joille on jännä kertoa, sekä omille ystäville (niille jotka ei ole jo arvanneet :hilarious:)
 
Täällä myös käyty np-ultrassa. La siirtyi hieman aiemmaksi (nyt 8.12), kun tyyppi vastasi rv 12+3, rv 12+0 sijaan. Myös rakenneultraa siirrettiin 4 päivää aiemmaksi. Niskaturvotus oli normaali ja kaikki näytti muutenkin hyvältä. Odottelen vielä seulontojen tuloksia, mutta mieli on nyt melko tyyni (ja onnellinen) kuitenkin. Tänä iltana aiotaan kertoa lapsille :dummy: uutiset.
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä ultraa odottaville! En malta odottaa perjantaiaamua, jolloin meillä on nt-ultra... :bag:
 
Täällä myös käyty np-ultrassa. La siirtyi hieman aiemmaksi (nyt 8.12), kun tyyppi vastasi rv 12+3, rv 12+0 sijaan. Myös rakenneultraa siirrettiin 4 päivää aiemmaksi. Niskaturvotus oli normaali ja kaikki näytti muutenkin hyvältä. Odottelen vielä seulontojen tuloksia, mutta mieli on nyt melko tyyni (ja onnellinen) kuitenkin. Tänä iltana aiotaan kertoa lapsille :dummy: uutiset.

Saanko kysyä Han-nea millainen niskaturvotus vauvalla oli? Olen lukenut eri artikkeleita (vaikkei pitäisi, koska en ole lääketieteen ammattilainen) ja odotan innolla/kauhulla ylihuomista ultraa...
 
Saanko kysyä Han-nea millainen niskaturvotus vauvalla oli? Olen lukenut eri artikkeleita (vaikkei pitäisi, koska en ole lääketieteen ammattilainen) ja odotan innolla/kauhulla ylihuomista ultraa...

Niskaturvotuksesta mittaaja sai 2 eri mittaa, ensin 1,4 ja sitten 0,8, joista molemmat normaalit. En tiedä miten sitten noin eri mitat tuli. Heti alkuun sanoi myös, että niska näyttää normaalilta ja nenäluu näkyy hyvin. Yli 3 ei kuulemma saisi olla niskaturvotus, mutta siitäkin huolimatta että olisi voi olla kaikki hyvin...ja toisaalta myös vaikka se olisi normaalin rajoissa, voi jotain häikkää olla.
 
Niskaturvotuksesta mittaaja sai 2 eri mittaa, ensin 1,4 ja sitten 0,8, joista molemmat normaalit. En tiedä miten sitten noin eri mitat tuli. Heti alkuun sanoi myös, että niska näyttää normaalilta ja nenäluu näkyy hyvin. Yli 3 ei kuulemma saisi olla niskaturvotus, mutta siitäkin huolimatta että olisi voi olla kaikki hyvin...ja toisaalta myös vaikka se olisi normaalin rajoissa, voi jotain häikkää olla.

Kiitos paljon. Näin minäkin olen ymmärtänyt, että jos turvotus on yli 3, niin tehdään lisätutkimuksia. Perjantaina ultraajana minulla on perinatologi, joten uskon hänen sanovan heti mikä on hyvä/huono. Jännittää hullun lailla, vaikka mies koittaa rauhoitella kaiken olevan kunnossa...

Onko kukaan teistä/teidän puolisoista alkanut itkeä/liikuttua ultran aikana? Varhaisultrassa aloin kyynelehtiä paljon helpotuksesta ja varsinkin kun kuulin sydänäänet. :joyful:
 
Kiitos paljon. Näin minäkin olen ymmärtänyt, että jos turvotus on yli 3, niin tehdään lisätutkimuksia. Perjantaina ultraajana minulla on perinatologi, joten uskon hänen sanovan heti mikä on hyvä/huono. Jännittää hullun lailla, vaikka mies koittaa rauhoitella kaiken olevan kunnossa...

Onko kukaan teistä/teidän puolisoista alkanut itkeä/liikuttua ultran aikana? Varhaisultrassa aloin kyynelehtiä paljon helpotuksesta ja varsinkin kun kuulin sydänäänet. :joyful:
Mua on jännittänyt niin paljon molemmilla kerroilla, ettei oo itkettänyt. Lisäksi tänäänkin ultraus tehtiin niin nopeasti, etten ehtinyt fiilistellä saati nähdä koko tyyppiä kunnolla, kun jo vaihdettiin kuvakulmaa... Jos oltaisiin rauhassa saatu alkuun katsoa, ennen kuin ois alettu käydä mitään teknisiä tietoja läpi, oisin ehkä voinut liikuttuakin. Mieskään ei liikuttunut, mutta kyllä me aika hymyssä suin oltiin jälkeen. :)
 
Täälläkin nt-uä käyty. Joka sitten oliki vaan tavis uä. Laskettu aika heitti yli viikolla. Nyt onkin viikot 14+1. Eli seulat nyt ei täsmää. Voisin käydä toiset verikokeet, mutten viitsi. Niskaturvotus kuitenkin oli vain 1.5, eli ihan ok. Laskettuaika on 26.11. Saanhan kuitenkin pysyä täällä "tutussa" porukassa? :)
 
Lumikello89 kyllä itkin. Pyysin paperiakin sit kun rupesi kirveltää ripsarit silmissä. Ovat siellä varmasti tottuneet tunteen purkauksiin.
 
Mimosa-82, juu kyllä uskon että ovat tottuneet näkemään kaikenlaisia reaktioita. Varhaisultran (nais)gyne sanoi iloisesti, kun mieheni naurahti lempeästi itkunpurkaukselleni ja otti samalla kädestä kiinni, että "Tämä on tällainen naisten juttu" :love7
 
Meilläkin ultra takana. Marraskuinen vauva meilläkin mittojen perusteella, mutta ei siirretty la, joten 13+2 viikkoja elän yhä. 4 päivää isompi oli, 13+6 kokoinen.

Kohdussa näkyi juoste, joka pikagooglauksella voi olla hankalakin juttu. Toiselta nimeltään amnionkiinnike. Aiheuttaa joskus epämuodostumia ja puutoksia. Mutta ultraaja oli varsin luottavainen että kaikki on hyvin. Ei kyllä halunnut siitä tarkemmin kertoa. Jospa jatkossakin asiat on hyvin. Rakenneultra 25.7.

Ja poikaa veikkasi meille. Aika varmana piti. Saapa nähdä pitääkö paikkansa.
 
Meilläki oli ultrassa tänään kaikki hyvin, laskettu aika siirty parilla päivällä aiemmaks ja vastaa nyt siis viikkoja 12+1. Turvotus oli 1.1 ja riskiluvut oli tosi pienet, eli ei hätää niittenkää kans. Sukupuoleks arvuuteltiin tyttöö, mutta saa nyt nähä, rakenneultra on 26.7. :)
 
Kiitos paljon. Näin minäkin olen ymmärtänyt, että jos turvotus on yli 3, niin tehdään lisätutkimuksia. Perjantaina ultraajana minulla on perinatologi, joten uskon hänen sanovan heti mikä on hyvä/huono. Jännittää hullun lailla, vaikka mies koittaa rauhoitella kaiken olevan kunnossa...

Onko kukaan teistä/teidän puolisoista alkanut itkeä/liikuttua ultran aikana? Varhaisultrassa aloin kyynelehtiä paljon helpotuksesta ja varsinkin kun kuulin sydänäänet. :joyful:

Meillä mies kyynelehti siinä vaiheessa kun pyydettiin hänetkin naistenklinikalla tutkimushuoneeseen ja kerrottiin ettei tyhjennetäkään kohtua vaan meillä onkin syke!
 
Takaisin
Top