Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänä aamuna oli inhottavaa kylkikipua joka säteili nivusiin asti.. ja ihan järkky turvotus. Piti mennä aamupalapöydästä takas pitkälleen. Tähän asti vointi ollut yllättävän hyvä. Viikot nyt 8+3.. oisko kasvukipuja..ihan uusia tuntemuksia mulle:dead:
 
Jannn ja kettuli, pahoittelut ja paljon voimia molemmille. :Heartred

Mikä Koivunversolla tilanne?

Eilinen varhaisultra ja kätilön kommentit on saanut minut nyt niin varpailleen, että olen ihan varma, ettei minullakaan ole enää asiat kunnossa. Tänään ei turvota yhtään ja rintojen arkuuskin hävinnyt. Pahoinvoitia minulla ei ole ollutkaan. Mitään punertavia vuotoja tai sellaista ei ole ollut. Toki tässä voi mieli tehdä tepposet, ja liioittelen alitajuisesti tilannetta. Tähän mennessä kuitenkin turvotus ja ilman määrä ollut aikamoista ja olo tukala varsinkin iltaisin.

Nyt se vasta konkretisoituu, kuinka paljon sitä onkaan jo kiintynyt mahdolliseen tulokkaaseen. Ja pelko on kasvanut aivan valtaviin mittoihin.
 
Mulla myös turvotus helpottanut nyt 7+2.. lievää pahaa oloa aina välillä mutta jotenkin tuntuu että kaikki oireet vaan lievenee pikkuhiljaa. Paitsi väsymys mutta se nyt voi olla muustakin johtuvaa kun on ollut raskas vuosi. Ei huvittaisi yhtään mennä neuvolaan puolentoista viikon päästä kun ultra on vasta siitä monen viikon päässä :sad001 varhaisultran jouduin perumaan kun tuli niin hirveästi töitä sille päivälle. Miks tää pelko ei vois jo loppua...
 
Ihanaa kuulla, että muillakin on olot helpottaneet :)

Mulla on nyt 10 viikon alusta ollut selvästi parempi olo kuin viime viikolla. Rv 8 ja 9 olivat selvästi pahimmat viikot. Tietysti heti miettii et onko nyt joku vialla, mut kai se on vaan istukka joka siellä ottaa omaa tehtäväänsä itselleen.
 
Moikka :)
Hyppäsin mukaan. Mulla oireet ollu vahvimmat keskenmenneisiin nähden. Kova pahoinvointi ja hirveä turvotus. Kokoajan pissattaa ym.
Mulla nyt siis 7+3
 
Illalla hirvee turvotus, jos vähänkin syö ja sitä seuraa ahistava räjähdys olotila. Yäk.
 
Illalla hirvee turvotus, jos vähänkin syö ja sitä seuraa ahistava räjähdys olotila. Yäk.

Mulla oli aiemmin just tällanen turvotus ja ällötys- olo. Ihan pienimmästäkin ruoka-annoksesta tuli ähky. Nyt tosiaan ei enää mitään sen kaltaista. Niin hyvä fiilis kropassa, että ajattelin lähteä tänään vähän urheilemaan. Saisi ajatuksiakin pois tästä epävarmuudesta..

Vauvahaaveilija, mä itse mietin jopa, että jos en olisi varhaisultraan mennyt, en olisi huolestunutkaan.. Mutta tehty mikä tehty, ja nyt vaan odotellaan, että mitä tapahtuu. Lohduttaa vähän, että oli siellä se syke ja tyyppi, vaikka ei viikkoja vastannutkaan. :bag:
 
Tänä aamuna oli inhottavaa kylkikipua joka säteili nivusiin asti.. ja ihan järkky turvotus. Piti mennä aamupalapöydästä takas pitkälleen. Tähän asti vointi ollut yllättävän hyvä. Viikot nyt 8+3.. oisko kasvukipuja..ihan uusia tuntemuksia mulle:dead:
Siis miulle kans on tullut kasvukipuja ja jos tekee nopeen liikkeen tai nousee nopeesti ni tulee kipua, on tää jännää:wideyed:
 
Jojo81 onneksi pienillä viikoilla on mahdollisuus ihan virheeseenkin mittaustuloksessa. Kyllä mua nyt vähän mietityttää saisinko kuitenkin huomenna aloitettua niin aikaisin työt että pääsisin sinne varhaisultraan. Mies ei ihan ymmärrä miksi siellä pitäis käydä tai miksi en ole varma siitä olenko raskaana kun testi näytti plussaa :wacky:
 
Ah, joka-aamuinen NÄLKÄ! En oo oikein osannut ennen syödä aamupalaa, kun ei ikinä aamulla ole ollut nälkä ja sit ku on, on jo lounasaika. Mut nyt herään joka aamu nälkään. Ja nälkä tietty tuo aina pahan olon, joten pakko on saada ruokaa heti. :wtf: Tuntuu myös, ettei saa tarpeeks pitkiä unia, kun nälkä herättää. :shifty:

Vedän aina heti ensimmäisenä herättyä sängyssä pussismoothien ensiavuksi. Mutta kohta on taas kiljuva nälkä. :joyful: Eipä siinä mitään, mutta oon yleensä semmonen rauhallinen ylösnousija (opinnot ja työt tällä hetkellä alkaa vasta ip), mut nyt nälkä pakottaa ylös ihan liian nopeasti. :joyful: Toisaalta eipä tule sit turhaan makoiltua tuntikausia. :joyful:

Onks muut huomannu vastaavaa?
 
Mä oon huomannut et nälästä tulee pahoinvointia joo. Mut mä en tiiä, musta tuntuu et ruuastakin tulee pahoinvointia. Pari ainoota semmosta mistä ei tuu ja mitkä vie pois sitä hetkeks on melonit ja mehujää. Pakko nyt kummiskin vähän muutaki syödä.
 
Nälkä. Joo, mulla on "lamaannuttava" nälkä hyvin usein. Jos en syö, sitten tulee paha olo. Saatan herätä yölläkin sellaiseen raastavaan nälkään ja vaikka väsyttäisi kuinka paljon niin ei pysty nukkua ennen kuin syö jotain.
 
Mä oon huomannut et nälästä tulee pahoinvointia joo. Mut mä en tiiä, musta tuntuu et ruuastakin tulee pahoinvointia. Pari ainoota semmosta mistä ei tuu ja mitkä vie pois sitä hetkeks on melonit ja mehujää. Pakko nyt kummiskin vähän muutaki syödä.

Mulla oli esikoisesta aika paha pahoinvointi. Ainoo mitä teki mieli ja mikä pysy alhaalla oli omena. Elin siis käytännössä alkuraskauden omenalla. Söin muuta vaan jos tuntu että tekee mieli jotain
 
Mulla oli pari pv että se jatkuva kuvotus lähti pois ja oli suht normaali olo. Tietenkin tässä vaiheessa alkoi tuntumaan että okei, meni kesken. Nyt eilen yövuorojen jälkeen on ehkä pahimmat olot mitä ollut tähän asti . Koko ajan pitää pidätellä ettei oksenna, en sit tiedä tulisko parempi olo jos kävisi oksentamassa. Tähän asti kun oon syönyt tarpeeksi usein niin pahoinvointi pysynyt aisoissa . Syömisen ansiosta painoa tullut nyt jo 2,5kg. Toki en oo päässyt liikkumaankaan.

Onko kellään kokemusta äitiysjoogasta tai äitiysfyssarista? Tekisi mieli kokeilla jos sieltä saisi avun tähän liikkumattomuuteen kun sähly melkeinpä jäänyt taas tauolle.
 
Mulla menee selvästi jotenkin aaltoillen nämä oireet. Saattaa olla monta päivää ettei ole mitään ja sitten tulee yövalvomiset, iltapäiväpahoinvointi ja kaikista rasittavin, tää itkumasentelu. Tää itkuherkkyys on siis todella rasittavaa, varsinkin kun en normaalisti ole mikään itkeskelijä.
 
Mulla oli pari pv että se jatkuva kuvotus lähti pois ja oli suht normaali olo. Tietenkin tässä vaiheessa alkoi tuntumaan että okei, meni kesken. Nyt eilen yövuorojen jälkeen on ehkä pahimmat olot mitä ollut tähän asti . Koko ajan pitää pidätellä ettei oksenna, en sit tiedä tulisko parempi olo jos kävisi oksentamassa. Tähän asti kun oon syönyt tarpeeksi usein niin pahoinvointi pysynyt aisoissa . Syömisen ansiosta painoa tullut nyt jo 2,5kg. Toki en oo päässyt liikkumaankaan.

Onko kellään kokemusta äitiysjoogasta tai äitiysfyssarista? Tekisi mieli kokeilla jos sieltä saisi avun tähän liikkumattomuuteen kun sähly melkeinpä jäänyt taas tauolle.

Mä just testailin äitiysjoogaa nettiversiona. Olen tosin joogannut muutenkin vuoden vaihteesta alkaen, mutta nyt tuntui että on turvallisempi vaihtaa äitiysversioon kun jotkut liikkeet jo painaa kohtua inhottavasti. Mulla vaan tämä pahoinvointijakso, raudanpuute ja kaikki vei ihan totaalisesti voimat eikä tuokaan tunti oikein mukavalta tuntunut. Tuntuu ettei ole yhtään lihasta kehossa ja alkoi oksettaa puolivälissä tuntia. Täytynee vaan hyväksyä, että keho vaatii lepoa tässä vaiheessa, vaikka hirvittääkin kunnon romahtaminen. Hartiajumeihin oon toisen tyyppisistä joogatunneista onneksi löytänyt helpotusta, restoratiivisempia tunteja oon pystynyt tekemään. Yleisesti ottaen suosittelen kyllä joogaa. Mulla se on parantanut ryhtiä, hengitystä ja rauhoittumista, lisännyt kehon tuntemusta ja liikkuvuutta ja ennen kaikkea henkisesti ollut kyllä hieno kokemus kun onkin pystynyt tekemään juttuja joiden luuli olevan itselle mahdottomia. :)
 
Mulla oli jo viikon verran parempi olo mutta nyt pahoinvointi on palannut :yuck: varsinkin jos kahvia erehtyy juomaan. Vatsassa on myös ollut nyt aika paljon nippailuja. Vielä reilu viikko ultraan!
 
Mulla on menossa nyt 7+5. Olo on ihan todella kaamea, närästää ja oksettaa jatkuvasti. Mulla aiemmassa 10/2018 keskenmenneessä raskaudessa oli myös pahoinvointia, mutta siihen sentään tepsi syöminen. Tämän raskauden pahoinvointi on kyllä ihan eri luokkaa, mutta olen yrittänyt lohduttautua sillä että vauva ja hormonitasot siellä kasvaa kun näin yököttää! :wtf:

Olen koittanut oksennusten ja yökkäilyjen välissä muistaa olla kiitollinen näistäkin vaivoista, sillä ekassa raskaudessa jotenkin kaipasin pahoinvointia että raskaus olisi tuntunut todellisemmalta tai normaalilta. Pahoinvoinnin uupuminen aiheutti mulle tuolloin pelkoa ja epävarmuutta, vaikka eihän se mikään onnistuneen/epäonnistuneen raskauden mittari olekaan. :bored:
 
Ostin eilen pahoinvointirannekkeet apteekista ja yön niitä pidettyäni ei enää aamulla oksettanut! Ihan ihmeellistä! Pientä etomista vaan :) Vaihdoin myös tavalliset housut jo äitiysleggingseihin (nyt 7+6) niin ei vatsaa purista, ja fiilis on kyllä paaaaljon parempi kuin eilen töiden jälkeen. Huomasin aamulla jopa hyräileväni :singing:
 
Takaisin
Top