Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla esikoisesta kipeytyi alussa rinnat ja oli koko ajan nälkä ja vatsaa turvotti melkein heti plussasta. Muuten ei mitään oireita koko raskautena, olisin voinu mennä "pellolta saunaan synnyttämään", mulla oli tosi hyvä olo koko ajan. Nyt aivan törkeä närästys vko 4 ja siitä eteenpäin jatkuva etova olo. Ja maha turvottaa. Ja väsyttää.
 
Voi hyvä luoja tätä yövalvomista. Viime yönä heräsin kahden aikaan (olin nukahtanut kuin tukki joskus kympin jälkeen) ja sittenpä ei enää uni tullutkaan. Tuli varmaan pari tuntia valvoskeltua ja sitten loppuvaiheessa iski myös kauhea pahoinvointi. Makoilin sängyssä ja yritin vaan hengitellä ja mietin että pitääkö tässä rynnätä varuilta vessaan. No, se meni sitten onneksi ohi ja vihdoin nukahdinkin uudestaan. Kyllä taas ennakkoon koulutetaan tuleviin yövalvomisiin, vaikka kerkeis niitä mielestäni harjotella ihan tarpeeksi sitten synnytyksen jälkeen. :wacky:
 
Moikka! Hei onko teillä rv 10-11 olevat ollu kipuiluja alavatsassa? Enemmänkin sellaisia repäisykipuja? Mulla on tullut uutena oireena nämä kivut ja varmaan liittyy kohdun kasvuun. Alavatsaa jomottelee ja vihloo aika ajoin ja varsinkin nopeita liikkeitä tehdessä. o_O:confused::anyone
 
Täällä turvotus ja vatsan jomottelut/ menkkamaiset kivut palanneet. Mun rv epäselvä, kun varhaisultra meni niin kuin meni (mittasivat kaksi viikkoa pienemmäksi kuin la:n mukaan). Nyt myös kahvi alkanut tökkiä. Saan juotua aamuisin kupin, johon on tapa ja tottumus, mutta muu pöivä menee lämmitellessä valkoisella marjateellä. Palelen siis niin kovasti, että jotain lämmintä pitää saada..
 
Joo välillä jomottelee alavatsaa tasaiseen tahtiin, ja esim aivastaessa saattaa tulla tosi kova repäisevä kipu. Kuuluu asiaan :)
 
Mulla on tullut uutena kanssa nuo repäisy kivut mukaan. Välillä sohvalta nousessa tuntuu ihan kun olisi joku lihas alavatsassa revähtänyt. Oireettoman muuten edelleenkin pysynyt.
 
Ah, joka-aamuinen NÄLKÄ! En oo oikein osannut ennen syödä aamupalaa, kun ei ikinä aamulla ole ollut nälkä ja sit ku on, on jo lounasaika. Mut nyt herään joka aamu nälkään. Ja nälkä tietty tuo aina pahan olon, joten pakko on saada ruokaa heti. :wtf: Tuntuu myös, ettei saa tarpeeks pitkiä unia, kun nälkä herättää. :shifty:
?

Mulla on myös kova nälkä, usein. Ennen oon pystynyt odottamaan "aamupalan" syömistä ongelmitta siihen, kun töissä juon aamukahvit. Nyt tekee tiukkaa ja vähän pitää jotain jo aamulla laittaa kotoa lähtiessä suuhun.
Ennen lounasta on kova nälkä, parin tunnin päästä lounaasta vatsa jo kurnii. Päivällistä kun on syönyt lautasellisen niin tuntuu että ei olisi mitään syönyt. Illalla on nälkä. Ruoka on koko ajan mielessä.
Viime raskaudessa kiloja tuli vajaa 20kg, ja haluaisin nyt välttää saman. Onneksi lähtöpaino ei ole kovin korkea, ehkä sen vuoksi tämä nälkä riivaakiin.
 
Mulla on tällä viikolla ollut vähemmän huono olo. Edelleen on koko ajan vähän äklö tai etova olo ja semmonen hutera fiilis, mutta ei ole oksettanut niin paljon kuin viime viikolla. Tällä viikolla mulla on ollut käytössä pahoinvointirannekkeet.

Tää nälkä on kauhee. Mun pitää napostella koko aamupäivä ennen lounasta. Rapistelen koko ajan jotain työpöydän ääressä. Kaikki makea ällöttää ja parhaiten toimii suolainen ja rasvainen ruoka :depressed:
 
Täällä vasta 7+0 menossa ja aika karmeaa on tää jatkuva etominen. Ihan aamusta iltaan kestää, vähän välillä pahempi ja välillä huonompi muttei häviä missään vaiheessa... viikko vasta kestetty, todennäkösesti 4-5 viikkoa jälellä jos menee samalla tavalla kun esikoisen kanssa... on se aika hurjan pitkä aika. Mutta tärkeintä tietty että vauvalla menis hyvin :shy: mutta on tää kyllä aikamoista mitä me naiset saadaan kestää :joyful: tähän päälle vielä loppuraskauden turvotukset ym vaivat ja synnytys ja synnytyksen jälkeiset ongelmat... miehet pääsee kyllä tässä vähän liian helpolla :hilarious:
 
Mulla on ihan jees olo kun on kotona paikoillaan. Välillä silti tulee huono-olo. Mutta apua miten kauhea olo tulee kun käy kaupassa tai istuu bussissa tai ajaa autoa. Muistuttaa matkapahoinvointia mitä ei oo koskaan mulla ollut.
 
Pahoinvointi katosi yhdessä yössä ja nyt sitten stressaa, onko masussa enää elämää:eek: Tämä alkuraskaus on kyllä niin stressavaa, voisin hypätä suoraan siihen vaiheeseen, kun liikkeet alkavat tuntua.
 
Pahoinvointi katosi yhdessä yössä ja nyt sitten stressaa, onko masussa enää elämää:eek: Tämä alkuraskaus on kyllä niin stressavaa, voisin hypätä suoraan siihen vaiheeseen, kun liikkeet alkavat tuntua.

Oon ihan samaa mieltä. Jotenkin ei anna lupaa itselleen edes olla raskaana kun mitä tahansa voi käydä. Entä jos ei käy mitään ja kaikki menee hyvin mutta on murehtinut puolet raskaudesta sitä että onkohan nyt varmasti raskaana ja sittenkun liikkeet tuntuu niin että ne ei varmasti lopu. Apua ja sitten vielä kun lapsi syntyy niin murehtiminen taitaa vasta alkaa :hilarious:
 
Viime viikonloppuna tuli sairastettua 3päivää noroa :shifty: Ensin 20h oksensin yhteen putkeen ja sit alko toisesta päästä. Kun oksentelu alkoi, pelästyin, että alkoko nyt tosiaan se raskauspahoinvointi. Kyllä tuossa taudissa pystyi hyvin samaistumaan niihin, jotka oikeasti kärsivät todella voimakkaasta raskausajan oksentelusta :depressed:

Taudista on selvitty, mutta äklö ja huono olo on jäänyt yhä. Taitaa miullakin ne raskausoireet tulleet kylään.
 
Tsemppiä toipumiseen Tiuskah! Vatsataudin jälkeen on muutenkin niin voimaton olo ja siihen vielä raskauspahoinvointi päälle. :sad001 Mullakin alkoi tää pahoinvointijakso vatsataudilla.
 
Ihanaa kuulla, että muillakin on olot helpottaneet :)

Mulla on nyt 10 viikon alusta ollut selvästi parempi olo kuin viime viikolla. Rv 8 ja 9 olivat selvästi pahimmat viikot. Tietysti heti miettii et onko nyt joku vialla, mut kai se on vaan istukka joka siellä ottaa omaa tehtäväänsä itselleen.


Mulla kans nyt rv 10 alkoi. Tänään vessassa käydessä paperiin vaaleahkoa verta alle teelusikka. Ei mitään hyytymiä tms. Alkaako siis istukka nyt toimimaan vai mikä homma? voisko johtua siitä pieni verenvuoto? Neuvolasta kyselin ja sanoi ettei huolta noin pienestä määrästä. Kipuja ei ole. Pahoinvointia välillä, yököttää ja tissit on kuin melonit. Hmm..
Koko alkuraskauden aikana ei oo ollu mitään veristä vuotoa niin nyt hirvittää..
 
Minulla alkaa tänään rv 10, ja nyt torstaista asti ensin vain aamulla pyyhkiessä tuli vähän todella vaaleaa veristä vuotoa paperiin, mutta nyt ehkä hieman runsaantunut ja tulee joka vessakäynnillä. Edelleen tuota vaaleaa ja ei hyytymiä, mutta kyllä mua ihan kamalasti pelottaa. Täytyy maanantaina soittaa neuvolaan ja kysellä, pitääkö tämä tarkistaa vai mitä. Alan jo kallistumaan siihen, että noinkohan vatsassa enää kasvetaan..
 
JoJo81, meillä sama. Torstaina oli tullut pikkareista läpi vaaleaa verta muutama tippa, sitten pyyhkiessä, sitten loppui ja nyt taas vähän vaaleaa verta. Välillä on ihan vaaleanruskeaa pyyhkiessä. Samalla on alavatsaa jomotellut menkkamaisesti (ei koko ajan). Tänään kuitenkin raskausoireet lisääntyneet, ekaa kertaa meinasin oksentaa ja oli tosi huono olo. Että mitä tästä nyt pitäis ajatella. Meillä kans oli varhaisultrassa yli viikon pienempi kun luultiin eikä silloin (viikko sitten) vielä näkynyt sykettä. Tänään ois menkkojen mukaan 8+0. Vähän nyt epävarma olo.
 
Takaisin
Top