Millaisia raskausoireita sinulla on?

Parhaimmassa tapauksessahan nämä on vaan niitä yleisiä alkuraskauden vaarattomia vuotoja, mutta olisi mukava voida varmistaa asia, eikä elää epätietoisuudessa viikkoja.
 
Tsemppiä teille kaikille jotka tuskailette vuoto-oireiden kanssa... varmasti pelottavaa vaikka tosiaan monilla tota oiretta on ja kaikki hyvin. Jos asutte Helsingin tai Lahden lähellä niin suosittelen kyllä tota Perhe-Artea ja ultraa, minulla siellä ainakin oli tosi kiva kätilö ja maksoi 79e että varsin kohtuullinen hinta! Ajattelin itse varmaan mennä toisenkin kerran vielä tuossa jossain 9+0 tietämissä tms kun itsellä takana yksi keskenmeno 8+3.
 
Hyperemeesi.. Eli aivan hirveää. :depressed:Sairaslomalla ainakin rv 12 loppuun, sairaala ja tiputus tulleet harvinaisen tutuiksi. :confused: Ja sitten lisäksi vuotava polyyppi, joka innostui kasvamaan tässä alkuraskauden aikana, eli välillä myös verenhukan vuoksi sairaalassa. Nyt en enää oksenna kymmeniä kertoja päivässä, mutta ihan riittävästi edelleen. Toivon vaan että tämä loppuu..!!! Yöt menee valvoessa pahoinvoinnin kanssa, päivät hoiperrellen. Nyt sentään olen pystynyt katsomaan vähän Netflixiä oksentamatta, voitto sekin. :smiley-bounce012 Olikohan täällä muita yhtä kärsiviä? Vertaistukea..? :anyone(en pysty lukemaan ketjua kokonaan, kun pelkästään tekstin selaaminen oksettaa :yuck:)
 
Muokattu viimeksi:
Meinas jo säikäyttää ja käydä kaikki kauhukuvat mielessä, ku hyvä että välillä kävellä pysty, mutta levolla helpotti ja nyt ku kävelly ni vetrynyt selkä sen verran, että ei enää pahakaan.
 
Mulla on ollu jo 3 viikkoa vatsalihakset useita kertoja viikossa kioeät. Mitään sellaista urheilua en ole harrastanut mistä voisi johtua. Ihan alavatsasta ylös asti sattuu. Ihan kun olisin rankemmankin treenin tehny.

Onko muilla kokemusta tai tietoa tällaisesta?
 
Täällä pari tuntia alavatsaa vähän jomotellut. Miten voikin pieni jomottelu pelottaa... vaikka hyvin tietää että voi olla kasvukipuja tms mutta hetihän se pahin tulee mieleen... toivoisin kyllä nyt niin kovin ettei tämä vaan menisi kesken. Paitsi itseni niin myös äitini vuoksi. Äiti sairastaa levinnyttä syöpää ja tuskin ehtii nähdä tätä vauvaa joka tapauksessa, mutta raskausuutinen on kovasti ilahduttanut häntä :shy:
 
Mua piinaa joka ilta ja yö päänsärky, joka haittaa nukkumista. :sad001 Oon yrittänyt tehdä keppijumppaa ja venytellä sen minkä lihasheikkouksiltani pystyn, mutta ei tunnu auttavan. Kunnolla ei edes pysty jumppailemaan, koska alkaa oksettaa. En enää tiedä onko tämä jännityspäänsärkyä vai johtuuko syömättömyydestä, kun ei ruoka maistu. Humahtelee, heikottaa ja tuntuu että verenpaine heittelee ja siitä päänsärky aina alkaa. Myös leuat ja kasvot on ihan jumissa. Alkaa mieliala laskea kun olo on koko ajan niin tuskainen ja voimaton. Pahoinvointi ja väsymys on jatkuneet reilun kuukauden ja nyt tämä päänsärky päälle. Eka kolmanneskin melkein ohi, eikö tää lopukaan ikinä...

Vinkkejä päänsärkyyn tai muutoin olotilan kestämiseen? :sad001
 
Mulla on alkanut selkeesti pahoinvointi helpottaa nyt tässä rv 12 kieppeillä. Ei oo tarvinnu enää yhtään yökkäillä tai oksentaa. Lievää etovaa oloa vaan enää silloin tällöin. Ja väsymystä. Tänään oli työkeikka kahelta ja oli öllö olo ja väsymys, mut lähdin silti. Onneksi se peruuntui sit muista syistä. :p Mut ehkä tässä pikkuhiljaa pääsee takaisin elävien kirjoihin. Sitä tokan kolmanneksen energiaa odotellessa :grin
 
Raastava jatkuva nälkä koko ajan. Ihan ku mukamas ei olis syönnyt mitään koko päivänä.

Mieliruoat vaihtelee. Pari viikkoa sitten kävi tekemään mieli valkosipulikermaperunoita ja lihapullia. Hirveä homma siinä perunoiden kuorimisessa ja pilkkomisessa sekä lihapullien pyörittämisessä. Sitku olin saannut ruoan valmiiksi, ei tehnykkää enää yhtään mieli :depressed: sitten kävinkin väsäämään kanakeittoa :grin
 
Täällä 11 viikkoa täynnä ja kaikki vähäisetkin oireet on suurin piirtein kadonneet :sad001 Maha on turvonnut eikä mitään vuotoa ole, mutta siinä se. Mahaa ei kiristä eikä jomota, eikä repäisykipujakaan ole ollut aikoihin. Väsymys on kyllä kova, mutta se voi mennä työväsymyksen piikkiinkin. Pari kertaa vaivannut minimaalinen ällötyskin on poissa. Todella vaikea uskoa, että mukana kulkisi joku pikkukaveri, jolla on kaikki hyvin.. Nt-ultraan on vielä reilu viikko.
 
Voihan norovirus! Yö ja päivä kärsitty norosta ja samaan aikaan alkoi tulla tuhruvuotoa pyyhkiessä :woot: Nyt olisi kyllä kuukautisten aika normikierrossa, niin yritän lohduttautua ajatuksella, että on vaaratonta. Noro on vienyt kyllä vähäisetkin voimat eikä ruoka maistu, lisää heikotusta vielä enemmän. Toivottavasti huomenna on parempi päivä.
 
Voihan norovirus! Yö ja päivä kärsitty norosta ja samaan aikaan alkoi tulla tuhruvuotoa pyyhkiessä :woot: Nyt olisi kyllä kuukautisten aika normikierrossa, niin yritän lohduttautua ajatuksella, että on vaaratonta. Noro on vienyt kyllä vähäisetkin voimat eikä ruoka maistu, lisää heikotusta vielä enemmän. Toivottavasti huomenna on parempi päivä.
Toivotaan, että kaikki on kunnossa ja paranet pian. On se noro kyllä kaamea tauti, itellä oli pari viikkoa sitten :depressed:
 
Täällä 11 viikkoa täynnä ja kaikki vähäisetkin oireet on suurin piirtein kadonneet :sad001 Maha on turvonnut eikä mitään vuotoa ole, mutta siinä se. Mahaa ei kiristä eikä jomota, eikä repäisykipujakaan ole ollut aikoihin. Väsymys on kyllä kova, mutta se voi mennä työväsymyksen piikkiinkin. Pari kertaa vaivannut minimaalinen ällötyskin on poissa. Todella vaikea uskoa, että mukana kulkisi joku pikkukaveri, jolla on kaikki hyvin.. Nt-ultraan on vielä reilu viikko.

Siis miulla vähä sama homma :sad001
Joskus huono olo, väsynyt mut muuten ei oikee oo mitään:sad001
Itellä viel puol toista viikkoo et pääsee ultraa :)
 
Raskausoireita on kyllä ollut enemmän kuin esikoisen kanssa. Rinnat alkoi kasvaa tosi varhain ja muuttua kipeiksi.. Imetysliivit ottaa käyttöön ja kuppikoko on kasvanut varmaan kahdella numerolla.
Menkkamaista jomotusta jatkuvasti. Pahaa oloakin on ja nyt uusimpana järkyttävä närästys. Vessassa olen saanut alkaa ravaamaan yöllä moneen kertaan ja kaupungilla käynnit pitää suunnitella siten, että vessa on lähellä.. Ja tämän tietää että oireet sen kuin pahenee.
 
Nyt meneillään 8+3 ja huonovointisuus näemmä tulee ja menee. Pari viime päivää olin melko huonovointinen kellon ympäri, mutta tänään on melkein kuin ei raskaana olisikaan. Menkkamaisia kipuja ollut tänään enemmän.

Lasken kokoajan päiviä seuraaviin "välietappeihin". Ensin oli varhaisultran odotus ja nyt odotetaan ensi viikolla ensimmäistä neuvolaa. Jos odottaisi vain synnytystä, niin raskaus tuntuisi pitkältä kuin nälkävuosi.
 
Siis miulla vähä sama homma :sad001
Joskus huono olo, väsynyt mut muuten ei oikee oo mitään:sad001
Itellä viel puol toista viikkoo et pääsee ultraa :)

Sama. Nyt 10 + 4 ja viimesen viikon aikana oireet hiipuneet. Käytiin varhaisultrassa reilu 2 vk sit, kaikki oli hyvin, mutta.. vielä pitäs 2 vk kestää nt-ultraan.
 
Mulla on pahoinvointi lakannut melkein kokonaan, nyt on vain sellaista ruokahaluttomuutta ja ällötystä.

Liitoskipuja on ollut jo n viikon. Toivon, että helpottaa kohta. En kestä jos joudun kärsimään niistä koko raskauden ...
 
Tänään 11+0 ja ensimmäistä kertaa pariin viikkoon ei ollut aamulla etovaa oloa eikä tarvinut kakoa hampaiden pesun aikana!! Niin hyvä fiilis ja toivon et mun pahoinvoinnit ois viimeinkin ohi :)
 
Takaisin
Top