IVF/ICSI kokemuksia

Onko kenelläkään ollut käytössä tätä Bemfolaa pistoksiin? Minkälaisia sivuoireita on tullut jos niitä on ilmaantunut, itselläni on jatkuva päänsärky sekä ihan mieletön väsymys.
Tänään on kp 6 ja hoitopäivä 5, huomasin että vessassa käydessä paperiin tulee liman mukana myös vähän tuhrua, pelko hiipii nyt mieleen että mitä se mahtaa tarkoittaa? Joskus on ollut tuhruvuotoa ennen menkkoja mutta ei joka kierrossa, eikä nyt tässä viimeisessä vaan menkat alkoivat ihan normaalisti. :sad001:sad001

Miulla oli viimeisimmässä hoitokierrossa bemfola, ekassa gonal f. Kummastakaan ei tullu oireita. Oikeestaan vaan synarelasta on oireita tullu mut ne kuumat aallot ja hikoilu olikin sitte jotain ihan karmeeta:meh:
 
Oikeestaan vaan synarelasta on oireita tullu mut ne kuumat aallot ja hikoilu olikin sitte jotain ihan karmeeta:meh:
Synarela on kyllä aivan kammottavaa tavaraa, mulle tuli hikoiluineen, paleluineen ja itkukohtauksineen hyvä preview vaihdevuosien pahimpiin puoliin. :wtf:
 
Neljästä solusta vain yksi oli hedelmöittyny ja se siirrettiin. Odotukset onnistumiseen olemattomat, endo ärtyy aina niin pahasti stimulaatiosta, että en usko että tähän kroppaan mikään voi kiinnittyä tuoresiirrolla ja yhtä alkiota ei ole järkeä lähteä pakastamaan niin siinäpä sitä sitten ollaan. En tiedä onko voimia lähteä enää neljänteen hoitoon.
 
Neljästä solusta vain yksi oli hedelmöittyny ja se siirrettiin. Odotukset onnistumiseen olemattomat, endo ärtyy aina niin pahasti stimulaatiosta, että en usko että tähän kroppaan mikään voi kiinnittyä tuoresiirrolla ja yhtä alkiota ei ole järkeä lähteä pakastamaan niin siinäpä sitä sitten ollaan. En tiedä onko voimia lähteä enää neljänteen hoitoon.
Miksi yhtä alkiota ei olisi järkeä lähteä pakastamaan? Kropan ärtyminen stimulaatiosta on erittäinkin hyvä syy pakastaa alkioita, olipa niitä yksi tai useampi.
 
Voih, tämä juttu meni kesken, kuten oli varoitettu. Jännittää, miten "tyhjenee".... Ja sitten kohti uusia kiertoja...väsyttää jo valmiiksi.

Voi itku AiraP, osanotto!
Saako kysyä, miksi oli varoitettu, eikö ultrassa näyttänyt siltä miltä piti? Voimia jatkoon. :Heartred

Trianalle kovasti tsemppiä myös! Jospa ihme tapahtuisi...

Untuvaiselle onnea matkaan siirtoon! :)
 
AiraP, pahoitteluni että kävi näin. Voimia.:Heartred

Hieman alkaa jännittämään tuo maanantain ultra. Onko tää kropan rotkale osannu mitään tehdä oikein.:scratch:help

Greippiä oon puristanut nyt joka aamu, toivottavasti hieman auttaisi limiksen kasvattelussa.
 
Miksi yhtä alkiota ei olisi järkeä lähteä pakastamaan? Kropan ärtyminen stimulaatiosta on erittäinkin hyvä syy pakastaa alkioita, olipa niitä yksi tai useampi.

Ei ole nuo meidän ainoat alkiot olleet niin hyvälaatuisia, että kannattaisi pakastaa. Näin ainakin olen ymmärtänyt :bored: Ja kun mulla on niin vaikea ja laaja se endo, että se ei millään keinolla rauhoitu hoitojenkaan välissä. Aika toivottomalta tuntuu.
 
Hei! Olen seuraillut teitä taustalta ja päätin liittyä keskusteluun mukaan nyt, kun meilläkin näyttää IVF ajankohtaiselta. :sad001 Yritystä on takana reilu vuosi, miehellä oli hetkellisesti simppavikaa, mutta tällä hetkellä kaikki on kunnossa. Lääkärin mukaan raskauden olisi pitänyt jo alkaa. Kaikki IVFään liittyvä jännittää ihan hirveästi! Hoidon suunnittelukäynti on varattu parin viikon päähän ja sen jälkeen alkavat tositoimet. Vertaistuki tulee nyt tosi tarpeeseen! Untuvaiselle, Trianalle ja Hippuselle kovasti tsemppiä! :)
 
Voi itku AiraP, osanotto!
Saako kysyä, miksi oli varoitettu, eikö ultrassa näyttänyt siltä miltä piti? Voimia jatkoon. :Heartred

Trianalle kovasti tsemppiä myös! Jospa ihme tapahtuisi...

Untuvaiselle onnea matkaan siirtoon! :)

Kiitos, joo, 1. ultrassa näytti vähän pieneltä, joten varoitettiin korkeasta km-riskistä. Sikäli siis ei tullut yllätyksenä, että kehitys hiipui tässä kahden viikon aikana. Vähän itsesäälitunnelmaa, mutta en kuitenkaan "sure" alkiota tms, onneksi näin aikaisin meni jos oli mennäkseen.
 
Trianalle paljon onnea matkaan! :Heartpink

Kisu82 tervetuloa mukaan, itsekin uutena kirjoittelen. Paljon on mielessä asioita jotka mietityttää mutta täältä saa hyvin vertaistukea ja mietinnöilleen lievitystä.

Onko teillä ollut menkkakipuja / kipuja munasarjoissa ennen punktiota? Paljon lukenut turvotuksesta ja kävelemisen vaikeudesta mutta itselläni ei vielä ole sellaisia tuntemuksia ollut, lähinnä noita kipuja. Kovasti mietityttää ultra. :scratch
 
Onko teillä ollut menkkakipuja / kipuja munasarjoissa ennen punktiota? Paljon lukenut turvotuksesta ja kävelemisen vaikeudesta mutta itselläni ei vielä ole sellaisia tuntemuksia ollut, lähinnä noita kipuja. Kovasti mietityttää ultra. :scratch

Mulla ei koskaan ole ollut kävelyvaikeuksia tai järkyttävän suurta turvotusta, mutta kyllähän se munasarjoissa juilii kun siellä on kasvu käynnissä. :)
 
AiraP, pahoittelut keskenmenosta :Heartred

Triana, kumpa se pahuksen endo antaisi teidän pienelle tilaa. Halaus:Heartred

Henna, mikä teidän tilanne, monta saitte pakkaseen? Kasvatettiinko alkiot blastoiksi asti?

Joko hippunen on testaillut?
 
Kiki, lämpimät onnittelut! Juuri eilen mietin, että mitä sinulle kuuluu. Ihana kuulla, että saitte pikkuisen prinsessan syliin.

Olen tässä edelleen seuraillut ketjua. Tsemppiä ja voimia jokaiselle omiin vaiheisiinne ja oikein paljon onnea onnistuneille!
 
Kikille paljon onnea :)

Tosta punktiosta. Mulla kävi niin, että ensimmäinen punktio meni kivasti. Lääkeannokset oli pienemmät. Turvotusta oli, mutta ei juuri kipua. Punktio meni kun tanssi.

Toisella kerralla turvotus ja kipu oli tosi pahana. Isompi lääkeannos ja tietty enemmän muniksia kasvamassa. Punktio sattui ihan hirveästi ja sen jälkeen olo oli viikon kun rekan alle jäänyt. Pääsin sängystä pelkästään vessaan. Kai oli jonkinnäköistä hyperiäkin, munasarjat niin himputin turvoksissa pitkään. Tekivät kuitenkin tuoresiirron mitä ensin ajattelin että taitaa jäädä tekemättä.. jos mulla ei ollut kunnon hyperi, niin en halua edes ajatella miltä se tuntuu kun itse olin niin himputin kipeä omassa olossani.
 
Untuvainen, mulle sanottiin että uimaan ei saa mennä niin kauan kuin tiputteluvuotoa tulee (multa tuli punktion yhteydessä jonkin verran verta), muuten saa elää normaalisti. Tulkitsin tämän niin että saunaan kun vuotoa ei ole ja voinnin mukaan
 
Takaisin
Top