IVF/ICSI kokemuksia

Tervetuloa kattbulla80 ja tsemppiä! :Heartred Negat syövät ihmistä.

Tosi hyvä että lähdette näin pian IVF:ään, kun siinä onnistumisprosentit ovat niin paljon paremmat kuin inseminaatioissa ja tosiaan kun teillä ei ole edes tietoa menevätkö vasemman puolen munasolut kokonaan hukkaan insseissä.
 
Pahoitteluni tuosta negasta, voisiko vielä olla mahdollisuus ettei näkyisi testissä?

Kiitos jo heti tsempeistä, tulee heti vähän positiivisempi fiilis :)
Ja joo, ohan se niin että on ihan mahdollista että vielä ei näkyis tikussa, jostain luin että periatteessa rv7 on ihan mahdollista että hcg on alle 10. Kun lekuri on ti niin se varmaan tsekkaa vielä ultralla mitä näkyy jos menkkoja ei ole kuulunut, tai sitten passittaa verikokeeseen josta se varma vastaus varmaan tulisi.

Lekuri sanoi jo alussa että IVF olisi parempi koska mitään järkevää syytä ei näy - mutta ajateltiin että IUI on yrityksen arvoinen ja säästyisi isommilta lääkityksiltä. Nyt toivon että sais edes lyhyen kaavan IVF:n kun oma kierto on kuitenkin ok ja "toimiva", mutta lääkäri päättäköön.
Eniten jännitän sitä munasolukeräystä, en edes niin paljon sitä paljonko sattuu vaan mitä sieltä löytyy - Letroilla tulos oli aika sama kuin muutenkin eli en sitten tiedä paljonko "enemmän" tai "parempaa" sinne paukkuu muilla lääkkeillä kun en ole yhtään IVF:ää vielä läpikäynyt :I
 
Kattbullalle tervetuloa täältäkin!

Täällä kohtalotoveri, joka myös tihrustanut negatestiä tänään. Ekan ivf:n eka pas pp 9. Virallinen testipäivä vasta Pe, mutta kyllä alkaa jo usko plussan olla todella olematon.

Miten teillä muilla lääkkeellisiä paseja läpikäyneillä, onko teillä negakierrossa tullut oireita? Täällä ollut jo muutaman päivän rinta ja kohtutuntemuksia. Testit näyttää negaa. Mietin, voiko olla niin, että mun oma hormonitoiminta ei kuitenkaan oo täysin lepotilassa ja siks puskee jotain pms oireita? Ultrassa kp 12 näkyi joku pallura, jonka ei olisi kuulunut näkyä. Lääkäri meinasi, että voi olla kypsyvä folli, jota siis ei lääkkeellisessä kierrossa olisi kuulunut olla, tai sitten jotain jämiä edellisen kierron punktiosta. Silloin jo mietin, että ehkä siis oma toiminta ei ookkaan lepotilassa ja sotkee pasia. Lääkäri piti tätä hyvin epätodennäköisenä.
 
Eniten jännitän sitä munasolukeräystä, en edes niin paljon sitä paljonko sattuu vaan mitä sieltä löytyy - Letroilla tulos oli aika sama kuin muutenkin eli en sitten tiedä paljonko "enemmän" tai "parempaa" sinne paukkuu muilla lääkkeillä kun en ole yhtään IVF:ää vielä läpikäynyt :I
Sinänsä letrozolilla ei ole tarkoituskaan tulla erityisen suurta vastetta, koska inseminaatioissa ei haluta kuin yksi munasolu per kierto. Ja toisaalta IVF:ssä on yleensä käytössä ihan eri lääkkeetkin, joten letrozolin vasteesta ei voi hirveästi päätellä mitään IVF:n onnistumisesta.

Minulla ei letrozolista tullut vastetta edes inseminaatioissa, ja kun viimeiseen inseminaatioon 4 vuotta sitten vaihdettiin sama lääke kuin IVF:ssä (Bemfola), tärppäsi siitä esikoinen heti. Ja nyt kun tätä seuraavaa lasta IVF:llä tehtiin, tuli IVF:n lääkkeillä todella hyvä vaste. Eri lääkkeillä on erilainen vaste, eikä oman kropan vastetta voin tietää ennen kuin kokeilee.
 
Sinänsä letrozolilla ei ole tarkoituskaan tulla erityisen suurta vastetta, koska inseminaatioissa ei haluta kuin yksi munasolu per kierto. Ja toisaalta IVF:ssä on yleensä käytössä ihan eri lääkkeetkin, joten letrozolin vasteesta ei voi hirveästi päätellä mitään IVF:n onnistumisesta.

Aaa ok no tuo on hyvä tietää :D Minä jo aattelin kun kp10 ultraa tehtiin että "taas ihan suttua ja sekundaa omasta kehosta kun ei lääkkeilläkään tuu lisää folleja". Saapahn sitten taas jännätä tuloksia, on ollu hauskaa ja mielenkiinotista noi ultiren tulosteiden kattelu aina.

Jännittää hiukan ne IVF-lääkkeet kyllä, se Ovitrellen kotipistokin meni niin jännittämiseksi että puolen tunnin juupaseipäs-taiston jälkeen pistettyäni pökräsin (lääke meni onneksi sisään) kylppärin lattialle :arghh:
Tiedänpä seuraavan kerran pistää makuultaan.. Vaikkei ylipainoa ole niin vatsamakkaraa löytyy tarpeeksi että luulisi niinkin onnistuvan. Ja jos ei.. noh kaipa sitä aina voi pyytää hoitajalta apuja. :happy:
 
Mulla on kans tullut iso pettymys omaan kroppaan ja vielä kun tuosta amh-arvosta huomautettiin niin ei paljoa toivoa ole. Mutta ei saisi liiankaan negatiivisesti ajatella.

Täällä yksi piikkien pelkääjä, olen hoitoalalla töissä ja työssäni pistän ihmisiä. Ei ongelmaa. Annas olla kun mua pistetään, iso ongelma.:wink

Bemfolan pisto ei edes satu, mies pistää sen mulle ja kerran tällä viikolla jouduin sen itse iltavuorossa pistämään. Silti pieni jännitys vieläkin on takaraivossa. Eilen pelkäsin ”kuollakseni” orgalutranin pistoa koska polilta varoittivat että on tylsempi neula ja tottakai piti googlata myös ja lääke kirvelee yms. Ostin sitten puudutelaastarin ja kauhea jännitys, no elossa ollaan eikä aine edes paljoa kirvellyt.:cool:

Mies hieman naureskeli että onhan tässä tulossa pahempaakin saatikka jos joskus sinne saakka pääsee että lapsi pitää synnyttää. Mutta isoin ongelma on se ajatus piikistä, ei niinkään se kipu.
 
Mulla on kans tullut iso pettymys omaan kroppaan ja vielä kun tuosta amh-arvosta huomautettiin niin ei paljoa toivoa ole. Mutta ei saisi liiankaan negatiivisesti ajatella.
Paljonko sulla oli AMH? Mulle sanottiin 1.6 että parempi kuin odotti, siitä on nyt 6 kk, mutta sanoi että ei aikaa hukattavaksi, ja ilman muuta IVF:ään kelpaa tuo. Ei tehnyt siitä mitään numeroa, enemmän oli huoestunut folleista mutta kun on ollu yli kymmenen per kierto ni on ollu ihan tyytyväinen. Toivon vaan että siellä _on_ jotain siellä follissa! :D
 
Mun amh on vain 1,03 ja lääkäri sanoi että munasarjat ovat todella huonossa kunnossa. Varmaan on jotain muutakin mistä en tiedä mutta ajattelin että tieto lisää vaan tuskaa, en jaksa edes kysellä enempää.:meh:

Mutta huomenna se nyt selviää mitä on tapahtunut, vai onko mitään. :chicken:

Kyllä luulisi että sinulla soluja sinne myös tulee, vakaa luotto siihen!
 
Olen seuraillut jo kauan tätä palstaa vertaistukena, mutta aloitanpa nyt minäkin tänne uutena kirjoittelemaan odottajien puolelta ja keskenmenon jäljiltä.

Lyhykäisyydessään: 38v. ja lapsettomuushoidot aloitettu kaksi vuotta sitten, sitä ennen epätoivoista luomuyrittämistä 1,5 vuoden ajan. Ensimmäinen IVF tehtiin yli vuosi sitten yksityisellä Dextrassa. Siitä hoidosta saatiin aikaiseksi yksi tuoresiirto eikä mitään pakkaseen. Huonon ja kalliin tuloksen jäljiltä siirryttiin julkiselle, ja pääsyä seuraavaan koeputkihoitoon sillä puolen odotettiinkin sitten rapiat 7kk (!). Hoitomuoto muuttui ICSI:ksi julkisella viime syksynä miehen vaihtelevan sperman laadun takia. Tuoresiirto ei onnistunut tässäkään hoidossa, mutta 1. PAS tuotti onnellisen yllätyksen joulukuun alussa elämäni ensimmäisen plussan muodossa. En ole ollut moneen vuoteen niin onnellinen. Kaksi päivää ennen Joulua tuli palautus maanpinnalle ja sain joululahjaksi keskeytyneen keskenmenon (7+2).

Nyt pakkasessa on vielä kaksi blastokystia odottamassa sulatusta. Jos kaikki menee hyvin ja suunnitellusti, niin tässä kuussa olisi tarkoitus siirtää toinen näistä lääkkeelliseen kiertoon.
 
Tervetuloa Pullanen ja suuret pahoittelut kkm johdosta!
Mullakin oli kkm ja tyhjennys pari päivää ennen joulua. Paskin joulu ikinä paskimman vuoden ikinä päätteeksi ( eka kkm oli keväällä).

Toivon sydämestäni, että pääsette siirto ja saatte oman pikkuisen!

Tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon! Itse en jaksanut tänään pilata fiiliksiä entisestään negatestillä. Usko plussan nolla. Virallinen testipäivä Pe.
 
Tulee jotenkin syyllinen olo kertoa, mutta tikutin tänään elämäni ekan plussan :woot: (1. IVF tuoresiirto). Maltoin odottaa viralliseen testipäivään, vaikka viikonloppu meni tulisilla hiilillä enkä saanut nukuttua yöllä oikein yhtään, kun jännitti miten käsittelisin negan aiheuttaman pettymyksen. Seuraavaksi saakin sitten stressata sitä että meneekö kesken ja jos niin milloin...
 
Tervetuloa Pullanen! Ja onnittelut Gygnus! ❤️
Toivottavasti hippunen olet väärässä ja plussa tulisi kuitenkin testiin!
Meillä oli kontrolliultra tänään ja kaikki näytti siltä kuin pitäisikin. Siirtopäivä on ensi maanantai. Jos alkiot ei jostain syystä selviä sulatuksesta niin voidaan tehdä se Era-tutkimus siirron tilalla.
Papasta en muistanut kysyä, mut perun sen nyt kyllä ja meen sit joku toinen kerta.
 
Tervetuloa pullanen ja pahoitteluni keskenmenosta, ei sinunkaan tiesi helppo ole ollut. Toivon kovasti onnea tuleviin suunnitelmiin ja eletään tukena mukana. :Heartred

hippunen77, huh alkaa jännittämään myös täällä, kenties oletkin väärässä ja se plussa sieltä tulee!! :Heartbigred

Ja kovasti onnea Cygnus!!! :Heartbigred:Heartbigred Todella ihania uutisia! Onko minkälainen olo?

Itselläni tuomionkello pian soi, alkaa pikkuhiljaa jännittämään. Mitään erityisempiä tuntemuksia ei mulla ole joten olen oikeastaan heittänyt kirveen jo kaivoon että sielä mitään olisi kasvanut. Viikolla olleet kivut ja menkkakivut on laimentuneet viikonlopuksi, pieniä pieniä tuntemuksia toki on välillä. :disgust
 
Onnea cygnus!

Huomenna pitäisi olla siirto iltapäivällä. Vähän jännittää. Enkä tiedä edes mikä jännittää. Varmaan se, että tuleeko tästä se kauan odotettu tulos❤️
Aamulla pitäisi biologin soitella vielä...
 
Aislinn83, ei mitään ihmeempiä tuntemuksia, ainakaan sellaisia mitä voisi tulkita suoraan raskausoireiksi. Tuoresiirrosta tai melkeinpä jo punktiosta asti on ollut rinnat kipeät sekä aika kovia ylävatsakipuja ja jäätävä turvotus, mutta minulla on ärtyneen suolen oireyhtymä niin vaikea sanoa mikä on syy ja mikä seuraus. Nekin helpotti eilen ehkä lugesteronin lopettamisen seurauksena, niin olin siksikin pessimistinen
 
Untuvainen, tsemppiä! Itselläni oli siirtopäivänä fiilis ihan katossa, mutta ai jumankekka miten pitkältä nää 2 viikkoa on tuntuneet :nailbiting:
 
Onnea Cygnus! Peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin!

Tervetuloa ja tsemppiä Pullanen! Toivottavasti teillä olisi pakkasessa terveitä alkioita, jotka eivät mene kesken. Minulla oli syksyllä pakkasessa 3 alkiota, joista kaksi niin pahasti viallisia, että ne olisivat olleet negoja tai keskenmenoja, mutta yksi oli terve, ja se ei ainakaan vielä ole mennyt kesken. Alkiodiagnostiikalla siis tutkittiin alkioiden terveys.
 
Kaikille isot tsempit / toivon todellakin ett' kaikkien "nega se on" tai "kesken se menee" on ihan pötyä nyt vaan!
Oma lääkäri joka oli lomalta tultuaan nähnyt IUI proseduurin kulun soitti aamulla, kysyi onko testattu, kun kerroin että nega kyseli lugeista (mulle sanottiin että iui + 14 pv), sanoi että käytä kaks vielä samantien ja toiset kaks illalla, ja huomenna testataan verestä uus testi.
Eli en tiedä sanoiko edellinen lekuri lopettamisen liian ajoissa? Vai laskiko se että ovis oiski ollut myöhemmin.. tai kiinnittyminen myöhemmin.. En tiedä näistä mutta luotetaan omaan lääkäriin..
Huomenna kai sitten varma tieto.
 
Takaisin
Top