IVF/ICSI kokemuksia

Onko teille annettu jotain ohjeistusta pasin jälkeisestä elämästä, jotain rajoituksia johonkin suuntaan siis?

Maalaisjärki tietty sanoo, ettei mikään hullu rääkki kannata. Mutta miten esim normijumppa, jossa lyhyet vatsa- ja selkälihasliikesarjat?

Googlesta pompsahti joku lausunto myös uimahallin ja kylpyjen välttämisestä. Ei kai tää voi pitää paikkaansa Pasin kohdalla? Punktion yhteydessä tietty kyllä.

Tänään pistin aamulla Gonapeptylin, että sormet ja varpaat ristissä, että siellä jotain olisi vielä elossa ja alkaisi tarraamaan kiinni...
 
Onko teille annettu jotain ohjeistusta pasin jälkeisestä elämästä, jotain rajoituksia johonkin suuntaan siis?

Maalaisjärki tietty sanoo, ettei mikään hullu rääkki kannata. Mutta miten esim normijumppa, jossa lyhyet vatsa- ja selkälihasliikesarjat?

Googlesta pompsahti joku lausunto myös uimahallin ja kylpyjen välttämisestä. Ei kai tää voi pitää paikkaansa Pasin kohdalla? Punktion yhteydessä tietty kyllä.

Tänään pistin aamulla Gonapeptylin, että sormet ja varpaat ristissä, että siellä jotain olisi vielä elossa ja alkaisi tarraamaan kiinni...

Mulle on sanottu että ihan omaa kroppaa kuunnellen. Jos on tottunut liikkumaan niin voi liikkua omien tuntemusten mukaan. Muistaakseni saunaa, uintia ja kylpyä kehoitettiin välttämään pari vrk siirron jälkeen.
Itse elin viime siirron jälkeen ihan normaalisti paitsi otin joka ilta viikon verran pienen lääkemitallisen konjakkia. Jostain luin että auttaa kiinnittymiseen vilkastuttamalla verenkiertoa :D Tuohon mennessä kun oli tullut jo koitettua kaiken maailman temput ja kikat.... :D Tiedä sitten oliko konjakilla taikaa kun tämä pakkaspoika maailmaan saatiin :Heartred
Tsemppiä sinulle, toivotaan että nyt onnistaisi! :)
 
Meillä on tänään se hoidon suunnitteluaika ja oon ihan paniikissa :'D Tää on kuitenkin kierros nro.2, niin ei pitäisi olla mitään pelättävää, mutta jotenkin jännitän ihan hirveesti! Mä niin kovasti toivoisin, että päästäis siirtoon heti ensi kierrossa..

Hippunen77: Mä en muista että olisi mitään ihmeellistä ohjeistettu PAS:in jälkeisestä elämästä. Muistaakseni kävin ihan normaalisti salilla ja pyöräilin yms. Sehän edistää verenkiertoa, mikä taas voi auttaa alkiota kiinnittymään :)
 
Onko teille annettu jotain ohjeistusta pasin jälkeisestä elämästä, jotain rajoituksia johonkin suuntaan siis?

Maalaisjärki tietty sanoo, ettei mikään hullu rääkki kannata. Mutta miten esim normijumppa, jossa lyhyet vatsa- ja selkälihasliikesarjat?

Googlesta pompsahti joku lausunto myös uimahallin ja kylpyjen välttämisestä. Ei kai tää voi pitää paikkaansa Pasin kohdalla? Punktion yhteydessä tietty kyllä.

Tänään pistin aamulla Gonapeptylin, että sormet ja varpaat ristissä, että siellä jotain olisi vielä elossa ja alkaisi tarraamaan kiinni...

Mulle sanottiin tämän tuoresiirron yhteydessä, että pas:issa samat varo jutut. Myös lääkäriltä tuli vinkki vitonen punaviinin nauttimisesta ja senhän minä silloin viimeistä kertaa tein :) en käynyt kun pikku lenkillä. Saunaa välttelin, kuumuuden takia.

Joku jossain kirjoitti, että kylmyys auttaisi alkioita kiinnittymään. En kyllä tiedä pitääkö paikkansa, mutta silloin siirron aikaan oli -30 pakkasta :D

Herukka 10+2
 
Kävin tänään oman kunnan gynellä ultrassa ja oli tuolla jotain kasvua tapahtunut, joten keräys tapahtuu torstaina ja mahdollinen siirto olisi sitten tiistaina. Jännitän jo nyt niin paljon tuota keräystä...
Ovitrellen pistän tänään 22.40
Onko teillä mitään sanomista tuosta gonapeptylistä? Sanottiin vain, ettei sitä ole pakko laittaa, mutta se antaa paremmat mahdollisuudet raskauden alkamiselle...? Oletteko sen siis laittanut aina?
 
Olen ottanut kaikki tarjotut piikit ja lääkkeet (myöskin gonapeptylin), tulin raskaaksi.
 
Kävin tänään oman kunnan gynellä ultrassa ja oli tuolla jotain kasvua tapahtunut, joten keräys tapahtuu torstaina ja mahdollinen siirto olisi sitten tiistaina. Jännitän jo nyt niin paljon tuota keräystä...
Ovitrellen pistän tänään 22.40
Onko teillä mitään sanomista tuosta gonapeptylistä? Sanottiin vain, ettei sitä ole pakko laittaa, mutta se antaa paremmat mahdollisuudet raskauden alkamiselle...? Oletteko sen siis laittanut aina?

Kaikki tarjottu ollut käytössä ja raskauduin.
 
Suunnittelukäynnillä selvisi, että olin ovuloinut luomusti tässä hiljattain. Itseasiassa näin vähän arvelinkin, mutta en ollut uskaltanut luottaa siihen 100% varmasti (toki käytettiin se mahdollisuus "hyödyksi" :D). Limis oli nyt 13mm, tässä kohtapuoliin pitäisi alkaa kuulemma kuukautiset.

Alkionsiirto tehdään siis ensi kiertoon ja yritetään tuettuun luomukiertoon (mikä sen virallinen termi on?) eli Luget sitten alkionsiirron jälkeen. Lääkäri haluaa selvittää, ovuloinko todella ja itseänikin se tietysti jatkon kannalta kiinnostaa. Jos tämä PAS kusee viikonlopun/ovulaation tms takia, niin seuraavaksi sitten lääkkeelliseen :) Mulla on odottavainen fiilis! :happy:
 
Heippa, olen aivan uusi koko foorumilla, eilen uskaltauduin taustalla lukemisen jälkeen liittyä myös keskusteluun.

Olen 35-vuotias nainen ja raskaustoive on ollut noin parisen vuotta, nyt viime kesänä vihdoin sain aikaiseksi lähteä selvittelemään lapsettomuuden syitä ja gynepolille syksyllä päästyäni selvisi että kohdussa on myooma jota sitten hieman yritettiinkin poistaa sen mitä pystyi.
Nyt ollaan menossa kohti ensimmäistä IVF:ää ja pistokset ovat alkaneet, maanantaina olisi ultraus. AMH-arvo minulla on tosi huono, vain 1,03 ja siitä lääkäri pudistelikin päätään että on huono tilanne. En ole oikein riemulla näihin hoitoihin nyt lähdössä että ennemminkin tuntuu siltä että metsään tässä mennään kuitenkin. Mutta joo, eihän sitä koskaan tiedä. :)

Ihana on ollut lukea tätä ketjua, oppia uutta tietoa vaikka tuntuukin että pää laahaa kuukauden ainakin jäljessä itse tapahtumista. :D
 
Tervetuloa Aislinn83! Tää ketju on kyllä ihan loistava. Itsekin saanut täältä hirveesti tietoa ja vertaistuke tietty kans. Tsemppiä ensimmäiselle hoitokierrokselle. Positiivisin mielin vaan matkan, vaikkei siitä lopputuloksesta koskaan olekaan takeita. Täällä on kyllä heikommallakin AMH-arvolla raskautuneita.

Minkä kokoinen myooma sulla oli, jota poistettiin? Pullistuiko kohtu-onteloon? Mulla useita pieniä myoomia ja yksi isompi kohdun takaseinällä. Tayssin lääkärien mielestä ei kannata, eikä tarvitse alkaa poistamaan/ hoitamaan. Poistettiinko sulla myoomaa yksityisellä vai julkisella?
 
Aislinn83, tervetuloa munkin puolesta! :)
Täällä yksi jolla amh 0.8 ja toinen ivf-hoito tuotti tulosta --> viime syksynä syntyi poika. :Heartred Meillä yksi julkisen puolen hoito jäljellä (pakkanen tyhjä) johon menemme ensi syksynä. Jos ei onnista niin sitten on hipsittävä yksityiselle.
 
Kiitokset ja jo nyt tuntuu paremmalta, kun saa vaihtaa ajatuksia teidän kanssa.

hippunen77: katoin oikein omakannasta että mitä tuosta myoomasta on kirjoitettu ja ennen hiontaa siis pullisti jonkin verran kohtuonteloa kyllä. Nyt tekstissä lukee että kohtu on T-mallinen ja myooma on intramuraalinen ja on etuseinämässä, tulee lähelle endometriumia. Nyt rupesin googlaamaan että t-mallinen kohtu on jokin rakennevirhe. Voi kääk. Ei saisi liikaa googletella. :confused2 Tuosta ei ole lainkaan aiemmin mainittu.
Itse hionnassa sanottiin että sieltä löytyi vain polyyppi joka poistettiin mutta myöhemmmin näyte sopi myoomaan.
Julkisella on tähän saakka kaikki hoidot tehty, kesällä kävin alkututkimuksissa yksityisellä gynellä.
 
Onko kenelläkään ollut käytössä tätä Bemfolaa pistoksiin? Minkälaisia sivuoireita on tullut jos niitä on ilmaantunut, itselläni on jatkuva päänsärky sekä ihan mieletön väsymys.
Tänään on kp 6 ja hoitopäivä 5, huomasin että vessassa käydessä paperiin tulee liman mukana myös vähän tuhrua, pelko hiipii nyt mieleen että mitä se mahtaa tarkoittaa? Joskus on ollut tuhruvuotoa ennen menkkoja mutta ei joka kierrossa, eikä nyt tässä viimeisessä vaan menkat alkoivat ihan normaalisti. :sad001:sad001
 
Kosmos 1. ICSI lyhyt kaava, punktio 20.2.-17, ei tuoresiirtoa hypeririskin takia. Lääkkeellinen PAS 4/2017, josta plus ja poika syntyi 5.1.2018. ?/2019 PAS suunnitteilla(8 alkiota pakkasessa).

Seesam 1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17; nega. PAS 2/2018; nega. Pakastin tyhjä. 2. ICSI 4/18, lyhyt kaava, 2 munasolua, molemmat hedelmöittyi. Tuoresiirto nega. Toinen ei jaksanut blastoksi. 3. IVF/ICSI 8-9/18, pitkä kaava. Keskeytettiin tuloksettomana. 4. Siirtyminen yksityiselle. Aikataulu vielä epäselvä, mutta seuraava hoito tod.näk. loppuvuodesta 2019.

Triana
1. IVF 5/18, lyhyt kaava. Keskeytetty, ei punktiota
2. IVF12/18, pitkä kaava. 2 munasolua, yksi hedelmöittyi. Tuoresiirto nega.
3. IVF 2/19, pitkä kaava. 4 munasolua. Tuoresiirto pe 8.3. jos on jotain siirrettävää.

Kissankulta
1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti.
2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12.17 nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota - alkiot sulatettu 03/18 ja menehtyivät
3. IVF/ISCI lyhyt kaava 10/18, punktio 26.10. ei yhtään munasolua
4. IVF/ICSI tulossa helmi-maalis 2019

Herukka 1. IVF 4/2018, pitkä kaava ~ täysin epäonnistunut hoito.
Nyt ICSI 12/2018 punktio vk 2
18 kerättiin, 8 solua, 6 kypsää, 2 blastoa joista toinen siirrettiin tänään, 2 muuta jatkoviljelyssä. Testipäivä 29.1. Plussa

Janel
1. ICSI 11/16 lyhyt kaava, soluja 15, 5 alkiota, tuoresiirto nega, 1.PAS 01/17 nega, 2.PAS 02/17 plussa, mutta km 8+3, 3.PAS 05/17 nega.
2. ICSI 8/17 lyhyt kaava, soluja 8, 2 alkiota, tuoresiirto; nega, PAS 10/17 nega.
3. ICSI 03/18 lyhyt kaava, soluja 10, 4 alkiota, tuoresiirto; kemiallinen. 1.PAS 4/18?

Villisilmä
1. ICSI 2/18 lyhyt kaava, 5 munasolua joista 1 hedelmöittyi, tuoresiirto blastokystina -plussa, km
pidetään hetki taukoa
2. ICSI tulossa 8/18?

MindyH
1. IVF 10/16 pitkä kaava, 6 munasolua, joista 4 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa, jouduttu keskeyttämään Rv:20+5 kaksosten FFTO:n takia. 1. PAS 11/17, josta tuli plussa mutta tuli kkm 9+1. 2.PAS 30.5 nega 3.PAS 8/18 (viim. Blasto) lääkkeellinen kierto?

Beisla:
1. ICSI 4/18 lyhyt kaava, tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 5/18 lyhyt kaava, 5 alkiota. Tuoresiirto nega, PAS 6/18 nega, PAS 7/18 nega, 8/18 era-testi, 9/18 lääkkeellinen kierto, kemiallinen
PAS 23.10., lääkkeellinen kierto, kemiallinen
Donor-alkiot 4kpl, 1. PAS 17.12., km 1/19, 2. PAS 18.2.

Cranberry, yksi blasto pakkasessa

MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega ja kaksi muuta saatu takaisin pakkaseen.
2. PAS suunnitteilla lääkkeelliseen kiertoon 3/19

Kultsikutri
1. ICSI 09/12. 10 munasolua, ei mitään siirrettävää
2. ICSI 03/13 tuoresiirto nega, PAS nega
3. ICSI 09/13 tuoresiirto nega , 1 PAS plussa, vauva 06/14. 2 PAS 04/16 nega, 3 PAS 06/16 nega
4. ICSI 09/16. 7 munasolua, ei mitään siirrettävää
1. Inseminaatio 09/17 nega
2. Inseminaatio 02/18 nega
3. Inseminaatio 05/18 nega
5. ICSI 11/18

Mette82
2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
1.IVF 11/18 pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto.

Motto78
1. IUI 09/17 - nega
1. IVF 11/17 - pitkä kaava, kaksi kypsää solua, yksi normaalisti hedelmöittynyt alkio. Tuoresiirto, nega
Kaksi luomuplussaa 1/18 ja 8/18, kkm:t viikoilla 14+6 ja 8+2.
2. IVF suunniteltu 02/19 - lyhyt kaava, PGS mikäli saadaan tarpeeksi alkioita diagnostiikkaan. Yksi kerätty munasolu, alkio ei päässyt blastoksi asti. Heti perään luteaalivaiheen stimulaatio, lopetettiin tuloksettomana.

November-rain
3 x letrotsoli OI 10/2017-2/2018
3x gonal-f OI + IUI 3-6/2018
10/18 IVF, pitkä kaava: 13 epäkypsää munasolua -> ei alkioita
1/19 IVF, pitkä kaava: 14 munasolua, 2 kypsää, ei hedelmöittymistä.

Newmoon
-12 lugesteron loppukierron tukena 6kk
1. IVF/ICSI 03/19?? Pitkä kaava.

Hippunen77
Luomuplussa 12/17, kkm 2/18
OI x3 alk 8/18 -> plussa 11/18, kkm 12/18
1.IVF 1/19, lyhyt kaava

miri
1. IVF 1/19 pitkä kaava, 1 munasolu joka ei hedelmöittynyt
2. IVF 4-5/19?

Taikaa83
4× IUI l 8-11/18, kaikki nega
1. ICSI 1/19 lyhyt kaava, 9 kypsää munasolua, 6 hedelmöittyi, 1 blasto josta tuoresiirto, nega
Pakkaseen ei mitään
2. ICSI suunnittelukäynti 4/19


~ Plussanneet ~
Jennis
Sofiask 1.ivf 5/17+tuoresiirto nega. 1. Pas 8/17. La 3.5.
Nennu90
Helios 4. ICSI 09/16 lyhyt kaava (lahjasiittiöt), 7. PAS 12.9 , La 31.5.18
Helen 79
Sarahe
Vastavirrassa
Blanca
Unique
Mimosa85 2. ivf tuoresiirto, la 27.2.
Toivon Kipinä
MiuMau79 2. IVF 9/17, tuoresiirto nega, 1. pas 11/17 plussa, la 31.7.18
BlueTerranova 2.Ivf tuoresiirto, plussa la 04.11.17
Maleen 5.ICSI tuoresiirto,la 1.8.2018
liljatar, 2.IVF tuoresiirto, la 28.8.2018
Jopsukka, 1.IVF tuoresiirto, la 5.9.2018
Juupasjaapas, 1.IVF tuoresiirto, la 5.9.2018
Suvetar, 1. IVF:n 1. PAS, la 6.11.18
Anannaa, 1. IVF:n 1. PAS
MuuMuu, 1. IF:n 1. PAS, LA 1.2.19
bluebe, 2. IVF/ ICSI
Ilpuri 1. IVF:n 1. PAS
Unique 1. ICSI 1. PAS
Jero, 1. IVF:n 5. PAS
Heitsu1996, 2.IVF tuoresiirto, LA 26.6.2019
Ronya, 2. ICSI:n 2. PAS, la 2.8.2019
Suski75, 1. IVF:n ainoa terve (PGS) alkio, la 31.8.19
Miselli, 2. IVF:n 1. PAS, la 5.9.2019
Herukka

~Lapsen syliin saaneet ~
Kohta3. 7.2.18 Poika
Kaakao 7.2.18 Poika
Blanca 2.7.18 tyttö
MiuMau79 4.8 poika
liljatar 4.9.18 Tyttö
Jopsukka 10.9.18 tyttö
Maurizio 25.12.2018 tyttö
Ninouk 11.1.2019 tyttö
MuuMuu_ 19.1.2019 tyttö
 
Olipas hyvä saalis untuvainen! Mulla oli 9 ms ja 6 hedelmöittyi. 1 siirtoon ja 3 pakkaseen 2 oljessa. Alkioiden laatu ei kovin hyvä. Ikää 39v joka voi vaikuttaa.
 
Onko kenelläkään ollut käytössä tätä Bemfolaa pistoksiin? Minkälaisia sivuoireita on tullut jos niitä on ilmaantunut
Minulla oli Bemfola käytössä esikoista tehdessä 4 vuotta sitten, ja viime syksyn IVF:ssä Elonvan jälkeen. Ei tullut mitään oireita.
 
Voih, tämä juttu meni kesken, kuten oli varoitettu. Jännittää, miten "tyhjenee".... Ja sitten kohti uusia kiertoja...väsyttää jo valmiiksi.
 
Takaisin
Top