Varhaisultra

Yhdellä tutulla nousi todella nopeasti hcg ja hänellä oli rypäleraskaus. Tila on vaarallinen ja hän joutui koviin hoitoihin tuon jälkeen. En halua pelotella, mutta myös tuon takia voivat haluta seurata tarkemmin. Tai ehkä siellä on ne kaksoset :dummy::dummy1:


Täällä jos ns normaali raskaus niin vain nt ja rakenneultrat. Neuvolassa lääkärin huoneessa on kyllä ultra ja on sillä tarkistettu vauvan asentoa pikaisesti, mutta vasta isoilla viikoilla.

Mä en tiedä pääsisinkö ikinä henkisesti yli siitä, että kärsisin kohtuuttomasta pahoinvoinnista viikko tolkulla jotta nt-ultrassa todettaisiin vain rypäleraskaus! :eek: se ois ihan kamalaa! Onneksi ne on Suomessa tosi harvinaisia, muistaakseni niitä on enemmän jossain Aasiassa.
 
Mä en tiedä pääsisinkö ikinä henkisesti yli siitä, että kärsisin kohtuuttomasta pahoinvoinnista viikko tolkulla jotta nt-ultrassa todettaisiin vain rypäleraskaus! :eek: se ois ihan kamalaa! Onneksi ne on Suomessa tosi harvinaisia, muistaakseni niitä on enemmän jossain Aasiassa.

Mulla ei oo mitään viitteitä siihen. Kerran jo siis ultrattu. Mutta raskausoireitakaan ei nyt ole kun finnit ja kipeät rinnat. Plaah. Epäilee että onko siellä sittenkään mitään. Mutta olis kyllä kamalaa jos oiskin vaan tollanen... Onneksi kumminkin seuraavat niin ei tarvitse yksikseen asiaa pohtia.
 
Asumme Päijät-Hämeessä, en halua täällä julkisella puolella sen kummemmin kertoa tarkkaa paikka kuntaa :)

Okei, kiitos tiedosta, tämä riittää mulle :) Ollaan nimittäin muuttamassa uudelle paikkakunnalle ja ajattelin josko olis sama kyseessä, mutta ei olekaan.
 
Mulla ei oo mitään viitteitä siihen. Kerran jo siis ultrattu. Mutta raskausoireitakaan ei nyt ole kun finnit ja kipeät rinnat. Plaah. Epäilee että onko siellä sittenkään mitään. Mutta olis kyllä kamalaa jos oiskin vaan tollanen... Onneksi kumminkin seuraavat niin ei tarvitse yksikseen asiaa pohtia.

Hyvä, että seuraileva ja ei mitään viitteitä poikkeavaan. Varmasti siellä joku/jotkut kasvaa ja seuraavassa ultrassa jo näkyvät.
 
Meillä on neuvolassa ultravälineistö. Varhaisultra-aika oli esikoisesta viikolla 7, nyt tästä vasta viikolla 10. Aion siis mennä yksityiselle vielä tuota ennen, kun menee niin pitkälle.

Esikoisen kohdalla muutama kerta ultrattiin neuvolassa np- ja rakenneultrien lisäksi. Ja terkkari aina muisti sanoa sydänääniä kuunnellessa, että jos ääniä ei kuulu hyvin, tarkastetaan tilanne heti ultralla. Toivottavasti nyt tämänkin raskauden kohdalla ultralla katsellaan edes muutama extra kerta, vaikka terkkari onkin vaihtunut.
 
Ajoissa varhaisultrassa käyneet; koska on syke näkynyt? Huomenna oon menossa ja tiedän ettei vielä tule syke esiin mutta silti olen nyt yöuneni menettänyt..
 
Ajoissa varhaisultrassa käyneet; koska on syke näkynyt? Huomenna oon menossa ja tiedän ettei vielä tule syke esiin mutta silti olen nyt yöuneni menettänyt..
Oon myös tuolla amerikkalaisella vauvafoorumilla, ja siellä tosi TOSI monella syke on näkynyt 5+5 ja 5+6. Mulla tosin ei 5+5 näkynyt kuin ruskuaispussi raskauspussin sisällä, eikä alkiota ollenkaan ja synnytin elokuussa terveen tyttövauvan. :) älä ota stressiä jos vielä ei näy alkiota ja sykettä!
 
Ajoissa varhaisultrassa käyneet; koska on syke näkynyt? Huomenna oon menossa ja tiedän ettei vielä tule syke esiin mutta silti olen nyt yöuneni menettänyt..
Minä kävin viime viikolla, arvio oli että rv 6+1 ja syke näkyi.
Muoks. tämä siis siksi kun keskenmenon jäljiltä ei mitään varmuutta raskauden kestosta. Ensi viikolla varmistus ultra lasketun ajan määrittämiseksi.
 
Luin että jos 7+0 jälkeen todetaan elävä alkio, niin keskenemenon todennäköisyys on enää hyvin pieni. Vähän harkitsen siis varhaisultraa yksityisellä, mutta toisaalta olen kuullut, että meidän tulevassa neuvolassa ultrataan (jollain alkeellisilla laitteilla) jo ensimmäisellä käynnillä. Jos näin ei tehdäkään, sitten voisi varata aikaa yksityiselle.
Mietityttää vielä sekin, että jos yksityisellä todetaan esim. keskeytynyt keskenmeno, saako sieltä tyhjennyslääkkeet samaan hintaan, lähettääkö julkiselle, vai täytyykö odotella, että tyhjenee itsestään.. Liikaa mietittävää :sad001
 
Meillä kävi ensimmäisen kanssa niin, että kuultiin sykkeet 7+1, mutta sitten olikin jäänyt juuri niille viikoille. On varmaan harvinaista, mutta ainahan nämä jollekin osuu. Meidät lähetettiin siitä sitten päivystykseen ja sieltä sain lääkkeet tyhjennykseen.
 
Mullakin viime raskaudessa käytiin ultrassa 7+1, milloin kaikki oli kunnossa ja sykkeet löytyi, mutta kävin vielä 10+1 ultrassa oman mielenrauhan vuoksi, niin kehitys oli tyssännyt johonkin 7+2... Se oli kätilön tekemä ultra yksityisellä, niin kävin vielä terveyskeskuksen akuuttilääkärillä saamassa ajan äitiyspolille ja sieltä tyhjennyslääkkeet mukaan. En tiedä olisko päässyt suoraankin polille, jos olis vaan sinne soitellut, ainakin lääkärin lähetteellä olis päässyt. Nyt on suunnitelmissa ultra 6+5 ja jos kaikki on kunnossa, käyn vähintään kerran vielä ennen np-ultaa, joskus 9+ viikon tienoilla. Liian monta viikkoa elää epätietoisuudessa muuten.
 
Meen huomenna toiseen ultraan, kyllä jännittää kun ollut niitä koviakin vatsakipuja :pale
 
Meen huomenna toiseen ultraan, kyllä jännittää kun ollut niitä koviakin vatsakipuja :pale

Täällä ollut ja välillä kovatkin vatsakivut. Säikäyttäähän ne mutta ehkä ne meinaa vaan että jotain ihan oikeasti tapahtuu:p
 
Me käytiin eilen ultrassa Helsingissä Perhe Artessa voin suositella paikkaa lämpimästi! ☺️Siellä näkyi pikkuinen oikeassa paikassa ja sydän löi hienosti :love017 mikä helpotus!! Jännitin ihan hirveästi. Päätä särki enkä saanut kunnolla nukuttua. Nyt on ihanan levollinen mieli ☺️ omien laskujen mukaan ois ollut 6+6, mutta siellä näytti 6+4/5
 
Varhaisultrassa käyty ja täsmäsi täysin ovulaatioon! Itse olin laskenut päivän heitolla eli nyt 6+2, olin laskenut 6+3. Oli kyllä helpotus nähdä pieni ja yllätyin, että sykkeet näkyivät jo. Vuotoahan oli alussa ja se ilmeisesti liittyi siihen, että kuukautiset olis tulleet juuri silloin. Nyt ehkä uskaltaa liittyä salaiselle puolelle :)
 
Eilen käytiin varhaisultrassa. Pieni sydän siellä sykki, vielä aika heikosti. Viikkoja omien laskujen mukaan 6+5, koko vastasi 6+1. Kokoon nähden syke kuitenkin riittävä. Mutta kohdussa myös hematooma ja mahdollisuudet raskauden jatkumiselle 50%. Ei tässä oikein tiedä, miten päin olisi kontrolliin asti.
 
Takaisin
Top