----45+++++ kuumeiset

Lambi :) Jos testitulos tulee 5 minuutissa, niin taas kaksi viivaa, mutta ei voi selväksi plussaksi tulkita:angelic:
Kuivui roskisplussaksi.

Voi....pläähh:sad001

Onkohan tää kierto jo tässä:angelic:
Dpo12/13
Onko teillä klinikalle mitään aikaa varattuna? Saattaa tulla kiire, jos aiotte ivf kokeilla.
 
Onko teillä klinikalle mitään aikaa varattuna? Saattaa tulla kiire, jos aiotte ivf kokeilla.

Yölento :) Ei ole aikaa varattu tällä hetkellä. Mikäli IVF:ään lähdetään, niin tammikuussa. Joulukuussa klinikka IVF:n osalta suljettu, vain inssin voi varata kuluvalle kuulle....

Nyt on mietinnässä, että mitä tehdään ylipäänpä koko IVF suhteen:dontknow
Kummallakaan ei ole selvää näkemystä asiasta, kun onnistumis--% on sama inssillä ja IVF:llä. KIIRE on, jos aikoo yrittää.
 
Tähti menkat ei ole sulla alkaneet, niin toivoa on!

Meillä siis kerrottiin, että näillä arvoilla ja iällä munasoluja saadaan vähemmän vaikka lääkkeetkin tapissa. Eli lähinnä jos saadaan 1-2 solua niin kaiken muun pitää sit olla just eikä melkein kohdillaan. Silleen saadaan toki mahdollisuuksia nostettua, että ei tehdä tuoresiirtoa. Eli lääkkeet, punktio (jos jotain saadaan) menkat ja sitten seuraavasta kierrosta pas mahdollisimman hyvillä olo tiloilla ja lääkkeillä. Jos menisi tuoresiirtoon niin kroppa jo sekaisin hormoneista ja raskaus tuskin alkaisi. Elikkäs ainoa mikä huonontaa tulosta lopulta on se, jos ei tule mitään mitä hedelmöittää..silloinkin hoito keskeytetään ja menetetään suunnittelun, lääkkeiden ja ultrien hinnat.

Jos taas soluja tulee, on onnistumis% jo toki isompi.

Korjatkaa kokeneemmat jos on jotain. Mä mietin, että jos se lahjamunasoluhoito olis kuitenkin vörtimpi. Kun siinä 50% onnistumista. Ei menis edes se tonni hukkaan...
 
Tähti menkat ei ole sulla alkaneet, niin toivoa on!

Meillä siis kerrottiin, että näillä arvoilla ja iällä munasoluja saadaan vähemmän vaikka lääkkeetkin tapissa. Eli lähinnä jos saadaan 1-2 solua niin kaiken muun pitää sit olla just eikä melkein kohdillaan. Silleen saadaan toki mahdollisuuksia nostettua, että ei tehdä tuoresiirtoa. Eli lääkkeet, punktio (jos jotain saadaan) menkat ja sitten seuraavasta kierrosta pas mahdollisimman hyvillä olo tiloilla ja lääkkeillä. Jos menisi tuoresiirtoon niin kroppa jo sekaisin hormoneista ja raskaus tuskin alkaisi. Elikkäs ainoa mikä huonontaa tulosta lopulta on se, jos ei tule mitään mitä hedelmöittää..silloinkin hoito keskeytetään ja menetetään suunnittelun, lääkkeiden ja ultrien hinnat.

Jos taas soluja tulee, on onnistumis% jo toki isompi.

Korjatkaa kokeneemmat jos on jotain. Mä mietin, että jos se lahjamunasoluhoito olis kuitenkin vörtimpi. Kun siinä 50% onnistumista. Ei menis edes se tonni hukkaan...

Mulla amh 0.8 ja molemmissa ivf-hoidoissa saatiin 8 munasolua, kaikki kypsiä ja hedelmöittyivät myös kaikki. Ainoa ero näissä kahdessa hoidossa oli se, että tokalla kerralla mentiin kaavattelut pitkällä kaavalla ja keräyksestä saatiin kasvatettua yksi ja ainoa 6-päiväinen blasto. --> meidän elokuussa syntynyt vauva! :Heartred Mitkään kolmepäiväisinä siirretyt (ja myös pakkasen kautta siirretyt) eivät onnistuneet raskauttamaan mua. Tiedä häntä sitten oliko tuin pitkän kaavan ja blaston yhteys vain sattumaa. Mutta mielestäni ihan ok tulos ollaan saatu vaikka amh mulla madaltunut. Nyt tosiaan keväällä jatkamme uusiin hoitoihin. :Heartred
 
Aiemmin jo mainitsinkin, että tutkailin vuosi netistä sitten aiheeseen ivf yli 43 v. -liittyviä artikkeleita maailmalta. Oma päätelmäni lukemistani tieteellisistä ja ei-tieteellisistä aiheeseen liittyvistä jutuista oli, että yli 43-v. onnistumisen todennäköisyys ivf:llä ja luomuna lähenee tosiaan. Onnistumisprosentti molemmilla menetelmillä on hyvin pieni, mutta siis luomuna suunnilleen yhtä todennäköistä kuin ivf:llä.

Viimeisimmässä ivf:ssä tuloksena oli minulla 8 solua, mutta kromosomeiltaan normaalia ei löytynyt. Saman vuoden lopussa AMH oli 0.7 (ikä 44 v). Soluja saatiin siis kohtuullisen paljon, mutta lääkkeiden annostus oli maksimissaan, sillä tuli jo hyperstimulaatio-oireita.

Onnistuminen on toki hyvin yksilöllistä. Hyvää tuuria tarvitaan joka tapauksessa - se on selvää.
 
Muokattu viimeksi:
Peppipupu, lahjamunasoluilla se mahis menee pitkälti luovuttajan ikä & sun puolison ikä -perusteella. Eli jos saatte vaikka alle 25 v. luovuttajan, niin mahdollisuudet ei kyllä paljon voi parantua. Vastaanottajan ”kriteerit” eivät ole kummemmat kuin optimaalinen limakalvo :) Tuoresiirtoa tuskin voi saada onnistumaan vastaanottajan luonnolliseen kiertoon. Todella vaikea synkata kiertoja niin päivälleen.
 
Sen verran omalla kohdalla tutkittiin asiaa, että jos alle 40 v. ei IVF ole tuottanut tulosta, se ei tuota tulosta yli 40 v. ja on viisain kääntyä lahjasukusoluihin. Jokainen on tietysti yksilö, mutta jos on kiikun kaakun hommaa muutenkin niin voi olla haaskausta jatkaa omilla.
 
Vaikka onnistumisprosentti olisi sama luomuna ja ivf-hoidoilla, niin luomuna 45+ iässä on max 12 munasolua vuodessa kokeilemassa onneaan. Prosentuaalisesti aika häviävän pieni mahdollisuus että joku niistä olisi priimayksilö. Ivf:ssa kun tulee kerralla enemmän kypsää tavaraa, useampi saa mahdollisuuden osoittaa kuntonsa.

En siis itse ollut hoidoissa, mutta ihan näin loogisesti ajatellen suuren vauvakuumeen kourissa en näkisi noita aivan tasaväkisinä vaihtoehtoina etenkään, kun hoitojen maksimi-ikä häämöttää.
 
Katjusha siis meillä tup 50% on klinikan arvio. Eli mun supersimpat omaava 28v mies yhdistettynä nuoreen munasoluun ja mun kohdun hoito optimaaliseksi olisi kuulemma todella hyvät mahdollisuudet. Se sijaan amh 0.7 ja mun ikä - > omat solut aika roskiskamaa ja se että saataisiin stimulaatiolla hhyvä solu 1%
 
Nyt tuhrua kp 26. Olen tyytyväinen että kroppa toimii paremmin. Olisko 600mg ubikinonia auttanut. Jatkan sillä joka tapauksessa kun haluan optimaalisen tilan jos vaikka mennään hoitoihin. Edelleenkään ei olla tehty päätöstä mihinkään suuntaan. Mies luultavasti luulee, etten suostu lahjasoluun.
 
Tähti ne ottaa sulta varmasti sen amh:n ennen. Kertoo paljon samoin kun munasarjojen solutilanne ultrassa ennen hoitoja. Vissiin niitä pitäisi näkyä ainakin enemmän kun 5 per sarja. Noita sitten kasvatellaan. Ne Lääkkeet ei saa enempää tulemaan vaan ne olemassaolevat kasvatetaan heti isoiksi. Normikierrossa kai ne pienemmät surkastuu pois ja vaan yksi tulee. "kpl lisäystä" ei lääkkeellä saa aikaan. Ja ivf voidaan muuttaa lennossa myös inssiksi jos vaan 1-2 kasvamassa.
 
Tähti ne ottaa sulta varmasti sen amh:n ennen. Kertoo paljon samoin kun munasarjojen solutilanne ultrassa ennen hoitoja. Vissiin niitä pitäisi näkyä ainakin enemmän kun 5 per sarja. Noita sitten kasvatellaan. Ne Lääkkeet ei saa enempää tulemaan vaan ne olemassaolevat kasvatetaan heti isoiksi. Normikierrossa kai ne pienemmät surkastuu pois ja vaan yksi tulee. "kpl lisäystä" ei lääkkeellä saa aikaan. Ja ivf voidaan muuttaa lennossa myös inssiksi jos vaan 1-2 kasvamassa.

Peppipupu :) Kai ottavat kaikki mitä IVF:ää varten tarvitaan. En tiedä mitä ne ovat, koska hoitopalaveria ei ole pidetty, kun ei olla tehty miehen kanssa asiasta päätöstä. Alunperin päätettiin mennä vain insseillä, kun tuo eka lapsi tuli heti ja ajateltiin, että toinen on yhtä helppo.

Ai, oho...IVF voidaan muuttaa lennossa inssiksi?:rolleyes:
 
Edelleenkään ei olla tehty päätöstä mihinkään suuntaan. Mies luultavasti luulee, etten suostu lahjasoluun.

Peppipupu :) Päätöksen tekeminen on yllättävän vaikeaa. No etenkin tässä IVF asiassa, kun ei ole halpaa ja onnistumis-% 1%. Myös ne myrkyt hirvittää.

Peppipupu, miksi mies luulee ettet suostu lahjasoluun? Koska aiot kertoa?

Meillä mies taas ei halua lahjasolua, jos vaikka itse haluaisin. Asia on loppuunsa ruodittu. Jos meillä ei olisi ollenkaan lasta, voisi mielipide olla kummallakin toinen.
Mies ei myöskään hyväksy lahjasiittiöitä, jos hänellä ei niitä olisi.
 
Last edited by a moderator:
Vaikka onnistumisprosentti olisi sama luomuna ja ivf-hoidoilla, niin luomuna 45+ iässä on max 12 munasolua vuodessa kokeilemassa onneaan. Prosentuaalisesti aika häviävän pieni mahdollisuus että joku niistä olisi priimayksilö. Ivf:ssa kun tulee kerralla enemmän kypsää tavaraa, useampi saa mahdollisuuden osoittaa kuntonsa.

En siis itse ollut hoidoissa, mutta ihan näin loogisesti ajatellen suuren vauvakuumeen kourissa en näkisi noita aivan tasaväkisinä vaihtoehtoina etenkään, kun hoitojen maksimi-ikä häämöttää.

Yölento :) Tuossa on kyllä hyvää logiikkaa.

Ehkä saatat olla enemmän oikeassa, kuin klinikka, joka kertoo vain tilastotiedot :)

Tämä on varmaankin se pointti, johon meidän täytyy/kannattaa oma päätös IVF hoidoista tehdä, että kokeillaanko vai ei.

Aikaa ei tosiaan ole ja kevät on silmänräpäyksessä, koska nyt on jo joulu ja hoidot voidaan aloittaa aikaisintaan tammikkuussa, luultavasti menee helmikuulle, jos on kaikenlaisia tarvittavia kokeita ennen sitä....
 
Takaisin
Top