----45+++++ kuumeiset

"Vastavirran akka, post: 3320735, member: 105068". Toisilla on kärsivällisyyttä odottaa ja toisilla ei.

Vastavirran akka :) Kärsivällisyys on tiukilla varmasti kaikilla.....

Minusta tuntuu, ettei plussaan enää mitään saumaa, kun on vasta mahdollinen "haamu"ja dpo 11/12....

Tämä olisi luomuihme, kun myöhästyttiin taas kerran inssistä.
 
Ilo irti pienistä asioista. Äsken h&m kuulutteli "lapset 600,lapset 600". Mies totesi että ei tiennyt että täällä lapsia myydään. Otetaan tarjous kun parempi kun kummallakaan klinikalle tarjottu. Revettiin nauramaan hillittömästi!
Muutenkin ihnana päivä, ostettiin joulupuun 5v pojalle lahja (ihan intoo piukassa oltiin Toysrus). Nyt lasi punkkua ja Alfabet
 
Jenni on ainakin kirjoitustensa perusteella käynyt lapsettomuushoidoissa, tosin missään ei mainita, onko käytössä olleet omat solut vai lahjamunasolut, ja sitäkään en ole nähnyt missään mainittavan, onko käytetty Saulin siittiöitä vai lahjasiittiöitä...
Meillehän nämä eivät mitenkään kuulu, mutta tosiaan on hyvin mahdollista, ettei heilläkään ole omat solut toimineet ollenkaan. Ei siis ole tietoa ollenkaan, onko heilläkään solut priimaa vai ei.

Suski75 :) Voihan olla myös lahjamunasolu:wideyed:
 
Tähti ei kirvestä jonkkaan vielä!

Mä testaan varmaan vasta ens viikolla uudelleen jos on vielä tarve. Huomenna kp 26 joka yleensä kertoo jo paljon. Tipattomat kierrot olleet 29 ja 27 päiväisiä seekä yksi 32 joka tosin seuraavat menkat katumuspilleristä keväällä kun kumi hajos. Olispa tiennyt silloin ettei sitä tarvita!
 
Lambi :) Palaan tähän aiheeseen; kyllä kannattaa, mutta eivät ole pakollisia! Ainakaan etukäteen ei kannata murehtia.

Mun muistaakseni verikoe otettiin joka tapauksessa seulontoja varten, halusi tai ei...mutta sitten itse tutkimuksiin (esim. NIPT), ei voi pakottaa.

Uskon sun olevan tosi hedelmällinen yhä nyt 40v. iässä, 6:den lapsen jälkeen!:cheers
Kiitos vaan kannustuksesta:happy:, kovasti toivoisin yhä olevani..(kukapa meistä ei..)

Mutta nää seulontapohdinnat on lähinnä sellaisia päänsisäisiä. oon niitä monesti jo läpikäynyt ja joka kerta enempi syvältä sitä miettinyt. Näitä 4d ultria ei tosiaan ensimmäisten lasten kohdalla vielä ollut, ja asia oli jotenkin yksinkertaisempaa, rakeinen kuva josta jotain mittoja ehkä saatiin. Mä jotenkin luotan siihen että meille annetaan mitä kuuluukin saada, en osaa sanoa mitä tekisin es tiedolla mahdollisesta lapsen vammasta etukäteen. Voidaanhan sitä perustella hyvällä valmistautumisella, mutta koko todellisuus ei kuitenkaan koskaan selviä ennen syntymää- ja kannattaako se murehdinta ottaa mukaan odotukseen etukäteen? Kärsiikö odotus turhasta stressistä ja alakulosta? Voiko lapsi loppuviimein myös paremmin jos odotus voi olla optimistinen loppuun saakka?

Mihinkään ei ole koskaan pakotettu (verikoe otetaan aina ihan vaan oman veriryhmän tarkistamiseksi ja joidenkin tautien poissulkemiseksi), mutta es viidettä synnyttämään mennessä eivät löytäneet synnytystoiveitani kun vasta viimehetkillä(liian myöhään) koska en ollut keskussairaalaan seulaan mennyt (ultrattiin ihan vaan tervkeskuksessa).. koko systeemi siis pyörii sillä oletuksella että kaikkiin tarjottuihin tutkimuksiin mennään. Pistää vähän itsellä hanttiin..o_O
 
Minulla taas murehdinta loppui siihen, kun rakenneultrassa kuuli, että kaikki on kunnossa. Jos en olisi seulonnoissa käynyt ollenkaan, olisin murehtinut koko raskausajan.

Synnytystoiveistani viis veisattiin, minulle vain todettiin, että kaikki muut sairaalat ovat täynnä paitsi yksi sairaala hornan kuusessa, ja sinne menet jos sairaalaan haluat synnyttämään. Samoin viis veisattiin toiveestani saada kivunlievitystä, luomuna piti synnyttää. Eli eipä noilla toiveilla ole yhtään mitään merkitystä.

Jos toisen lapsen vielä saan, sen aion synnyttää Naistenklinikan kahviossa. Hyvin se luomunakin menee, ja toiste en hornan kuuseen lähde.
 
Synnytystoiveistani viis veisattiin, minulle vain todettiin, että kaikki muut sairaalat ovat täynnä paitsi yksi sairaala hornan kuusessa, ja sinne menet jos sairaalaan haluat synnyttämään. Samoin viis veisattiin toiveestani saada kivunlievitystä, luomuna piti synnyttää. Eli eipä noilla toiveilla ole yhtään mitään merkitystä.

Jos toisen lapsen vielä saan, sen aion synnyttää Naistenklinikan kahviossa. Hyvin se luomunakin menee, ja toiste en hornan kuuseen lähde.

Suski75 :) En myöskään saanut kivunlievitystä, vain yhdellä panadolilla selvisin kaksi päivää ennen yllättävää sektiota. Kovasti pyysin kipulääkettä, mutta eipä saanut.

Muutoin synnytys meni ihan hyvin, eikä moittimista. Henkilökunta oli osaavaa :)
 
Tipattomat kierrot olleet 29 ja 27 päiväisiä seekä yksi 32 joka tosin seuraavat menkat katumuspilleristä keväällä kun kumi hajos. Olispa tiennyt silloin ettei sitä tarvita!

Peppipupu :) Toivotaan, ettei sun.menkat ala.

Mikä on katumuspilleri? Tänä keväänä?
 
Lupaavaa on, että jotain näkynyt kuitenkin. Mitäs nyt, jos ei tästä tärppää? Jatkatteko inssillä?
Miksi tän pitää näin vaikeaa tämän raskautumisen.
Tsemppiä!

Vastavirran akka :)

Hyvä kysymys...:whacky011:whacky011:whacky011

Toistaiseksi inssit eivät ole tuoneet toista vauvaa taloon...nyt luomuna näyttää jopa lupaavammalta:whacky011:whacky011:whacky011
 
Joo, on kurjan kuuloisia kokemuksia ollut synnytyksessä. Synnytin ”hornan kuusessa” Lohjalla ja minusta pidettiin kyllä hyvä huoli. Erityisiä toiveita ei juuri ollut, mutta koin olevani turvassa ja huomioitu. Menisin uudelleen Lohjalle synnyttämään.
 
Arvelen ja tiedän, että plussatulos nousee 5 minuutissa, joten en oikein käsitä testin lukemista ”tosimielessä” 10-30 min kuluttua - että silloin näkyisi positiivinen, mutta ei ennemmin.

Komppaan! Aito plussa kyllä yleensä alkaa piirtyä testiin aikas äkkiä. Vaikka olisikin vielä haalea viiva niin silti alkaa hahmottumaan pian kastumisen jälkeen.
 
Tähti katumuspillerissä taitaa olla niin paljon keltsiä ettei kiinnity tai jotain. Ehkäisee raskauden, jos ottaa sen 24h jälkeen kun huomaa vahingon..

Apua mitä synnytyksiä... Mulle tuputettiin ihan rasittavuuteen asti lääkkeitä ja koin kieltäytymisen useaan otteeseen olleen rankempaa työtä kun itse synnyttäminen. Lähes kivutonta hommaa ollut mulla kaksi kertaa. Raskaudet rankempia. Mitähän tästä sitten tulee jos joskus pääsisikin "siunattuun tilaan" ?
 
Minulla taas murehdinta loppui siihen, kun rakenneultrassa kuuli, että kaikki on kunnossa. Jos en olisi seulonnoissa käynyt ollenkaan, olisin murehtinut koko raskausajan.

Synnytystoiveistani viis veisattiin, minulle vain todettiin, että kaikki muut sairaalat ovat täynnä paitsi yksi sairaala hornan kuusessa, ja sinne menet jos sairaalaan haluat synnyttämään. Samoin viis veisattiin toiveestani saada kivunlievitystä, luomuna piti synnyttää. Eli eipä noilla toiveilla ole yhtään mitään merkitystä.

Jos toisen lapsen vielä saan, sen aion synnyttää Naistenklinikan kahviossa. Hyvin se luomunakin menee, ja toiste en hornan kuuseen lähde.
Järkyttävää ettet saanut kivunlievitystä! :eek:Kannattaa varmasti antaa palautetta.

Viimeisimmässä synnytyksessä sinnittelin omasta tahdosta pitkään ilman kivunlievitystä vaikka sitä tarjottiin, koska halusin kokeilla synnytystä luomuna. Lopulta tilanne oli kuitenkin se, että lähes pyörryin kivusta. Sain lisähappea ja lääkäri tuli paikalle kiireesti toteamaan, että nyt tulee epiduraali. Olin jo siinä vaiheessa niin heikossa kunnossa, että hädin tuskin pystyin sitä enää ottamaan vastaan. Tämän kokemuksen perusteella en voisi enää kuvitellakaan omalla kohdalla alatiesynnytystä ilman kivunlievitystä.
 
Tästä opin sen, että jos laitokselle vielä joskus pääsen niin varaan omat lääkkeet mukaan. Tiedä näistäkin rupeavatko nuukailemaan. No sektioon päädyn kuitenkin, niin siinä luulisi kuitenkin vielä annettavan.


Mulle tarjottiin lämmintä kaurapussia lääkkeen sijaan, sekä liikkumista. Hetken helpotus oli...tosin, vähän kipulääkettä olisi siinä siunatussa tilassa supistuskipuihin halukas ottamaan.

Olin etukäteen varautunut, että pyydän kaikki mahdolliset kivunlievitykset, mutta eipä niitä ollutkaa tarjolla.

Täytyy luottaa siihen, että tiesivät mitä tekivät. Kaikki meni kuiten täysin hyvin :wink
Sairaalaan ei saa ottaa omia lääkkeitä.
 
Takaisin
Top