Raskaaksi 2018

Ihanaa kun täällä moni taas plussannut! Onnea kaikille tasapuolisesti!

Omaa: Viime kierto meni aivan mönkään, mutta jotenkin nyt sellainen tunne että tästä kierrosta se plussa tulee :love7 Mieskin tajunnut nyt muutaman kuukauden aikana ettei se lapsen saanti ollutkaan nii helppoa. Kp7/30-32 menossa, ens viikolla saakin sitten tehdä talletuksia ja toivoa parasta.

Miten muuten te joilla on toi maca käytössä pystytte sitä päivittäin syömään? :confused004 Mulla on tota raaka maca-jauhetta, oon sitä jogurtin ja smoothien kans yrittäny syödä ja onhan toi ny ihan hirveän makusta. se yks lusikallinen ny viel menee 4dl smoothiessa mut jogurtit on kyl aina pilalla mausta.
 
Kp38 menossa ja nyt jopa toivon menkkoja, se olisi kuitenkin toiseksi paras vaihtoehto, kun plussaa ei ole näkynyt :meh: Oon kauhulla lueskellut tarinoita, miten km jälkeen voi mennä kolmekin kuukautta ennen kuin uusi kierto alkaa :eek:
 
Ihanaa kun täällä moni taas plussannut! Onnea kaikille tasapuolisesti!

Omaa: Viime kierto meni aivan mönkään, mutta jotenkin nyt sellainen tunne että tästä kierrosta se plussa tulee :love7 Mieskin tajunnut nyt muutaman kuukauden aikana ettei se lapsen saanti ollutkaan nii helppoa. Kp7/30-32 menossa, ens viikolla saakin sitten tehdä talletuksia ja toivoa parasta.

Miten muuten te joilla on toi maca käytössä pystytte sitä päivittäin syömään? :confused004 Mulla on tota raaka maca-jauhetta, oon sitä jogurtin ja smoothien kans yrittäny syödä ja onhan toi ny ihan hirveän makusta. se yks lusikallinen ny viel menee 4dl smoothiessa mut jogurtit on kyl aina pilalla mausta.

Mä käytin joskus. Laitatko sellaisenaan? Macan maku muuttuu kun sitä pannulla pikkaisen paahtaa. Se muuttuu aika neutraaliksi näin. :)
 
Ja täällä neljäs ylipainoinen. Obeesi on muuten paljon mukavampi sana tälle asialle. :p oon ite yrittäny täs laihduttaa sillai rauhallisesti, tavoite olis että jos ei raskaudu niin pääsis si sinne hoitoihin. Mulla on pari ylimääräistä kiloa siihen bmi-rajaan. ja eiks just se ferritiini oo edellytys raskaudelle? Tai että matala ferritiini sitä raskaurumista haittaa.
Joo just niin et matala haittaa. Mulla oli edellisessä raskaudess paljkn alle viitearvon. Epäilen että se on nytkin matala. Matala ferritiini tekee kuulemma kilppariarvoihinkin heittoa, joka sit paranee kun ferritiini nousee.
 
Mulle yksityiseltä sekä julkiselta suositeltiin annoksen nostoa reilusti koska mulla kilppari elää muutenkin vuodenajan mukaan. Ja kun on niin kauan tän asian kanssa elänyt niin mun annoskin on ohjeella"omien fiilisten mukaan". Sitä vuosien mittaan oppii tietämään koska arvot nousee yhdenkin numeron verran. No nyt koska alkoi pimeä kausi niin tiedän että ne hiipii ylös. Kesällä syön yhden tabletin, syksyllä kaksi, talvella kolme, keväällä kaksi ja taas sitten kesäksi tippuu yhteen. Nyt suosittelivat kumminkin suoraan nostamaan sinne kolmeen kun raskautta yritetään. No tänään taas vyöhyketerapiaan lepäämään ja uus aika onkin sit oviksen aikana. Oon niin loppu. :D :D Ja joo kyllähän se painokin vaikuttaa. Se ei vaan oikein laske etenkään näin pimeänä vuoden aikana. Joten vaikuttaa varmasti myös raskauden alkamiseen.
Mullakin elää kausien mukaan tuo annos mutta ei noin paljon, huomnaa helposti jos menee liikatoiminnan puolelle ja se ei ole kaukana nykyisestä annoksesta joten en voi nostaa hirveästi. Tuo lääkitys on erittäin henkilökohtainen... Painoa lupasin pudottaa 10 kiloa ennen kuin raskaudun, mutta se on vaikeeta varsinkin kun tässä flunssassa ollaan. Ei pääse ulos lenkille kun läähättää jo portaissa :wacky:
 
Tuohon painonpudotukseen uskon itse vahvasti. Pudotin itse -5kg ennen plussausta. Lisäksi alhaiseen ferritiinin aloin syömään rautalääkitystä mammavitskujen lisäksi. Plussakierroksella olin lopettanut kahvinjuonnin kokonaan. Ennen ko. kiertoa join peräti 4 kuppia päivässä. Lopetin tyystin ja aikamoisen hedarin sain siitä. Oli tosin kaiken päänsäryn arvoista, kun plussa pärähti. En tiedä vaikuttiko se mutta kokeilin huvin vuoksi kun kuulin eräältä tutulta, ettei kofeiini oli hyväksi raskautumisen kannalta. Oma lääkärini ei tosin kieltänyt kahvinjuontia minulta.
 
Mites muilla kierrot? :) täällä oviksen jälkeinen aika alkanu ja taas hyvät lämmöt aamusta. 37,3. Eipä muita oireita, aamulla vähän pää kipee. Finskut hävinny oviksen jälkeen. :)
 
Dpo5 täällä. Hyvin hentoisia alamahan tuntemuksia mutta ei kai niitä täs kohtaa oiska mitää. Tuntuu välill et vv tulee enemmän mut eipä ehkä sittenkään. Nyt on leukaperiin tullu jokunen näppy... Huoh! Se siitä oviksen aikaisesta heleästä ja pieni ihohuokoisedta ihosta :meh:

Marraskuu masentaa... Ei muuta :facepalm:

Mitens muilla?
 
Täällä arvioituna dpo9, kp23/28 ja aamun testissä roskishaamujen esiäiti. Postasinkin siitä jo huonon kuvan plussa vai ei -ketjuun. Kukaan muu ei taida nähdä siinä mitään tai ehkä muita ei vaan kiinnosta, niin kuin itseä .:hilarious:

Onko muita samoilla päivillä piinailevia?:)
 
Kosmoskukka: Täällä piinaillaan kanssa DPO 9 ja mulla siis inssi tehtynä ekaa kertaa tähän kiertoon. Tein haamun apteekin testillä eilen mutta se ei kuulema luotettava niin nyt sit odottelen jos huomenna kokeilisin ja ihan vaan siksi ku miehellä on synttärit huomenna. :cat:
Janoilu ja sitä kautta veskissä juokseminen jatkuu vaan ja välillä nipistelee vatsaa -ei täällä oikeestaan muuta ole mega väsymys (joka voi hyvin johtua tästä pimeydestä) ja armoton veetutus joka asiasta. :wacky: Aamulämmöt ollut mulle ihmeen korkeita 37.7 -37.8 astetta ja mulla ei siis pahemmin ruumiinlämpö liikahda aamulla oli mikä kierronpäivä tahansa. :eek:
Sadetuuli: Tsemppiä sinnekin, kyllä nää Marraskuut on hanurista etenkin jos ei ole yhtään luntakaan.:cool:
 
Kosmoskukka: Täällä piinaillaan kanssa DPO 9 ja mulla siis inssi tehtynä ekaa kertaa tähän kiertoon. Tein haamun apteekin testillä eilen mutta se ei kuulema luotettava niin nyt sit odottelen jos huomenna kokeilisin ja ihan vaan siksi ku miehellä on synttärit huomenna. :cat:
Janoilu ja sitä kautta veskissä juokseminen jatkuu vaan ja välillä nipistelee vatsaa -ei täällä oikeestaan muuta ole mega väsymys (joka voi hyvin johtua tästä pimeydestä) ja armoton veetutus joka asiasta. :wacky: Aamulämmöt ollut mulle ihmeen korkeita 37.7 -37.8 astetta ja mulla ei siis pahemmin ruumiinlämpö liikahda aamulla oli mikä kierronpäivä tahansa. :eek:
Sadetuuli: Tsemppiä sinnekin, kyllä nää Marraskuut on hanurista etenkin jos ei ole yhtään luntakaan.:cool:

Olisipa ihana synttärilahja miehelle. Toivottavasti tärppää, kun vielä hoidotkin taustalla.:) Mullakin ollut vessassa juoksemista ja kohdun nipistelyä. Päikkäritkin piti eilen nukkua kotiin tultua. Jos nyt tärppäisi niin LA osuisi heinäkuun viimeiseen päivään. Olisipa ihanan helppoa vastasyntyneen pukemisen kanssa verrattuna talvikuukausiin.:rolleyes:
 
Täällä kans dpo5, oviksesta asti taas alavatsalla ollu painetta ja nippailua mut oletan että terolutilla on osuutensa asiaan :rolleyes: mies on ihan varma et on tärpänny mut mä en jaksa enää uskoa ku ollu jo niin monta pettymystä tänä vuonna. Ens pe ajattelin kuitenki testaa ku tosiaan mennään ens viikon la naimisiin ni tietää sit et kehtaako ottaa alkoholia :p
 
Kp2. Edelliset menkat kesti 2päivää ja niitä hädintuskin huomas. Nää onki ollu megamenkat. Tiedä sit onko hyvä merkki. Luteaali on jo venähtäny 13päivään. Se on hyvä. Royal jellyy odottelen iherbistä. Ei kerennyt kierron alkuun mutta josko jo siitä apu kerkeisi seuraavaan kiertoon sitten.
 
Täällä kp7 ja 5. yk käynnissä.
Aikasemmin laskin vissiin väärin kun luulin et olis jo 7. YK. Mut mulla on ollu kierrot ylimittaisia, niin sehän sit vaikuttaa. Nyt on taas toiveikas olo tästä kierrosta. Menkkojen alussa harmitti kyl paljon. No, ei auta kun odottaa omaa raskautumista. Hb oli ihan normaali ei siis raudanpuute anemiaa, mut käyn vielä uudestaan testeissä raudan varastoarvoa mittauttamassa. Epäilen että raudansyönti ol tarpeen.

Tsemppiä piinailijoille ja muillekin
:Heartred
 
Jäi näköjään lomamoodi reissun jälkeen ja nyt hyvä palailla tänne :D täällä yk3 ja kp10/34.. pikkuhiljaa tekee mieli alkaa ovistestejä kuluttamaan, että jos vaikka ovis tässä tulisikin aiemmin..

Myös obeesi täällä huutelee, ja nyt myös kunnolla yritys saada painoa tippumaan :) muistaakseni jo 5% painonpudotus voi auttaa raskautumisessa, niin se saa olla itselle ainakin se ensimmäinen tavoite :D
 
Ei nyt osaa sanoa onko vai eikö? Keskenmenon jälkeen, normi kiertolla nyt pitäs olla ovis. Ei siltä tunnu, mutta talletuksia suoritettu kaiken varalta :grin voihan se olla et tulee myöhässä tai ei olkenkaan mut ompahan harjoiteltu.... ovistestit ajattelin vasta kunhan kierto kunnolla alkaa(tai toivottavasti ei alkaskaan:wink)
 
Huomenta! Täällä menossa kp 27/28-29. Fiilikset ihan positiiviset, vaikka en uskokaan (= en uskalla toivoa) tärpänneen tässä kierrossa. Rinnat aristaa, mutta saattaa tosiaan johtua lähestyvistä kuukautisista. Viikonlopun jälkeen varmastikin taas olen viisaampi. Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Tuohon painonpudotukseen uskon itse vahvasti. Pudotin itse -5kg ennen plussausta. Lisäksi alhaiseen ferritiinin aloin syömään rautalääkitystä mammavitskujen lisäksi. Plussakierroksella olin lopettanut kahvinjuonnin kokonaan. Ennen ko. kiertoa join peräti 4 kuppia päivässä. Lopetin tyystin ja aikamoisen hedarin sain siitä. Oli tosin kaiken päänsäryn arvoista, kun plussa pärähti. En tiedä vaikuttiko se mutta kokeilin huvin vuoksi kun kuulin eräältä tutulta, ettei kofeiini oli hyväksi raskautumisen kannalta. Oma lääkärini ei tosin kieltänyt kahvinjuontia minulta.
Hyvä tietää että kahvi voisi olla osallinen tässäkin asiassa. Kahvinjuontia ei kyllä ole kiellettyä mutta voihan se vaikuttaa, kuten moni muukin asia! Ferritiinit testattiin vuosi sitten, muistaisin että olivat ihan kohdillaan mutta pitäisiköhän testailla uudestaan. Mammavitamiinit söin mutta km jälkeen suuttuneena lopetin. Sitä pitäisi varmaan aloittaa uudestaan! kahvia join itse about 2-3 kuppia päivässä, nyt puolikuppia ehkä kun sekoitan kaakaon kanssa. Ehkä tässä kannattaa vain siirtyä suoraan teehen ja katsoa ettei ole täynnä kofeiinia sekin!
 
Runsas kahvinjuonti voi vaikuttaa, kolme kupillista on vielä turvallista. Ite join paaaljon enemmän kahvia kun aloin esikkoo odottamaan, kun mitä nyt tänä yli 4v aikana kun ollaan toista yritetty. Painokin on semmonen että toisilla se pienikin pudotus auttaa ja toisilla se ei välttämättä auta ollenkaan, mutta toki sitten saa hoitoja kun paino on ok :) Mutta ennemmin se painonpudotus ja ruokavalion kuntoon laittaminen auttaa kun se että kahvin lopettaa, jos ei sitä ny pannu tolkulla vedä :)

StellaMom, kandee ehdottomasti ne vitskut alottaa uudestaan, folaattia pitäs se 2kk vähintään ehtiä syömään ennen raskautta jotta se suojais siltä hermostoputken sulkeutumishäiriöltä. :)
 
Mami91, joo tiedän että nuo pitäisi syödä nyt jo! Ja söinkin säännöllisesti. Mutta kun veetutti niin paljon edellinen km niin lopetin. Muistin tossa viime viikonloppuna vasta että ainiin NE! ja foolihappo kuulemma auttaa paljon jo raskautumisessa. Nyt alan taas nappailla niitä ja ovista odotan tuossa ensi to-pe jos on taas ajallaan! Mamma vitamiinit piilotettu eri purkkiin tässä kun töissä napsin niitä! Nitrofur C, joku luulee vielä et mulla on kesto VTT :grin
 
Takaisin
Top