----45+++++ kuumeiset

Peppipupu, ensikäynnillä keskustellaan teidän lapsettomuushistoriasta, ja selvitellään, missä vikaa kannattaisi etsiä. Esim. minulla oli ensikäynnillä mukana kolmen vuoden ajalta kirjaukset kuukautiskierron pituuksista, ja niistä lääkäri sanoi suoraan, että eivät ole normaalit. Ensikäynnillä lääkäri myös ultrasi, koska kuukautiskierron pituuksien perusteella jotain vikaa on, ja löysi minulta pco-tyyppiset munasarjat, jota selittivät epäsäännöllistä kuukautiskiertoa.

Ensikäynnillä sain myös lähetteet verikokeisiin. Lapsettomuushoidoissa tutkitaan aina sukupuolitaudit ja sen lisäksi hormonipitoisuuksia kierron eri vaiheissa. Koska minulta löytyi ultrassa pco-tyyppiset munasarjat, määräsi lääkäri tuon perussetin lisäksi myös muita verikokeita, jotka siis liittyvät PCO:n aiheuttamiin hormonihäiriöihin.

Ensikäynnin jälkeen piti tikuttaa ovulaatiota, ja käydä ultrassa vähän ennen ovulaatiota. No, minulla ei ovulaatiota näkynyt, joten menin ultraan kp10 tai niillä main, ja lääkäri totesi, että ei siellä ole mitään kasvamassa, eli tässä kierrossa ei ole tulossa ovulaatiota ollenkaan. Normaalitilanteessa ovulaation jälkeen otetaan loppukierron verikokeet, mutta minulta niitä ei otettu, koska ovulaatiota ei tapahtunut, ja hormonihoidon tarve oli siinä vaiheessa jo varmaa. Sain loppukiertoon Terolutit, joilla kuukautiset käynnistettiin ajallaan, jotta ei tarvinnut odottaa kahta kuukautta siihen asti kunnes kroppa muistaa, että se kuukautiskiertokin on ihan fiksu juttu aina välillä.

Heti seuraavaan kiertoon minulla olikin jo reseptit ja lääkkeet, ja se oli ensimmäinen yrityskierto. Eli yksityisellä toiminta on nopeaa, jos itse niin haluaa.
 
Tähti Hoitovapaalla olevana sairaanhoitajana vaurastumiseni on huimaa, rahaa on niin ettei p****lle taivu! :laughing001 Etenkin nyt, kun mies aloitti parin vuoden opintovapaan. :bookworm:
 
Tähti Hoitovapaalla olevana sairaanhoitajana vaurastumiseni on huimaa, rahaa on niin ettei p****lle taivu! :laughing001 Etenkin nyt, kun mies aloitti parin vuoden opintovapaan. :bookworm:

Towanda :) Oijoi... mutta olette välivaiheessa! :)

Ja nyt on riittävästi tilaa nykytilanteeseen...
 
Meillä on heitetty kaikki pois ja ostellaan sitten uuteen kaikki huonekalut uutena. Vaatteista heitin 2/3 pois samoin kaikki tavarat minimiin. Ajattelin että kokeilen kuinka pienellä määrällä selviää.. :smiley-angelic002

Peppipupu :)
Onkin virkistävää kokeilla hetki "köyhyyttä/vähyyttä".... etenkin, kun sieltä voi palata takaisin ja hankkia sit kaiken uutena:laughing002

.
 
Peppipupu :)
Onkin virkistävää kokeilla hetki "köyhyyttä/vähyyttä".... etenkin, kun sieltä voi palata takaisin ja hankkia sit kaiken uutena:laughing002

.
Tai jättää osan ostamatta. Heitin ennen esikoisen syntymää todella paljon sellaista tavaraa pois, jolla oli mukamas ollut tunnearvoa, ja suurinta osaa en ole kaivannut lainkaan. Ja se tosiaan oli kaatopaikkatavaraa, kellään muulla ei taastusti ollut sille minkäänlaista arvoa. Alkuun tavaroista luopuminen ahdisti, mutta hetken päästä se oli kivaakin. :grin
 
Towanda :) Oijoi... mutta olette välivaiheessa! :)

Ja nyt on riittävästi tilaa nykytilanteeseen...

Saatiin kyllä ihan kiitettävästi tilaa kun muutettiin syrjäseudulle, täällä ei neliöt paljon maksa. Ja nyt on oma pihakin, ihan huippua! Ainoa vain, että aidan takana naapuri körssittelee ja käry tulee meille tuuletusikkunasta. Mitenköhän asian ottaisi puheeksi tuntemattoman ihmisen kanssa, joka ei edes tervehdi pihalla? o_O
 
Peppipupu Kyllä sitä pärjää vähälläkin. Itse ainakin inhoan ylimääräistä tavaraa, onneksi mies on samoilla linjoilla. Haaveissa on muuttaa vielä jonain päivänä ulkomaille, joten senkään takia emme todellakaan halua haalia nurkkiin mitään turhaa. Liika tavara tuntuu ihan suorastaan syövän energiaa!
 
Saatiin kyllä ihan kiitettävästi tilaa kun muutettiin syrjäseudulle, täällä ei neliöt paljon maksa. Ja nyt on oma pihakin, ihan huippua! Ainoa vain, että aidan takana naapuri körssittelee ja käry tulee meille tuuletusikkunasta. Mitenköhän asian ottaisi puheeksi tuntemattoman ihmisen kanssa, joka ei edes tervehdi pihalla? o_O

Towanda :) Hienoa, tilaa...oma piha ja rauhaa.... :) Höhh, vai sellainen naapuri:yuck:

Meillä oli vähän samoin, oli kaksi erillistä röökaajaa, ja se savu levisi ihan usean sadan metrin päästä.... no, muutama vuosi sitä käryä kestettiin, kunnes kummatkin heitti veivinsä.

Mielessä kävi jatkuvasti, että miten asian ottaisi puheeksi, kun on vaikea sanoa lähinaapureille....
Vaikeaa:hungover:
 
Last edited by a moderator:
Kiitos paljon Suski75! Muutkin voi toki kertoa omia tarinoita.. Mä luulen että katon tän kierron loppuun ja sitten koitan rohkaistua.
 
Tai jättää osan ostamatta. Heitin ennen esikoisen syntymää todella paljon sellaista tavaraa pois, jolla oli mukamas ollut tunnearvoa, ja suurinta osaa en ole kaivannut lainkaan. Ja se tosiaan oli kaatopaikkatavaraa, kellään muulla ei taastusti ollut sille minkäänlaista arvoa. Alkuun tavaroista luopuminen ahdisti, mutta hetken päästä se oli kivaakin. :grin

Suski75 :) Tänä kesänä kanssa tehtiin suursiivous...ihan kaikki ylimääräinen pois! Ja olihan sitä...jopa 25vuoden takaa....

Luopuminen on vaikeaa, mutta tuli tilaa kaappeihin! Sekä varastotila tyhjäksi. Ei tavaralla ja vaatteella todellakaan tee mitään, jos sitä ei käytä aikoihin.

Vaatteita meni varmaan 50pussillista UFF:n laatikkoon. Huonekalut tms. meni kierrätykseen.

Vapauttavaa!!:joyful:

.
 
Ai niin Peppipupu, piti tuossa vielä mainita, että ensikäynnille kannattaa mennä kierron loppupuolella, koska jos lääkäri haluaa ultrata, on mukavampaa, etteivät menkat ole juuri silloin. Ja toisaalta, jos he haluavat tehdä nuo alkukierron ja loppukierron verikokeet, pitää ne tehdä keskenään samasta kierrosta, ja silloin on kierron alkuun vähemmän odotusta.
 
Jaa ihmeessä sinnekin. Mähän olen ”vasta” 36, mutta tää ryhmä tuli heti mieleen, et pitää teille jakaa. Ootte upeita naisia! :)

Edelleen kuumeilen, ei ole tärppiä tullut. Pitää vaan jaksaa uskoa ja yrittää. :)

Dootti :) Tsemppiä! Kyllä onnistut!:cheers
:wav

Ikä ei ainakaan vielä pitäisi olla esteenä :)

Jollei ala näkyä, käy ihmeessä klinikalla :)
 
Towanda :) Hienoa, tilaa...oma piha ja rauhaa.... :) Höhh, vai sellainen naapuri:yuck:

Meillä oli vähän samoin, oli kaksi erillistä röökaajaa, ja se savu levisi ihan usean sadan metrin päästä.... no, muutama vuosi sitä käryä kestettiin, kunnes kummatkin heitti veivinsä.

Mielessä kävi jatkuvasti, että miten asian ottaisi puheeksi, kun on vaikea sanoa lähinaapureille....
Vaikeaa:hungover:

Jos mäkin sitten sitä veivin heittämistä odottelen...Monen muun kanssa olisi helpompi ottaa asia puheeksi ja pyytää siirtyä sauhuttelemaan pihan perälle ja kauemmas meidän ikkunoista. Mutta tää mies on varmaan asunut tuossa pari vuosikymmentä ennen meitä ja tuntuu aika vaikeasti lähestyttävältä, kun ei pihalla edes katso päin. Muuten kyllä on ihan kunnon kansalaisen oloinen. Tupakointi on maailman turhin tapa ja on hirveää saada sitä tahtomattaan oma osansa. :dead:
 
Meidän talo on täynnä noita syöpämyrkyttäjiä. Suomen hallituksen tavoite on kieltää tupakointi kokonaan vuoteen 2030 mennessä, odotan sitä. Ja narautan sen jälkeen joka ainoa tupakoijan, sen verran tuota myrkkylöyhkäsabotointointia on joutunut kestämään. Meille ulee siis talon tupakoijien savut sisään, eikä ketään heistä kiinnosta mennä ikkunoiden alta kauemmaksi tupakoimaan pyynnöistä huolimatta. Monta vuotta olen harkinnut hajupommien heittelyä ikkunan alle aina kun joku on siellä levittämässä löyhkää, mutta niitä ei tunnu enää löytyvän mistään kaupasta.

Lasta ei voi nukuttaa parvekkeella, koska viereisellä sekä yläpuolisella parvekkeella on ketjupolttaja. Ikkunoita ei voi pitää auki mihinkään aikaan vuorokaudesta, koska aina on ikkunan alla joku polttamassa, koska tupakoijan jalat eivät liiku edes viittä askelta pois talon seinustalta.
 
Meidän talo on täynnä noita syöpämyrkyttäjiä. Suomen hallituksen tavoite on kieltää tupakointi kokonaan vuoteen 2030 mennessä, odotan sitä. Ja narautan sen jälkeen joka ainoa tupakoijan, sen verran tuota myrkkylöyhkäsabotointointia on joutunut kestämään. Meille ulee siis talon tupakoijien savut sisään, eikä ketään heistä kiinnosta mennä ikkunoiden alta kauemmaksi tupakoimaan pyynnöistä huolimatta. Monta vuotta olen harkinnut hajupommien heittelyä ikkunan alle aina kun joku on siellä levittämässä löyhkää, mutta niitä ei tunnu enää löytyvän mistään kaupasta.

Lasta ei voi nukuttaa parvekkeella, koska viereisellä sekä yläpuolisella parvekkeella on ketjupolttaja. Ikkunoita ei voi pitää auki mihinkään aikaan vuorokaudesta, koska aina on ikkunan alla joku polttamassa, koska tupakoijan jalat eivät liiku edes viittä askelta pois talon seinustalta.

Suski75 :)
Ketjupolttajat pahimpia, eivät yhtään ajattele, että savu kantautuu kauaskin ja kun sitä on koko ajan ilmassa.

Meillä toinen ketjupolttaja oli naapuritalossa aidan takana. Toinen oli samassa taloyhtiössä, mutta sadan metrin päässä. Käry oli niin paha, ettei omia ulko-ovia tai ikkunoita voinut silloin pitää yhtään auki. Lasta ei nukutettu ulkona. Toinen näistä polttajista veti sikaria, haju oli vielä katkuisempi...

Toiselle tuli sydänkohtaus ja toiselle aivoverenvuoto. Ei mikään ihme, ei ihmisen elimistö kestä savua ja eihän se nikotiini vai terva (?) lähde elimistöstä koskaan pois, vaan tukkii kaikki verisuonen ja keuhkorakkulat....

Nyt meillä on raikasta omalla ulkopihalla! :)
 
Suski75 Toihan on ihan sietämätöntä! Monet tupakoitsijat on piittaamattomia ja heidän mielestä heidän ihmisoikeuksia rajoitetaan. HAH!
Mäkin odotan, että tupakointi loppuu ja saadaan taas hengittää puhdasta, myrkytöntä ilmaa. Ei kai se voi olla liikaa vaadittu?
Hajupommeja en mäkään ole enää nähnyt, mutta vesi-ilmapalloja kyllä. :wink Itse olen harkinnut tikkataulua tuohon aitaan - ja mähän olen ihan surkea tarkkuusheittäjä. :wacky:
 
Mäkin odotan, että tupakointi loppuu ja saadaan taas hengittää puhdasta, myrkytöntä ilmaa. Ei kai se voi olla liikaa vaadittu?
Hajupommeja en mäkään ole enää nähnyt, mutta vesi-ilmapalloja kyllä. :wink Itse olen harkinnut tikkataulua tuohon aitaan - ja mähän olen ihan surkea tarkkuusheittäjä. :wacky:

Towanda :) Perusoikeus...anna tikoille kyytiä!:laughing002
 
Takaisin
Top