Synnyttäneet --40+++

:greet025
Täällä jo tuskaillaan lomien suhteen:banghead:

Käsittääkseni Äitiyslomalla kertyy lomapäiviä??:eek::rolleyes: ( mitään en ole saanut rahana ).

Työnantaja kysyy, että olenko pitänyt kirjaa lomapäivistä:banghead:
No en tasan ole!!:banghead:

Tieto pitää saada heiltä.

Vakkari työsuhde ja tietääkseni lomat säilyneet ollessani Äitiyslomalla...:wideyed:
Nyt tulee fiilis, että muka vaadin jo heti jotain lomia, kun syksyllä vasta palasin töihin... mutta esim. talviloma on pidettävä maaliskuun loppuun mennessä.

Omien laskelmien mukaan, lomaa on kertynyt jopa 7viikon verran.

.
 
Last edited by a moderator:
Tähti äitiyslomalta (3kk) ja vanhempainvapaalta (6kk) kertyy normaalisti lomat (työssäoloa rinnastettava). Hoitovapaalta ei kerry vuosilomaa. Voit lomalaskurista katsoa miten sulla menee.
Mulla oli hoitovapaata 25.8- muistaakseni 8.10. joten minulta jäi välistä vain yksi lomanansaintakuukausi. Pidin siis viime kesälomasta vain kolme viikkoa hoitovapaan jatkoksi, ettei ensi kesän loma lyhene. Meillä ei pysty pitämään 7-8 viikon lomia minään kesänä. Seuraavaksi talveksi minullekin tulee talviloma.
 
Tähti äitiyslomalta (3kk) ja vanhempainvapaalta (6kk) kertyy normaalisti lomat (työssäoloa rinnastettava). Hoitovapaalta ei kerry vuosilomaa. Voit lomalaskurista katsoa miten sulla menee.
Mulla oli hoitovapaata 25.8- muistaakseni 8.10. joten minulta jäi välistä vain yksi lomanansaintakuukausi. Pidin siis viime kesälomasta vain kolme viikkoa hoitovapaan jatkoksi, ettei ensi kesän loma lyhene. Meillä ei pysty pitämään 7-8 viikon lomia minään kesänä. Seuraavaksi talveksi minullekin tulee talviloma.

Katjusha :) Kiitos vastauksesta. Meilläkään ei pysty pitään kesälomaa, ehkä 3-4vk kerralla.

Mutta mulla kai talviloma nyt myös?:eek:

En käsitä näistä mitään, mutta mies tarkisti ja sanoi, että on jopa 7vk lomaa, vähintään 6vk on varma.

Saa nähdä miten tää menee, kun työnantaja ei sallisi mulle lomaa ollenkaan:banghead:
 
Tähti, jos sulle kertyy 2,5 pv/kk lomia nykyisellään, niin se meinaa, että vuosilomaa on 30 pv josta 1 viikko (6pv) olis se talviloma.
Mä oon melko vasta aloittanut, joten mulle ei tietääkseni vielä kuulunut talviloma. Vuosiloma on 24 pv.
 
Tähti, jos sulle kertyy 2,5 pv/kk lomia nykyisellään, niin se meinaa, että vuosilomaa on 30 pv josta 1 viikko (6pv) olis se talviloma.
Mä oon melko vasta aloittanut, joten mulle ei tietääkseni vielä kuulunut talviloma. Vuosiloma on 24 pv.

Katjusha :)

Just näin käsittääkseni...

Saa nähdä selviääkö asia helposti.

.
 
Tähti, sulla on kertynyt lomaa 6 kk ajalta, koska uusi laki tuli voimaan 1.4.2016. Vai aloititko äitiysloman maaliskuun puolella? Silloin sulla on kertynyt lomaa 9kk ajalta.
Mä aloitin loman huhtikuussa eli mulla on kertynyt lomia pitämätön kesäloma(24päivää) + 6*2,5 päivää. Ja muista että tältä lomavuodelta et saa täysiä lomapäiviä, koska aloitit työskentelyn syksyllä. Vaan sulle kertyy lomaa aloituskuukaudesta huhtikuun alkuun. Mutta koska sulla on on edelliset lomat säästössä, voit pitää lomat normaalisti seuraavien 2 vuoden aikana. Muussa tapauksessa ei olisi talvilomaa ja vain tuo 6*2,5päivää eli 2,5 viikon kesäloma.
 
Eclipse, kiitos tarkennuksesta. Mullakin kertyy varmaan ehkä vain 6 kk ajalta, mutta ehkä saisin kuitenkin sen 2,5 pv /kk.
 
Joo, sinnehän ne lomat hupeni: mulle kertyi tälle vuodelle vain 15 päivää lomaa +6 pvä viiime vuoden pitämätöntä. Onneksi en oo yksinhuoltaja, jos päiväkoti on kiinni 4 viikkoa kesällä...!
 
No täytyy toivoa että ei ole kovin paljon enemmän :) auts, pikkuriikkinen talomme on ahdas, jos pitää kutsua kotiin hoitaja (sukulainen kauempaa). Nyt jo jännittää, ei oo perheellisen elämä helppoa :)
 
Tähti, sulla on kertynyt lomaa 6 kk ajalta, koska uusi laki tuli voimaan 1.4.2016. Vai aloititko äitiysloman maaliskuun puolella? Silloin sulla on kertynyt lomaa 9kk ajalta.
Mä aloitin loman huhtikuussa eli mulla on kertynyt lomia pitämätön kesäloma(24päivää) + 6*2,5 päivää. Ja muista että tältä lomavuodelta et saa täysiä lomapäiviä, koska aloitit työskentelyn syksyllä. Vaan sulle kertyy lomaa aloituskuukaudesta huhtikuun alkuun. Mutta koska sulla on on edelliset lomat säästössä, voit pitää lomat normaalisti seuraavien 2 vuoden aikana. Muussa tapauksessa ei olisi talvilomaa ja vain tuo 6*2,5päivää eli 2,5 viikon kesäloma.

Kiitos Eclipse :)

Sultahan tuli vastaus, kuin apteekin hyllyltä. Oot ihana :) Huhtikuun alussa jäin.

Työnantaja ei ole vieläkään vastannut asiaan. On kuulemma jokin lista Tj:n takataskussa missä lomalaskelmat näkyvät, mutta hän ei kertonut muuta. Kysyi vaan onko lomasuunnitelmia:violent001
Tällä asialla on näköjään ilmeisen kiva leikkiä...
:devil07

Lomistani aion pitää kiinnilaughing4



.
 
:greet025
No siis vihdoin ja hyvin ystävälliseen äänensävyyn sain tiedon lomista, niitä on kertynyt tähän mennessä 44päivää... oho!:p

Tj oli itsekin ihmeissään, mutta sanoi luottavansa tilitoimiston laskelmaan.

Lupasi myös, että saan pitää valittuna aikana lomani, kun vaan sopii muiden kanssa, ettei tule päällekkäisyyksiä.

Tulipas hyvä mieli
:happy093


.
 
:greet025

Töistä pompsahti tuollainen hlö kohtainen ( Edenred) kortti Ticket Virike, (liikunta - ja kulttuuri )... kotiin, postilaatikkoon.
Sinne on näköjään ladattu käyttörahaa lähemmäs 300€...mutta mitä tuolla kortilla tekee?:rolleyes:

Vähän hassu, kunnei ole kysytty haluaako tuollaisen vai ei.

No, mukana tuli esite, että etu käy yli 14000 ruokapaikassa ja yli 5500 liikunta -ja kulttuuripaikassa.

Oon ainakin hirveen laiska lähteen esim. kuntosalille työpäivän jälkeen. Mieluummin oon illan kotona lapsen kanssa, kun muutoinkin näkee enää niin lyhyen aikaa päivässä lasta.

Josko jollakulla olisi vinkkejä, joihin tätä vois hyödyntää lapsen kanssa?:rolleyes:

.
 
Last edited by a moderator:
Tähti, uimahalli, museokäynti... eihän sitä hetkessä saa kulumaan.
Itse aion käyttää oman virikekortin Elixian kuukausimaksuihin

Katjusha :) OK :) Mitäs näillä vois harrastaa lapsen kanssa?
Hoplop ei kai tietty...no poika siellä tykkäisi, on kolme kertaa ollut. Vai saako siellä maksaa jotain tällä kortilla?

Museoon en mene, koska en ole sen henkinen. Kylpylä vois olla, mutta näin pienen kanssa ehkä mahdoton. Entäs muita?:rolleyes:

Jos kortti kattais esim. exoottisen ruokaketjun jne.., niin ehdottomasti vois käydä...Täytyy pitää linjoista kiinni. BMI vielä 21, eikä ainakaan ole tarkoitus lihoa!
Töissä kun on ns. ilmainen buffet joka päivä, niin silti paino onneksi edelleen sama, huhhh
:gen053


Vinkkejä?:rolleyes:
.
 
Tähti, en tiedä, millaisiin paikkoihin tuota voi käyttää, mutta museot ovat lapsille todella mielenkiintoisia paikkoja. Olemme käyneet mm automuseossa ja poliisimuseossa. Lapsille on myös ihania teatteriesityksiä ja meidän poika on aivan innoissaan mukana konserteissa.
Liikuntavinkkejä ei ole antaa, sillä en käy ohjatussa enkä ryhmäliikunnassa.
 
Tähti: kannattaa käyttää Googlea..löytyi sivu, josta voit hakea mitä kortilla voi tehdä ja missä http://www.edenred.fi/fi/palvelut/kayttokohdehaku

Työväenopistoilla (ainakin meillä päin) on myös äiti-lapsijumppaa. En tiedä onko se varsinaista jumppaa, mutta liikkumista ja leikkimistä ainakin, jos sellaista kaipaa..luulis että kortti johonkin sellaiseen kävisi. Ja siis museot on jees! Vaikken mäkään ole sen henkinen, , niin meilläkin esim täällä aina semmoinen pieni näyttely johon taiteilijat saa tuoda esille töitään ja varsinkin tuo 3v on innoissaan jo pelkästään niistä. Ja on käyty kattomassa niitä pienestä pitäen. Automuseo varmasti jees juttu. Vaikkei itseä kiinnosta niin kannattaa lapsen takia rikkoa rajoja ja käydä semmosistakin paikoissa, mikä ei itseä kiinnosta. Siinä sivistää itseään samalla kun lapsi näkee maailmaa. Ja lapsihan haluaa nähdä kaiken
 
Täällä mennään nykyään kovaa. Jäbä oppinut juoksemaan ja juokseekin aika taidokkaasti isosiskon perässä Aamulla on ihana mennä nostamaan poika sängystä kun sanoo söpöllä äänellä: äiti :love7Ja muutenkin on ruvennut sanoja sanomaan. Kohta on 1.5v plakkarissa. Lujaa vauhtia menee aika. :Heartbigred
 
Takaisin
Top