Synnyttäneet --40+++

Kai kirjoitan tännekkin, ( jos sallitte) vaikka pidän nykyään kuumeiset ---45++++++ palstaa. Sinne toki mukaan lisää osallistujia! :)

Eli huomenna alan testata, kp10.

Ovis on yleensä kp 14-16 välillä :)

Jännää aikaa...:smiley-angelic002

Näin yöllä unta pienistä kaksosista:smiley-angelic003

Heräsin yöllä klo 04 pojan itkuun, kun hampaisiin sattui...sitten otettiin buranaa ja juotiin lämmintä maitoa. Hän nukkui hetken ja ennen klo 07 oltiin jo pukemassa ulkopukua hoitoonlähdön vuoksi. Äiti nukkui vain 3tuntia...Voi taivas mikä yö...jotta kyllä aamulla väsytti töissä:depressed:, mutta näimpä kuitenkin hetken niin ihanaa unta:Heartpink

Toiveikas uuden kierron suhteen:angel8

.
 
Moikka! Minkälaisia pottailijoita teidän pojat on? Kysyn koska meidän pottailusta ei tule mitään kun pitää olla pippeli kädessä koko ajan :laughing002 ja on siis pissannut seinille potalla istuessa kun itse "ohjailee" :laughing002 Ei siis ole selvästi vielä tajunnut koko pissajuttua, mutta tämmöstä on meidän harjoittelu, saa istua sateenvarjon kanssa ettei suihki päälle :D
 
Satru, juu, pippeli on lähes aina kädessä ja välillä lentää kaaressa mihin sattuu. Meillä poika osaa kyllä pissata ihan suunnitellusti pottaan, mutta onhan se näyttävää, kun suihkuaa ja äiti alkaa oitis siivota.
 
:greet008 taas aletaan jänskäämään! Talletukset tallessa:p

Tänään dpo 0

Toivottavasti suurimmat oireet pysyvät poissa, se olisi hyvä merkki.

Testata aion dpo9 :p
 
Tähti, eikö se ole vähän aikaista? Ettei vaan tule stressiä.

Yölento : ) Onhan tuo... muttei välttämättä. Olisi ilo saada plussa vielä tämän vuoden puolelle!:p

Tästä kierrosta on niin hyvä tutina, ettei malta:smiley-angelic002
 
Yölento ja Eclipse :)

Tässä ketjussa, kun on urasta ja töistä kuka mitäkin kirjoittanut ja pohtinut....niin eilen avautui ajatus siitä, mikä olisin ISONA.

Ensinnäkin kaksi vaihtoehtoa:

* Filmiteollisuus / luova-ala ( mihinkään hömppään en lähtisi, kuten tyyliin Putous, Salatut elämät jne.. ). Oikea elokuvateollisuus olisi lähinnä sydäntä:Heartblue

Tai sit toinen:

Diplomaattinen/ kansainvälinen ala, esim. Konsulaatti

Nämä jo aiemminkin olleet mielessä, mutta teollisen ulkomaankaupan ala otti ja vei.... :)

Tähän mennessä olen vaihtanut alaa vasta kaksi kertaa, ( työpaikkaa useammin), joten uusi ala sopii kuvioon mainiosti näin aikuisiällä:smug:

Tähän nykyiseen työhön en tule jumahtamaan, vaan tämä oli vihdoin sopiva rako hankkia lapsia (=monikossa, kun toinen vasta yrityksessä:happy119).

Sitten, kun selkeytyy tarkemmin, niin hyvin pian hyppään mukaan uuteen uraan, jotta myös saa uutta näkemystä, sekä pääsee toteuttamaan itseään:wink

Oi, joi...kiinnostaa jo etukäteen :p
:grin

Never stop, keep on searching life...
.
 
Last edited by a moderator:
Tähti, minä mietin joskus alanvaihtoa, mutta taidan olla omalla paikallani, kun mikään muu ei tunnu sopivalta. Toki vielä joskus vaihto voi tulla eteen, jos fyysinen kunto ei kestä. Tosin en tiedä mitään työtä, jossa ei tarvita käsiä ja jalkoja.
 
Ainahan sitä voi haaveilla, mutta tällä alueella on tehtävä töitä siellä missä niitä on. Toivotaan että nousukausi jatkuu niin ehkä sitä itsekkin löytää jotain muuta. Logistiikka alaan olen kyllästynyt. Jos voittaisin lotossa, niin perustaisin käsityötarvikekaupan. Mutta se jää haaveeksi.
 
Ainahan sitä voi haaveilla, mutta tällä alueella on tehtävä töitä siellä missä niitä on. Toivotaan että nousukausi jatkuu niin ehkä sitä itsekkin löytää jotain muuta. Logistiikka alaan olen kyllästynyt. Jos voittaisin lotossa, niin perustaisin käsityötarvikekaupan. Mutta se jää haaveeksi.
Toi käsityöliike on ollut mullakin mielessä.. mut tän kokoisessa kaupungissa on jo kaksi, en usko että on enää kannattavaa markkinarakoa. Jotain uutta tarvis keksiä myös mun. Ois kivaa, jos olis joku selkeä unelma ja visio. En oo ikinä tiennyt mikä musta tulee isona. Vielä kevätkausi aikaa miettiä, kesän jälkeen sit takas töihin.

Poika on nyt 1v vajaa 2kk. Kävelee hienosti, sanoo ANNA, pyydettäessä myös toistaa mummo ja miten auto tai kiuas sanoo. Taputtaa, puhaltaa, niistää, tanssii, tekee kahden palikan tornin, leikkii tiptappia ja mitä kaikkea. Lusikoi motivoituneena ruokaa suuhun. Istuu mielellään potalla ja usein saadaan tuotostakin sinne. Nauraa paljon, viihtyy itsekseenkin. On herkkä ja pahoittaa mielensä torumisesta ja toisten riitelystä (meillä on myös kaksi (teini)tyttöä...). Ihana valloittava nuori mies on hän. Onneksi saatiin vielä.
 
Ainahan sitä voi haaveilla, mutta tällä alueella on tehtävä töitä siellä missä niitä on. Toivotaan että nousukausi jatkuu niin ehkä sitä itsekkin löytää jotain muuta. Logistiikka alaan olen kyllästynyt. Jos voittaisin lotossa, niin perustaisin käsityötarvikekaupan. Mutta se jää haaveeksi.

Eclipse :) Ai olet lopen kyllästynyt, ei ihme, kun logistiikka-ala tarjoaa työntekijöille nykyään vain bittimaailman ja kiire, sekä tarkkuus on juttuja.

Vuorovaikutus on hävinnyt, kun tärkeintä on suorittaa nopeasti ja tehokkaasti. Asiakkaalle luvatuista minuuteista ei parane myöhästyä. Tiedän, koska olin alalla ihan nuorena n 10v. ajan.. Silloin ala oli vielä kiinnostava, ei pelkkää bittimaailmaa ja ylityötä.

Olen myös kyllästynyt nykyisen alani järjestelmä voimakkuuteen. Työpäivät koostuu lähinnä useiden maailmanlaajuisten, patentoitujen, järjestelmien käytöstä. Jos yksikin järjestelmä on alhaalla/tukossa, niin mitään työtä ei pysty tekemään kerralla loppuun. Hommista menee mielenkiinto, kun kaikki asiat on pelkkien järjestelmien varassa ja niiden kanssa pitää setviä:sad001

Olen ajatellut, että esim. luovalla alalla, "mikä se onkaan", niin ei eletä vielä niin täyttä bittimaailmaa... luovuutta, kun ei voi laittaa sellaiseen muotoon:p

Mikään oravanpyörä ei kiinnosta yhtään. Vihaan ohjelmistopäivityksiä ja järjestelmäpäivityksiä. Vihaan myös sitä, että näiden järjestelmien kautta esim. 5Milj. euron tilaus menee läpi 4sekunnissa..

No jospa uusi Äitiysloma pian koittaa:smiley-angelic003

.
 
Last edited by a moderator:
Mua ei työskentely tietokoneella haittaa vaan se asiakkaiden jatkuva vaatimuslista ja valitukset. Tein osaksi reklamaatiokäsittelyä joten se ehkä kertoo syyn tähän. Tekisin mielellään jotain missä ei tarvitse olla asiakkaaseen koko ajan yhteydessä. Sen takia opiskelin kirjanpitoa. Toivottavasti kursseista on jotain hyötyä vaikka tutkinto jäikin saamatta.
Perus varastokirjanpito inventaarioineen, jota tein, on ihan ok työtä. Ja koska mulla on tietotekniikan koulutus niin ohjelmisto ongelmien selvittely ja ymmärtäminen on mulla vähän eri tasolla. En jaksa niistä stressata.
Oma kauppa olisikin helppo perustaa jossei olisi pulaa alkupääomasta ja liian isosta sijoitusriskistä. Koulutus ja osaaminen riittäisi kaiken perustoiminnan suunnitteluun ja tekemiseen. Tosin tuontihuolintaa en ole tehnyt vaan vientiä joten se pitäisi opetella.
 
Mua ei työskentely tietokoneella haittaa vaan se asiakkaiden jatkuva vaatimuslista ja valitukset. Tein osaksi reklamaatiokäsittelyä joten se ehkä kertoo syyn tähän. Tekisin mielellään jotain missä ei tarvitse olla asiakkaaseen koko ajan yhteydessä. Sen takia opiskelin kirjanpitoa. Toivottavasti kursseista on jotain hyötyä vaikka tutkinto jäikin saamatta.
Perus varastokirjanpito inventaarioineen, jota tein, on ihan ok työtä. Ja koska mulla on tietotekniikan koulutus niin ohjelmisto ongelmien selvittely ja ymmärtäminen on mulla vähän eri tasolla. En jaksa niistä stressata.
Oma kauppa olisikin helppo perustaa jossei olisi pulaa alkupääomasta ja liian isosta sijoitusriskistä. Koulutus ja osaaminen riittäisi kaiken perustoiminnan suunnitteluun ja tekemiseen. Tosin tuontihuolintaa en ole tehnyt vaan vientiä joten se pitäisi opetella.

Eclipse :) Reklamaatioita ei kukaan halua käsitellä. Tiedän, että logistiikassa on ihmiset/osasto erikseen sitä varten.

Mun nykytyössä on reklamaatioita harvoin, mutta sitten niistä on itse vastattava. Puhutaan patentti tuotteista, sen tarkemmin en voi kertoa, sillä työsopimuksen mukaan, olen salassapitovelvollinen. Ja jos kertoisin edes sanan tänne, niin saisin potkut huomenna.
 
Oma kauppa olisikin helppo perustaa jossei olisi pulaa alkupääomasta ja liian isosta sijoitusriskistä. Koulutus ja osaaminen riittäisi kaiken perustoiminnan suunnitteluun ja tekemiseen. Tosin tuontihuolintaa en ole tehnyt vaan vientiä joten se pitäisi opetella.

Eclipse :) Suunnitteletko omaa, saman alan firmaa? En halua lannistaa, en vain suosittele sitä. Monet alan "pamput" sen tekivät, vuosituhannen vaihteessa, siitä on jo aikaa. Ala on kuitenkin niin pieni, että pienet niistetään elävältä. Tempaise jotain erilaista, jotain omaa!:winkVoisit onnistua:cool:

Oletko miettinyt miten asiat menee, kun palaat töihin takaisin? Kiirehän sulla ei vielä ole :) Itse en osannut ajatella sitä, miten paljon kaikki muuttuu vain vuodessa ja ainoana lapsellisena naisena, on todella kakkosluokan kansalainen. Jaksamista ja väsymistä tuodaan esiin sillä tavoin, että pienen lapsen Äiti on automaattisesti väsynyt, joten työt ei hoidu ja poissaoloja tulee lapsen sairastelusta. Ilmapiiri ei todellakaan ole enää yhtä rento, kuin ennen. Tietysti muutkin asiat vaikuttaa, mutta asenne on suorastaan tyly:wacky:

Työpaikalle on myös ilmaantunut leirejä, joita ei ennen ollut, kun uudet työntekijät ovat ottaneet vallan. Myös eräs pitkään työskennellyt mies on näiden uusien tylytysten kohteena, sillä hän sai työuupumuksen ja oli burn outin vuoksi sairaalomalla. Sen jälkeen hän on automaattisesti kakkosluokan työntekijä, jota nyt kryssätään joka välissä, jotta palaisi lopullisesti loppuun.

Myös Äitiyslomalla ollessa tuolla töissä on alettu tekemään rutkasti ylitöitä, jotka ei kuulu yrityskulttuuriin. Nyt ne on muka arkipäivää siellä. Ei nappaa sekään! Ahneus, kun kukoistaa ja herrojen isot palkat... ISO miinus. Huonompaan suuntaan mennyt, vaikka 30 vakkari lisähenkilöä on palkattu tässä välissä.

Paljon on mietittävää...Ainakaan Äitiyttä ei arvosteta näissä piireissä, vaikka sellainen mielikuva halutaan luoda:sad001 Mahtaako tulla potkut, jos kohta on jälleen raskaana...

.
 
Last edited by a moderator:
En tietenkään suunnittele saman alan firmaa :wacky: Vaan tuo liittyy kaikki siihen mun lotto haaveeseen käsityötarvike putiikista  Pitäähän sinne tavaratkin ympäri maailmaa tuoda.

Okei, siis tukkuria :)
 
Takaisin
Top