IVF/ICSI kokemuksia

Hei kaikki! Pyörähdin täällä foorumilla päälle vuosi sitten, jolloin meillä oli kolmas ICSI menossa. Ensimmäinen ollaan koettu jo vuonna 2007. Kahdella ensimmäisellä hoitokerralla ei saatu mitään pakastimeen ja nyt sitten kun joulukuussa oli kolmas hoito monen vuoden tauon jälkeen, siirrettiin yksi ja neljä meni jonottelemaan pakkaseen.

Aluksi kaikki näytti hyvältä, tulin raskaaksi! Kymmenen vuoden odotuksen jälkeen tulin raskaaksi. Kuitenkin tuli keskenmeno ja vaikea siitä asiasta on vieläkään puhua. Yritin käsitellä asiaa silloin sen minkä pystyin ja sitten meillä tuli vähän uusia tuulia elämään ja päätettiin pitää taukoa PAS:in kanssa.

NYT kuitenkin se on vuorossa. Kovasti odottelen nyt sitten vaan menkkojen alkua, jotta pääsisi aloittaa hormonit, siirto kun tehdään hormonaaliseen kiertoon. Voi pojat. Jännittävää mutta samalla niin kauheen pelottavaa. Taasko joudun kokemaan sen pettymyksen. Ei kai taas keskenmenoa. Varovaisen toiveikkaana kuitenkin täällä olen ja tietysti mahdollisimman positiivisin mielin.

Jännittää!

Onko täällä muuten muita TYKSissä hoidossa olevia?
 
Toukanäiti, jospa passi tois teille plussan :)

Mokasinkohan kuinka pahasti kun menin niiskaseen vielä synarelat illalla vaikka ei pitänyt..? ovitrelle pistettiin myös nyt klo 2100. Synarela oli kyllä 60 kerran paketista 61. suihkaus... Muutenkin oon nyt käyttänyt jämiä toisesta sumutteesta kun lääkäri sanoi että on ok... Eli siis ilmeisesti jonkin verran vajaalla annostuksella pari päivää. Voi että... Toivottavasti tästä ei nyt olis haittaa :sad001
 
Nennu, en usko et katastrofia on tapahtunu. Mä tein joskus niin, ku tähtäsin suihkeen huonosti ja osa siitä tuli ulos, et otin toisen annoksen perään. Eli varmaan joku 1,5 annosta tuli otettua ainaki neljä kertaa :O :D

Mua niin ahistaa, ku ei oo juurikaan oireita. Jotain tuntuu ja "kippurassa" ei voi istua pitkään. Mut se, ku ne ei oo loppua kohti pahentunu! No, huomenna tähän aikaan Nennulla punktio jo ohi ja mä makaan pöydällä sen alotuksessa [emoji7]
 
Heippa kaikki! En oo nyt vähään aikaan kirjotellutkaan ja paljon on tapahtumia!

Tervetuloa uudet! Toivon teille pikaista onnistumista ja tsemppiä kovasti hoitoihin! Niin ja sitten vielä rutkasti Onnea matkaan!

Siirisillä rankat mietinnät. Meillähän kävi siis niin että kolmas hoito tuotti tuloksen. Kaksi ensimmäistä oli toivottomia kun munasarjat ei vastannu hoitoihin eikä oikein hedelmöityksetkään onnistuneet, ikinä ei pakkaseen mitään! Niin vain jatkettiin ja itseasiassa joskus muistan lukeneeni että seitsemän hoitokertaa kannattaa yrittää, mutta toki päätöshän on aina yksilöllinen ja täytyy tehdä niinkuin itsestä parhaalta tuntuu ja talouskin huomioda, kun ei ole mitään kovin iisiä eikä halpaa touhua! Tsemppiä kovasti teille, ja kaikkea hyvää mihin sitten päädyttekin :Heartred

Ens viikon puktioihin onnea matkaan ja hyviä vointeja! Jospa nyt onnistuisi teillä!

Piinailijoille tsemiä ja plussia ketjuun!

Oliko pasiin menossa ketään, jos oli niin onnea sulatuksiin!

Terkkuja muillekki kovasti!

Ja suuret pahoittelut negan testanneille! Voimia jatkoihin :Heartred

Täällä vähän sairastelua takana.. Flunssaa ja sen päälle iski sitte vyöruusu! Onneksi lievänä ja onneksi ei sikiölle vaaraa! ..kyllä vähä säikäytti! Nt ultra oli reilu viikko sitten ja kaikki oli hyvin, vilkas kaveri siellä porskutteli :) Niin toivon että te kaikki tuutte perässä!!

Tipu 13+5
 
Blancan kotitesti ainakin lupailee hyvää. Ystävälläni oli tosi matala hcg aikanaan ja hänelle suoraan sanottiin, ettei tuosta hyvää seuraa, mutta tuo lapsi on jo yli 3 v eli toivoa on! Ja noi viivat on musta oikeen lupaavan näkösiä - hyvin tummuu eikä ne välttämättä ton tummempia tossa vaiheessa olekaan! Mulla ainaki dpo13 on aina ollu sellanen viivantynkä vasta. Onneksi olkoon!

Tervetuloa Crazycat. Ikävää, että asenne on ollut tuollainen. Tottakai teette sen kolmannen hoidon jos itse haluatte.

Tsemppiä Kosmos

Tervetuloa MiuMau. Mun aukkarista on 4 vuotta aikaa, mutta ei se kovin kamalaa ollu. Mulla laitettiin ekstrapaljon tavaraa toiselle puolelle ja siitä kohtu alotti melkoset kramppaamiset, mutta en kyllä tiedä oisko siihen mitkään kipulääkkeet auttaneet. Muistaakseni olin ottanu 1 g Panadolin ja 400 g Buranaa, enkä kyllä tiedä oliko niistä mitään apua. Kipu kesti max minuutin ja kun toimenpide loppu niin kipu loppu.

Liljattarelle ja Nennulle tsemppiä huomiseen punktioon ja Orchideelle peukkuja viimeisiin piinapäiviin.

Kookokselle tsemppiä oviksen ajoittumisen kanssa.

Toukanäidille pahoittelut keskenmenosta. Toivottavasti PAS tuo teille toivotun tuloksen!

Kuten arvasin, viimeinen PAS ei tuonut toivottua tulosta, joten 2. IVF kierros on alkanut ja huomenna alkaa piikittäminen. Samalla kaavalla (Elonva+Menopur+Orgalutran) mennään muuten, mutta vasteultra on vapun vuoksi jo perjantaina. Lääkäri ei uskaltanut tiistaille jättää kun mulla on aika lyhyt oma kierto ja viimeksi punktio tehtiin jo kp11. Kumman optimistinen olo sitä on taas vaikka toisaalta pelkää, ettei kaikki voi mennä niin hyvin saaliin/hedelmöittymisen ym suhteen kun viimeksi... En kyllä yhtään muista joulukuisia oloja ja missä vaiheessa alko tuntua vatsa täydelle ja alkoko. Muistan vaan, että punktioon EI kannata lähteä kävellen :D. Toivottavasti saan ja pystyn vielä viikonloppuna tekemään puutarhahommia, ettei mene mökkeilyt ihan lokoiluksi. Nenä kohti uusia pettymyksiä!
 
Tipu; olet varmasti kirjoitellutkin tänne aiheesta mutta muutettiinko teillä jotain oleellisesti siihen kolmanteen hoitokiertoon? Meillä ollut kypsymisen kanssa myös niin ja näin nyt ja sekä lyhyt että pitkä kaava kokeiltu. Varmastikin hormonimäärää lisätään nyt ja kasvatellaan kauemmin tai ainakin maalaisjärki sanoisi näin :) Ihanaa odotusaikaa siulle, kiva kuulla että nt-ultrassa oli kaikki hyvin :)!
 
Kiitos Rive! Mulla vaihdettiin gonal menopuriin, mutta ei se solujen määrää lisänny, jospa se lisäsi sitä laatua sitte. Erona muihin hoitoihin, käytettiin alkkisöljyä ja syötiin macaa. En tiiä oliko niistä taikaa, limis mulla on aina ollu muhkea ilman niitäki.. Onnea vielä sinulle uuteen hoitokertaan! Eikö sulla ollu vielä kaksi jäljellä kun siirtoon ette viimeksi päässeet. Toivotaan että hedelmöittyminen onnistuisi paremmin!

Nuuskamuikkuselle myös kovasti onnea uuteen hoitokertaan! Niin toivon että se nyt onnistuisi!
 
Tervetuloa uusille ja tsemppiä kaikille eri vaiheisiin, varsinkin punktioon menijöille tsemppiä!

Mulla tulee seuraavaanu kiertoon PAS. Kertokaapa miten toi lääkkeellinen kierto toteutetaan? Mitä lääkkeitä siinä yleensä vedetään? Hoitaja tarjos mulle PASa luonnolliseen kiertoon mutta kun mä en oo ikinä luomuna ovuloinut niin miten se vois onnistua...?
 
DB lääketieteellisessä käytetään estradiolia eli estrogeenia kohdun limakalvon kasvattamiseen. Yleensä se aloitetaan joko kp1 tai 2.
Sen voi ottaa esim tablettina, kuten progynova/zumenon 2mg X3 päivässä tai yksilöllisellä annoksella. Mulla on tällä kertaa kokeilussa Estradot laastarit, joissa sama vaikuttava-aine, mutta imeytyy suoraan verenkiertoon laastarista.

Yleensä ultrataan kp 9-12 ja kun limakalvo on sopivan paksu, niin saat keltarauhasta rinnalle esim 5 päivää ennen siirtoa, jos siirrettävä on blasto. SIt vaan rakko täyteen ja kaveri kyytiin :wink
 
DB, mä oon vetänyt progynovaa 2mg 1 tabl aamuin illoin. Limis on kasvanut hyväksi just 9-11 päivässä, ja pysyy samana vaikka 20 päivää. Joskus oon pitkäänkin odottanut alkiota luovuttajan munasolusta. Kiertoja on muuten aika mahdoton synkata. Lugesteronilla sitten loppukierto, kuten tuossa jo edellä mainittiinkin. Aika mukava tapa, ei tarvi siitä stressata, että tuleeko ovis, milloin ja millainen.
 
DB, mulla on tulossa lääkkeellinen pas, droppeina tällä kertaa Zumenon 1 tabl. aamulla ja 2 illalla sekä lisäksi Estradot -laastarit (vaihto joka 3. pvä). Mulla ei ed. kerralla kasvanut limis riittävästi pelkällä Zumenonilla eli nyt mennään tällä kombolla. Lisäksi oon ottanut vehnistä ja Primaspania verenkiertoa parantamaan + mammavitskua. Onhan tossa jo aika monta pilleriä päivässä :rolleyes:

Greipistä luovuin nyt, kun en tykkää siitä yhtään :hungover:
 
Kiitos vastauksista, nyt olen vähän kärryillä miten lääkkeellinen kierto toteutetaan. Jännitystä aiheuttaakin se koska se seuraava kierto alkaa, parin viikon päästä vai joskus kesällä...
 
Pisama 5. Ivf maaliskuussa, ei tuoresiirtoa,yksi alkio pakkaseen. Pas 31.3. luonnolliseen kiertoon.

Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016

Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, 1. PAS 23.8. -> nega, 2. PAS 19.9 -> nega, 3. PAS 10/2016 -> nega. 2.IVF lyhyt kaava 3/17 -> 9 solua, 3 hedelmöittyi, tuoresiirto nega. 1.PAS 4/17

Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega

Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi (ivf) ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega. 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi nega 2.9. 3.ivf procrenin jälkeen. Punktio vko 50

Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.

Ninukki 3.ivf:n tuoresiirron testipvä 25.11.

Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.

Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.

Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio 19.9.2016. Saatiin 13 solua, joista 11 oli kypsiä. Puolelle tehtii ivf ja puolelle icsi. ¤ hdelmöittyi mutta 3 saatiin pakastimeen (tuoresiirtoa ei voitu tehdä hyperstimulaation takia)

Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto nega. 2. ivf / 1. icsi marraskuussa. Punktio arviolta vk 46.

_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua ->nega. PAS 8.11, 2 siirrettiin. Testipäivä 21.11. Pakkaseen jäi vielä 3.

nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., nega, pakkanen tyhjä.
2. Icsi, 11.11 siirto. Nega. PAS 17.1. 2 siirrettiin. Pakkanen tyhjä. Nega.
3. ICSI puntio 25.4. Siirto 27 tai 28.4.

Kattika 1. ICSI(2014) 4. PAS 10.2. > plussa. Pakkasukkoja vielä kaksi.

Siirisi ICSI. punktio 8/16 pakkaseen 3 alkiota. ultra 21.10. jonka jälkeen pas seuraavalla viikolla. pakkaseen jää 1 alkio (ehkä)

Rive ICSI. Punktio 8/16, plussa 24.8, kkm havaittu 9.10. 1.PAS marraskuussa, plussa mutta vuoto joulukuun alussa. 2.PAS tammikuussa

anniele 1.ivf lyhyt kaava 11/2016, tuoresiirrosta nega, pakkasessa ei mitään. 2. ivf mahdollisesti alkuvuodesta

Toiveikas 1.icsi 9/2016 kaksi alkiota, tuore siirto nega toinen ei selvinnyt pakkaseen
2.icsi 11/2016 40 follikkelia, hyperi, kolme plastoa pakkaseen, ei vielä yhtään passia päästy tekemään

Mimosa85 1. ivf lyhyt kaava 2/2017, kaksi alkiota, tuoresiirrosta nega, 1 blasto pakkaseen.

elsakoo 1. ICSI lyhyt kaava, punktio 2/2017, 21 munasolua, ei tuoresiirtoa hypeririskin ja limakalvotilanteen takia, pakkaseen 7 kpl kolmen päivän alkioita 4 erässä, lääkkeellinen PAS 2-3/2017

Kosmos 1. ICSI lyhyt kaava, punktio 20.2.-17, 24 munasolua, 9 hedelmöittyi, kaikki pakkasessa hypeririskin takia. Lääkkeellinen PAS 4?/2017

DB 1.IVF lyhyt kaava 3/2017, 1 alkion tuore siirto, testipäivä 10.4. 2 alkiota jäi pakkaseen

Mannahari75 1. icsi pitkä kaava, punktio 3.4

Blanca 1.icsi 2/2017 lyhyt kaava 5 hedelmöittyi, 1 siirrettin, nega, pakkaseen ei mitään. 2.icsi 4/2017

liljatar 1. IVF, Pitkä kaava, punktio 25.4., siirto (jos siirrettävää) 27.4.

Helios 4. ICSI 09/2016 lyhyt kaava, 4. PAS 5.5, 4 blastoa pakkasessa (lahjasiittiöt)


Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.

Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.

Frostino 1.icsi tuoresiirto, plussa 19.9.

Dansku 1. IVF:n 1. pas, plussa 26.9.

'muurahainen' 1. ivf tuoresiirto, plussa 6.10

Miuku88, 2.ICSI tuoresiirto, plussa 3.11

toivonkipinä, 1ivf 1 pas, plussa 1.12

Auringonkukka! 1 icsi:n 1 pas, plussa 7.1

Floral2 1. icsin/ivf:n 2. pas, plussa 19.12.

Hopsan Icsi pas plussa 13.11

Joulunlapsi 1. ivf 2. pas, plussa 17.1.17

Kattika 1. ICSI 4. PAS, plussa 17.2.17

Tipu82 3.ICSI 1.2, ts dpo2,+15.2, La25.10

Junttura 3.IVF, tuores.+17.2, La30.10

Giselle1 1.ICSI tuores. +19.3 La28.11
 
Yritinpä päivittää tuota listaa omalta osaltani, mutta näköjään kaikki nuolet muuttui hieroglyfeiksi... jospa siitä selvän saisi. Tai jos joku viitsii koittaa korjata. Täällä siis IVF:n jälkeinen kierto lusittu ja uusi kierto alkoi tänään, eli PAS varmaankin ensivkolla, jos edes toinen meidän pakkasalkioista selviää sulatuksesta. En pidätä kyllä hengitystä sen suhteen...

Tänne oli tupsahtanu plussia, Blanca ja Kosmos!! Mahtavaa! Toivotaan että viivat ja arvot jatkaa oikeaan suuntaa!

Yritän päästä taas kärryille kuulumisista. Lomailtiin auringossa viikon verran, niin olen ihan pihalla kaikesta.
 
Heippa. Täällä yksi pas kiertoa elävä jolla kysymys teille muille. Jäin tälläistä asiaa pohtimaan että saako luomu pas kierrossa tehdä kotitalletteluja..? Ei ollut lääkärin kanssa tästä mitään puhetta. Onko teitä muita ohjeistettu miten tässä asiassa? Kiitos jos jollakin vastaus :)
 
Heippa. Täällä yksi pas kiertoa elävä jolla kysymys teille muille. Jäin tälläistä asiaa pohtimaan että saako luomu pas kierrossa tehdä kotitalletteluja..? Ei ollut lääkärin kanssa tästä mitään puhetta. Onko teitä muita ohjeistettu miten tässä asiassa? Kiitos jos jollakin vastaus :)

Meillekkään ei tuossa viimesyksynä sanottu mitään, niin me kyllä talleteltiin vielä ennen passia. toki kaksi alkiota sitten lopulta siirrettiin, joista kaksoset tulossa rv 25+2. Luulin että vähintään kolmoset tulee :wink tsemppiä teille passiin :)
 
Takaisin
Top