Oireet

Mulla on pahoinvointirannekkeet tosin ystävällä lainassa nyt. Saan ne tänään takaisin. Ei ne sellaseen järkyttävään pahoinvointiin oo ikinä auttaneet, mutta siinä vaiheessa kun ei ihan koko ajan okseta vielä.
 
Onko kukaan hankkinut pahoinvointirannekkeita? Mä ostin apteekista, mutta en tiedä osaanko laittaa oikeeseen kohtaan. Myöskin vaikea tietää johtuuko pahoinvoinnin väheneminen rannekkeista vai onko tosiaan olot helpottamassa muuten.

Mulla on, ne tuntuu vähän auttavan etovaan oloon, mut kyl siitä huolimatta tulee tosi paha olo ja oksennus useamman kerran päivässä. Enkä pysty pitämään niitä koko päivää ku rupee sattumaan toisessa kädessä.
 
Täällä oksennetaan vieläkin ja huomenna alkaa rv 11. Oksentaminen alkoi jo rv 5. Oksentelu on helpottanut sen verran, että nyt se painottuu aamuun sekä iltaan. Iltapäivällä saa suht rauhassa olla vain ällötys olon kanssa. Se on kovin yksilöllistä milloin alkaa ja loppuu oksentaminen. Mulle neuvolasta sanoivat, että rv 12-20 viimeistään pitäisi loppua. Luottavaisin mielin olen, että tulevan viikon aikana alkaa loppumaan.

9+6
 
Mulla ei ole vieläkään pahoinvointia ja nyt huomannut että turvotuskin laskenut hieman. Rinnat sitäkin kipeämmät ja vihlontaa välillä alavatsalla. Yöllä tulee herättyä pari kertaa vessaan ja tuntuu että kroppa on aivan jumissa :confused:

Ihan ku olis mun kirjottama, et samoil "fiiliksil" mennää :D mulla nyt 9+2
 
Mulla 2 ensimmäistä oksennusta johtuivat jännityksestä aamulla, 6+6 ja 8+0. Ekan kerran olin menossa varhaisultraan ja toisen kerran hammaslääkäriin. Joulun jälkeen 9+1 alkoi aamu yökkäykset, eli tunti aamiaisen jälkeen yökkäsin ja sit oli vähän aikaa parempi olo. Eilen oli eka aamu kun ei tullut 10+3. Nyt odottelen mites tänään.... Pävällä on ookoo olo kun syö tunnin välein mutta mulle tullut uutena myös ilta ällötystä.. Ei oo oksu tullut mutta olo heikkenee siinä klo 21 aikaan.... Ja otan ämpärin viereen...

Tänään sain taas dopplerilla kuuluviin sydämensykkeen heti aamusta niin on mielenkiintoista katsoa miten se vaikuttaa päivän oloon. Itse koen että oma olo on tosi paljon mielialastani kiinni.
 
Mulla 2 ensimmäistä oksennusta johtuivat jännityksestä aamulla, 6+6 ja 8+0. Ekan kerran olin menossa varhaisultraan ja toisen kerran hammaslääkäriin. Joulun jälkeen 9+1 alkoi aamu yökkäykset, eli tunti aamiaisen jälkeen yökkäsin ja sit oli vähän aikaa parempi olo. Eilen oli eka aamu kun ei tullut 10+3. Nyt odottelen mites tänään.... Pävällä on ookoo olo kun syö tunnin välein mutta mulle tullut uutena myös ilta ällötystä.. Ei oo oksu tullut mutta olo heikkenee siinä klo 21 aikaan.... Ja otan ämpärin viereen...

Tänään sain taas dopplerilla kuuluviin sydämensykkeen heti aamusta niin on mielenkiintoista katsoa miten se vaikuttaa päivän oloon. Itse koen että oma olo on tosi paljon mielialastani kiinni.


Oon lukenu että mielialalla ois vaikutusta pahoinvointiin. Oisko jossain ollu että herkästi esim maahanmuuttajilla ois pahoinvointia kun tukiverkot kaukana jne. En kyllä muista tarkemmin.
Mulla oli ihan alussa tuota iltapahoinvointia mutta nyt ei useaan viikkoon. Nyt 10+3.
Nyt oon huomannu että oksetusta aiheuttaa lähinnä hampaiden pesu! Kieltä ei voi puhdistaa juuri laikaan:wtf: Ja silloin oksettaa jos alkaa pyörryttää, oletan että verenpaineisra johtuvaa niinku viime raskaudessakin
 
Oksennukset alkoi 6+0 ja kestivät jokapäiväisenä ilona aina tuonne viikolle 9+3. Mikään yksittäinen haju tai muu asia ei sitä oksennusta koskaan laukaissut, ja monesti sain kyllä aika hyvin ns.suunniteltua pytyn eteen menemiset olon mukaan. Sen jälkeen on ollut pari päivää jolloin on aamulla oksettanut, mutta muuten olen selvinnyt eri asteisilla pahoinvoinneilla. Syödä pitää kyllä säännöllisesti, ettei olo pahene, eikä mikään kiristävää voi kaulalle pistää ettei tule kakomisrefleksiä! Sormet ristissä täällä että josko se oksentelu olisi oikeasti jo ohi.

Ja ihan järkevältä kuulostaa tuo mielialan vaikutus pahoinvointiin! Vaikuttaahan se sykkeisiin ja verenpaineisiin ja vaikka mihin, miksei siis suht herkällä aktivoituvaan pahoinvointiin.
 
Syödä pitää kyllä säännöllisesti, ettei olo pahene, eikä mikään kiristävää voi kaulalle pistää ettei tule kakomisrefleksiä!

Ja siis kiristävällä tarkoitan nyt ihan mitä tahansa kaulalle asettuvaa huivia tai kaulusta tai mitä vaan. Ei mitään sm-meininkiä vaikka toisella lukemalla se saattoikin siltä kuulostaa... :rolleyes:
 
Mulla kans ne rannekkeet autto mukamas jonkin aikaa. Mut tais olla lumevaikutus, kun myöhemmin ei auttanutkaan.
 
Hei minkälaiset teidän lämpötilat on olleet viime aikoina, ootteko mittailleet? Mulla on vähän koholla (36.9-37.2, normaalisti siellä 36 tuntumassa ja helposti kipeeks tullessa tunnen oloni kipeäksi ja kuumeiseksi jo tuossa 37 pintaan) ja nyt mietinkin että onko kyseessä joku pöpö vai onks tää raskaudesta johtuvaa. Helposti menee sekasin kun on myös toso väsynyt ja pahoinvoiva koko ajan :grin
 
Mulla kans aina illalla tulee semmonen kuumeinen olo mut lämmöt kuitenkin ollu max 37.3.. eli johtunee ihan raskaudesta.
 
Nyt oli ensimmäinen oksennus enemmän kun lähellä, juoksin jo vessaan. Mut ei se sit tullut ja vaniljajäätelö pelasti pahan olon!
 
Mulla on ollu nyt viikonlopun tosi ailahtelevainen mieliala ja kiukuttaa tosi herkästi kaikki. Olo on kokoajan ärtyny ja välillä itken olemattomista syistä. Toivottavasti ei kovin kauan kestä tää turhasta kiukutteleminen ja itkeminen..
 
Mulla on nyt alkanu oksentelut, 8+1. Ja kuumeista oloa täälläkin varsinkin iltaisin.
 
Nyt 3 aamuna oksentanut ihan yhtäkkiä, muuten päivisin ja iltaisin hyvä olo. Rv 9+2 :Heartred
 
Onko kukaan hankkinut pahoinvointirannekkeita? Mä ostin apteekista, mutta en tiedä osaanko laittaa oikeeseen kohtaan. Myöskin vaikea tietää johtuuko pahoinvoinnin väheneminen rannekkeista vai onko tosiaan olot helpottamassa muuten.

Oon itse ostanut joskus matkapahoinvointia varten tuollaiset. Muistin juuri, että ohjeessa luki, että toimii myös raskauspahoinvointiin, mutta vielä siihen en ole kerennyt testaamaan, kun paha olo hieman on helpottanut. Täytyy laittaa testiin, kun seuraavan kerran paha olo yllättää [emoji106]
 
Sen kun ehdin kehua, että oksentelu on illasta poissa.. eilen oli koko päivän ja viime yön oksentelua. Mikään ei sisällä pysynyt. Tänä aamuna vaan jatkuu. Oon niin väsyny tähän oloon mikä kestäny monta viikkoa! :sad001
 
Itsellä ei oikein mitään oireita, rinnat turvonneet ja välillä iltaisin vähän kuvottava olo joka helpottaa heti kun syö jotain. Tänään 7+4 niin ehkäpä säästyn pahoinvoinnilta. Välillä vähän huolettanut oireettomuus, mutta ei esikoisestakaan ollut muita oireita kuin rinnat turposivat.
 
Takaisin
Top