Ostokset ja hankinnat

Viime kauppareissulla ostin ykköskoon vaippoja yhen paketin, pärjää niillä sitten ekan päivän kotona ja mies saa sitten hakea lisää :D
Mä innostuin myös jossain vaiheessa tekemään unipesän, vähän lötkö pohja ja epätasaiset reunat mutta varmaan ihan käyttökelpoinen, kissat saa sen sitten jos vauva ei tykkää :)
WP_20161031_21_18_14_Pro.jpg
 
Noi on kyl hienoja teidän unipesät :) mä oon vaa nii vanhanaikainen että jää tekemättä. Bebe nukkuu täkkiin kapaloituna äp laatikossa :P mulle smarketissa myyjä nauro kun en tienny mikä on s-mobiili ku siel olis ollu joku alennus kuponki lakupussiin. Mä olin vaan että häh? Mikä se on? :P mä en tajua nykyajasta enää mitää!! Nimimerkki; mummo
 
Noi on kyl hienoja teidän unipesät :) mä oon vaa nii vanhanaikainen että jää tekemättä. Bebe nukkuu täkkiin kapaloituna äp laatikossa :p mulle smarketissa myyjä nauro kun en tienny mikä on s-mobiili ku siel olis ollu joku alennus kuponki lakupussiin. Mä olin vaan että häh? Mikä se on? :p mä en tajua nykyajasta enää mitää!! Nimimerkki; mummo
Piti mennä heti kattomaan omasta mobiilista että mikä lakupussi (koska s-ryhmän henkilökuntalaisena mun oikeestaan kuuluu tietää tämmöset). Paitsi että sähän Caarina taidat kuulua jonkun muun alueen osuuskauppaan. Eli pettymyksekseni jouduin toteamaan, että eihän meillä Keskimaalla mitään lakupusseja jaeta :sad001
 
Apua te ootte taitavia, todella hienoja unipesiä!

Mä olen pedannut äitiyspakkaukseen vauvalle pedin siltä varalta etten unipesää saa hankittua. Mutta mieluiten ottaisin vauvan yöksi viereen nukkumaan unipesässä. Ja meillä varmasti kelpaisi myös kissalle jos vauva ei jostain syystä viihtyisikään.
 
Piti mennä heti kattomaan omasta mobiilista että mikä lakupussi (koska s-ryhmän henkilökuntalaisena mun oikeestaan kuuluu tietää tämmöset). Paitsi että sähän Caarina taidat kuulua jonkun muun alueen osuuskauppaan. Eli pettymyksekseni jouduin toteamaan, että eihän meillä Keskimaalla mitään lakupusseja jaeta :sad001
S KPO (keskipohjanmaa) on mun alue. Voi tulee varmaan vastedeskin menemään sivu suun kaikki nämä mobiilijutut kun oon nii onneton :P
 
Eipä tuota olis varmaan mullakaan, mutta sen verran on yritettävä seurata noita juttuja, että osaa asiakkaille kertoa, miten toimii jne. Oon kyllä oikeesti ihan surkee tuommosten kanssa :grin
 
Toi s-mobiili on kätevä siinä kun syöttää vaan salasanan ja saat heti saldon :) jotenkin niin kätevää jos on vähän epävarma että miten paljon S-tilillä on rahaa :) sieltä myös näkyy miten paljon tullut ostoksista kertymää ja tosiaan niitä etukuponkeja! :)
 
Meille tuli netistä tilatut itkuhälärit Philips Avent 560 ja Padwico 850. Molemmat testattu eikä vieläkään varmuutta kumpi pidetään. :wideyed: Philipsissä parempi ääni ja enemmän toimintoja (musiikki, sekä tuutumusan että yövalon säätö etänä vanhemman yksiköstä, ym) mutta itse laite on isompi eikä vauvan yksikkö ole ladattava. :meh: Jos vauvan yksikkö olisi ladattava niin ilman muuta valittaisiin äänen ja ominaisuuksien perusteella Philips, se on mun mielestä kaikilla muilla mittareilla simply parempi. Mutta en ole varma onko tuo latausmahdollisuuden puute kuitenkin liian pitkä miinus. :wideyed: Yöthän pikkuinen nukkuu meidän huoneessa joten tarve on lähinnä päikkäreillä, eikä meillä ole vielä mitään hajua millaiseksi päikkärirutiini muodostuu tai missä pikkuinen tykkää niitä nukkua.
 
Ton takia me hankittiin semmonen minkä saa sekä johdon päähän että ilman. Esim jos nukuttaa parvekkeella vaunuissa niin laittaa sinne vaunuihin sen mukaan.. Alkuun toki vauva nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa jne mut sit myöhemmin saattaa nukkua päikkärit itekseen makkarissa niin että laitan oven kiinni ja jos teen esim ruokaa keittiössä niin jotenkin epäilen että en kuulisi jos vauva itkee..
 
Hienoja unipesiä, mutta siis mulla on mennyt ihan ohi tuommoiset. Onko niiden idea siis , että vauvan voi ottaa sänkyyn nukkumaa vai ? :rolleyes:
 
Ton Philipsinkin saa periateessa johdon päähän ja ilman, toimii siis myös pattereilla, mutta netistä kokemuksia luettuani käsitin että pattereiden kulutus voikin olla sitten melko vinhaa ja siksi latausmahdollisuus olisi ollut kiva juttu... :meh: Mutta päädyttiin sitten kuitenkin tuohon Philipsiin. Mä en tiedä oliko tuo meidän Padwico joku maanantaikappale, mutta ääni oli inhottavan särisevä, jopa niin särisevä että mietin tunnistaako vauva edes mun tai miehen ääntä jos jutellaan takaisin. :wideyed: Ja sitten taas jos maksaa pelkästä (huonosta) yksisuuntaisesta ääniyhteydestä ilman käyttökelpoisia lisäominaisuuksia, niin huomattavasti halvemmallakin löytyy.
 
Ite ajattelin kokeilla kun meillä on ladattavat aaa akut että jos niillä toimii.. Ei haittaa vaikka latais joka yö ne täyteen sit :)

Unipesän idea on tuoda vauvalle turvallisempi olo esim pinnasänkyyn nukuttaessa kun laidat on lähellä. Toi on siitä kätevä kun saa vaikka sänkyyn, sohvalle tai vaikka lattialle ton ja lapsi ei voi periaatteessa kääntyä laitojen yli ennen ku liikkuu ite kunnolla :)
 
Hienoja unipesiä, mutta siis mulla on mennyt ihan ohi tuommoiset. Onko niiden idea siis , että vauvan voi ottaa sänkyyn nukkumaa vai ? :rolleyes:

Kai se vauva voi nukkua siinä missä vaan, esim. päikkäreitä sohvalla, tai sitten sen voi ottaa vaikka reissuun mukaan niin on tutun oloinen unipaikka sielläkin. Tai sen voi laittaa pinnasänkyyn, ettei vastasyntynyt ole niin ressukan näköinen isossa sängyssä, vaan ympärillä on tuota pehmeää laitaa turvallisuudentunnetta tuomaan. Toki sen voi sänkyynkin ottaa, mutta paljon muitakin käyttötarkoituksia voi keksiä. Meille ainakin on kovasti tulossa unipesä (mikäli eräs laiskiainen saisi sen ommeltua ennen synnytystä) vaikka ei olla nukkumassa perhepedissä. :)
 
Meidänkin vaavin unipesä kotiutui eilen, anoppi oli ommellut. Hän on kyllä taitava tekemään. Ja se on hyvä, koska mulla ei taidot riitä irronneen napin ompelua pidemmälle... :D
Tänään ajattelin lähteä käymään kauppa/posti/apteekki/kirpparireissun, niin sit olis nekin hoidettu. Täytyy vähän jotain "helppoa evästä" katsoa kaappiin valmiiksi, niin on sitten esikolla ja hoitajalla synnytysreissun ajan homma täällä hallussa. Ja ehkä isillä ja esikollakin, jos joudun olemaan sairaalassa vauvan kanssa pidempään.
 
Takaisin
Top