Ostokset ja hankinnat

Mä ostin ihan citymarketista semmosen perus olkalaukun missä oli jos jonkinlaista taskua ym. Maksoi muutaman kympin, oli ihan kivan värinen, sopivan iso ja voi käyttää muuhunkin tarkoitukseen. Eiköhän sen saa ihan tarpeeksi hyvin kötöstettyä vaunuihinkin sitten, jos tarvitsee.
 
Meillä on vaunujen mukana tullut hoitolaukku, eli varmasti saa kiinni ja sopii, mutta tilasin ebaysta myös hoitorepun. Se on tyylikkäämpi ja toisaalta käytännöllisempikin kun saa selkään kunnolla. Ja sopii tietysti paremmin miehellekin, kun hän vauvan kanssa jonnekin lähtee kahdestaan. Ei tarvitse "käsveskaa" roudailla.. Mun mies on äijä just näissä asioissa. :D
 
Mä löysin netistä sellaisia mintun ja harmaan sävyisiä pöllöaiheisia tuotteita ja nyt olen täysin fiksoitunut niihin. :bag: Olen jo ostanut mobilen, soittorasian ja turvakaukalolelun. Pelkään, että meillä on kohta koko sarja. :rolleyes:

Meillä ei ole vielä hoitolaukkua mutta ajattelin varmaan ostaa ihan perus olkalaukun joka istuu väriltään vaunuihin (grafiitinharmaat). Tuntuu aika ylihintaisilta nuo vaunumerkkien hoitolaukut. :wideyed: Tietty jos käytettynä tai kirpparilta löytyy sopuhintaan hyvä niin sitten voi harkitakin.
 
Mä ajattelin ainakin alkuun kokeilla, josko pärjäisin vanhalla Marimekon olkalaukulla, joka on jäänyt muuten nyt vähälle käytölle. Sisko on pärjännyt samanlaisella laukulla kahden lapsen kanssa, sano että jos on paljon omaisuutta matkassa, tulee laukku täyteen, mutta enimmäkseen on riittävän kokoinen. Tilaan sitten vauvan synnyttyä isomman, jos koen tarpeelliseksi.
 
ei se oo. Ite aina silitän silitysraudalla käänteet valmiiks, ni on helppo vaan ommella. Sohvalla tai lattialla oon kattonut sivut saman mittaisiksi ja sit laittanu nuppineuloilla merkit ja taas silittäny toisen reunan.
 
voi pirulainen. Eilen satoi vantaalla lunta, sitten yöllä satoi vettä ja nyt pakastaa. On siis tulossa hemmetin liukkaat kelit. Mieheni laittoi viestin aamulla, että tänään et mee ulos, ku on niin liukasta. Yleensä en välitä tuollaisesta mut nyt ei kehtais kaatuilla enää kun lapsi on niin pinnassa. Ja tämä ärsyttää siksi, että minun imetyspaidat ovat tulleet juuri postiin ja minä haluan ne heti! No mies saa illalla hakea auton ulko-oven eteen ja kuskata mut postiin :D
lisäksi lähipäivinä pitäis käydä levykauppa äksästä hakemassa joululahjoja, jotka kampin liikkeeseen tilasin.
 
No olis varmasti voinut huonomminkin mennä :) nyt mietin että samasta kuosista vois olla ihan hauska tehdä päällinen reunapehmusteeseen.. niin siis nää oli alunperin pussilakana :grin
 

Liitteet

  • IMG_1947.JPG
    IMG_1947.JPG
    639.4 KB · Katsottu: 58
eilen ostettiin 1 koon vaippapaketti, 2kokoa löyty jo valmiina. ostettiin myös rintapumppu ja pari tuttipulloo. tarkotus pumppailla varuks jos tuleeki tilanne etten oo kotona tai muuten en pysty imettää. :) alkais olee kaikki valmiina enää puuttuu vaa vauva!
 
Voi että, ku muistan, miten mulle toitotettiin, et älä osta pienimpiä vaippoja, ku ei niitä tartte / jää hetkessä pieneksi, tai älä hanki tuttia, ku on ihan turhake, tai älä hanki koon 50 vaatteita, ku todennäkösesti niitä ei tuu koskaan käytetty.
Noh, nyt mennään jo neljännellä tai viidennellä 1 koon vaippapaketilla, ja vieläkin on kasvuvaraa. Tuttia pikkunen tykkää kans imeä (opin tän kantapään kautta, ja melkeen pääs sohva pesuun). Pikkuneiti käytti syntyessään koon 44 vaatteita ja saman koon bodyt on vielä just passeleita. Koon 50 vaatteet on edelleen jättimäisiä säkkejä pikkusen päällä.
Ja olin vielä mennyt kuuntelemaan noita kieltoja ja koon 50 vaatteita oli vaan muutama. Nyt ne odottaa edelleen käyttöä. Vaippoja mies kävi ostamassa ja tutin sain sairaalaasta, ku niin pieniä tutteja ei vaan löydy marketeista.

Oli vaan pakko sanoa. Neidillä on niin pitkät jalat, et koon 44 haalarit on liian lyhyet, mut silti koon 50 housut on pitkät.
Nyt sit saunaan ennen, ku neiti haluaa taas ruokaa :)
 
Todella hieno Vius!! Nythän sulla käy aika pitkäksi joten tekisitkö mulle samanlaisen jos nätisti pyydän ja maksan :angelic::rolleyes:
 
Just tänään huokaisin etten enää tee mitään ompeluksia kun pylly ja alaselkä on niin tulessa. ..mutta periaatteessa voisin tehdä jos vointi sallii :D ..ei siinä loppujen lopuks kauaa nokka tuhissut.
 
Ymmärrän hyvin :woot:. Jos kuitenkin innostut ja saat aikaiseksi niin olisin kyllä kiinnostunut. On pitänyt hankkia unipesä pojalle mutten ole saanut aikaiseksi enkä löytänyt mieleistä.
 
Mun mies löysi ohjeet unipesälle (ihan itsenäisesti) ja nyt sillä on kauhea hinku tehdä se itse ❤️ On se ihana, mutta uskon sitten kun näen. Yleensä sillä on sata ideaa tai projektia ja ei ne sit oikein valmistu.
 
Pitäs ajaa tänää naapurikuntaan laihialle hakemaan hoitotaso. Löytyi torista 5€ sniglar taso joka on ihan soppelin pieni meijän pieneen makariin. Vähä maalia ja ruuvien kiristystä niin varmaan on hyvä. Ja jos illalla jyskiin/citariin hakemaan hoitoalusta.
 
Takaisin
Top