Ystävii!

Heippa vaan kaikki!
 
Ja tosi paljon voimia niille, joilla on ongelmia tai jopa keskeytyny raskaus... Luin niin onnessani näitä viestejä uusiltakin nimimerkeiltä, ku on tosi kauan siitä ku viimeks kävin täällä, mut ikävät uutiset harmitti tosi paljon. Ootan toista lasta, rv36+6 (tyttö nyt n.2v4kk ja yks keskenmenokin oli välissä [:(])!
 
Kavereita oottekin näköjään saanu, vaikkakaan se ei oo sama jos vaan sillon tällön kirjottelee kasvottomille, mut alkuaikana on tervetullutta mikä tahansa kontakti. Mullakin oli ekan kanssa tosi yksinäistä, mut olin kai tottunu siihen ku nyt on asuttu täällä P-Karjalassa pienessä kaupungissa n. 10v eikä opiskelujen jälkeen ollu läheisiä ihmissuhteita lähellä. Sit oikeestaan vasta tytön synnyttyä alko saaha kavereita toisista äideistä kerhojen ja muutenki oman aktiivisuuden ansiosta...
 
Jotenki itellä siinä raskauden alussa varsinki on just kauhee halu mennä jutteleen toisille odottaville ja tuntee yhteenkuuluvuutta vaikkei oma masu juuri näykään, mut sit kuitenki joku (alemmuuskompleksiko?) saa hillitsemään intoa... Mut pitäs vaan aatella, ettei kellään varmaan voi olla liikaa kamuja/ystäviä... Eihän se auta ku vaan rohkaistua ja ruveta jutteleen. Tietenki vois vaikka neuvolassa ottaa sen puheeks ja pyytää järjestämään jonkun ryhmän samassa tilanteessa oleville. Isommilla paikkakunnilla varmasti onnistus ainaki. Ja onhan ne neuvolan valmennuskurssitkin...
 
Mulla alkaa olla närästyskin jo sitä luokkaa, et toivottavasti kohta tulis vauva maailmaan! Eka lapsi oli vähän pieni viikkoihin nähden ni nyt oli 29.12. (rv34) eka kasvukontrolli äitipolilla ja toinen tulossa 26.1. (rv38!!) Pelkään et vauva on jo nyt liian iso ku kohdunpohjanmitta oli viime neuvolakäynnillä kasvanu viikossa 2cm (34cm) ja masu onkin nyt jo ainaki sen 2cm isompi ku ekan aikaan!!!! En haluis leikkausta mut en kyllä mielellään revi paikkoja liian ison alatiesynnytyksessäkään! Toivottavasti synnytys käynnistettäs sillon 26.12. ku on mummu pyydetty sillon lapsenvahdiks jo varulta!! (Kaikki mummot ja muutkin sukulaiset asuu niin kaukana, et vähän ollu stressinpoikasta jos tuleekin äkkilähtö sairaalaan.) Lask.aika kyllä ois vasta helmikuun puolelle mut ei se tammivauvakaan todellakaan haittaa tässä tukalassa olotilassa... [:)]
 
Seuraavaks voikin tulla jo vauvauutisia, jos ees ehtii konetta aukaseen sitten...
 
Jaksamista itse kullekin!
 
Moi kaikille! Tunsimme tänään ensimmmäiset potkut! 19 viikko alkoi eilen. Taisin jännittää vähän liikaa Kiira Korven suoriutumista EM-kisoissa ja kun hän juuri luistelunsa alussa kaatui, pikku vaaveli taisi reagoida siihen. Koko loppuajan mahassa tuntui liikehdintää. Vautsi vau!
 
Eilen kuulin ensimmäiset lapseni sydänäänet neuvolassa (hykertelee). Syke oli reilusti yli 100/min. Rakenneultra on helmikuussa. Kiinnostaisi tietää näkyy tulevissa ultrissa vauveliinin sukupuoli? Ossaiskos kuka kertoa?
 
Yleensä rakenneultrassa voidaan nähdä sukupuoli, muttei 100% varmuudella. 3- ja 4D ultrat on tarkempia. Niin joissain kaupungeissa eivät suostu kertomaan kuin yksityisellä.
 
Minä täällä taas... ja edelleen närästyksen kurimuksessa ootellaan, että pääsis synnyttämään![&:]
Mummu oli tietenki kans pettyny, ettei päässy täyttämään tehtäväänsä loppuun asti, mut kiva oli saaha apua ihan arkeenkin -ja tulihan siinä lomaviikkonsa aikana kuurattua uuni, jääkaappi ja pakastinkin, mitä ei ehkä ois kaikkee ite jaksanu/pystyny tekeen... Nyt meillä on sit "päivystysvuorossa" vaari ja lisää isovanhempia on tulossa vuoronvaihtoon viikonlopulla. Tietenki ne kai mielellään päivystää mut silti harmittaa turhaan niitä täällä pyörittää ku matkat on niin pitkiä jne. No, eipä mekään oo lapsenvahtihommiin niitä montaa kertaa pyydetty, et ei pitäs ajatella noin...
Ylihuomenna ois neuvola ja sit laskettuna päivänä onkin äitipolikäynti -toivottavasti sillon viimestään sais jo jäähä sairaalaan!!! Hirmu halu ois jo nähä pikkunen viimein!!!
 
Moi Emppa ja kaikki muutkin! Uusi kovasti odottava on liittynyt seuraanne :) Mulla on tänään 19+6 eli ollaan Emppa suurinpiirtein samassa tahdissa? Minäkin oon menossa viikon päästä yksityiselle 3D rakenneultraan ja kyllä sieltä sanottiin että sukupuoli kerrotaan jos vaan mönkijä on sopivassa asennossa :) Täällä Jyväskylässä on pakko mennä yksityiselle, jos haluaa toiseen ultraan.. Ihan tyhmää, kun ei se mitään ilmaista lystiä ole..
 
Moi Pepiluis! Kaupunki missä itse asun täällä toimii tosi hyvin nuo ultra-asiat. Olen tk:ssa itse töissä ja esim. sisäkautta pääsen neuvolaan suoraan. Keskussairaalaan on 5 min. matka. Tosin 26 euroa maksaa aina pkl-käynti äitipolilla.
 
Hmm.... niin kuulin että rakenneultrassa saattaa näkyä sukupuoli. Itse emme halua tietää sukupuolta, mutta vauvan haluamme kovasti nähdä joten emme sulje silmiä tutkimuksen ajaksi, olisihan se höpsöä. Nyt on vain tärkeintä että lapsi on terve, kun jouduin käymään senkin tuskan että lapsi voisi olla vakavasti sairas. Mutta lapsivesipunktio paljasti kaiken olevan hyvin (siltä yritän olla jalat maassa). Vaaveli potkii nytkin. Tässä töissä kirjottelen.. Äitiysloma alkaa sitten joskus toukokuussa. Mukavaa vkoloppua Pepiluis!
 
No niin, nyt on käyty rakenneultrassa viime viikolla ja kaikki oli niin kuin pitikin   Ainut harmitus jäi kun sukupuoli ei selvinnytkään :( Mutta sille ei voi mitään. Mutta hyviä 3D kuvia me sieltä saatiin!! Vielä ois n. 2kk ja sit kesälomalle!!!
 
Heip!
Täälä alotellaan vkoa nro.19, vaaveli on antanu elonmerkkejä itestään semmoset 3vkoa aina välillä ja eilen se sitten jumppas ison osan aikaa kun oltiin elokuvissa. Tänä aamuna tuli pari jämäkkää potkua kun mahalleni käännähdin, tais tulla hieman ahdasta. [:D]
Ens viikonlopulla ois seuraava neuvola ja RU ois 10.pvä ens kuuta. Masua olen kasvatellu ja saanu ensimmäisen kilonkin kerättyä, saa nähä millanen jättiläinen sitä on kun loppu lähenee.. Toivottavasti nyt en kymmentä kiloa enempää kerää kun on tuota omaa painokin jo valmiiksi ihan nokko olemassa alla. Nyt kuiten on vasta tuohon masun kohille kilo kertynyt ja kai se alkaa rinnatki olla kasvaneet ku pitäs lähtä shoppailemaan hieman isompaa kuppikokoa..
Kovasti kevättä oottelen, on niin liukasta tuola ulkona. Iloista odotuusta kaikille! [:)]
 
Hei! Täällähän on kaikenikäisiä ja -kokoisia [:D]. Itse olen 28v ensiodottaja, LA 30.5 ja olisi kiva tutustua muihin odottajiin. Suunnitteilla on muutto Jyväskylään elokuussa, joten plussaa jos sieltäpäin löytyis kavereita [:D]. Meseosoitteeni on jonskuros@hotmail.com
 
Meikä tyttö saa vauvelin helmikuussa.. Aina välillä tulee nollaviis alueella pyörähdettyä siis lähinnä Lappeenrannassa.. Vanhemmat siellä majailee ja 19 vuotta sielä olen itekkin asunu. Nyt majailen uudellamaalla..
 
Takaisin
Top