Ystävii!

Emppa

Silmät suurina ihmettelijä
Joo, minustakin olisi kiva saada kavereita täältä, kun kukaan tuttukaan ei ole raskaana. Itselläni alkaa 10 vko kohta.... huh, kaikki on menny hyvin asti. Tuntuu että en tajua vieläkään että olen raskaana. On kyllä monenlaisia tuntemuksia päällä sekä positiivisia että negatiivisia.
 
Joo melkeen sama juttu itellä, paitsi että pikkuveljen kihlattu on raskaana, mutta nekii asuu eri puolella suomea, nii ei kauheen useesti tule juteltua [:(]. Itse olen vasta tänne paikkakunnalle muuttanut niin ei ole vielä kerenny oikee tutustua keneekää, mies on kyllä asunut täällä koko ikänsä, mutta ei silläkään ns. ystäviä ole lähinnä tuttuja. 
 
Minulla alkaa olemaan se tilanne että kaikilla ystiksillä on jo lapsia, eli olen melkeempä ainua jolta se nyytti nyt sitten puuttuu.
Ikäni olen rakastanu vauvoja ja lapsia, ominu serkun muksut omakseni (väitän olevani 3lapsen "äippä" vaikka minun ei ookkaan) jne. Nyt sitten kun omaa tässä oottelen tulevaksi niin olen miehen kanssa "yksin". Asiasta ei ole uskaltanu puhua ja raskaana olevat kaverit on jossain muualla ja pitää hillitä kertomisen intoa ainaki nyt toistaseksi.
Paikkakunnalla ei siis noita ystäviä kovinkaan ole, joskus ollut mutta niin ne elon aikana on valuneet kuka mihinki, joten "sielunkumppaneita" ois toki kiva saada.. [:)]
 
Mulla kolme työkaveria on raskaana, mutta hekin mua vanhempia reippaasti ja ovat jo paljon pitemmällä raskautensa kanssa kun minä joka vasta alottelen viikkoa 5.
Ihan onnesta soikeana miehen kanssa ollaan eikä millään meinaa suu pysyä kiinni kun tuttuja ja sukulaisia nähdään. Jouluna sitten kerrotaan kaikille kun viikkoja tullut vähän enemmän.
Mun ystävät varmaan saavat jonkun näkösen slaagin. Kukaan ei vielä ole edes myöntänyt toivovansa lasta. Mua muutaman vuoden vanhempi täti sai juuri tytön ja oon aina omimassa sitä kun nähdään. [:D]
 
Löytyhän niitä muitakii samassa tilassa olevia, enkä tarkota nyt raskaana olevia [;)]. Tietysti omalla lailla, kai sitä vikaa on itessä kun ei tule mentyä mihinkää ja sitä kautta yritä tutustua toisiin ihmisiin, mutta puolustuksekseni voin kertoa, että tää on todella pieni paikkakunta, missä on kauheesti kuppikuntia, joihin ei sisälle pääse. Eikä täällä niin kauheesti mitää harrastusmahdollisuuksia ole, joiden kautta sitten tutustuisi. No kirjotellaa tännä ja valitellaa [:D]
Neakka  meillä on muuten nähtävästi sama alustava laskettu aika [:D]. Onko sulla ollu mitää vaivoja vielä?

 
Heippa Tiia, oletkin näköjään samanikäinen kuin minä oon nimittäin -76 syntynyt. Asutko missä päin Suomea? Itse asun Savonlinnassa. Onko siulla eka vauveli tulossa?
 
Moi

Mä asustelen Harjavallassa, elikkä melkoisen liki Poria. Joo ensimmäinen vauva olis tulossa, entä itelläs?
Tuntuu niin oudolta ajatukselta että joku kasvaa tuolla mahan sisällä [:D] Ja tossa just aamulla rupesin miettii, että onkohan tää ees tottakaa, kun mitää vaivoja ei ole oikeestaa ollu. En tiiä pitäiskö mennä ostamaa vielä uus raskaustesti [;)]
 
Perjantaita! [:)]
Olen ollu hieman hiljasta tyttöä, mutta parempi myöhään ku ei millonkaan..
Tjooh, on ollu lievää pahoinvointia (välillä enempi ja toisinaan taas vähempi), mutta ei oo posliinia viä tarttenu käyä halaileen. Toivottavasti ei tartteekkaan ku vihaan sitä puuhaa. [:'(] Koko ajan on palakurkussa.
Sitten ääretön väsymys on päällä koko aika, illalla viimestään ysiltä on mentävä yöpuulle ja sitten ravataan vessassa vähän väliä pisulla. Onnekseni(?) olen muutenki väsy niin töissä eivät ainakaan ihmettele vielä..
Ja kolmas oire, joka on lievittäny (ainaki toistaseksi) on ollu alavattan nipistely, ja se on ollu välillä tuskaa. Aivan ku joku pistelis puukoilla ympäriinsä.
Edelleen on tääläkin hieman epätodellinen olo, kun mitään niin "konkreettista" ei ole ollu. Vaikka onhan tuossa noita oireiluja ihan nokko. Ens viikolla sitten näen ekaa kertaa masuasukin, ehkä se sitten alkaa tuntumaan todemmalta. Mies jo kyseli että pitääkö alkaa teitittelemään. [:D]
Millonkas tiia77 sulla eka uä? Mulla tuo sen takia jo näin varhasessa vaiheesa, ku ollaan juostu hakemassa apuja hedelmättömyyteen tuolta naistenklinikalta. Ei siis ole ollu helppo tie kulkea..
 
Lauantai-aamua [:)]
Kaikki muut näyttää yhä nukkuvan, eli kun katselee ulos ikkunasta niin naapuritalot on pimeinä, mutta minä likka se vaan heräsin jo pual viideltä. En tiiä sit että pitäiskö ottaa pesti postinkantajaksi, kun aina tulee herättyä näin aikasii [:D].
Raskausoireista sen verran, että on mullakii muutama pieni oire, eli nännit on niin tuskallisen kipeät, ja sit toi iltaunisuus, eilenkii ennen kymppiä jo nukkumaa, sekä toi aamuvarhain herääminen. Pahaa oloa ei ole vielä ollu sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja sit mä kiukustun nykyää tosi helposti, mä oon kyllä ollu aina tulista tyyppiä, mut nyt mä en kaiketi tee paljon muuta kuin huudan miehelleni joka asiasta [:(] Pitää yrittää hillitä itseäni, tulee muuten avioero pirskutti sentää [:D]
Jaa-a Neakka mä en tiedä sit yhtää millon mulla on eka UÄ. Eka neuvola on 15.12., mutta tämä kun on niin surkeen pieni paikkakunta, niin en tiedä sit onko täällä mitää laitteita. Luulis nyt UÄ:n löytyvän??? Mulle se neuvolan täti sano kun soitin jo aikoja sitte, että eka neuvola on yleensä vasta raskausviikon 10 jälkee??? Pitääkö tämä paikkaansa, vai onko minuu huijattu taas [:@] [;)]
Tarvii lopetella ennen ku mä romaanin kirjotan.
 
Minä en tuosta neuvolasta tiiä yhtikäs mitään kun en ole sinne vielä soitellu.. Soittelen sitten ku olen sielä uä:ssä käynny. Olen vähän ulkona että mitä kaikkee sitä oikeestaan pitäs alkaa ihmetteleen tässä onnellisessa tilassa ollessaan. [8|] Menen sinne naistenklinikalle ihmettelemään ja kyselemään "tyhmiä", mulla ole tullu neuvola mieleen vasta ku täälä lueskellessani nuita muitten juttuja.
 
On niin masentavan näkönen ilma, lumet sulaa ja vettä satelee. Ei napostele ulos lähtä, vaikka happihyppely ois varmasti hyvästä. Ehkä menen päikkäreille? [;)] 
 
Joo mullekki sanottii et rv8-10 tienoilla olis vasta eka neuvola, mut minä sain sen jo rv6 ekan kerran, ku oon ekaa kertaa raskaana...mut ensimmäiseen ultraan pääsin vasta rv12. Oli kyllä ihan kiva et pääsin tutustumaan neuvolaan aika aikaisin, koska alkuvaihe oli minulle todella vaikea[:'(]. Muutenkin meillä on ollut ihan huippu neuvola, kun sinne voi soittaa melkeimpä millon vaan ja mistä asiasta tahansa...Mulla muutenkin seurataan vähän tarkemmin tätä oloa kun on kaksosraskaus, tosin se huomattiin vasta ekassa ultrassa. mut olen kuullut muiltakin odottavilta ja jo lapsia saaneilta pelkkää hyvää meidän neuvolasta.

Mulle kyllä sanottiin että neuvola-aika on aina 1-2viikkoo ennen ultraa? Et miten Neakka et ole vielä neuvolaan ollut yhteydessä? Tietysti voihan olla että eri paikoissa on eri käytännöt...tiedä näistä.

Onnea joka tapauksessa teille kaikille iloisen uutisen omistaville [:D]
 
nasuliini: olen vähän "outolintu" kun kuljen vähän toista kautta. Eli olen kulkenu hedelmöityshoidoissa toisella paikkakunnalla ennen raskauttani, ja siksi nyt hieman omalaatunen tämä minun rytmi. En siis ole ihan varma että miten tämä jatkuu ja siksi on neuvolaan jääny soittamatta, ensi viikolla selviää että kuljenko edelleen tuolla missä olen hoidoissa ollut vai "muutanko" kotipaikkakunnan neuvolaan.. Hämmentävä tilanne näin alottelijalle. [8|]
 
Hei Tiia ja kaikki muutkin tasapuolisesti! Joo, eka vauva on tulossa. Ensimmäinen käynti äitipolilla on 8.12. Onneksi olen itse sairaalassa töissä joten neuvolassa ja äitipolilla käynnnit ovat vaivattomia (lyhyt matka joka paikkaan). Maha ei ole vielä tietenkään kasvanut mutta ns. alavatsa on turvonnut kyllä. En itsekään oikein ymmärrä että olen raskaana mutta sellaisia äidillisiä tuntemuksia on tullut. Kävin katsomassa erään joulukonsertin  ja sen jälkeen rupesi hirveästi itkettämään elikkä herkkyyttä on tullut lisää, kun muutenkin on jo yliherkkä entuudestaan. Haluan olla mahdollisimman pitkään töissä, koska se pitää elämän rytmissä. Rupesin tuntemaan syyllisyyttä siitä kun toiset yrittävät pitkään lapsen tekoa tai eivät saa ollenkaan=( Itse aloimme "harjoittelemaan" kesällä. Mutta eihän sitä tiedä mitä on vielä edessä. Ei uskalla ajatellakaan. Päivä kerrallaan=) Nyt töihin!
 
Neakka: Jees Box[8|] Eli siis sinun kohdallasi käytäntö voi tosiaankin poiketa "normaalista". Mutta eiköhän sinullekin sitten aikanaan valkene mitä tuleman pitää [:)] Itselläni tavallaan myös vähän erilaisempi tilanne kun odotan kaksosia, joten joudun käymään neuvolassa, neuvolalääkärillä ja myöskin synnytyslääkärillä [:D] Hieman alkuun oli kieltämättä miettimistä miten hommat hoituu, mutta hyvää huolta minusta on kyllä pidetty. Nyt alkaa jo kaikki mennä "rutiinilla", mutta alkuun voi tilanne kuin tilanne tuntua ensimmäisellä kerralla hitusen omituiselta.

Pääasia kuitenkin olisi että kaikki menisi hyvin, ilman mitään ongelmia.
 
Tahdon toivottaa kaikille hyvää joulua ja uutta vuotta! Minulla ei sellaista ole tänä vuonna sillä verikokeista löytyi hälyttävä tulos. Olen ihan hajalla, mutta onneksi tukijoita on lähellä. Varmuuden asiasta saan vasta ensi vuoden puolella onko lapsi terve. Tietämättömyys on kamalinta mitä voi olla. Sen olen oppinut kantapään kautta että mikään ei ole elämässä itsestään selvää. Miksi juuri minulle käy näin??????????!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ikävää Emppa! Voimia nyt odotteluun, toivottavasti kaikki nyt kuitenki menis parhainpäin. Itellä vasta nuo kokeet edessä päin, vuoden vaihteen jälkeen. Nämä on kyllä niin inhottavia juttuja. :/ Koita nyt kuitenki nauttia edes vähän joulusta ja vuoden vaihteesta, vaikka surkeus painaakin. Harmin paikka. :(
 
Mä oon Emppa tosi pahoillani [:(] Ei tässä itteäkää paljon naurata, lauantaina mulla alko verenvuoto ja eilen päätty keskenmenoo. 
 
Tiia77 tosi ikävä kuulla! Voimia! Nämä on semmosia asioita ettei oikeen osaa sanoa mitään mikä helpottais, sytytän siis kynttilän.
 
Hei Tiia! Olen todella pahoillani......... en olen vieraillut nyt tällä palstalla kun oma mieli on matalalla. Mutta ihmeesti sitä jaksaa ja on pakko selvitä, sillä se se vasta vahvistaa! Olen tosi pahoillani
 
Heippa Emppa!
Mitenkäs sinulla odotus sujuu? Onko helpottavaa tietoa tullut vai vieläkö joudutte odottelemaan? Toivottavasti asiat alkaa menemään oikeaan suuntaan!
 
Takaisin
Top