Mimmu, mä pelkään sitä, jos en uskalla enää nauttia raskaudesta. Ystävä sanoi mulle silloin keskenmenon jälkeen, että toivoo, että pystyn nauttimaan seuraavasta raskaudesta samanlailla kuin ensimmäisestä, kun olin niin innoissani tulevasta vauvasta. Mä luulen, että ainakaan ennen nt-ultraa en pysty luottamaan, että raskaus jatkuu normaalisti. Musta se on aika väärin ja lohdutontakin. Luen tällä hetkellä Anna-Leena Härkösen "Heikosti positiivinen"-romaania ja siellä oli jotenkin hirveän pysäyttävä kohta, mitä tulee pelkoon, ettei raskaus jatku ja toisaalta raskaudesta nauttimiseen: "-- Haluan ostaa lapselleni ne kaikki (päähenkilö vauvantarvikeliikkeessä). Haluan uskaltaa haaveilla. Jos joudun keskeyttämään raskauden, keskeytän sen. Luultavasti en joudu tekemään sitä. Ja sitten olen menettänyt raskausajastani monta viikkoa. Sitä ei saa tapahtua.--" Olen nyt miettinyt, pystyisinkö antamaan itselleni anteeksi, jos tulisin raskaaksi ja raskaus tällä kertaa etenisikin normaalisti ja minä olisin mielessäni surrut jo lukemattomat kerrat vauvan menettämistä enkä uskaltaisi menettämisen pelosta nauttia raskaudesta tai kiintyä kohtuvauvaan.