Yritystä keskenmenon jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja j.n
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
vuononvaltiatar - Se onkin hyvä että on tekemistä ja saa ajatukset muualle omasta kehosta sekä vauva-ajatuksista. :) Mukavaa reissua teille! 

Mamis88 - Pahoittelut tuulimunasta. :( Sepäs se, odottaminen on aina yhtä tuskallista... Yritä saada ajatukset muualle ja tee kaikkea itsellesi mieluista tekemistä, niin kyllä se siitä. :) Se on ihan hyvä antaa kehon palautua ja odotella kaikessa rauhassa. Tsemppiä!

hallansuru - Aa, okei, sitten ei tuo maksamakkara tai maksa ylipäätään käy... Kyllä se lääkäri tietää oikeesti että mikä on turvallista, jos lääkäri on sanonut että se on ihan turvallista syödä opamoxia niin kyllä voit siihen luottaa. :) Tiedän yhden tutun joka on myös syönyt opamoxia 1x1 ja tarv. 1-2 tabl. lisää / vuorokausi. Ihan hyvin meni raskausaika ja syntyi terve poika. :)

hallansuru uskoisin, että tuo on kuitenkin turvallista tuo opamoxin ottaminen tarvittaessa :)

Camis tuo Kainuun matka on aina jotnekin meille kuherruskuukausi ;-) Tosin viime vuonna osui menkkoihin/alkukiertoon :( Olisi ollut hyvä ovistella milloin vaan, mutta eihän keho koskaan voi helpolla tavalla asioita tehdä :)

Mulla vuoto kesti viikon ja sitten heti oli lääkäri, joka katsoi kohdun olevan kaikin puolin tyhjentynyt. Hän antoi meille luvan yrittää vaikka heti. Katsotaan nyt onnaako nopeasti vai vähemmän nopeasti. Sanoi olleen tuulimuna, joten toivonpa todella, että jatkossa on hyviä munasoluja tuloillaan :D

Moiks!
Ja kiitos. Tulihan se kesä viimein, lämmintä piisaa! :)

Camis - Joo, ihan spontaanisti alkoi. Ensin tiputteli muutaman päivän ja kävinkin päivystyksessä, sanoivat että saattaa olla ihan normaalia.. Sitten tuli runsaammin ja sain lähetteen isompaan sairaalaan, jossa kunnon "vehkeet". Sielläpä ei sitten näkynytkään muuta kuin pienen pieni sikiökaiku, vai mikähän se nyt oli. Oli kuulemma sammunut jo paljon aiemmin..

Nyt kuitenkin on tyhjennys tapahtunut ihan luonnostaan  ja tänään eka päivä, kun ei vuoda, JES! Ens viikolla vielä tarkistetaan onko kokonaan tyhjä. Kuukautisia odotellessa... Eikös se ole kuitenki ihan kiva, kun on jotain mitä odottaa..?! ;)

Wilmuska tietty aina mukavinta, ettei tarvinnut kaavintaan ryhtyä :) Vaikkakin voihan herkästi ilman ultraa/kokeita tulla kanssa sellainen olo, että onkohan kaikki varmasti lähtenyt... Tai miksei kaavinnassakin jotain voi kohtuun jäädä... Kuitenkin hyvä juttu ja vuotokin on loppunut :)

Tämä tytsi lähtee nyt kahdeksi viikoksi Kainuuseen matkaamaan : Voipi olla, etten tänne pääse ollenkaan lukemaan saati kirjoittelemaan :(

vuononvaltiatar: Hauskaa reissua!!

Meillä ois nyt tällä viikolla ollut mahdollisesti h-hetki, että ois pitäny jotain hommailla. No molemmat on olleet niin naatteja, että aika hiljasta on ollut :D Toisaalta, mihis täs kiire, valmiis maailmas :D

Vuononvaltiatar - Hauksaa reissua teille, rentoudu! <3

Cassi84 - Toivotaan että teillä plussataan nopeasti uudelleen, paremmalla onnella! :) Niinhän sitä sanotaa että kun on kohtu kokonaan tyhjentynyt niin on ottavaisempi. ;) Tesmmpiä!

Wilmuska - Hyvä että vuoto loppunut. Toivotaan että on kokonaan tyhjentynyt :) Itselle kävi niin ettei tyhjentynyt kokonaan ensimmäisillä tyhjennyspillereillä, kahden viikon päästä kontrollissa huomattiin. Sain uudet pillerit ja taas uuden kontrolliajan, jonka jälkeen oli kaikki raskausmateriaali tullut ulos. :) Toivottavasti tekin plussaatte uudelleen pian! :) Onhan se kiva että on  jotain mitä odottaa, aika vaan usein tuntuu silloin matelevan kun jotain kovasti odottelee! :/ 

Täällä aina vaan odotellaan ovista, tässä kierrossa en meinaa tikutella, en ota siitä turhaa stressiä. :) Pitäis ens viikolla olla ovis (kalenterin mukaan), sit taas jatkuu odottelu että alkaako ne menkat vai pysyiskö jo vihdoin poissa. :)

Kiitosta vaan mukavista kannustuksista.. Ja ihme kyllä, paha olo alkaa jo helpottamaan.. :) Varsinkin kun tein eilen raskaustestin, joka näytti negaa!:) ja vuotokin on nyt kaavinnan jälkeen loppunut.. Tänään kävin kyllä myös labrassa kontrollissa, mutta eilen itse testin tehtyäni kivi putosi hartioilta.. :)
Kyllä se elämä voittaa.. Uusi raskaus tulee sitten kun tulee <3

tulin taas kirjoittelee ja lukemaan uusia juttuja :)

Neuvolassakin käyty ja torstaina olis aika neuvolan lääkärille.tiedättekö mitä neuvolan lääkäriajalla tapahtuu? :O ite en muista kun edellisestä neuvolalääkäristä on 10 vuotta kun poikani on jo 9 :D en ihan muista mitä siel tehdään ja tapahtuu.osais varautua jos joku kertoo :)

ihan hyvin mennyt vaikka pelottaa hieman kuitenki.olo on epävarma koska mitä tahansa voi tapahtua ja keskenmeno ei ole mahdoton asia.mutta toisaalta turhaakin pelätä koska mitä tahansa voi tapahtua vaikka lapsi olisi jo maailmassa :O jotenki stressaan ja pelkään paljon.liikuntakin on jäänyt vähälle kun pelottaa ettei se tee hyvää :O vaikka sanotaan että se just tekee.

ei oikein siis osaa vieläkään tilanteesta iloita.viikkoja on 10+2 nytten.

tahtoisi vain taas saada tarkastettua että kaikki on kunnossa mutta ei se onnistu.

jaksamista ja tsemppiä kaikille toivon taas :) kyl tästä selvitään :)

Terppa!
Sataa, sataa ropisee..

Väliaikatietoja... tarkastus tehty ja tyhjä on.. mikä on tässä tapauksessa hyvä juttu. Lääkäri sanoi, että antaa mennä vaan :)
Tosin vähän sama tilanne kuin Cissi84 - naatteja täälläkin!
Camis - oot niin oikeassa, aika tosiaan matelee!

Vuononvaltiattarelle ihania hetkiä Kainuussa!

Hallansuru - oon hengessä mukana, tsemppiä!
Kuten myös kaikille muillekin!

moikka kaikille :)

käytiin lääkäris ja siin meni kaikki ok, koitettiin ettii sydänäänet vauvalta ja siin kesti kun millään ei meinannut kuulua mut sit yhtäkkii ne kuului selkesti sieltä :) oikein selkeesti :) ihana juttu.muutenki kaikki näytti normaalille.

oon silti huolissani koska käytän lääkkeitä :/ huoh...pelottaa et ne tekee jotain....pelkään et seuraavalla kerralla ei kuulu sydänääni tai jotain :O tulee kauheen huono omatunto kun otan lääkkeitä......

Moi,

tulisin mukaan tähänkin ketjuun... Keskeytynyt keskenmeno/tuulimuna todettiin  melkein pari viikkoa sitten, 7+0. Tarkistusultra oli 8+3 ja nyt huomenna 8+6 meen viimein naistenpolille saamaan lääkkeet tyhjennykseen. Vuoto ei vaan oo alkanut, mutta raskausoireet on lähestulkoon hävinneet.

Onko täällä muita kelle on tehty lääkkeellinen tyhjennys? Millasta se oli ja kauanko vuoto kesti, tuliko kaikki kerralla ulos? Milloinkahan seuraavia kuukautisia sopisi odottaa? Pitää yrittää esittää näitä kysymyksiä siellä polillakin sitten...

Oon aika hyvin jo päässyt yli siitä tiedosta, että tää raskaus ei jatkukaan. Melkein eniten ahdisti se, kun en pääsekään jäämään töistä pois vielä tammikuussa. Jotenkin ne työasiat vaan stressaa. Oon nyt lomalla onneksi, vielä 1,5 viikkoa. Oon nyt asennoitunut niin, että tää on kuitenkin vaan viivytys tässä matkalla kohti vanhemmuutta... Nyt pitäisi vaan vielä selvitä siitä tyhjennyksestä, ja toivon kovasti, että kaikki tosiaan tulee ulos ja päästäisiin yrittämään pian uudestaan. Ja sekin jo pelottaa, että osuuko yksi työmatka just seuraavan oviksen kohdalle. Ja muutenkin se, että miten sitä sitten jaksaa kun pitää palata täältä lomilta ihmisten ilmoille. Mutta kyllä se tästä.

Tsemppejä teille muillekin! Ja onnittelut teille ketkä ootte fyysisesti jo toipuneet keskenmenosta...ainaski nyt Wilmuska ja Mamis88 ja muut :)

Ja hallansurulla taitaa olla jo reilusti 11 viikkoa täynnä. Ei se nyt enää mee kesken! Lääkkeistä en osaa sanoa, mutta älä niistä murehdi jos kerran lääkärit antavat syödä. Pitäähän sinun huolehtia itsestäsikin, se on vauvallekin parhaaksi.

Terve kaikille!

Täällä on palattu sivistyksen pariin ja tietysti nesimmäiseksi heti tietokoneelle! :) :) Ei ole loman aikana tarvinnut testailla eikä rättejäkään käytellä... menkkoja ei ole kuulunut enkä kyllä ole testannutkaan. Tänään meneillään kp 36... Jos menkat tänään vielä alkaisi, niin kierto ei olisi vielä pisin itsellä ollut. Tasan vuosi sitten oli 35pv kierto tasan :D Kiitos kaikille tsempeistä :) Muutaman päivän ajan ollut epämukavaakin tuntemusta alavatsalla, mutta ei mitään. Vain vähän valkovuotoa ilmennyt... Ehkä huomenna voisin tuon negan jo testailla... huoh... oireita on joitain kyllä ilmennyt, mm. väsymys, tissien arkuus, mutta ei kipu, nännien suurempi arkuus ajoittain, pientä kuumotusta ja välillä huimauksen sorttista... Mutta eipä nuo ole vielä mitään tarkoittanut... Ehkä huomenna aamusta voisin testailla...

Ja nyt rupean lukemaan tein tekstejä! <3

vuononvaltiatar, tervetuloa takaisin foorumille :) Oonkin jo ootellut sua, koska pääsin takas tänne teidän joukkoon...eiku jouduin ;) Mutta sinullahan nyt on jännittävä tilanne siellä!! Eihän se testi nyt saa olla nega, kumpa ei olisi!

Sain kuin sainkin ne lääkkeet :) Kohdussa ei näkynyt kuulemma juuri muuta kuin verta (vaikka juuri mitään ei oo tullut ulos), ja ilmeisesti kaikki lääkärit ei ois antaneet lääkkeitäkään. Raskaus on sitten varmaan mennyt aika alussa kesken. Hyvä niin, sillä nyt ei kuulemma oo odotettavissa mitään yltiörunsasta vuotoa. Ja jälkitarkastusta en kuulemma tarvi :O No ei sitten. Luotan niihin sitten...ja sain mä sentään puhelinnumerot mihin voi soitella, jos epäilyttää ettei kaikki olis kunnossa.

Nappasin tossa lääkkeet ja särkylääkkeet 2 tuntia sitten, ja nopeesti kyllä rupesivat vaikuttamaan. Onneksi särkylääkekin aika pian :) Tavallaan oli ihan kiva tuntea ensiks ne mahakivutkin hetken aikaa, tietääpähän että toimii. Ja vartin päästä jo tuli ekat veritipat, puolen tunnin päästä tuli maha kipeäksi. Joskus 3 vartin päästä väheni se mahakipu. Nyt sitten oli tullut jo vuotoa siteeseenkin asti. Jes! Ja nyt oon kyllä hyvillä mielin, vaikka eilen hirvittikin :)

Mun lapussa lukee et seuraavat kuukautiset tulis 3-6 viikon päästä. Mites teillä muilla on tullut?

Cissi84 kumpa siellä plussa saapuisi vähemmistä pupuiluista huolimatta! ;-)

Camis tsemppejä sinne oviksen hyödyntelyihin ;-) Kyllä oli rentouttava reissu <3

Mamis88 onnea negasta! :) Tästä se yritys taas pääsee käyntiin <3

hallansuru onnea sydänäänistä! <3

Wilmuska oikein paljon onnea, lääkärin "siunauksen" saamisesta! :)

elenna niin suuret pahoittelut teille! Vihdoin kun plussasitte :( :( Niin väärin! Itse halusin kaavinnan, pelkkä ajatuskin lääkkeistä kammotti siinä tilanteessa. Toki eipä minulla paljoa sulatteluaikaakaan annettu :( Ymmärrän niin nuo työmurheesi... Stressi niin hajottaa ihmistä... Onneksi saat vielä lomailla hetkisen <3 itsellä kesti eka kierto 40pv km:n jälkeen...

Meillä on eka yrityskierto keskenmenon jälkeen. Ja tädin pitäs tulla viikonloppuna. Oireita on, mutta mulla on sellainen tunne, että täti tulee. Oon nimittäin niin kiukkuinen kuin ampiainen aamutuimaan. :((

Ovistesti oli positiivinen 8.7 ja meillä oli häät 9.7 maistraatissa. Jospa tulis ihana häälahja. Toivossa on hyvä elää, sano lapamato. :P

Takaisin