Yrittämisen 2014 aloittavat

Moi Nennahh ja tervetuloa :)

Täällä nyt kp1 ja varsinainen yk 1 alkanut. Täytyy kyllä sanoo, et pettymys se oli kun täti tuli kylään :/ mut joskos sitä nyt sitten olis henkisesti valmistautunut ja töiden puolesta (ja kuulemma myös miehen kesäloman kannalta) on parempi, jos nyt natsais :) Voi veljet, onpa tunnepuolella ollu aikamoista, mutta nyt oon ihan satavarmasti valmis ainakin!
 
Kiitos! :)

Kiva päästä tänne kuumeilemaan, kun en viitsi vielä kavereille kertoa, että aiotaan jo pian yrittää toista vauvaa. :) Mites muut, ootteko kertoneet kavereille tai sukulaisille, että yritätte vauvaa?
 
Mun kuumeilusta tietää sisko ja pari kaveria. Meillä ei siis yritys ole vielä käynnissä.

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä otan ensi viikon maanantaina viimeisen Twinrix -rokotteen esikoisen neuvolakäynnilä. Sen jälkeen olisi sitten tarkoitus jättää ehkäisy pois!! :) Pitää vielä kysyä terveydenhoitajalta, että voiko heti jättää ehkäisyn pois vai olisiko Twinrixin takia hyvä odottaa vielä muutama viikko...

Viime synnytyksestä on vuosi ja imettämisen lopetin muutama kuukausi sitten. Kuukautiset alkoivat muutama kuukausi sitten ja ovulaatio-oireitakin on ollut. Toivottavasti tärppäisi nopeasti. :Heartred
 
Meillä tietää mun äiti ja sisko sekä pari ystävää. Mutta olis kiva jo kertoo muutakin, kun että "tulee jos on tullakseen"...Ostin sitten sekä greippimehuu että vehnänalkioöljyy :D Greippimehu on sentäs hyvää, etenkin näin helteellä kummasti kylmä greippimehu auringossa terassilla istuskellen tuntuu ihan nautinnolta! Mut se öljy...YÖK! :fart005 Oon ottanu sitä sen 1 tl aamupalalla, toivottavasti se on sen väärti :D Nyt on siis kp 6 ja viikon päästä pitäs olla ovis.
 
Greippimehu lisää ovulaatiolimaa eli oviksen tunnistaminen helpottuu ja siittiöille on paremmat olot :)

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Ilmeisesti greippimehu, niinkuin kasvikset yms yleensäkin, vähentää kehon happamuutta, jolloin siittiöt pärjää paremmin ja munasolu kiinnittyy helpommin. Toisaalta, ei sais sit varmaan juoda mitään limppareita, kahvia tai käyttää juurikaan sokerii. Mä kyl tarviin ainakin kupin kaks päivässä kahvia...joten enpä tiedä :D Se vehnänalkioöljy on tosi E-vitamiinirikasta ja siitä saa hyviä rasvahappoja, välttämättömiä nekin. Mut kaipa se on jostain korkeemmista voimista kiinni, kun vaikka kaikki olis just niin kuin pitää, ei tärppää ja sit niillä jotka rällää ja ryyppää eikä oo mistään vitamiineista sun muista tietookaan, niin tärppää vaikka ois pilleritkin...

Meillä nyt kp 11 ja selvästi ovis tuloillaan :rolleyes: Eilen vähän lemmittiin niin kun sanoin et ovis on vasta ensviikolla jossain kohtaa, niin mies tokas pettyneenä et "meniks nää ihan hukkaan..?" :Heartred Ei hän oo tainnu ihan suoraan sanoakaan miten kovin jo toivoo ja haluais vauvan, tuli tunne että hän odottaa varmaan kovemmin jopa kun minä ite:hug003
 
Viimeinen Twinrix rokotus saatu ja neuvolantäti sanoi, että voimme heti aloittaa yrittämään vauvaa. Jee! :) Nyt alkaa olla kierto lopuillaan, ensi kierrosta sitten heti yritystä. :)
 
Mä aloitin foolihapon syömisen noin viikko sitten. :) Muuta en ole aloittanut! Tuota greippimehua vähän mietin lisäksi. :D
 
Mie olen syönyt pidemmän aikaa kalsiumia, omega3:a ja b-vitamiinsekoitusta (jossa on myös foolihappoa). Syksyllä jatkan taas D-vitamiinin syömistä. Ostan varmaan mama-vitamiinit sitten jossain vaiheessa. :) Noissa mama-tabuissa vaan ihmettelin sitä, että niissä on sekä rautaa että kalsiumia ja muistaakseni ne estää toistensa imeytymisen, jos niitä ottaa yhtä aikaa o_O
 
Ääääh!!! Nyt olis mitä mainioin hetki = ovulaatio justiinsa käsillä...ja mitä tapahtuu makkarissa? EI MITÄÄN! Yritystä kyllä on ollut mutta ilmeisesti taitaa miehellä olla suorituspaineita! Nyt en uskalla enää vihjastakaan, tässä on meinaa vimppa päivä vissiin, huomenna lienee jo myöhästä tän kierron suhteen. Joo, ei siinä mitään, aina tulee uusia kiertoja mut viikonloppuna oli varsin viriiliä :D mut nyt ku pitäis...ei vaan onnaa...hitto että harmittaa että oon ees kertonu koko ovulaatiosta! Ja varsinkin kun mies nimenomaan HALUAIS et tulisin hetimmiten raskaaksi, kyselee että jokos se munasolu irtoo... :sad001 tylsää.
 
Joo ei noille miehille kannata oviksesta mitään vihjata, tulee suorituspaineita :grin Itsellä pitäisi olla ovis ensi viikon alussa ja en kyllä mitään sano miehelle. Kyllä se kuitenkin mun haluista sen huomaa :grin

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app
 
Vitsi kun noi menkat nyt äkkiä alkaisi ja menisi äkkiä ohi, niin pääsisi kunnolla vauhtiin tämän vauva-asian kanssa. En jaksaisi enää odottaa.. :grin
 
Takaisin
Top