Ylipainoiset äidit

Minä myös kotimittauksessa rasituksen tulosten takia. Yhden ylityksen sain omaa tyhmyyttäni (pitkä paasto takana),mutta muuten tähän mennessä hyviä arvoja.
 
Mäkin sain tänään radi-diagnoosin, ei toki yllättänyt yhtään ja ehkä tämä on siinä mielessä "siunaus" että tulle nyt huolehdittua syömisestä väleineen ja sisältöineen entistä tarkemmin.
Vieläkään en ole löytänyt kivoja vaatteita, alkaa housujen kanssa olla jo hoppu. Pitäisi jaksaa vaan hetkeksi istahtaa koneen ääreen vaihtoehtoja töllistelemään... :bookworm:
 
Mäkin sain tänään radi-diagnoosin, ei toki yllättänyt yhtään ja ehkä tämä on siinä mielessä "siunaus" että tulle nyt huolehdittua syömisestä väleineen ja sisältöineen entistä tarkemmin.
Vieläkään en ole löytänyt kivoja vaatteita, alkaa housujen kanssa olla jo hoppu. Pitäisi jaksaa vaan hetkeksi istahtaa koneen ääreen vaihtoehtoja töllistelemään... :bookworm:

Totta. Empä osannut ajatella sitä tuolta kantilta, siis syömisten. Kiitos :)
Itsellä ei vielä diagnoosia, sokerirasitus vasta tulossa. Mutta epäilempä että dg napsahtaa :confused:
 
Tsemppiä kaikille radilaisille! Mun neuvolatäti sillon ekalla käynnillä meinasi että mulle riittää ku käyn vasta joskus 26 viikolla sokerirasituksessa. Täällä ollaan nyt viikolla 14+ ja painoa pudonnut -8kg. Muuten tosi hyvä juttu, mutta alkanut mietityttää itseä tää edelleen jatkuva ripuli. Alkoi jo ennen plussaa ja vielä vaan jatkuu. En tiedä pitäskö tässä vaiheessa huolestua että mikä oikeen mättää :bored:
 
Tsemppiä kaikille radilaisille! Mun neuvolatäti sillon ekalla käynnillä meinasi että mulle riittää ku käyn vasta joskus 26 viikolla sokerirasituksessa. Täällä ollaan nyt viikolla 14+ ja painoa pudonnut -8kg. Muuten tosi hyvä juttu, mutta alkanut mietityttää itseä tää edelleen jatkuva ripuli. Alkoi jo ennen plussaa ja vielä vaan jatkuu. En tiedä pitäskö tässä vaiheessa huolestua että mikä oikeen mättää :bored:

Hui Hepuli, eikö neuvolassa olla ihmetelty painon noin rajua tippumista?
Miten sä jaksat kun noin kova painonpudotus ollut?
Mulla tippunut ekan kolmanneksen aikana alle 5kg ja viime neuvolassa ei ollut enää tippunut ja oli tyytyväisiä ja sanoi ettei enää saisi tippua. Ja mä oon siis ollut koko raskauden huonossa kunnossa kaiken oksentamisen, pahoinvoinnin ym vuoksi ja en jaksa tällä energiansaannilla mitään.
 
Mulla kans tulee sokerisrasitus joskus 24-28 viikoille. Ottavat samalla noi vasta-aineet eli varmaan 26-28. Painoa oli tullut vaan 0.7kg edelliseen ja oli kai ihan hyvä kun ei siitä enempää kommentoinu. Edellinen oli 8+2 ja nyt 15+1
 
Pikkumuru mulla ei oo ollu vielä neuvolaa sen ekan jälkeen. Silloin oli vissiin viikko 9 vai 10 ja pudonnut -5kg siinä vaiheessa. Siitä ei ainakaan kantanut ollenkaan huolta. Ja nyt tosiaan se -8kg. Mä en oo edes oksentanut kuin paristi. Mutta tää ripuli. En tie onko enää normaalia ja varsinkin ku paino laskussa. Oiskohan seuraava neuvola ollu parin viikon päästä :dead: ripulista unohdin vallan mainita silloi ekalla käynnillä.
 
Hepuli, kuulin että nuo hormonitoiminnan rajut muutokset alkuraskaudesta voisi olla syynä siihen vatsan sekaisin menoon. Itseltäkin tippui reilu 5kg ensimmäisellä kolmanneksella ja oksentelua ei ollut ollenkaan. Nyt se ongelma on onneksi jäänyt pois, mennyt jo useampi viikko ilman :happy: Toivottavasti menee sullakin ohi tässä alun jälkeen...
 
Joo näin mä kans oon kuullut. Mutta alkaa vähän jurppimaa tää :grin yli 10vk tätä tullut jos kestettyä. Nyt vielä erityisen paha viikko takana. Paino kuitenkin alkanut pysymään samassa tai ainakin lasku hidastunut. Ehkä tää tästä. Oon silti ihan tyytyväinen että paino laski :) nyt oon niissä lukemissa mitä silloin ku esikoistaki aloin odottaa.
 
Takaisin
Top