Ylimääräiset ultrat ja vauvan kuulumiset

Mulla otettiin testit viime viikolla. Maksa-arvot oli kohonneet ja huomenna pitäisi saada sappiarvot... Huoh, ja tietty huolestuttaa vauvan kannalta kun ei hän nyt joka päivä ole niin aktiivinen. Sillon vaan kun häntä itteään huvittaa....

Kiva saada kohtalotoveri, vaikka ei kiva asia olekaan.. toivotaan ettei sullakaan sappiarvot oo koholla. Ainaki oon ymmärtäny et maksa-arvojen nousu ei niinkään vaikuta vauvaan vaan nimenomaan ne sappihapot.. kyllä tosiaan ylimääräistä stressiä aiheuttaa tuo liikkeiden tarkkaileminen! Tuuhan kertomaan kun saat sappiarvojen tulokset. Onko sulla tulosten jälkeen sit äippäpolille käynti?
 
Mä liityn tähän hepatoosi-joukkoon. Tänään testistä korkeat maksa- ja sappiarvot. Aamulla äippäpolille tarkempaan syyniin. . .

Kiva saada kohtalotoveri, vaikka ei kiva asia olekaan.. toivotaan ettei sullakaan sappiarvot oo koholla. Ainaki oon ymmärtäny et maksa-arvojen nousu ei niinkään vaikuta vauvaan vaan nimenomaan ne sappihapot.. kyllä tosiaan ylimääräistä stressiä aiheuttaa tuo liikkeiden tarkkaileminen! Tuuhan kertomaan kun saat sappiarvojen tulokset. Onko sulla tulosten jälkeen sit äippäpolille käynti?
 
Voi ikävää EloPapu :/ onko sulla kutina kuinka pahaa?
Viime yö oli kyllä aivan karmiva. En ottanut allergialääkettä kun en tiennyt vaikuttaako se arvoihin ja kutina meinas tehdä ihan hulluksi. Tänään oltiin polilla ja siellä otettiin uudet labrat, käyrät ja ultrattiin. Vaavilla kaikki oikein hienosti. Sain lääkkeet ja nyt sit tarkkaillaan arvoja ja vauvan vointia. Perjantaina seuraava käynti. . . Helpotus oli kyllä suuri kun ei tuntunut vauva olevan ahdingossa!
 
Tsemppiä hepatoosin kanssa kamppaileville. Toivottavasti on edes jotakin apuja oloihinne :Heartred
 
Oi oi! Täällähän on jo syntyneitä pieniä! Onnea! Ja jaksamista ylimääräisten vaivojen kanssa painiskeluun. Kyllä suomi on hieno maa, kun apua saa. Omat pikku raskauden raskaat osiot ei oo kyllä mitään hepatoosiin tms. Verrattuna.
 
Mun sappiarvot oli ihan Ok, mutta nyt huomenna menen uusiin verikokeisiin kun haluavat seurata etteivät oo nousseet kun ne maksa-arvot olivat kuitenkin korkeat. Maanantaina sitten taas lääkäriin... Alkaa olemaan vähän hankalaa tämä työssäkäyminen ja kaikkien laboratorio ja lääkärikäyntien yhteensovittaminen...:shifty:
 
Tämän päivän kontrolli ultra taas ohi. Virtauksessa ei ollut häikkää, mitä sai mitattua.... Ja vauva oli kasvanut 2150g loistavaa! (Joskin taas lääkäri tuskaili kun ei saanut ehkä ihan oikeaa tulosta)
Istukka suuri ja pahasti edessä, myös myoomat ja oma paino aika suuri niin koko ajan aika vaikeaa saada kunnon kuvaa tai käyrää :/
Sydän käyrillä taas kanssa makoilin ja nekään eivät olleet hälyttäviä. Taisi pieni vetää unta kokoajan.
Sain silti pyllyyn tuikattuna kortisonia keuhkoja varten jos jostain syystä jotain sattuisi tapahtumaan yllätyksenä. Huomenna uusi piikki.
Viikon päästä taas takaisin ultraan.
Hienoa että seuraavat tarkasti mutta on vaan olo että kokoajan on muka jotain vialla, vaikka itse vikaa eivät löydä vaikka etsimällä etsivät.
Hieman turhauttavaa.
Toivotaan kuitenkin että pieni jaksaa vielä muutaman viikon ja syntyy terveenä pienenä pallerona :Heartred
 
Evelin, Hyvänkokoinen sun pieni ja hienoa, että saat kortisonit, niin ei tarvitse sitäkään niin murehtia! Toivottavasti silti vielä masuaikaa jäljellä rutkasti!

(Edit. pari kirjoitusvirhettä... miten mä oonkin voinut olla huomaamatta ihan räikeitä autocorrect-mokia)
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon nyt vajaan viikon popsinu adursalia ja tuntuu et kutina joka mulla ei mitään hirveää ole ollutkaan, on vähentyny ainaki kämmenistä ja jalkapohjista. Jokapuolella muualla keholla ilmenee "kutinakohtauksia" jolloin pitää ravata ihan hullunlailla mutta sit menee kyl ohikin... yöt oon saanu suht hyvin nukuttua, välillä pitää raapia ja vähän valvoakin mut yllättävän hyvin kummiski! Kaikesta päättelisin että arvot ei ainakaan noussu oo uskoisin jopa että olisivat laskeneet. Huomenna labra ja maanantaina polille, sitten kuulee miten lääkkeet purru!

Hienoja uutisia April, toivotaan etteivät nousekkaan! Varmasti hankalaa töissäkäynti, vieläkö sulla olisi pitkästi äitiysloman alkuun? Itse oon jo äitiyslomalla, mutta hankaluutta aiheuttaa lapsenvahdin saaminen kahdelle lapselle. Labraan ny toki saa otettua mukaan mutta polikäynnin ajaksi pitää kyllä hommata amma, mulla kun on polille yli 120km matkaa per suunta eikä tietoa miten kauan siellä menee....
 
Tänään polilla sappiarvot vaan noussut (nyt yli 47) ja laittoivat osastolle tarkkailuun. Täällä nyt köllötellään. Vauvalla onneksi kaikki hyvin. Hyvää käyrää ja liikkuu. Nyt fiksaillaan lääkitystä ja tarkkaillaan vauvan vointia. . . Ei vielä ole sanottu kauanko täällä ollaan vai loppuun asti. . .
 
Ääh voi hitsi EloPapu, toivotaan että lääkitys vielä purisi ja saisi sappiarvot kuriin!! Voimia osastolla köllöttelyyn :)
 
Mulla oli eilen äitipolikäynti ja maksa-arvot oli laskeneet. Tämä kyseinen lääkäri nyt vähän tuumaili että onkohan taustalla jokin muu syy joka mulla noita maksa-arvoja nostanut kun kerran sappihapot ei oo noussu.. toisaalta taas sanoi että toisilla sappihapot nousevat vasta myöhemmillä viikoilla.. vauva kasvaa ja voi hyvin eikä mullakaa oo mitää moittimista olotilassa kun kutinatki jo lähes loppuneet. Lääkepurkin saan kuulemma syödä loppuun ja labroja otetaan edelleen mut polille ei ehkä nyt tuu enää käyntiä jos arvot pysyy matalalla.

Mites EloPapu sulla menee? Onko sh-arvoja saatu kuriin??
 
Mulla oli eilen äitipolikäynti ja maksa-arvot oli laskeneet. Tämä kyseinen lääkäri nyt vähän tuumaili että onkohan taustalla jokin muu syy joka mulla noita maksa-arvoja nostanut kun kerran sappihapot ei oo noussu.. toisaalta taas sanoi että toisilla sappihapot nousevat vasta myöhemmillä viikoilla.. vauva kasvaa ja voi hyvin eikä mullakaa oo mitää moittimista olotilassa kun kutinatki jo lähes loppuneet. Lääkepurkin saan kuulemma syödä loppuun ja labroja otetaan edelleen mut polille ei ehkä nyt tuu enää käyntiä jos arvot pysyy matalalla.

Mites EloPapu sulla menee? Onko sh-arvoja saatu kuriin??
Hienoa, jos arvot ja kutina pysyy kurissa. Mä tosiaan olin viikonlopun osastolla ja maanantaina sh-arvot oli laskenut johonkin 35:een, Nyt saan olla kotona, mutta aamuin illoin lyllerrän osastolle käyrille. Huomenna otetaan taas uudet kokeet ja perjantaina ultrataan ja katsotaan jatkohoito... Jos ens viikkokin olis kaksi kertaa päivässä käyntiä, niin mun on varmaan jäätävä sinne osastolle, koska tuo kävely ja julkisissa istuminen aiheuttaa aika kovaa alavatsakipuilua ja käyrillä näkyy säännölliset supistukset (kivuttomia eli harkkasupistuksia kylläkin). Jotenkin tuntuu, että tässä viikossa olen raskautunut ihan kunnolla. Aiemmin ei juuri ollut kipuja tai vaivoja, nyt kaikki pukkas samaan syssyyn... Mahakin tuntuu kasvaneen huimasti. Ehkä liikaa raskaus- ja synnytyshormoneja ilmassa siellä osastolla :wink Nyt siis viikot 34+6 eli melko turvallisilla viikoilla ollaan jo!
 
Tänään oli taas ultra. Vauva oli onneksi taas vähän kasvanut 2400g (rv35) , perätilassa vieläkin niin koettivat kääntää. Koski aivan saakelisti!!!!! Ihan kamalaa puuhaa, ja vauva oli sitä mieltä että mieluummin istun tässä kolossa ku olisin pää alaspäin, hyi semmoista.
Paristi melkein oli jo toisinpäin mutta pongahti kuin vieteri takas. Että se siitä yrityksestä :/
Jää siis nähtäväksi kuinka tämä syntyy, mutta sain vaan varoituksen sanan että jos vedet menee pitää soittaa ambulanssi heti hakemaan.
 
Tänään oli taas ultra. Vauva oli onneksi taas vähän kasvanut 2400g (rv35) , perätilassa vieläkin niin koettivat kääntää. Koski aivan saakelisti!!!!! Ihan kamalaa puuhaa, ja vauva oli sitä mieltä että mieluummin istun tässä kolossa ku olisin pää alaspäin, hyi semmoista.
Paristi melkein oli jo toisinpäin mutta pongahti kuin vieteri takas. Että se siitä yrityksestä :/
Jää siis nähtäväksi kuinka tämä syntyy, mutta sain vaan varoituksen sanan että jos vedet menee pitää soittaa ambulanssi heti hakemaan.
Mulle sanottiin samaa, että jos nyt alkaa syntymään pitää tilata ambulanssi ja makuuasennossa sairaalaan, kuulemma voi napanuora kiertyä kulan ympärille :nailbiting: Enkä ole käynyt ultrassa kuin rv. 21 viimeksi, mutta tunnen itse miten päin vauva on ja neuvolassa sanottiin myös että ei vauva halua kääntyä:inpain: Jännityksellä odotan milloin yrittävät kääntää :grumpy:
 
Hienoa, jos arvot ja kutina pysyy kurissa. Mä tosiaan olin viikonlopun osastolla ja maanantaina sh-arvot oli laskenut johonkin 35:een, Nyt saan olla kotona, mutta aamuin illoin lyllerrän osastolle käyrille. Huomenna otetaan taas uudet kokeet ja perjantaina ultrataan ja katsotaan jatkohoito... Jos ens viikkokin olis kaksi kertaa päivässä käyntiä, niin mun on varmaan jäätävä sinne osastolle, koska tuo kävely ja julkisissa istuminen aiheuttaa aika kovaa alavatsakipuilua ja käyrillä näkyy säännölliset supistukset (kivuttomia eli harkkasupistuksia kylläkin). Jotenkin tuntuu, että tässä viikossa olen raskautunut ihan kunnolla. Aiemmin ei juuri ollut kipuja tai vaivoja, nyt kaikki pukkas samaan syssyyn... Mahakin tuntuu kasvaneen huimasti. Ehkä liikaa raskaus- ja synnytyshormoneja ilmassa siellä osastolla :wink Nyt siis viikot 34+6 eli melko turvallisilla viikoilla ollaan jo!

Toivotaan että sullakin arvot pysyisi kurissa! Onko sulle puhuttu käynnistämisestä mitään? Mulle lääkäri meinas että vaikka sappiarvot ei nousisi niin ei yliaikaseks päästettäs... ja jos sappihapot nousee ni sit mahd. käynnistys 38-39 viikolla. Eilen illalla viikon poissa pysytelleet kutinat palasivat ja yön on saanut rapsutella. Ei mitään sietämätöntä ollut mutta häiritsevää kuitenkin. Kutinat jatkunu aamun lievenpänä, aina välillä pitää raapia. Lisäks parina päivänä ollu aika tiukkoja supistuksia, ei nyt kipeitä mut semmosia et vähä juilii alavattaa ja reisiin sätii.. Ja samoin ku sulla ni tuntuu et viikossa yhtäkkiä tullu tosi raihnaseks, oikee mitää ei jaksa/pysty tehdä ku heti supistaa ja tuntuu hankalalta :hungover:
 
Toivotaan että sullakin arvot pysyisi kurissa! Onko sulle puhuttu käynnistämisestä mitään? Mulle lääkäri meinas että vaikka sappiarvot ei nousisi niin ei yliaikaseks päästettäs... ja jos sappihapot nousee ni sit mahd. käynnistys 38-39 viikolla. Eilen illalla viikon poissa pysytelleet kutinat palasivat ja yön on saanut rapsutella. Ei mitään sietämätöntä ollut mutta häiritsevää kuitenkin. Kutinat jatkunu aamun lievenpänä, aina välillä pitää raapia. Lisäks parina päivänä ollu aika tiukkoja supistuksia, ei nyt kipeitä mut semmosia et vähä juilii alavattaa ja reisiin sätii.. Ja samoin ku sulla ni tuntuu et viikossa yhtäkkiä tullu tosi raihnaseks, oikee mitää ei jaksa/pysty tehdä ku heti supistaa ja tuntuu hankalalta :hungover:
Tässä odottelen lääkäriä. Ultra on tänään. . . Arvot sahaa ja oli taas korkeella eilen :/ joku puhui käynnistyksestä 37-38 viikolla, mutta mitään selkeätä suunnitelmaa ei oo tehty
Pitää yrittää tottua tähän päivä kerrallaan -meininkiin. Mulla kutinaan on atarax 25mg joka ilta, muuten ei tuu nukkumisesta mitään. . . Tsemppiä sinne!
 
Takaisin
Top