Ylimääräiset ultrat ja vauvan kuulumiset

Kiitos Mimmu kun jaat tarinasi meidän kanssamme. Ja onneksi elämme yhteiskunnassa jossa seurataan tiivisti sikiön vointia niin voidaan tehdä vauvan kannalta hyviä päätöksiä hyvissä ajoin. Voimaa, onnea ja iloa :Heartred
 
Klo 00.11 pienisuurimies karjaisi ensimmäisen huutonsa. Ja tämä tapahtui heti, kun hänet oli nostettu ulos sektiohaavasta ja saatu nielu imettyä. Eli kortisonit toimivat hyvin. Matkalla lastentehollekin poika oli huutanut :Heartblue

Ainoastaan ylipaineella sai yöllä sekä aamulla huoneilmaa, nyt iltapäivästä vaihdettu jo happiviiksiin melko pienellä virtauksella. Syöminen hieman ongelmallisempaa, mutta hei, pojalla ikää 18 tuntia, niin ei kaikki voi heti sujua.

Oma olo on melko runnottu. Sektio oli melko rankka. Tämä päivä mennyt lähinnä nukkuessa ja kertaalleen kävin jalkeilla, mikä oli melko rankkaa sekin. Mutta tästä vaan eteenpäin:thumleft
 
Mimmu80, ihana kuulla hyviä uutisia! Onnea!!! Oon koko päivän käynyt kurkkimassa, joko sun vauva on syntynyt! Minkä kokoinen hän on?
 
Onneksi olkoon Mimmu80! Hyvä jos kaikki on olosuhteisiin nähden hyvin ja pojalla vahvat keuhkot. Tule kertomaan lisää jos haluat ja kun jaksat. Voimia toipumiseen! :)
 
Mulla todettiin eilen raskaushepatoosi. Jo parin viikon ajan oon iltapainotteisesti kutissut vatsasta ja käsivarsista, minkä olen laittanut vaan kuivan ihon ja alkukesän auringon piikkiin (saan aina käsivarsiin aurinkoihottumaa alkukesällä). Sitten kutinaa alkoi olla kämmenissä ja jalkapohjissakin öisin ja aamuisin, niin alkoi mietityttää että mitäs tämä on ja muistelin että juuri kämmenten ja jalkapohjien kutina voi kertoa hepatoosista. Toisaalta kutina oli aika lievää ja vain ajoittaista joten ajagtelin että tuskin on sitä. Soittelin kuitenkin juhannusaattona synnärille ja sielä olisivat hetikin ottaneet näytille mutta koska olin melko kaukana juhannusta viettämässä sukulaisten luona, sovittiin että katson aamuun ja jos yöllä kutinat taas iskee niin menen lauantaina näytille. No illalla kutinat alkoi ja yölläkin valvoin ja ravasin ihoa joka puolelta. Aamulla sitten lähdettiin äippäpolille ja siellä otettiin labrakokeet ja tutkittiin vauvaa perusteellisesti. Vauvalla kaikki hyvin, mutta mulla maksa-arvot koholla. Sappihappoarvo ei ollut ehtinyt nousta, mikä on hyvä juttu kun sehän on se mikä vauvalle on vaaraksi.. Lääkäri oli kovasti ihmeissään miten mulle tällainen on voinut tulla, kun oon uudelleensynnyttäjä eikä edellisissä (kahdessa) raskaudessa ole ollut hepatoosia. Yleensä puhkeaa ensiodottajalla ja sen jälkeen 50% mahd että tulee seuraavissakin raskauksissa. Olin kuulemma hänen kohdallaan ensimmäinen tapaus! Halusi vielä ottaa jotain infektiokokeita (ilmeisesti hepatiittikokeita?) Varmuuden vuoksi juuri tämän epätavallisen tiöanteen vuoksi. Sain kuitenkin lääkityksen: adursal 150mg 3x2tabl/vrk mikä tuntuu hurjalta määrältä kun en oo tottunut syömään mitään lääkkeitä ! Nyt viikottain labrat ja käynti äippäpolille ja seurataan miten lääkitys vaikuttaa maksa-arvoihin..
 
Ja onnea Mimmulle, nyt vasta tuli mulle näkyviin tarinasi! Kaikkea hyvää pikkumiehen alkutaipaleelle :Heartred
 
Onnea Mimmu ! Onko kellään tullut neuvolassa puhetta vauvan kääntämisestä? Täällä viihdytty korkealla kohdussa poikittain jo monta viikkoa ja ilmeisesti saadaan lähete ylimääräiseen ultraan ja katsotaan josko yritetään kääntää vauvaa :sad001 Oon kuullut ettei se aina onnistu ja että sattuis aika lailla. Kellään kokemusta?
 
Onnea Mimmu ! Onko kellään tullut neuvolassa puhetta vauvan kääntämisestä? Täällä viihdytty korkealla kohdussa poikittain jo monta viikkoa ja ilmeisesti saadaan lähete ylimääräiseen ultraan ja katsotaan josko yritetään kääntää vauvaa :sad001 Oon kuullut ettei se aina onnistu ja että sattuis aika lailla. Kellään kokemusta?

Ei oo omakohtaista kokemusta, mutta kaverin vauva viihtyi loppuaikana juurikin tuolla tavalla poikittain masussa. sitä yritettiin kääntää, mutta kaverin sanojen mukaan ponnahti kuin vieteri takaisin poikittain. Hän kyllä sanoi ettei tuntunut yhtään pahalta, vaikka oli myös sellaisen kuvan saanut että sattuisi. Hänellä lähti synnytys käyntiin pari viikkoa ennen laskettua aikaa vesien menolla ja sairaalaan päästyä vauvaa oli taas koitettu kääntää (samalla kuitenkin valmistauduttu sektioon) ja se olikin onnistunut ja vauva pysyi pää alaspäin ja syntyi normaalisti alateitse ja kaikki oli kunnossa! :) Toivottavasti sulla kääntäminen onnistuu :)
 
Suuret onnittelut Mimmulle, pikkumiehelle ja koko perheelle!
 
Onnea Mimmulle! Vauvalla ilmeisesti kaikki hyvin? :)

Minulle puhuttiin neuvolassa, että seuraavalla neuvola käynnillä (jotain 35-36 viikoilla) pitäisi vauvan alkaa olla jo raivotarjonnassa. Ennen sitä ei niin väliä kuulema. Itsekin jännään tuota ja toivon että kääntyisi itsekseen.
 
Mulla todettiin eilen raskaushepatoosi. Jo parin viikon ajan oon iltapainotteisesti kutissut vatsasta ja käsivarsista, minkä olen laittanut vaan kuivan ihon ja alkukesän auringon piikkiin (saan aina käsivarsiin aurinkoihottumaa alkukesällä). Sitten kutinaa alkoi olla kämmenissä ja jalkapohjissakin öisin ja aamuisin, niin alkoi mietityttää että mitäs tämä on ja muistelin että juuri kämmenten ja jalkapohjien kutina voi kertoa hepatoosista. Toisaalta kutina oli aika lievää ja vain ajoittaista joten ajagtelin että tuskin on sitä. Soittelin kuitenkin juhannusaattona synnärille ja sielä olisivat hetikin ottaneet näytille mutta koska olin melko kaukana juhannusta viettämässä sukulaisten luona, sovittiin että katson aamuun ja jos yöllä kutinat taas iskee niin menen lauantaina näytille. No illalla kutinat alkoi ja yölläkin valvoin ja ravasin ihoa joka puolelta. Aamulla sitten lähdettiin äippäpolille ja siellä otettiin labrakokeet ja tutkittiin vauvaa perusteellisesti. Vauvalla kaikki hyvin, mutta mulla maksa-arvot koholla. Sappihappoarvo ei ollut ehtinyt nousta, mikä on hyvä juttu kun sehän on se mikä vauvalle on vaaraksi.. Lääkäri oli kovasti ihmeissään miten mulle tällainen on voinut tulla, kun oon uudelleensynnyttäjä eikä edellisissä (kahdessa) raskaudessa ole ollut hepatoosia. Yleensä puhkeaa ensiodottajalla ja sen jälkeen 50% mahd että tulee seuraavissakin raskauksissa. Olin kuulemma hänen kohdallaan ensimmäinen tapaus! Halusi vielä ottaa jotain infektiokokeita (ilmeisesti hepatiittikokeita?) Varmuuden vuoksi juuri tämän epätavallisen tiöanteen vuoksi. Sain kuitenkin lääkityksen: adursal 150mg 3x2tabl/vrk mikä tuntuu hurjalta määrältä kun en oo tottunut syömään mitään lääkkeitä ! Nyt viikottain labrat ja käynti äippäpolille ja seurataan miten lääkitys vaikuttaa maksa-arvoihin..

Mulla otettiin testit viime viikolla. Maksa-arvot oli kohonneet ja huomenna pitäisi saada sappiarvot... Huoh, ja tietty huolestuttaa vauvan kannalta kun ei hän nyt joka päivä ole niin aktiivinen. Sillon vaan kun häntä itteään huvittaa....
 
Takaisin
Top