Omppulainen, hurjasti onnea!

Ei kyllä vielä tällä viikolla päästä samaan tilaan, koska nyt on vasta alkionsiirrot eikä tuloksesta tiedä vielä pitkään aikaan.
Dolcetti, meillä kela-korvausten ongelmana on että kela ei "usko" koti-insseihin. Pitäisi olla 12 inssiä klinikalla tehtynyä ja siihen nyt ei kukaan lähde! (Eikä kukaan lääkäri edes suosittelisi.) Vaikka meillä on vuosi takana, korvauksia pitää anoa erikseen jälkikäteen ja parempi veikkaus on, että niitä ei tipu. Jos olisi jokin konkreettinen vaiva, sitten saisin korvaukset. Tietääkseni itsellisillä naisilla on sama tilanne.
Sulla taitaa olla siirto tänään! Toivottavasti pääset sinne ja kaikki menee hyvin.
Nessu, mäkin muistan sut. Tämä on kyllä rauhallisempi ketju. Kiitos blogilinkistäsi, luinkin sitä vähäsen. Kuulostaa aika törkeältä kohtelu mitä olette saaneet julkisella. Ei tosiaan ole sama tilanne ympäri maata eikä se ole reilua. Tiedän vähän miltä susta tuntuu; lain mukaan naisparinkin pitäisi päästä vuoden yrittämisen jälkeen julkiselle, mutta sairaanhoitopiirien johtajat haraavat vastaan ja julkisesta on turha haaveilla. Ärsyttää kun tuntuu että sairaaloiden ratkaisu siihen, että liian monilla on ongelmia lapsensaannissa, on hoitaa vähemmän ihmisiä ja huonommin. No, tiedän että yksityinen maksaa mutta siellä saa kyllä rahoilleen vastinetta ja asianmukaista palvelua. Mutta tosiaan, olen kyllä kuullut julkisen puolen hitaudesta mutta teidän tilanne vetää kyllä reilusti pohjat. Että joutuisitte muka odottamaan vielä kaksi vuotta IVF:ään pääsyä! Mitä muut ovat kertoneet, olen ymmärtänyt että jono on puoli vuotta, muistaakseni. Ehkä ymmärtäisin pidemmän odotuksen jos sinulla olisi hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi muutenkin, mutta ei oikein kuulosta siltä.
Luin sun kysymyksiä lapsettomuuslääkärille blogista, ja heräsi kyllä ajatuksia. Ensinnäkin, oletko saanut edes yhden vasteultran kun aloit syömään letroja? Kyllä yksi kierto vähintään pitää katsoa, koska olen esim. kuullut tapauksesta jossa folleja kasvoikin ensimmäisellä annostuksella neljä... Ei kovin vastuullista siis jättää ultraamatta. Clomeista, monilla ne ohentavat limakalvoa ja ne myös kertyvät elimistöön, mutta letroilla ei pitäisi olla samaa vaikutusta.
Sun menkat kuulostaa ehdottomasti liian lyhyiltä, ja olen ällistynyt ettei siihen ole puututtu aiemmin. Olen kuullut että 1-2 päivän menkoilla limakalvo todennäköisesti ei ole tarpeeksi paksu. Vielä kun ottaa huomioon kertomasi vuodon määrän, tuo kuulostaa ongelmalta joka olisi heti pitänyt hoitaa.
Toivon että saisitte nyt käynnillä konkreettista apua, mutta jos tilanne jatkuu samana niin miettisin kyllä vakavasti yksityistä.
Mollukka ei, mielestäni punktion kipu oli nimenomaan erilaista kuin aukiolotutkimuksessa. Taisin kirjoittaa väärin aiemmin; punktio tapahtuu emättimen kautta eikä kohdun, joten kohdun kramppailua ei tapahdu ollenkaan.
Mullahan oli punktio perjantaina joten seuraavana päivänä ei töitä tarvinnut miettiä, mutta ainakin toimistohommia olisin pystynyt tekemään. En varmaan mitään kovin fyysistä. Nyt olo on edelleen sama kuin parina päivänä ennen punktiota, munasarjojen kohdalla jomottaa hieman ja istumaan mennessä vihlaisee, mutta ei mitään sietämätöntä. Mutta neuvottiin olemaan urheilematta ainakin niin kauan kun sattuu, eli rauhallisesti olen ottanut. Punktio oli mulla kp13 eli menee kyllä sen vaihteluvälin sisään milloin mulla yleensä on ovulaatio. Sen alkupäähän siis. Mutta toisessa ketjussa eräällä ivf:läisellä olisi osunut ensimmäinen hyvä ultrapäivä viikonloppuun, joten hän saikin ohjeen aloittaa lääkkeiden pistäminen vasta kp3 eikä 2 niin kuin yleensä. Mahdollisesti sen avulla voi pelata jonkin verran.
MrsBee, tilastojen valossa muutaman päivän ennen ovulaatiota tehdyt tallettelut ovat tehokkaampia, silloin siittiöt ovat valmiiksi paikalla. Hyvältä kuulostaa teidän tilanne. Ärsyttävää kyllä jos jotkut kyselevät jatkuvasti että milloin teette lapsia. Ihan totta, kuinka moni kertoo yrityksestään ennen kuin itse haluaa?!
Sain taas puhelun klinikalta. Niistä kymmenestä hedelmöittyneestä munasolusta 9 oli jatkanut kasvuaan, ja näistä 6 "aikataulussa" eli ovat todennäköisesti paremman laatuisia kuin kolme muuta. Hoitaja sanoi kuitenkin että pitävät myös kolme hitaampaa ja katsovat miten ne kehittyvät. Sovittiin että he eivät enää soita ennen keskiviikon siirtoa, ellei tapahdu muutos joka estää siirron.