Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jospa tässä uskaltais varovaisesti mukaan, vaikkei varsinaista yritystä olla alottamassa ihan vielä. Tänään kuitenki kävin poistattaan kierukan ja tjottailu-asenteella ollaan 🤭

Olin jossain keskustelussa mukana ööö... 2021? mutta silloin ei tärpännyt, eikä keskustelut sillosen puolison kanssa oikein edenneet mihinkään. Nyt on uusi kumppani, jonka kans on ollu ihan alusta asti selvää, että lapsi/et ois molemmille enemmän ku ok ja minun iän takia se on mielummin pian ku sitten joskus. Tässä kuitenkin on nyt muutama muuttuja vielä, mitkä vähän hidastaa kunnon yrittämisen alottamista, ens vuoden puolella olis kuitenkin viimeistään alkaa tositoimiin, ellei sitä ennen tapahdu 'vahinkoa'.

Toivotaan parasta @Riama 😊 Toivon mukaan ovulaatio tuli sit, vaikkei pc näytä tasavahvalta. Kai se voi irrota vähemmälläkin.

Ollaan aika samassa kierron vaiheessa. Mulla oli aikaisin aamulla 27.10 ovisplussa. Luulen että ovulaatio oli samana päivänä jos oli. Nyt siis varmaan Dpo6. Hieno saavutus tuo painon pudottaminen 👍

Mullakin on ajatus testailla Dpo10. En varmaan testaisi, ellei sit olisi tarvetta siirtää kuukautisia jos ei tärppää.

Miten menee @Zebra, @Kristiina87 ja @Wondering ja tietysti kaikki muutkin? Vähän hiljaista ollut ketjussa 😄

Olen pitänyt hiljaiseloa täältä, en oo viestejäkään jaksanut käydä lukemassa. Terveyshuolia perhepiirissä, jäänyt koko vauvahomma vähän taka-alalle tässä. Ovishuippua en taaskaan saanut kiinni, epäilen sen olleen taas yöllä. Talleteltiin kyllä, mut en tiiä menikö optimaalisesti. Nyt menossa arviolta dpo7-8. Ollut kyllä hirveä stressi, et en yllättyis jos tälläkään kertaa ei tärppää. Joku flunssakin yrittää iskeä. Normi luteaalioireita, tissit kipeytyy ja tekis mieli syödä koko ajan.

Myönnän, että sorruin testaamaan jo eilen dpo9, vaikka vasta tänään piti 😆 Eipä kumpaankaan mitään tihrustettavaa tullut, vaikka ostin vieläpä huvikseni Clearbluen "6 päivää aiemmin" -testejä, joita oon yleensä vältellyt tulkinnanvaraisten tulosten vuoksi. Vaan ei niihin nyt tullu edes viivanpaikkoja, kauhean tylsää.

Oireitakin tulee kummasti pohdittua, vaikka tuntuu sekin turhalta, kun voi olla ihan yhtä hyvin raskaus kuin pms. Tässä kierrossa mulla ei ole ollut muuta ihmeellistä kuin tämän luteaalivaiheen jokaöiset unet. Yleensä en näe unia ja saatan heräillä usein. Nyt nukun tosi hyvin, joten on sit mitä vaan niin vois mun puolesta jatkua 😄

Vielä pari päivää toiveikasta testailua ja yritän olla ajattelematta, että tätä yritystä on kestänyt nyt jo 2 ja puoli vuotta.

Cb testit näyttää taas luotettavuutensa, tässä haaleampi testiajalla ja vahvempi myöhemmin otettu. 🫠 Harmi ettei näistä voi päätellä mitään, vaikka tuossa toinen viiva niin kivasti komeileekin.

Liitteet

• 20251106_070531.jpg
    20251106_070531.jpg
    725.5 KB · Katsottu: 49
  • 20251106_112313.jpg
    20251106_112313.jpg
    585.6 KB · Katsottu: 50
Myn piti ottaa ihan iisisti, flon mukaan arvioitu ovulaatio ois ollu viime perjantaina, keskiviikkona jo aloin testaa ja oli melko vahva viiva, perjantaita kohden se kuitenkin haaleni ja hävisi. Toista viikkoa jo juilii alavatsalla. Päätin etten tee raskaustestejä vaan odotan kuukautisia, mutta mitä lähemmäs mennään sitä enemmän houkuttaa..

Munkin puolesta tervetuloa uusille! 😊

Munkin piti aluks odottaa menkkoja, mut sit tajusin, et tää mun "flunssa" on tehnyt tuloaan jo päiviä ilman kunnon flunssaa ja ajattelin et josko se sittenkin ois raskausoire. No ei ollu ei. Täysin nega. Testaan seuraavaks vasta jos menkkoja ei kuulu. Tai niin ainakin aion tällä hetkellä 😂

Siis, mun menkat on ollu säännölliset heti kierukan poiston jälkeen eli yli puol vuotta. Nyt tuli punaista ja menkkoihin vielä viikko.
Haluisin jo testata, olisipa ihana kertoa miehelle isänpäivänä ilouutinen.

Pitänee käydä hakemassa varhainen testi....

Siis, mun menkat on ollu säännölliset heti kierukan poiston jälkeen eli yli puol vuotta. Nyt tuli punaista ja menkkoihin vielä viikko.
Haluisin jo testata, olisipa ihana kertoa miehelle isänpäivänä ilouutinen.

Pitänee käydä hakemassa varhainen testi....

Samat haaveet oli täälläkin. 🥹 Toivottavasti sulla toteutuu! En mäkään nyt vielä heitä kirvestä kaivoon, odotetaan ne menkat sieltä eka.

Meillä tuli nyt kapuloita rattaisiin. Se prolaktiini on koholla kuten arvelin. Ja lisäksi TSH yli 3. Mulla normaalisti 1,5-2 🙄 Varmaan tämä väsymys johtuu just tosta, vaikka onkin normaali arvo. Mutta raskautta yrittävälle ei hyvä..

Jos nää on pielessä, niin sit varmaan muutkin... kuten AMH. Sitä ei ole mitattu.

Tsemppiä kaikille uusiin kiertoihin ❤️
Täällä ovulaatio yllätti aiemmin. 2 kertaa ollut kp14 mutta tänään aloitin ovis testailun kun on kp11 se löytyi heti. Viivojen perusteella veikkaisin että ovis tapahtuu tänään illalla tai huomenna. Onneksi aloitettiin tallettelut eilen!
1000100145.jpg
1000100147.jpg

@Mamiii Voi kurja, toivottavasti syy selviää pian ☹️

Menkat alkoi täälläkin ja menossa jo kp3.

Tsemppiä uuteen kiertoon, oliko sulla oma-aloittteisesti jotain tutkimuksia tulossa, vai muistanko väärin? Tuntuu nyt olevan ei niin helppoa meillä yli 35-vuotiailla. Kovasti toivon teille tärppiä nyt ♥️

Kiitos ♥️ Tuntuu, että näillä pienilläkin asioilla voi olla vaikutusta. Onneksi pyysin edes näitä verikokeita keskenmenon aikaan..

Kohta sit se aika vuodesta, kun en edes uskaltaisi yrittää, ihan loppuvuoden keskosvauvaa..oon jostakin syystä ihan varma, että syntyisi liian aikaisin taas ja tulee myrkytys. Jos edes saadaan sitä aluille 😥

Eilen otin vikan keltarauhaslääkkeen, toivottavasti vuoto alkaa pian. Aloitin myös Donafertyn.

Kaikille uuteen kiertoon joutuneille tsemppiä ja tärppionnea @MiniMe88 🤗

Tsemppiä uuteen kiertoon, oliko sulla oma-aloittteisesti jotain tutkimuksia tulossa, vai muistanko väärin? Tuntuu nyt olevan ei niin helppoa meillä yli 35-vuotiailla. Kovasti toivon teille tärppiä nyt ♥️

Kiitos ♥️ Tuntuu, että näillä pienilläkin asioilla voi olla vaikutusta. Onneksi pyysin edes näitä verikokeita keskenmenon aikaan..

Kohta sit se aika vuodesta, kun en edes uskaltaisi yrittää, ihan loppuvuoden keskosvauvaa..oon jostakin syystä ihan varma, että syntyisi liian aikaisin taas ja tulee myrkytys. Jos edes saadaan sitä aluille 😥

Eilen otin vikan keltarauhaslääkkeen, toivottavasti vuoto alkaa pian. Aloitin myös Donafertyn.

Kaikille uuteen kiertoon joutuneille tsemppiä ja tärppionnea @MiniMe88 🤗

Kiitos ❤️ Meillä on 2 viikon päästä julkisen ensikäynti. Ehkä yksi hoitokerta ehditään siellä tehdä. Tuntuu vähän ikävältä, ettei haamun haamuakaan ole kaikesta oviksen testailuista yms. huolimatta näkynyt. Toki pitää olla realisti tässä iässä.

Hurjasti tsemppiä! Totta kai sitä tulee mieleen aiemmat kokemukset ja pelko siitä kävisikö tälläkin kertaa niin. Vaikka plussan kohta saisitkin, niin asiat voi mennä aivan hyvin tällä kertaa 🫂

Aloitin eilen kp 9 oviksen metsästyksen. Tässä kierrossa testailen kahdesti päivässä aamuin ja illoin. Viime kierrossa tuli testattua vain kerran aina aamuisin ja ovisplussa tuli juuri kp 10, ovis oli oletettavasti kp 11. Tänään kp 10 aamutikutus on vielä selkeä nega. Katsotaan illalla uudestaan. Limat on olleet kuvioissa nyt pari päivää ja yöllä tuntui jomottavaa kipua oikealla alavatsalla munasarjan kohdalla.

Nyt on taas miehellä isiviikko ja muksu meillä. Tänään lapsi menee päiväkodin jälkeen muutamaksi tunniksi mummolle, niin sovimme hyödyntävämme illalla töiden jälkeen tilaisuuden talletteluille. Huomenna kp 11 tai ylihuomenna kp 12 haluaisin vielä yrittää, sillä pelkään ettei yksi kerta riitä, mutta en tiedä miten löydämme aikaa. Viime kierrossa ei keritty tallettelemaan kuin tasan kerran pari päivää ennen ovista. Tässä kierrossa haluaisin hyödyntää useammankin päivän, mutta vähän vaikeuttaa kun itsellä loppuviikko myöhään töitä ja miehen lapsi meillä, niin ei oikein tahdo löytyä sopivaa hetkeä ja kahdenkeskistä aikaa vauvantekopuuhiin.

Jos ovulaatio olisi 15.11, kp 12, kuten Flo tällä hetkellä ennustaa, niin laskeskelin että minulla olisi 16 vrk luteaalivaihe ja 12 vrk follikkelivaihe. Onko se ihan OK? Mutta katsotaan nyt milloin se ovisplussa pamahtaa näkyviin.

Ostin ja olen nyt tässä kierrossa juonut 100% tuorepuristettua greippimehua. En tiedä onko siitä mitään apua, mutta enpä metetäkään mitään kokeilemalla. Ja Minisun Mama monivitamiineja olen syönyt nyt kuukauden verran. Mieskin kyseli että onkohan mitään mitä hän voisi syödä/juoda tai mitenkään muuten edesauttaa omalta osaltaan asiaa. Kumpikaan meistä ei tupakoi, jne. Kaikki poppakonstit ollaan valmiita kokeilemaan 😄

Aloitin eilen kp 9 oviksen metsästyksen. Tässä kierrossa testailen kahdesti päivässä aamuin ja illoin. Viime kierrossa tuli testattua vain kerran aina aamuisin ja ovisplussa tuli juuri kp 10, ovis oli oletettavasti kp 11. Tänään kp 10 aamutikutus on vielä selkeä nega. Katsotaan illalla uudestaan. Limat on olleet kuvioissa nyt pari päivää ja yöllä tuntui jomottavaa kipua oikealla alavatsalla munasarjan kohdalla.

Nyt on taas miehellä isiviikko ja muksu meillä. Tänään lapsi menee päiväkodin jälkeen muutamaksi tunniksi mummolle, niin sovimme hyödyntävämme illalla töiden jälkeen tilaisuuden talletteluille. Huomenna kp 11 tai ylihuomenna kp 12 haluaisin vielä yrittää, sillä pelkään ettei yksi kerta riitä, mutta en tiedä miten löydämme aikaa. Viime kierrossa ei keritty tallettelemaan kuin tasan kerran pari päivää ennen ovista. Tässä kierrossa haluaisin hyödyntää useammankin päivän, mutta vähän vaikeuttaa kun itsellä loppuviikko myöhään töitä ja miehen lapsi meillä, niin ei oikein tahdo löytyä sopivaa hetkeä ja kahdenkeskistä aikaa vauvantekopuuhiin.

Jos ovulaatio olisi 15.11, kp 12, kuten Flo tällä hetkellä ennustaa, niin laskeskelin että minulla olisi 16 vrk luteaalivaihe ja 12 vrk follikkelivaihe. Onko se ihan OK? Mutta katsotaan nyt milloin se ovisplussa pamahtaa näkyviin.

Ostin ja olen nyt tässä kierrossa juonut 100% tuorepuristettua greippimehua. En tiedä onko siitä mitään apua, mutta enpä metetäkään mitään kokeilemalla. Ja Minisun Mama monivitamiineja olen syönyt nyt kuukauden verran. Mieskin kyseli että onkohan mitään mitä hän voisi syödä/juoda tai mitenkään muuten edesauttaa omalta osaltaan asiaa. Kumpikaan meistä ei tupakoi, jne. Kaikki poppakonstit ollaan valmiita kokeilemaan 😄
Ootteko muumimuki menetelmällä tehnyt talletuksia? Se onnistuu helpommin jos ei ole mahdollista saada kahdenkeskistä aikaa 😊

Ootteko muumimuki menetelmällä tehnyt talletuksia? Se onnistuu helpommin jos ei ole mahdollista saada kahdenkeskistä aikaa 😊

Ei olla... ainakaan vielä. Tänään oli mahdollisuus ihan perinteisellä tyylillä, mutta mietin kyllä itsekin jo tuossa aiemmin sitä muumimukimenetelmää. Haluaisin kuiteskin hyödyntää ja ottaa kaikki irti näistä hedelmällisistä päivistä, enkä mennä tyylillä että yksi kerta riittää. Nämä vaan sattuu osumaan aina miehen isäviikolle. Lapsi on toki nukkumassa jo kahdeksan aikaan illalla ja hänellä on oma huonekin suoraan meidän huoneemme vastapäätä, mutta ollaan vasta muutettu ja lapsella on nyt vaihe että pelkää pimeää, heräilee herkästi, jne. niin ollaan pidetty makkareiden ovia auki, eikä ainakaan tällä hetkellä tunnu luontevalta ja hyvältä sulkea ovia ja hommailla lapsen ollessa kotona. Ja olen itse nyt loppuviikon töissä siten että kun pääsen kotiin, niin mies ja lapsi ovat jo nukkumassa. En sitten tiedä onnistuisiko kuitenkin pikaisesti vaikka vessassa lukkojen takana. Joka kuukaudessa kun on vain muutama otollinen päivä tulla raskaaksi ja jää harmittamaan jos ei koe yrittäneensä tarpeeksi. Mies on onneksi aktiivisesti mukana yrittämisessä ja haluaa itsekin tehdä kaikkensa jotta saadaan vauva. Kyllä se muumimukimenetelmä voisi olla ihan kokeilunarvoinen keino ja voisin sitä ehdottaa miehelle 😊

Vielä tännekin, elikkä eilen 14.11 kp 11 oli selkeä LH-huippu, joka laski nopeasti. Oletan oviksen olleen tänään 15.11. Toissapäivänä (kp 10) ja tänään (kp 12) talleteltiin, joten kaikki on nyt "tehty" tämän kierron osalta ja nyt sitten piinailemaan kuinka käy 🙂

Viikon päästä lauantaina olisi pikkujoulut, jossa alkoholia mukana. Ajattelin nyt kuiteskin osallistua ja pitää hauskaa. Eikai se kannata elämää täysin jäädyttää "ehkä jos"-asenteen takia. Toki raskautuminen ja vauva on tällä hetkellä tärkeintä mitä on, mutta silti. Ei sitä kuitenkaan tiedä tärppääkö vielä tästäkään kierrosta, eikä se selviä vielä viikonkaan päästä...

Liitteet

• Tests-2025-11-04-2025-11-30-1763232110914.jpg
    Tests-2025-11-04-2025-11-30-1763232110914.jpg
    119.3 KB · Katsottu: 21
Takaisin