Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tikuteltiin ja hyödynnettiin ovis erittäin vahvasti siten, että raskaustestin olisi pitänyt näyttää jotain jo perjantaina jos olisi näytettävää.

Selkeä nega, ja siten vedettiin risteily Tukholmaan sen mukaisesti. Edelleen näyttää negaa, ja nyt ihan kaamea pohdinta laittaisiko koko homman tauolle.

Seuraavasta kierrosta jos lapsi saisi alkunsa, olisi laskettu aika about samoihin aikoihin kun meillä häät Suomenlinnassa. Siellä toistaiseksi vika kesä, kun on turvattu vihkimiset seurakunnan luovuttua kirkosta. Häämekossa tosin ois varaa isommallekin vatsalle ja aina häät voi perua, mutta Suomenlinna olisi se juttu.

Hölmö olo miettiä tällaisia aikatauluun liittyviä asioita, kun ei lapsi kalenteria katso.

Heippa, ilmoittaudun keskusteluun mukaan. Olen 39v.mutta en tiedä sopisinko paremmin jo 40+-ryhmään kun alkaa raja hiljalleen häämöttää 😂

Taustalla kolme raskautta joista kaksi lasta, vm.2022 ja 2023. Yksi alkuraskauden keskenmeno ennen näitä.

Nyt mietitty baby number three:tä, josko vielä onnistuisi. Seulontoihin ei mennä paitsi ultriin, jos raskaus alkaisi. Otetaan vastaan mitä sitten tulee jos on tullakseen.

Tässä kuussa "yritys" aloitettu. 🙏

Onko teillä mitä "tukitoimia" käytössä? 😂 Ubikinonia harkinnut, onkohan turvallista jos sattuisi tärppäämään? Ootteko muuten käyttäneet kollageenivalmisteita yritysaikana?

Joskus aiemmin ollut kaikki vehnänalkioöljyt, gelee royalit, maat sun muut käytössä. Eivät kyllä auttaneet ainakaan silloin.. 😂

Heippa, ilmoittaudun keskusteluun mukaan. Olen 39v.mutta en tiedä sopisinko paremmin jo 40+-ryhmään kun alkaa raja hiljalleen häämöttää 😂

Taustalla kolme raskautta joista kaksi lasta, vm.2022 ja 2023. Yksi alkuraskauden keskenmeno ennen näitä.

Nyt mietitty baby number three:tä, josko vielä onnistuisi. Seulontoihin ei mennä paitsi ultriin, jos raskaus alkaisi. Otetaan vastaan mitä sitten tulee jos on tullakseen.

Tässä kuussa "yritys" aloitettu. 🙏

Tervetuloa Adelia! 🤗 Kyllä tänne mahtuu vaikka 40 jo kolkuttelisi.

Tuliko käytettyä ovulaatiotestejä tässä kierrossa ja mikä kiertopäivä on menossa? 🙂

Pahoittelut keskenmenosta.

Tänne vaan mukaan @Adelia ! Mä itsekin jo toinen jalka oven välissä seuraan myös 40+ ryhmää, mutten ole vielä näin himpun verran alaikäisenä keskustelussa mukana siellä 😊

Ubikinoli on mulla käytössä, on käsittääkseni ihan turvallista, ja joillakin on se käytössä ihan hoitotahon kehoituksestakin. Se voi vissiin parantaa munasolujen laatua tjsp. Geleetä kokeilin pari eri kertaa kk kuureina, mut en huomannut mitään eroa. Sit SPEM menetelmää käytetään täällä. Lähinnä siis talletteluja heti menkkojen loppumisesta joka toinen päivä, paitsi vähän ennen ovista ja oviksen aikaan usempi päivä putkeen. Kollageenilisistä ei ole mulla kokemusta.

Mulla on tänään kp14 ja ovistesti oli 5 min testiajalla tummunut eilisestä ei kuitenkaan posi, mut sit noin tunnin päästä ei vielä kokonaan kuivuneena viivat tasavahvat, joten lasken sen posiksi. Varsinkin kun samalla bongasin eggikset ja muniksia on juilinut lisääntyvästi jo pari päivää. Nyt ei ees vahva kipulääke vie kipuja pois. Tuli kyl hyvään kohtaan tää ovis, tiistaina on ensikäynti, niin näkee siellä sit onko ovis tapahtunut ja sit ei tarvi itsekseen arpoo et aloittaako cycloja, vaan saa sieltä sit ohjeet miten toimitaan. 🌈

Edit: Tein illalla vielä eri merkin testin ja se oli plussa heti testiajalla. Jes, päästiin ja päästään hyvin hyödyntämään tämä kierto.

Muokattu viimeksi:
Dpo13 Kp25

🥹❤️
1000101808.jpg

Paljon onnea! @MiniMe88 😍❤️

Me ei päästä julkiselle. Ikä tulee vastaan ja amh niin huono. Tunnen itseni typeräksi, kun edes toivoin.
Voi ei, miten kurjaa! Saako kysyä mitä teillä on AMH?

Me ollaan nyt jonossa julkiselle, ikärajaan vielä onneksi hitusen aikaa, mutta AMH:n haluavat kontrolloida uudelleen (aiempi otettu yksityisen lähetteellä 2 kk sitten ja se oli huono), en jotenkin tajunnut että sen takia voidaan päättää jättää ulos hoidoista :loudlycrying:

Voi ei, miten kurjaa! Saako kysyä mitä teillä on AMH?

Me ollaan nyt jonossa julkiselle, ikärajaan vielä onneksi hitusen aikaa, mutta AMH:n haluavat kontrolloida uudelleen (aiempi otettu yksityisen lähetteellä 2 kk sitten ja se oli huono), en jotenkin tajunnut että sen takia voidaan päättää jättää ulos hoidoista :loudlycrying:

Amh oli 0,36. Jää kuulemma onnistumistodennäköisyys alle 10%, jolloin ei julkisella lähdetä hoitamaan. Tää oli kyl ihan esitiedoissa ylhäällä, et oisivat voineet lähettää vaan kirjeen missä tää todetaan.

Amh oli 0,36. Jää kuulemma onnistumistodennäköisyys alle 10%, jolloin ei julkisella lähdetä hoitamaan. Tää oli kyl ihan esitiedoissa ylhäällä, et oisivat voineet lähettää vaan kirjeen missä tää todetaan.
Hei, anteeksi kun huutelen täältä sivusta, mutta olen niin järkyttynyt kertomastasi ja saamastasi kohtelusta. Minua on hoidettu julkisella hieman alle 39-vuotiaana ja amh 0,19. Aivan käsittämätöntä settiä lääkäriltä, ja miten voi vaihdella käytännöt noin sairaanhoitopiireittäin...Ja jos tuollainen päätös, se todellakin pitää tejdä siinä lähetteen hyväksymis-/hylkäämisvaiheessa! Sinuna kyseenalaistaisin tuota kyllä vielä.

Mie oon pidellyt hiljaiseloa, kun otin vähän taukoa koko hommasta ja olen syönyt pillereitä nyt jo toista liuskaa. Ovulaatio tuli kuitenkin minipillereistä huolimatta voimakkaana. Nyt kun pillereillä ei ole normaaleita luteaalivaiheen oireita niin iski yht äkkiä sellainen pieni piinanpoikanen... Toki todennäköisyydet ovat pienet niilläkin, mutta toivo herää, kun esikoinenhan tuli noiden samojen pillereiden läpi. 😅

Tervetuloa uusille ja onnea onnistuneille! 🤗

@Zebra ikävä kuulla ❤️

@Hamsu84 niihin onnistumismahdollisuuksiin vaikuttaa moni muukin asia ja jos se todennäköisyys onnistumiselle jää liian pieneksi, niin on katsottu, ettei kannata laittaa yhteistä rahaa sellaiseen minkä todennäköisyys on todella pieni. Se on usein aika armotonta matematiikkaa. 😔

Heippa, liityn tänne(kin) keskusteluun mukaan. Olen iältäni 37v ja esikoisen yritys on ihan vastikään aloitettu (yk2). Ihan perinteisesti on yrityksessä eli tuntemusten mukaan ovisten tunnistaminen ja petipuuhien ajoitus sinne oviksen tienoille. Kiva tulla keskusteluun mukaan :Slightly Smiling Face:

Hei, anteeksi kun huutelen täältä sivusta, mutta olen niin järkyttynyt kertomastasi ja saamastasi kohtelusta. Minua on hoidettu julkisella hieman alle 39-vuotiaana ja amh 0,19. Aivan käsittämätöntä settiä lääkäriltä, ja miten voi vaihdella käytännöt noin sairaanhoitopiireittäin...Ja jos tuollainen päätös, se todellakin pitää tejdä siinä lähetteen hyväksymis-/hylkäämisvaiheessa! Sinuna kyseenalaistaisin tuota kyllä vielä.

Itseä korpeaa tuo tapa millä tämä hoidettiin. Ei ollut kiva kattella lääkärin tympeitä ilmeitä. Sama lääkäri oli itse hyväksynyt lähetteen, ois mun puolesta saanut ihan suoraan hylätä sen, eikä lähettää ensikäynnille kutsua, jos asia oli selvä jo ennen käyntiä... Kyllä mä sen ymmärrän, et jonnekin se raja pitää vetää ja tiedän, että se yksi hoitokerta olisi vain ehditty tehdä. Ehkä sekin siinä painoi, ettei kannata yhden kerran takia? Mut oma hoitava gyne ohjeisti, et endon takia yritätte luomuna 6 kk ja sit hoitoihin, mut tuolla sanottiin et koska yritystä ei vuotta vielä takana niin ei täyty kriteerit. Hmmm, mites ne ihan shpn netistä löytyvät kriteerit, joissa sanotaan et endon kanssa tai jos nainen täyttänyt 38v 6 kk yritystä voi riittää? Ei oltu selvästi tervetulleita, en lähde tappelemaan asiasta.

Muokattu viimeksi:
Itseä korpeaa tuo tapa millä tämä hoidettiin. Ei ollut kiva kattella lääkärin tympeitä ilmeitä. Sama lääkäri oli itse hyväksynyt lähetteen, ois mun puolesta saanut ihan suoraan hylätä sen, eikä lähettää ensikäynnille kutsua, jos asia oli selvä jo ennen käyntiä... Kyllä mä sen ymmärrän, et jonnekin se raja pitää vetää ja tiedän, että se yksi hoitokerta olisi vain ehditty tehdä. Ehkä sekin siinä painoi, ettei kannata yhden kerran takia? Mut oma hoitava gyne ohjeisti, et endon takia yritätte luomuna 6 kk ja sit hoitoihin, mut tuolla sanottiin et koska yritystä ei vuotta vielä takana niin ei täyty kriteerit. Hmmm, mites ne ihan shpn netistä löytyvät kriteerit, joissa sanotaan et endon kanssa tai jos nainen täyttänyt 6 kk yritystä voi riittää? Ei oltu selvästi tervetulleita, en lähde tappelemaan asiasta.
Täälläkin sanoivat, että 1vuosi pitäisi olla yritystä, vaikka endo. Meillä siis oli se vuosi takana, kun hakeuduttiin, mutta tuli vaan lääkärin kanssa puheeksi se. En tiedä onko HUS:lla ruuhkaa vai mitä, kun pitävät siitä kiinni, vaikka suositukset on muuta.

Meillä oli kanssa vähän omituinen lääkäri omassa sairaalassa. En saanut hänestä oikein mitään irti, eikä tuntunut millään tavalla huomioivan yksilönä.

Täälläkin sanoivat, että 1vuosi pitäisi olla yritystä, vaikka endo. Meillä siis oli se vuosi takana, kun hakeuduttiin, mutta tuli vaan lääkärin kanssa puheeksi se. En tiedä onko HUS:lla ruuhkaa vai mitä, kun pitävät siitä kiinni, vaikka suositukset on muuta.

Meillä oli kanssa vähän omituinen lääkäri omassa sairaalassa. En saanut hänestä oikein mitään irti, eikä tuntunut millään tavalla huomioivan yksilönä.

Monet asiat tietty vaikuttavat ja on varmaan tosi tapauskohtaista milloin se hoitopäätös sit tehdään. Mut silti vähän hämmentävää, kun saanut erilaiset ohjeet aiemmin, ja tää mun hoitava gyne on ihan huippu endolääkäri. Mut joo menin siellä vastaanotolla vähän sanattomaksi, kun tuntui et oltiin vaan tuhlaamassa aikaa.

Ikävä, et teillekin osui lääkäri, jonka kanssa ei ihan tullut kohdatuksi. Pienillä asioilla voi olla aika suuri merkitys, varsinkin tällaisten herkkien aiheiden kanssa.

Monet asiat tietty vaikuttavat ja on varmaan tosi tapauskohtaista milloin se hoitopäätös sit tehdään. Mut silti vähän hämmentävää, kun saanut erilaiset ohjeet aiemmin, ja tää mun hoitava gyne on ihan huippu endolääkäri. Mut joo menin siellä vastaanotolla vähän sanattomaksi, kun tuntui et oltiin vaan tuhlaamassa aikaa.

Ikävä, et teillekin osui lääkäri, jonka kanssa ei ihan tullut kohdatuksi. Pienillä asioilla voi olla aika suuri merkitys, varsinkin tällaisten herkkien aiheiden kanssa.
Joskus tuntuu, että sinne lääkikseen olisi hyvä olla joku soveltuvuuskoe osana pääsykoetta. 😅 Välillä törmännyt aikamoisiin persooniin, kun joutunut jonkun verran lääkäreiden pakeilla muutenkin ramppaamaan. 🙈 Eikä siinä, jotkut ovat olleet ihan mahtavia, vaikka erikoisia, mutta osa on olleet ihan jäätäviä pökkelöitä. 😆

Paljon onnea! @MiniMe88 😍❤️

Me ei päästä julkiselle. Ikä tulee vastaan ja amh niin huono. Tunnen itseni typeräksi, kun edes toivoin.

Tosi paljon pahoitteluita ☹️ Sinuna kiistäisin päätöksen. Kokeilkaa kyseenalaistaa, jooko? En kestä. Siihen todennäköisyyteen vaikuttaa muutkin asiat. Kokeilematta kerran ei voi tietää. Kuitenkin olet vielä alle 40.

Täällä dpo 10, aamuiseen testiin tuli hyyvin haalea sinertävä mahdollinen haamulainen... tai sitten joku clearbluen perus hämyviiva 😅 kovasti tekisi mieli olla varovaisen toiveikas, mutta katsellaan miltä huomenna näyttää.
1000294687.jpg

Takaisin