Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Zebra Joo, kyllä se ottaa välillä koville, tässä kierrossa yritin erityisesti olla positiivisella mielellä mutta eipä se tuottanut tulosta. Se raskautumisen onnistuminen on kuitenkin niin monesta pienestä asiasta kiinni, että välillä tuntuu olevan ihan tuuripeliä... Nytkin kovasti mietin, että mitä uutta voisi tähän kiertoon ottaa kokeiluun mutta ehkä semmoinen rennompi asenne olisi loppujen lopuksi hyödyllisempää. Helpommin sanottu kuin tehty toki. Ainakin ovistestailun ajattelin jättää vähemmälle.
Toivottavasti siellä ei menkat nyt häiritse sitä unitutkimusta!

Näin se on, niin monesta asiasta kiinni, että tärppää. Ja sit kun yrittää just kaikkensa, niin tuleeko sitä sit kuitenkin stressiä, joka ei tietenkään tee hyvää. Mutta ainakin itse ajattelen, että aikaa on jäljellä niin vähän, et väkisinkin stressaa.

Mitä kaikkea sä olet kokeillut? Mulla on ubikinoli 100mg käytössä, enemmänkin voisi syödä, mut maha ei kestä. Siitä pitäisi ainanki olla hyötyä munasolujen kannalta, kun usein hoidoissa sitä suositellaan. Gelee royalia olen kokeillut pariin otteeseen, mutten kokenut siitä hyötyä, ehkä jopa lyhensi luteaalia, kiertoa ainakin? Greippimehuakin kokeilin, mut sit aloitin yhden lääkkeen, jonka kanssa sitä ei suositella, joten sekin jäi. Mua kiinnostaisi kyllä kokeilla akupunktiota. Ainakin endokipuihin siitä oli apua.

Jep, aikaa ei valitettavasti tässä hommassa ole liiemmälti jäljellä.
En ole siis mitään kovin ihmeellistä kokeillut. Greippimehua olen juonut, vähentänyt herkkuja ja muuttanut liikuntatottumuksia niin, että ovulaation jälkeen en ole tehnyt kovia treenejä ja juoksun olen vaihtanut kävelyyn. Tota ubikinolia voisin kyllä kokeilla.

@Marsku Testasitko jo?

Mulla alkoi menkat eilen illalla, joten tänään kai virallisesti kp1. Osasin odottaa, kun testit selvää negaa. Mut positiivista, että luteaali oli jopa 14 päivää vs. tavallinen 11 päivää! Ja positiivista myös se, että menkat eivät sotkeneet unitestejä 🥳

@Marsku Testasitko jo?

Mulla alkoi menkat eilen illalla, joten tänään kai virallisesti kp1. Osasin odottaa, kun testit selvää negaa. Mut positiivista, että luteaali oli jopa 14 päivää vs. tavallinen 11 päivää! Ja positiivista myös se, että menkat eivät sotkeneet unitestejä 🥳

Hyvä ettei sotkenut noita tutkimuksia kuitenkaan. Toivottavasti saadaan tärpit me kaikki tähän kiertoon 😊

Mulla kp4 ja oon mitannut vuodon määrän ja se ihan oikeasti lähentelee 150ml ja osa on mennyt ohivuotona. Eikö tää vois jo loppua, tosi runsaat on nämä nyt.

Muutenkin ikää mittarissa juuri 36 nyt. Sit huolestuttaa että onnistuuko tämä enää. Entä jos mun kaikki hormonit on romahtaneet ja en enää raskaudu vaikka on kaksi lasta ja kaksi keskenmenoa.

Oisko aiheellista tutkia jo jotain ettei mene vuosi hukkaan jos jotain hälyyttävää löytyisikin. Jos ennenaikaisesti hedelmällisyys olisi romahtanut.. Vaikka juuri olinkin raskaana. Prolaktiinin suostuivat mittaamaan, marraskuussa olisi se sitten.. Olksivatkohan suostuneet muitakin.. Mulla siis yli 4 vuotta sitten jo imetys loppunut, mutta tippoja tuli.. Nyt en enää kokeile tuleeko. Mutta yritys jatkuu kyllä nyt jos vaan saan ovulaation.

Nyt tietty myöhäistä tähän kiertoon testata mitään.. Kp4? Ja näyttäisikö oikeita tuloksia koska vasta oli tyhjennys. Tässä iässä vuosikin on kriittinen aika. Ehkä ylimietin, mutta kyllä se pelottaa onnistuuko vielä, en tiedä miksi se tunne tulee niin vahvana. Varmaan koska reilun vuoden on ollut ovuloimattomia ja lyhyempiä kiertoja ja tukkaa on irronnut ja lisäksi uniongelmat ovat pahentuneet.

Muokattu viimeksi:
Tänään dpo10 ja haamulainen ilmestyi testiin. Dpo8 tuli tippa verta sekä dpo9. Myös tänää aamulla tuli tippa vaaleanpunaista, toivon että olisi kiinnittymisestä johtuvaa. Kovasti elokuun kemiallinen takaraivossa painaa, joten vielä en uskalla innostua haamusta. Nyt eletään jänniä aikoja 🤞🏻

Edit, tänää Dpo12 ja viiva vahvistunut PC:n testiin 🤞🏻

Liitteet

• IMG_20251016_115228.jpg
    IMG_20251016_115228.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 26
Muokattu viimeksi:
@Marsku Testasitko jo?

Testasin, nega oli 😐
Tässä on menkkajomotusta ollu jo pari päivää niin kai ne kuukautiset sieltä alkaa viikonloppuna

Täällä kp 13 tänään ja ovista tikuttelen pregcheckin ovulaatiotesteillä. Mitä mieltä tästä? 🧐
IMG_20251017_184707.jpg

Ei ihan yhtä tumma mutta ei kaukana. Mulla ei tän merkin ovistesteistä mitään kokemusta 🤷

Täällä kp 13 tänään ja ovista tikuttelen pregcheckin ovulaatiotesteillä. Mitä mieltä tästä? 🧐View attachment 149164
Ei ihan yhtä tumma mutta ei kaukana. Mulla ei tän merkin ovistesteistä mitään kokemusta 🤷
Mulla ainakin pregcheck ovistesti tosi herkkä, itse saan noin vahvoja viivoja heti menkkojen jälkeen jo. Tuo testiviiva saisi olla selvästi yhtä vahva kuin kontrolliviiva tai vahvempi.

Täällä kp 13 tänään ja ovista tikuttelen pregcheckin ovulaatiotesteillä. Mitä mieltä tästä? 🧐View attachment 149164

Ei oo ihan plussa, mutta hyvin todennäköisesti huomenna ois.. Mulla just tollainen ennen kunnon plussaa. Joskus ovis ei kuitenkaan tule ja tällöin en saa tasavahvoja viivoja ollenkaan.

Alkaisin tallettelemaan jos toivetta raskaudesta on ja on mahdollista..
ja uusi testaus aamupäivällä esim.. 😊

Itse oon parhaiten raskautunut, kun on ollut ainakin yksi talletus per päivä, jopa useampikin.

Mulla ainakin pregcheck ovistesti tosi herkkä, itse saan noin vahvoja viivoja heti menkkojen jälkeen jo. Tuo testiviiva saisi olla selvästi yhtä vahva kuin kontrolliviiva tai vahvempi.
Mä jossain kierrossa noita muutaman kokeilin ja en saanu ku hädin tuskin näkyvää viivaa. Oottelen vahvistumista 😊

Ei oo ihan plussa, mutta hyvin todennäköisesti huomenna ois.. Mulla just tollainen ennen kunnon plussaa. Joskus ovis ei kuitenkaan tule ja tällöin en saa tasavahvoja viivoja ollenkaan.

Alkaisin tallettelemaan jos toivetta raskaudesta on ja on mahdollista..
ja uusi testaus aamupäivällä esim.. 😊

Itse oon parhaiten raskautunut, kun on ollut ainakin yksi talletus per päivä, jopa useampikin.
Joo tallettelut aloitettiin jo eilen ja jatketaan 🤭 oireet viittais lähenevään ovikseen.

Heippahei! 👋🏻

Kirjoittelinkin jo parin viestin verran tuolla Raskaaksi 2025-ketjussa ja siirryin nyt tännekin puolelle.

Olen tosiaan 36v ensimmäisestä (ja varmaankin ainoasta) lapsesta haaveileva.

Lapsesta, äitiydestä ja omasta perheestä olen kuitenkin haaveillut jo todella pitkään. Muistan jo joskus teini-ikäisenä haluneeni olla äiti ja toivonut että saisin joskus kolme lasta. Elämä vaan ei mennyt kuten suunnittelin.

Jämähdin pitkään parisuhteeseen missä mies ei halunnut lasta. Olen ollut kerran todistetusti raskaana vuonna 2013, joka päättyi keskenmenoon rv 13. Erosimme pari vuotta sitten, jonka jälkeen olin aikeissa hakeutua itsellisten naisten hedelmöityshoitoihin, mutta sitten tapasinkin nykyisen perhekeskeisen mieheni, joka on vuoroviikkoisä 5v lapselleen ja haluaa lisää lapsia. Halusin katsoa vielä nämä kortit läpi.

Jätimme ehkäisyn (minipillerit) pois keväällä, mutta emme tuolloin vielä yrittäneet aktiivisesti. Ajatus oli että tulee jos on tullakseen. Muutimme elokuussa yhteiseen kotiin (jossa on yksi ylimääräinen huone: vauvaa ajatellen), jolloin aloitimme varsinaisen yrityksen.

Aiemmin uskoin laskettua ovulaatiopäivää (14 vrk kuukautisista), mutta viime kuussa tajusin että ajoituksemme menee pieleen, sillä ovuloin tavallista aiemmin. Nyt tässä kierrossa otin käyttöön ovulaatioliuskat ja tänään kp 10 aamusta näytti aika selkeää ovisplussaa.

Tallettelimme eilen 16.10 kp 9 iltapäivällä, joka oli ikävä kyllä ainoa mahdollisuus enää tällä viikolla.

Toivotaan parasta ja mikäli ei tärppää, niin jatketaan yrittämistä, vaikka olo on melko kärsimätön.

Hieman toki huolettaa kun ikää on kuiteskin se 36v ja kilpirauhasen vajaatoiminta vaivana, että josko olen odottanut "liian pitkään" ja jäänkin lapsettomaksi.

Tyhjän sylin tunne, odotus ja kaipuu omasta lapsesta on vahva.

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille!

Liitteet

• 20251017_095029.jpg
    20251017_095029.jpg
    334.8 KB · Katsottu: 56
Mä jossain kierrossa noita muutaman kokeilin ja en saanu ku hädin tuskin näkyvää viivaa. Oottelen vahvistumista 😊
Okei no siinä tapauksessa sinulla varmasti enteilee plussaa 🙏 Itse oon miettinyt että onko omassa kehossa hormonia sitten normaalia enemmän kun mä en saa koskaan pregcheckiin tyhjää paikkaa testiviivalle 😅 Oon vaihtanut nyt toisiin (raskauskeijun one step) jos näyttäisi selkeämmin 👍

Heippahei! 👋🏻

Kirjoittelinkin jo parin viestin verran tuolla Raskaaksi 2025-ketjussa ja siirryin nyt tännekin puolelle.

Olen tosiaan 36v ensimmäisestä (ja varmaankin ainoasta) lapsesta haaveileva.

Lapsesta, äitiydestä ja omasta perheestä olen kuitenkin haaveillut jo todella pitkään. Muistan jo joskus teini-ikäisenä haluneeni olla äiti ja toivonut että saisin joskus kolme lasta. Elämä vaan ei mennyt kuten suunnittelin.

Jämähdin pitkään parisuhteeseen missä mies ei halunnut lasta. Olen ollut kerran todistetusti raskaana vuonna 2013, joka päättyi keskenmenoon rv 13. Erosimme pari vuotta sitten, jonka jälkeen olin aikeissa hakeutua itsellisten naisten hedelmöityshoitoihin, mutta sitten tapasinkin nykyisen perhekeskeisen mieheni, joka on vuoroviikkoisä 5v lapselleen ja haluaa lisää lapsia. Halusin katsoa vielä nämä kortit läpi.

Jätimme ehkäisyn (minipillerit) pois keväällä, mutta emme tuolloin vielä yrittäneet aktiivisesti. Ajatus oli että tulee jos on tullakseen. Muutimme elokuussa yhteiseen kotiin (jossa on yksi ylimääräinen huone: vauvaa ajatellen), jolloin aloitimme varsinaisen yrityksen.

Aiemmin uskoin laskettua ovulaatiopäivää (14 vrk kuukautisista), mutta viime kuussa tajusin että ajoituksemme menee pieleen, sillä ovuloin tavallista aiemmin. Nyt tässä kierrossa otin käyttöön ovulaatioliuskat ja tänään kp 10 aamusta näytti aika selkeää ovisplussaa.

Tallettelimme eilen 16.10 kp 9 iltapäivällä, joka oli ikävä kyllä ainoa mahdollisuus enää tällä viikolla.

Toivotaan parasta ja mikäli ei tärppää, niin jatketaan yrittämistä, vaikka olo on melko kärsimätön.

Hieman toki huolettaa kun ikää on kuiteskin se 36v ja kilpirauhasen vajaatoiminta vaivana, että josko olen odottanut "liian pitkään" ja jäänkin lapsettomaksi.

Tyhjän sylin tunne, odotus ja kaipuu omasta lapsesta on vahva.

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille!
Me piinaillaan melko samoilla päivillä kun sain tänään plussan. Toki mä kuulun tonne 40+ ryhmään ☺️

@iikku89 Toivon teille onnistumista ❤️ Ollaan saman ikäisiä, joten ymmärrän huolet. Tosin varmasti eri tavalla vielä sulla, kun ennestään ei ole lapsia. Onneksi kuitenkin nyt olet herännyt asiaan etkä vasta vielä myöhemmin. Vielä voi onnistua. Kaikilla tilanteet on eri, mutta jokainen vuosi näissä on tärkeä. Mua huolettaa kanssa. Joku siinä on, että on suuri tarve saada lapsi uuden kumppanin kanssa nyt. Mikään ei korvaa sitä.

Tällä kertaa tuntuu jo heti kierron alkuun, että tää kierto ei tuu onnistumaan. Niin tyhmästi menkat oli myöhässä ja erittäin runsaat (onneksi vain 4 päivää kestoltaan)

Ja sit estrogeeni oli koholla vielä kp3 sylkiovistestissä?? Eli mistä johtuukaan(kemiallinen?), saattoi se pilata tämän kierron jo heti kättelyssä. Koska pms oireita ei ollut tai ne alkoi vasta kun testasin negan Dpo14. Normaaliati alkavat viikko ennen menkkoja..

Eli tulivat pikakelauksella ja nyt varmaan mystisestä syystä koholla olleen estrogeenin vuoksi tulee häiriötä tähän kiertoon. Luulen että estrogeenin liian myöhäinen tippuminen johtaa siihen, ettei kroppa ala valmistella seuraavaa ovulaatiota heti kuukautiskierron alussa.

Esim. eilen ja tänään oli vielä pms-oireita eli ne jatkuu ja jatkuu vaikka normaalisti ne loppuisivat kierron alussa, kp1 tai 2..

Mulla aina jos alkaa kierto tälleen, niin ei tiedä hyvää..

Muokattu viimeksi:
@Zebra Hieno juttu, että pääsit testeihin ilman menkkoja.

@Kristiina87 Hienolta näyttää. :smiling face with heart-eyes:

@Wondering Mä en ole just noita ovistestejä käyttänyt, mutta kyllä mulle ton vahvuinen testi kertoisi, että plussa ei ole enää kovin kaukana. Testasitko tänään?

Tervetuloa mukaan @iikku89! :Smiling Face With Smiling Eyes: Ei se elämä tosiaan aina mene suunnitelmien mukaan, mutta toivon kovasti, että saat vielä oman lapsen syliin! Itseäkin tämä ikä kyllä huolettaa. Meillä on kaksi lasta ennestään ja silloin nuorempana raskaudet lähti helposti käyntiin. Nyt selkeästi on erilainen tilanne, mutta toive elää kuitenkin vahvana, että tässä vielä onnistuttaisiin. Mulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta mutta lääkitys on nyt onneksi saatu tasapainoon.

Eilen oli niin kiva päivä. Aamusta laavulla ja päivällä kotona ja illalla menin ystävän luokse dinnerille. Lisää tämmöisiä kiitos. Ja tänään vasta sunnuntai 😍 mies ollut poikkeuksellisesti nyt kolme päivää kotosalla ja mä olen sekaisin päivistä. Ihan lauantaina jo oli sunnuntaifiilis. Tänään ollut jo aamulla paineentunnetta alavatsalla. Viime kierrossa en ovista tuntenut lainkaan. Nyt siis dpo0 ja meinaan illalla katsoa huvikseen mitä ovistikku näyttää mulla näin jälkikäteen.

Jos nyt laskisi ovulaation mukaan laskettua aikaa niin lasketaanko se että tänään olis 2+0. Vai vasta huomenna?

Testannut joka päivä. Nää on ihan surkeita ovistestejä. Testi ajalla nega, mutta sitten vahvistuu huomattavasti ajan mentyä umpeen.
IMG_20251021_131233.jpg

Toiseksi alin eilinen. Jokohan tuo olis plussa? Alin tältä päivältä inan testiajan jälkeen. En luota näihin yhtään 😅 koska nyt on limoja jne, mutta ovistesti nega. Telleteltu on kuitenkin joka päivä viimeinen viikko.

Takaisin