Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa tännekin @MiniMe88! :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Nukkelapsi Paljon voimia tilanteeseen! Suosittelen kanssa, että otat uudelleen yhteyden tk:hon, että saisit sieltä kautta ensimmäisen ajan. Eihän he nyt ilman hoitoakaan voi sua jättää.

Kiitos kaikille tervetuliaistoivotuksista ❤️

Kun tässä odottelen menkkoja ja jonkilaista tietoa kiertoni rytmistä, miten olette kokeneet sen kun monessa paikassa netissä sanotaan että yli 35-vuotiaat voivat hakeutua lapsettomuustutkimuksiin jo puolen vuoden jälkeen jos raskaus ei ala tai tulee keskenmenoja.
Pääseekö noihin tutkimuksiin nykypäivänä helposti ja suhtautuvatko lääkärit myötämielisesti? Ja oletteko joutuneet odottamaan kauan että olette päässeet vastaanotolle?

Kiitos kaikille tervetuliaistoivotuksista ❤️

Kun tässä odottelen menkkoja ja jonkilaista tietoa kiertoni rytmistä, miten olette kokeneet sen kun monessa paikassa netissä sanotaan että yli 35-vuotiaat voivat hakeutua lapsettomuustutkimuksiin jo puolen vuoden jälkeen jos raskaus ei ala tai tulee keskenmenoja.
Pääseekö noihin tutkimuksiin nykypäivänä helposti ja suhtautuvatko lääkärit myötämielisesti? Ja oletteko joutuneet odottamaan kauan että olette päässeet vastaanotolle?

Tulen heti kommentoimaan, että riippuu täysin hyvinvointialueesta. HUS-alueella se on vuosi vaikka olisi minkä ikäinen (juuri tänään laittelin viestiä terkkaan josko sen käyntiajan saisi lähetettä varten...) 🫠

Mulla kp 6 ja eilen illalla tuli pyyhkiessä aavistus vaaleanpunaista. Tosin samalla oli pari tuntia tunne, et ei kai virtsistä ole kehittymässä kun tuntui kokoajan pissahätä. Ne oireet on nyt onneksi väistyneet. Mut siis nyt elättelen toivoa, että jos olikin kiinnittymisvuotoa. Piinapäivät todellakin 🫠 Sorrun varmaan testaamaan jo kp8, vaikka kaiken järjen mukaan pitäis odottaa kp10.

Ja sit tottahan kai mun menkat osuu, jos siis alkavat, unitutkimusten kanssa päällekäin 😑 Kivakivakiva, joko a) en nuku koska kovat kivut lääkkeistä huolimatta tai b) jos kipulääkkeet auttaakin, niin ne varmasti vaikuttaa nukkumiseen ja nukun normaalia paremmin. Niin mun tuuria. Rämppäänkö jossain osaston mikrossa sit lämmittämässä lämpöpakkaustakin puolen tunnin välein vaik pitäis nukkua 😂 Ärsyttää kun ff ja flo ei näköjään edelleenkään osaa merkitä menkkoja alkavaksi oikein vaan laskee luteaalin pidemmäksi, jolloin ennen kuin merkkasin ovisplussan ma tapahtuneeksi, katoin et jes menkat alkaa vasta unitutkimusta seuraavana päivänä. Pitää nyt muistaa laskee itse, eikä luottaa apin arvioon. Mut joo monta syytä nyt toivoa, ettei vuoto ala!

Ei lupaile raskaustestit minkäänlaisia tuplaviivoja, tänään dpo 11. Kyllä osaa taas turhauttaa, jotenkin kun oli nyt alla se aukkari ja johtimet huuhdottu + letrot boostasi ovista ja siellä todistetusti kaikki kohdillaan, hommailutkin hoitui otollisina päivä yms, oli odotukset taas pitkästä aikaa korkeella.. vaan ei ne pikku kaverit sitä munasolua millään löydä, liekö pyörivät ympyrää siellä sitten 🫩

@Pantis kiitos vastauksesta 🙏 Näin vähän aavistelinkin että mahtaako tässäkään asiassa hoitoon päästä odotetusti mutta todennäköisesti siis ei 🙈 Toivotaan nyt kuitenkin ettei tutkimuksiin tarvitsisi enää mennä (olin jo 24-vuotiaana lapsettomuustutkimuksissa) 🙏

@Riama voi ei 😢 Kovasti tsemppiä tilanteeseen! ❤️

Eilen mulla alkoi nyt sitten menkat eli tänään kp2 ja ovistikut valmiina odottamassa, kierron pituudesta ei vielä tietoa 🙏

Pahoittelut negasta @Riama! Toi on kyllä niin kurjaa, kun toiveet ehtii nousta ja sitten joutuukin pettymään. Mutta voihan toi toki vielä plussaksi muuttua, jos ei vuoto ole vielä alkanut?

Testasin tänään pc:llä ja negahan se oli. Nyt on kyllä vasta dpo 9, ei olisi vaan pitänyt vielä alkaa testailemaan. Oireita on kyllä jonkin verran, niin on tosi ristiriitainen olo. Toisaalta haluaisi kovasti uskoa, että kyllä se positiivinen tulos sieltä vielä tulee ja toisaalta pelkää menkkojen alkamista... Pianhan tämä kyllä selviää, että miten tällä kertaa käy.

Nega testattu täälläkin rfsun earlyllä, toki vasta kp8. Eipähän tullut ees pahamaineista viivanpaikkaa. Huomasin, että oheissa erikseen sanottiin, että jos tulee harmaa viiva niin se ei ole plussa. Vaan, että vasta kun viiva selkeästi punainen, vaaleanpunainen tai lila.

Edit: prolaktiini viimein tullut, viitteissä. Mut googlatessa törmäsin, et se ois pitänyt ottaa kp1-10, mulla kp15. Siis nyt yhä enemmän vaan ärsyttää toi gynekäynti, kyselin vielä erikseen, et voinko mennä nyt kokeisiin ja pitääkö jotain huomioida. Ja sit monta tällästä juttua, et ois pitäny ottaa eri aikaan. 🙄

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut negasta @Lissu

Niin @Zebra toi prolaktiini vaatii kyllä tarkemmat valmistautumiset.

Esim. Ei voi heti aamulla ottaa, vaan noin klo 10-14. Vissiin pitää olla muutama tunti hereillä ennen näytteenottoa ja vuorokauteen ei saa olla yhdyntää tai kosketella rintoja tai olla gynekologisia tutkimuksia.

Näin muistelisin.. Nämä siis voivat nostaa arvoa.

Pahoittelut negasta @Lissu

Niin @Zebra toi prolaktiini vaatii kyllä tarkemmat valmistautumiset.

Esim. Ei voi heti aamulla ottaa, vaan noin klo 10-14. Vissiin pitää olla muutama tunti hereillä ennen näytteenottoa ja vuorokauteen ei saa olla yhdyntää tai kosketella rintoja tai olla gynekologisia tutkimuksia.

Näin muistelisin.. Nämä siis voivat nostaa arvoa.

Joo noi muut toteutuukin ja niistä gyne kysyikin, paitsi tietysti toi gynen tekemä uä tehtiin just ennen 😂 Mut ihmetyttää toi et sanoi, et nyt voi mennä vaikka kp15 ja ovis taphtunut. Noh, eipä näille enää mitään voi.

Kannassa lähete julkiselle oli ilmeisesti hyväksytty ja jokin päivämääräkin asetettu marraskuun loppuun. Ehkä päästään sinne käymään ainakin näillä näkymin 🤞🏻

Tulinpa taas tänne parin kuukauden hiljaiselon jälkeen. Negatiivisia ovis ja raskaustestejä tullut tehtyä mutta keskityin enemmän painonpudotukseen.
Oon saanut yli 10 kiloa pois ja viikonloppuna oli plussa ovistestissä
Nyt jännäillään ja toivotaan että auttaa.

Hieno saavutus @Marsku! 👏🏻 Ja hienoa, että olet saanut myös oviksen kiinni.

Eilen tuli postissa kutsu julkisen ensikäynnille. 🥹Me ehkä sittenkin ehditään tekemään yksi hoito siellä! Koska luulis, et ei ne ensikäynnille kutsuis vaan todetakseen, että ei ehdi enää mitään tehdä, et kiitos ja hei.

Hienoa, @Marsku! :Smiling Face With Smiling Eyes: Ootko kuinka nopealla tahdilla saanut noin hyvin painoa alas?

Mä testasin eilen negan mutta siitä huolimatta on ollut jotenkin ihmeen rauhallinen olo. Nyt on ollut pari päivää aika oireetonta paitsi että sain kuopuksen flunssan ilmeisesti itselleni. Aika lievät oireet, lähinnä kurkkukipua ja pientä lämmönnousua. Nyt mietin, että katonko testin vielä huomenna vai jäänkö vaan suosiolla odottamaan menkkojen alkua. Pelkään, että sen negatestin näkeminen saa tän mun mukavan rennon fiiliksen katoamaan ja haluaisin kuitenkin nyt nauttia tästä viikonlopusta. Huomenna mies on poissa kotoa niin vietän laatuaikaa lasten kanssa. :Two Hearts:

Hienoa, @Marsku! :Smiling Face With Smiling Eyes: Ootko kuinka nopealla tahdilla saanut noin hyvin painoa alas?

Mä testasin eilen negan mutta siitä huolimatta on ollut jotenkin ihmeen rauhallinen olo. Nyt on ollut pari päivää aika oireetonta paitsi että sain kuopuksen flunssan ilmeisesti itselleni. Aika lievät oireet, lähinnä kurkkukipua ja pientä lämmönnousua. Nyt mietin, että katonko testin vielä huomenna vai jäänkö vaan suosiolla odottamaan menkkojen alkua. Pelkään, että sen negatestin näkeminen saa tän mun mukavan rennon fiiliksen katoamaan ja haluaisin kuitenkin nyt nauttia tästä viikonlopusta. Huomenna mies on poissa kotoa niin vietän laatuaikaa lasten kanssa. :Two Hearts:
Kahdessa kuukaudessa lähti, aloitin elokuussa ketovalmennuksessa ja olen pysynyt sillä tiellä, nyt toki tahti hitaampi kun nesteet alkuun lähti. 😊

Kahdessa kuukaudessa lähti, aloitin elokuussa ketovalmennuksessa ja olen pysynyt sillä tiellä, nyt toki tahti hitaampi kun nesteet alkuun lähti. 😊
No vau, nyt on kyllä ollut nopeaa toimintaa!

Täällä tänään kp 1. Olen nyt eilisen illan ja tämän aamun ollut ihan itkuinen, ilmeisesti toiveet oli korkeammalla kuin uskalsin edes itselleni myöntää. :crying-face: On tää aikamoista tunteiden vuoristorataa. :Broken Heart:

No vau, nyt on kyllä ollut nopeaa toimintaa!

Täällä tänään kp 1. Olen nyt eilisen illan ja tämän aamun ollut ihan itkuinen, ilmeisesti toiveet oli korkeammalla kuin uskalsin edes itselleni myöntää. :crying-face: On tää aikamoista tunteiden vuoristorataa. :Broken Heart:

Olen pahoillani Lissu 🫂 Ottaa voimille, kun yrittää kierrosta toiseen olla positiivinen ja toiveikas, ja sit joutuukin taas pettymään. Hormonien vaihtelut tuo sit vielä lisähaastetta. Tsemppiä hurjasti ❤️

ON: Täällä ei menkat vielä alkanut, vaikka dpo12. Testi edelleen täysin nega. Ilmeisesti ovis ollut tiistaina tai vielä myöhemmin ja tänään onkin ehkä vasta dpo11 ja menkat alkaa sit huomenna (tähän mennessä alkanut aina aamulla). Mahassa menkkatuntemuksia ja mieliala kans ärtynyt ja maassa. Olisivat nyt alkaneet tänään, koska nyt ne sit vaikuttaa unitutkimuksiin, kun pitää vetää kovia kipulääkkeitä. Niin mun tuuria 😮‍💨 Vtuttaa.

Tää menee nyt purnaukseksi taas. Ei oo edelleenkään menkat alkanut, kipuja vähän edelleen. Nyt sit jo kp13 ja pakkohan se oli toiveikkaana tehtä herkkä testi. Täysin nega. Eli mun menkat odottaa sit varmaan iltaan ja alkaa pahimmalla mahdollisella hetkellä kun pitäis nukkua niiden testilaitteiden ja johtojen kanssa tai keskellä yötä. Olisivat sit kunnolla myöhässä ja alkaisivat vasta huomisen jälkeen jos ovat alkaakseen. 🙃

@Zebra Joo, kyllä se ottaa välillä koville, tässä kierrossa yritin erityisesti olla positiivisella mielellä mutta eipä se tuottanut tulosta. Se raskautumisen onnistuminen on kuitenkin niin monesta pienestä asiasta kiinni, että välillä tuntuu olevan ihan tuuripeliä... Nytkin kovasti mietin, että mitä uutta voisi tähän kiertoon ottaa kokeiluun mutta ehkä semmoinen rennompi asenne olisi loppujen lopuksi hyödyllisempää. Helpommin sanottu kuin tehty toki. Ainakin ovistestailun ajattelin jättää vähemmälle.
Toivottavasti siellä ei menkat nyt häiritse sitä unitutkimusta!

Takaisin