Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kp13 ja tänään tuli iso eggisklöntti, joka oli kyl aavistuksen rusehtavakin. Maha kipuillutkin ja aamulla ihan ällötti hetken, mut se meni syömisellä ohi. Kolmen tunnin päiväpidätyksellä laimeesta pissasta ovistesti oli vahvempi, mut ei vielä plussa. Nyt harmittaa et jätin eilisen testaamatta, kun oli niin olematon viiva edellispäivänä. Testaan vielä uudelleen illemmalla. Lähinnä nyt mietityttää, et se limaklimppi tuli jo nyt, kun eiks sen pitäis tulla vasta kun ovis ohi 🤔 Toki viime kierrossakin tuli ennen ovisplussaa, et ehkä se mulla vaan toimii niin. FF ja Flo ennustaa ovista lauantaille vasta. Toki oon tässä kierrossa syöny alusta asti geleetä, josko se vaikuttais sit et ovis tulis vähän aiemmin?

Täällä lähdettiin sunnuntaina uuteen kiertoon ja se olikin nyt vika täysin luomukierto. Huomisesta letrot käyttöön ja toivon mukaan inssiin tässä kierrossa. Vähän ristiriitaiset on fiilikset. Toisaalta haluan vaan raskautua ja päästä mahdollisimman äkkiä eroon näistä kamalista menkkakivuista ja toisaalta haluaisin vielä yrittää luomuna.

Hei kaikki! Laittelen tännekin uudestaan viestiä. Kirjoittelin täällä siis aiemmin alkuvuodesta jonkun aikaa, mutta sitten tuli tauko meidän yritykseen, niin en tauon aikana täällä enää kirjoitellut. Olen siis 37v. ja meillä on miehen kanssa kaksi poikaa ennestään. Mulle on iskenyt kaamea vauvakuume ja toive saada vielä kolmas lapsi. Tästä ollaan nyt paljon keskusteltu miehen kanssa ja nyt päätettiin jatkaa yritystä. :smiling-eyes: Nyt on meneillään kp 15 ja ovistestit on toistaiseksi ollut aika hailuroita.

Jonkun verran lueskelin viestejä taaksepäin, onnittelut plussanneille! :red-heart:

Onko estrogeenin epätasapainoisuus tuttua kenellekään? Ovulaation jälkeen paikat kuivana kuin sahara ja aloin epäilemään tuollaista asiaa. Myös kuukautiset on muuttuneet vain 2 päiväisiksi ja en ole raskautunut.

Nostellaanpas tätäkin ketjua taas.

@Kolmashaave Mulla on ollut vähän päälle kolmekymppisestä asti säännöllisesti paikallisestrogeeni käytössä (rehellisesti sanoen olisin tarvinnut sen jo kaksikymppisenä). Saan kovaa kutinaa ja hiivaongelman jos en käytä. Kerran katottu estrogeenitaso labrakokeella ja silloin ei löytynyt selittävää.

Täällä kp10 ja tikkuttelen ovista nyt PC testeillä, himmeä on vielä viiva.

Noniin, mies kipeänä ja voi olla ettei päästä hyödyntämään tätä kiertoa. Harmittaa, mut katsotaan nyt jos ovisplussan aikoihin olisi mahdollisuus kuitenkin.

@Zebra toivottavasti pääsette hyödyntämään oviksen ajankohdan. Flunssia on kyllä liikenteessä. :( Pitää yrittää vaan pestä käsiä paljon.

Tulin tänne katsomaan mikä meno. Mä siirryin tonne +40 puolelle, mut voin täälläkin vierailla. Meillä oli yks alkio, mutta se ei selvinnyt sulatuksesta, että olis voinut tehdä Pgt-a-testauksen.

Nyt menossa munasarjojen ravistelu 😀 yritetään letrozol-boostauksella saada vielä munasoluja irti. Jos ei saa, niin sit loppuu nää omillasoluilla yrittämiset… Tiistaina selviää.

@Kolmashaave Mä en oo ainakaan kuullu, toivottavasti jollakin olis tietoa…

Mitäs täällä, joko @Zebra on saanut ovisplussan kiinni?
Minäkin siirryin pääasiassa tuonne 40+ ryhmään... Kun se napsahti mittariin kentällä.
Kerrothan @Sandra84 tiistain kuulumiset! Tsemppiä! Ja onko millainen annos letrozoleja?

@Zebra toivottavasti pääsette hyödyntämään oviksen ajankohdan. Flunssia on kyllä liikenteessä. :( Pitää yrittää vaan pestä käsiä paljon.

Tulin tänne katsomaan mikä meno. Mä siirryin tonne +40 puolelle, mut voin täälläkin vierailla. Meillä oli yks alkio, mutta se ei selvinnyt sulatuksesta, että olis voinut tehdä Pgt-a-testauksen.

Nyt menossa munasarjojen ravistelu 😀 yritetään letrozol-boostauksella saada vielä munasoluja irti. Jos ei saa, niin sit loppuu nää omillasoluilla yrittämiset… Tiistaina selviää.

@Kolmashaave Mä en oo ainakaan kuullu, toivottavasti jollakin olis tietoa…

+ @Kesäheinä85 Eilen pärähti tosiaan plussa ovistestiin ja siihen päälle oikein kunnon oviskivut joten tehtiin sit kuppitalletus ekaa kertaa. Kiva ettei mennyt hukkaan tää kierto. Varmistin tänään et ovistesti haaleni tosi paljon, joten kyl se eilinen oli plussa. Oon 5kk yrityksen aikana saanut oviksen kiinni vasta 2 kertaa, joten voihan olla,.ettei se ees oo ollu useammin? Tosin yhdessä kierrossa oli kyl vastaavat kivut ku eilen et ehkä sit 3 kiertoa kuitenkin.

@Sandra84 Tosi ikävä kuulla, ettei alkio selvinnyt 😢 Oon käynyt tuolla +40 puolella kyllä välillä lukemassa, mutten ole siellä vielä kommentoinut kun vasta alkuvuodesta tulee ikä täyteen. Paljonko munasoluja saatiin stimulaatiolla? Toivotaan todella että letrot tuottaisi toivotun tuloksen 🤞🏻 Tsemppiä hurjasti! Muistatko mikä tilanne sulla oli munasolujen suhteen ennen hoitoja? Ja paljonko stimulaatiolla saatiin?

Mullahan oli ultrassa vain 1 ACF kummallakin puolella alkuvuodesta. Toki mulla oli silloin ollut 10v Mirena ja päällä vielä 5v Slindoja. En älynnyt kysyä, et voisiko niiden määrä lisääntyä hormoneiden lopetuksen jälkeen, et onko tilanne tosiaan noin huono vai voiko hormonit vaikuttaa. Just googlailin, et mun iässä ACF on yleensä vielä jotain 5-8 et 😬

Oliko toi dhea ja ubikinoli ihan määrätty sulle lisäravinteiksi hoitotaholta?

+ @Kesäheinä85 Eilen pärähti tosiaan plussa ovistestiin ja siihen päälle oikein kunnon oviskivut joten tehtiin sit kuppitalletus ekaa kertaa. Kiva ettei mennyt hukkaan tää kierto. Varmistin tänään et ovistesti haaleni tosi paljon, joten kyl se eilinen oli plussa. Oon 5kk yrityksen aikana saanut oviksen kiinni vasta 2 kertaa, joten voihan olla,.ettei se ees oo ollu useammin? Tosin yhdessä kierrossa oli kyl vastaavat kivut ku eilen et ehkä sit 3 kiertoa kuitenkin.

@Sandra84 Tosi ikävä kuulla, ettei alkio selvinnyt 😢 Oon käynyt tuolla +40 puolella kyllä välillä lukemassa, mutten ole siellä vielä kommentoinut kun vasta alkuvuodesta tulee ikä täyteen. Paljonko munasoluja saatiin stimulaatiolla? Toivotaan todella että letrot tuottaisi toivotun tuloksen 🤞🏻 Tsemppiä hurjasti! Muistatko mikä tilanne sulla oli munasolujen suhteen ennen hoitoja? Ja paljonko stimulaatiolla saatiin?

Mullahan oli ultrassa vain 1 ACF kummallakin puolella alkuvuodesta. Toki mulla oli silloin ollut 10v Mirena ja päällä vielä 5v Slindoja. En älynnyt kysyä, et voisiko niiden määrä lisääntyä hormoneiden lopetuksen jälkeen, et onko tilanne tosiaan noin huono vai voiko hormonit vaikuttaa. Just googlailin, et mun iässä ACF on yleensä vielä jotain 5-8 et 😬

Oliko toi dhea ja ubikinoli ihan määrätty sulle lisäravinteiksi hoitotaholta?
Juu, reseptillä DHEA ja ubikinoli lääkärin suosituksesta. En ota mitää ylimääräisiä. Iso D-vitamiini ja 1mg foolihappo +mama vitamiini.

Ennen hoitoja näkyi 1+2 (??) follia ja hiljaiset munasarjat, jos muistan oikein. Kuitenkin sitä ennen oli alkanut ilman hoitoja kaks raskautta. Nyt tuli 4 follia lopulta, mutta vain kaksi oli kypsää. Aika samaa ollut koko ajan hoidoissa. Tässä luteaalistimulaatiossa nähtiin ensin noin kuus follia, mutta ne ei sit kasvanu tai hävisivät? En tiedä/muista. Eli vähän kai ne hoidot auttaa, mutta yhtään raskautta ei ole alkanut neljästä alkionsiirrosta. Kolme siirretty tuoreeltaan, yksi pakasteesta. Kaksi näistä blastoja, kaksi 2-3 päiväisiä.

Toivottavasti sulla tärppäis tässä kierrossa! 🤞🏻 Hyvä, että sait oviksen kiinni!

@Sandra84 Toivon kovasti, että letro-boostaus onnistuu ja pääsisitte yrittämään vielä omilla soluilla!

@Zebra Hienoa, että sait ovisplussan ja onnistui vielä tallettelutkin! :smiling-eyes:

Täällä mennään dpo 11. Oireita on jonkun verran mutta kaikki ne voi yhtä hyvin liittyä vaan normaaliin luteaaliin. Tänään kuvittelin näkeväni jotain pientä hailuraa pc:n testissä mutta ei ollut väriä ollenkaan. Perjantaina pitäisi alkaa menkat niin täytyy vaan nyt koittaa malttaa odotella siihen asti, niin näkee varmasti mikä on homman nimi.

Hei, hauskaa katsoa että olin viimeksi täällä kun täytin 35 ja nyt täällä taas :smiling-eyes:
Olen 39 (ja puoli) ja ensimmäinen oma olisi haaveissaan vieläkin. Meillä tilanne on mennyt yksityisen puolella (en tiedä saako yrityksiä sanoa mutta tämä taitaa olla aika monen käyttämä yritys) siihen että tänä perjantaina mennään lapsettomuuslääkärille keskustelemaan ensi kierron IVF valmistelevista hoidoista. Mulla on nyt todettu endometrioosi vasemmalla munasarjoissa ja aukiolotutkimuksessa mun mielestä oikealla ei saatu vesi läpi joten tämä voisi hyvin selittää miksi ei luomuna vaan onnistu. Kaiken tämän lisäksi piti saada sokeritasapaino kuntoon plus painoa pois, mitä tässä tämän vuoden aikana tiettyjen muotilääkkeiden kanssa onnistui yllättävän helposti. 2021 kun viimeksi kirjoittelin, tämä vaihtoehto oli aika uusi Suomen markkinoilla joten en tainnut edes tietää siitä mitään.

Kaiken tämän tutkimisen jälkeen, olisimme vihdoin siinä vaiheessa että saisimme kokeilla IVF hoitoja. Viimeksi on käyty taas tutkimassa kilpirauhashormonit, sukupuolitaudit, hepatiitit ja rintojen ultaäänessä. Kaikilta on tullut peukkuja jatkoa varten :thumbs-up: Suunnitelma on silti pelottava, koska pessimistisenä ihmisenä mä oikeasti innostuin vähän jo kun huomasin että lääkäri suunnittelee onnistumisia jo tämän vuoden puolella. Tiedän itse, että tämä on varmasti muutaman kerran jälkeen on taas lannistava kokemus mutta sen jälkeen kaikki on kokeiltu ainakin jos ei muuta.

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille! :folded:

Juu, reseptillä DHEA ja ubikinoli lääkärin suosituksesta. En ota mitää ylimääräisiä. Iso D-vitamiini ja 1mg foolihappo +mama vitamiini.

Ennen hoitoja näkyi 1+2 (??) follia ja hiljaiset munasarjat, jos muistan oikein. Kuitenkin sitä ennen oli alkanut ilman hoitoja kaks raskautta. Nyt tuli 4 follia lopulta, mutta vain kaksi oli kypsää. Aika samaa ollut koko ajan hoidoissa. Tässä luteaalistimulaatiossa nähtiin ensin noin kuus follia, mutta ne ei sit kasvanu tai hävisivät? En tiedä/muista. Eli vähän kai ne hoidot auttaa, mutta yhtään raskautta ei ole alkanut neljästä alkionsiirrosta. Kolme siirretty tuoreeltaan, yksi pakasteesta. Kaksi näistä blastoja, kaksi 2-3 päiväisiä.

Toivottavasti sulla tärppäis tässä kierrossa! 🤞🏻 Hyvä, että sait oviksen kiinni!

Kiitos, toivotaan. Ja toivotaan myös et teillä kävis hyvin boostauksen kanssa. Mies naureskeli, et jos nyt tärppää ni on sit hauska tarina kerrottavana. Mä olin heti et hetkonen, kenelle siis olisit kertomassa? 😅 Onneksi vastasi, et sille lapselle sit täysi-ikäisenä. Mä jo säikähdin et tää on jossain suvun joulupöydässä tarinoimassa. 🙈

Mä tuplasin nyt oman ubikinoliannoksen 200mg:n, katotaan jos onnistun syömään isompaa annosta ilman et maha kipuilee. En tajunnutkaan et toi DHEA on hormonijuttuja ja reseptillä.

Eli samantyylinen tilanne oli sulla munassarjojen suhteen. Positiivista, et pari alkanuttakin oli luomusti tullut. On tää lisääntyminen aika monimutkasta loppujen lopuksi. Tosi monesta asiasta voi olla kiinni, että alkaako ja monesta et jatkuuko. Ja just se et millainen vaste sit hoidoista saadaan on sekin niin yksilöllinen ja varmasti on tuuristakin osin kiinni. Lähinnä siis että minkälaiset munarakkulat esim. sattuu kypsymään. Ja sit se endokin tekee omia juttujaan.

Takaisin