Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällähän on tapahtunut vaikka ja mitä lomareissun aikana. Tsemppiä piinailijoille ja oviksen metsästäjille ja @Sandra84 tsemppiä, toivottavasti kohta pääset varaamaan aikaa!

Täällä kp5..
kyllähän se ei ollut mikään kp18 ja pienet kivut... Tais olla kp55 tai jotain... Nyt on ollut 5 päivää vuotoa, eilinen ja tämä vuodon kannalta jo helpompaa.. kivut helpottivat vasta eilen illalla, tämän päivän olen jo pärjännyt ilman lääkkeitä.. ja kuumuuden sekä menkkojen ja ylipainon takia jäätävä turvotus 🤬

Mutta tyhjentyypä kunnolla ja alkoi uusi kierto 👌🏻

Ja haen laihduttamiseen työterveydestä apua ja sit myöhemmin panostetaan lisää yrittämiseen... 👍🏻

Muokattu viimeksi:
Mä en tainnu tänne kirjottaa, et mennään sinne Dextraan. Mut hei mitä ihmettä! Kp32 jo! Ei oo multa normaalia. Jos ei ala tiistaina niin laitan Dextraan viestiä…

Toivottavasti @Kesäheinä85 teillä on hyvä työterveys. Mua ei kyllä työterveyden jutut auttanu… sali auttaa ja ruoan punnitseminen…😅

@Sandra84 meillä on minimi työterveyssoppari... Mutta lääkäri on mukava, kirjoitti mulle marraskuussa Metformin avuksi ja ehdotti keväällä ozempicin, niin ajattelin hänen kanssa keskustella... Vaikka lääkkeessä on se 2kk varoaika, niin pakko kait se on kun en lihavuusleikkaukseenkaan päässyt 2 vai 3 vuotta sitten....
Työpaikalla on pieni ja tunkkainen kuntosali, pitää ruveta sitä hyödyntämään nyt kun työt taas alkaa, ja nyt olen jo pyöräillyt pitkästä aikaa ja uinut pari kertaa.. ja ruokavalio alkaa olla ok.
Nyt menkkaturvotus on jo helpottanut vähän, niin kyllä mielialakin taas paranee 👍🏻

Mä olin malttamaton ja tein herkän testin, tänää dpo8, menkat alkaa ehkä ens pe..
Näin tällä viikolla taas unta että olin raskaana ja tapasin naisen jolla oli kaksoset kantorepussa, ja oli toinen pari jo tulossa. 😅

Mä olin malttamaton ja tein herkän testin, tänää dpo8, menkat alkaa ehkä ens pe..
Näin tällä viikolla taas unta että olin raskaana ja tapasin naisen jolla oli kaksoset kantorepussa, ja oli toinen pari jo tulossa. 😅
Ootko tänään tehnyt testiä? Mulla dpo 8 ja aika matelee ja hauskinta on et ei edes oikee ehditty yrittää tähän kiertoon eli mahdollisuus raskauteen on tosi pieni 🤭 onneksi huomenna lähdetää reissuun ni aika menee nopeammin sit.

Täällä dpo11 ja nega testattu. Vieläköhän jaksaisi toivoa plussaa, dpo 11 on vielä aika aikainen, ja ei ole menkkatuntemuksia tai vuotoja… Yleensä alkaa dpo 11-12.
Menkat oli kaksi päivää myöhässä, mutta alkoivat sit. Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Oli kyllä jotenkin isku, jotenkin olo oli sellainen, että olisin raskaana, ja kiertokin on tänä vuonna ollut super säännöllinen.

Loman viimeinen viikko alkamassa. Testasin "sattumalta" ovis plussan kp 17 eli eilen iltapäivällä, toissa päivänä oli nega. Eilen ja toissa päivänä alavatsa kipuja. Luulin siis jo ovulaation olleen viimeviikolla kun alavatsaa juili. Eilen koski selkään ja reisiin mutta voi olla ihan helteidenki syy. En oo mitenkään orjallisesti tätä kiertoa vahdannut. Reissattu ja nautittu lomasta. Femibion ja royal gelee ollut käytössä kun kotona ollut ja magnesium. Vinkkua ja ööliä ja siideriä mennyt kyllä.... Oon ollut koko alku kierron ihan hirveen märkä, mutta alku kierrossa halut kohdillaan. Nyt viime päivinä ei tekis mieli ollenkaan 😅

Loman viimeinen viikko alkamassa. Testasin "sattumalta" ovis plussan kp 17 eli eilen iltapäivällä, toissa päivänä oli nega. Eilen ja toissa päivänä alavatsa kipuja. Luulin siis jo ovulaation olleen viimeviikolla kun alavatsaa juili. Eilen koski selkään ja reisiin mutta voi olla ihan helteidenki syy. En oo mitenkään orjallisesti tätä kiertoa vahdannut. Reissattu ja nautittu lomasta. Femibion ja royal gelee ollut käytössä kun kotona ollut ja magnesium. Vinkkua ja ööliä ja siideriä mennyt kyllä.... Oon ollut koko alku kierron ihan hirveen märkä, mutta alku kierrossa halut kohdillaan. Nyt viime päivinä ei tekis mieli ollenkaan 😅

Mulla samaa et halut on alkukierrossa, mut sit oviksen aikaan niitä ei juuri ole. Hassua ja vähän ärsyttävää 😁

Jospa nyt olisi tärpännyt @lucky87 😉

Täällä melkein eilen illalla jo ovisplussa testissä... Ehkä tänään tai huomenna.. nyt kp16.. minun tapauksessa ihan normaalia siis... Aikoinaan letrozoleilla sai aikaistettua 3-5 päivällä.. mutta huh huh niitä sivuoireita 🙈 ja yhden plussan niillä sain... toisella kierroksella aikaisti ovista, mutta ei mitään.. niin en ole niitä yrittänyt sen jälkeen...
Mennään vitamiineilla, ruokavaliolla ja liikunnalla sekä akupunktiota nyt... Niin ja onhan tuo Metforem apuna myös ollut marraskuusta ja silloin olikin heti ekassa kierrossa plussa 🤔

Eilen/toissapäivänä oli ovulaatiotesti positiivinen. Kp 15/16 arviolta. Nyt viimeisen 12kk aikana on ollut kuukautiskierrossa hieman häikkää. Kierto on lyhyempi joka toinen kuukausi..

Onko muilla ollut samanlaista? Ilmeisesti ovulaatioita ei tule entiseen malliin ja sitten kuukautiset alkavat aiemmin niissä kierroissa. Vai voiko vika olla muualla? Toki kova sairastelu on jonkin kierron näistä voinut laittaa sekaisin.

Jos on ollut paljon sairastelua, niin aivan hyvin voi sekoittaa, varsinkin jos on kuumetta.. ja jos on lääkekuureja yms...

Tsemppiä nyt piinapäiviin!

Jos on ollut paljon sairastelua, niin aivan hyvin voi sekoittaa, varsinkin jos on kuumetta.. ja jos on lääkekuureja yms...

Tsemppiä nyt piinapäiviin!

Kiitos. Ehkä se on osaselitys tälle. Jos ongelma jatkuu, pitänee alkaa selvittämään syytä tarkemmin. Tietysti iän piikkiin mennee suurin osa 😊

Googlenkaan mukaan ei ole normaalia että vain joka toisessa kierrossa ovuloi yllättäen tässä iässä. Luulen että hormonit ovat menneet pahasti epätasapainoon, koska myös pms-oireet ovat muuttuneet erityisen hankaliksi. Ihan maailmanlopun oireet tulee joka kuukausi ja niihin ei ole hoitokeinoa jota voisin vielä kokeilla.

Jäädään odottamaan alkaako kuukautiset vai alkaako raskaus.

Odotus ei ole erityisen korkea, mutta tallettelut osui hyvin kohdilleen 😊

Heippa! 35-v synttärit oli tällä viikolla, joten nyt ajattelin liittyä tännekin ryhmään mukaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Olen tuolla esikoisen haaveilijoissa ja 2025 raskautta toivovien ryhmässä kevään ollutkin mukana.

Ollaan siis miehen kanssa molemmat 35 v, ja yritys aloitettiin lokakuussa. Tätä edelsi useampi vuosi, kun mä olisin jo toivonut lasta, mutta mies ei. Nyt onneksi ollaan tässä yrityspisteessä :red-heart: Mulla on usein pitkähkö kierto ja välissä erityisen pitkiä kiertoja, joten nyt olisi yk 8 alkamassa, vaikka 10 kk mennyt. Oviksen useinmiten kuitenkin saan testeillä kiinni jossain vaiheessa. Tänään alkoi juuri menkat ja kierron pituudeksi tuli 57!! Onneksi kuitenkin pääsi nyt uuteen. Koskaan ei ole tullut plussaa eikä edes haamuviivaa raskaustestiin :sad-face:

Kävin keväällä gynellä, ja siellä kaikki näytti hyvältä ja ultrassa ei monirakkulaisuutta havaittu. Verikokeet myös hyvät. Ajateltiin seuraavaksi tehdä siemennesteelle kotitesti, ja niistä tuloksista riippuen mahdollisesti jo elokuussa minä uudelleen gynelle tai sitten lapsettomuushoitojen ensikäyntiä yksityisellä... Jotenkin vaan on kynnys näihin, ja ihan jo sille, että liittyisin täällä palstalla lapsettomuuspuolen keskusteluihin, vaikka ensikäynnin aika on jo ihan hiiren liipasimella.. :Face Without Mouth:

Muina "hoitokeinoina" tilasin tähän kiertoon Donafertyä, ja ostin myös parapähkinöitä, kun kuulin että niistä voisi olla apua :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Gelee Royaleita söin yhden purkin, mutta ne ei olleet mulle mitään ihmelääkkeitä.

Tervetuloa tännekin... Minä täällä vielä roikun, vaikka kohta olen ollut kuukauden 40.. yli 35 kuitenkin siis 😉😅🙈

Olen kans miettinyt tuota siemennesteen kotitestiä... Josko mies suostuisi siihen... Kun ei hoitoihin vieläkään halua...

Me aloitettiin kans tosissaan 35 vuotiaina.. tai no minä olin keväällä kait vielä 34 🤔 meillä on hurja 9kk ikäero miehen kanssa 😅

Toivottavasti teillä ei todellakaan kestä yhtä kauaa kuin meillä!

Minä sain PCOS diagnoosin 23-vuotiaana, nyt ei ole kohta 10 vuoteen ollut enää monirakkkulaiset munasarjat eikä epäsäännöllinen kierto. Metformin auttoi kierron säännöllistämiseen... Suosittelen miettimään sitä ja keskustelemaan lääkärin kanssa siitä 👍🏻 itse aikoinaan olikohan 2010 vai 2011 keväällä lopetin Metformin kun silloin ei ollut raskaus suunnitelmat ajankohtaisia ja huono olo vei hermot... Kierto alkoi heti sitten venymään... Sit hain homeopatiasta apua ja sainkin.. kierto säännöllistyi 3kk hoidon aikana ja on pysynyt (mitä nyt jotain heittoja silloin tällöin 1-2krt vuodessa) ja painonkin sain tippumaan 👌🏻

Nyt viime syksynä muistin tuon Metformin uudestaan ja marraskuussa aloitin pienellä 500mg aamuannoksella, heti ekassa kierrossa plussa, aloitin lääkkeen kp1.. sattumaako? Ei valitettavasti kestänyt... Ja nyt ei ole uutta plussaa tullut.. vähän mietin et pitäiskö kysyä lääkärissä isompaa annoskokoa, jos kokeilis 750mg vuorokaudessa kuten oli aikoinaan yli 10 vuotta sitten... 🤔🙈

Ootko tänään tehnyt testiä? Mulla dpo 8 ja aika matelee ja hauskinta on et ei edes oikee ehditty yrittää tähän kiertoon eli mahdollisuus raskauteen on tosi pieni 🤭 onneksi huomenna lähdetää reissuun ni aika menee nopeammin sit.
En testaillut sitten enää, ajattelin jäädä odottamaan menkkoja, jotka alkaa aina sillä et pari päivää tiputtelee ja sit hanat aukeaa. Ja sitten tiistaina alkoi tiputtelua mikä loppuisi siihen, eli to-pe olis pitänyt alkaa menkat, mut vähän tuli vaan väriä pyyhkiessä silloin yks päivä. Josko huomen aamulla tekis testiä...

Dpo 8 ja voihan video 🫣 on ollut niin oudot päivät ovis plussan jälkeen. Alavatsaa porattu ihan kunnolla, mahaltaan ei oo voinut nukkua kun kiristää jo dpo 3 oli tällaista vaikkei varmana voi raskaus oireita olla. Levotonta unta, sängyn jalkopäästä herännyt kahtena aamuna. Tämä pc:n testi, aamulla tein rfsu:n liuskan samoin eilen ja niissä näkyi myös hailurat vaan kun en luottanut niiihin. Tämä kuitenkin tummentunut.

Lisöön vielä että femibion 1 ja royal gelee 500mg x1 käytössä heti kierron alusta lähtien. Ovista tikutin ja siihen plussan sain hymy testillä, vielä seuraavana aamuma oli plussa. Ja koko kierron muutamaan oviksen jälkeiseen päivään saakka olin paikat märkänä ja dpo alkoi tuo hirvee poraaminen ja kramppaaminen. Haku herkkyys lisääntyi joskus dpo 6

Liitteet

• IMG_20250808_203000.jpg
    IMG_20250808_203000.jpg
    39.5 KB · Katsottu: 139
  • IMG_20250808_202936.jpg
    IMG_20250808_202936.jpg
    598.8 KB · Katsottu: 137
Muokattu viimeksi:
Dpo 8 ja voihan video 🫣 on ollut niin oudot päivät ovis plussan jälkeen. Alavatsaa porattu ihan kunnolla, mahaltaan ei oo voinut nukkua kun kiristää jo dpo 3 oli tällaista vaikkei varmana voi raskaus oireita olla. Levotonta unta, sängyn jalkopäästä herännyt kahtena aamuna. Tämä pc:n testi, aamulla tein rfsu:n liuskan samoin eilen ja niissä näkyi myös hailurat vaan kun en luottanut niiihin. Tämä kuitenkin tummentunut

Näen saman kuin sinäkin, viiva siinä on. Paljon onnea ja toivotaan viivan vahvistumista ☺️

Takaisin