Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos @Zebra :smiling-eyes: Onko teillä esikoinen toiveissa vai jo aiempia lapsia? Ja muuten mikä toi ovulaatiolimatulppajuttu on? Kaikkea täältä foorumeilta on kyl muutakin tullut opittua mitä en ois muuten tullut ajatelleeksikaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Peukut pystyyn @Kesäheinä85! Tuu sit kertomaan mikä oli tulos
Ensimmäinen lapsi olis. Ovulaation aikaan liman pitäisi olla sellaista munanvalkuaista muistuttavaa, läpinäkyvää ja hyvin venyvää. En ite kokeile sormilla kohdunnapukkaa, vaan tarkkailen vaan mitä vessapaperiin tulee, mut siellä ilmeisesti kohdunnapukassa on sellainen limatulppa oviksen aikaan. Tää lima auttaa just siittiöitä uimaan kohtuun jne. Sitten kun se tulppa irtoaa niin ovulaatio on ohi. Ja siis ainakin mulla se tulppa on sellanen hervoton kasa sitä limaa, jota ei voi missata. 😅

Joo täältä olen itsekin saanut vaikka kuinka paljon uutta tietoa, tää on kaikki mullekin uutta vielä 😁

@Kesäheinä85 Eipä siinä muu auta kuin odotella tosiaan. Ymmärrettävästi turhauttaa. ❤️

Saapa huomata, että alkaako menkat kuitenkin tänään.. nyt on kohta tunnin ajan ollut paineen tunnetta alavatsalla ja pikkuhousun suojaan oli tullut hieman ruskeahkoa vuotoa.. mikä toki viittaa ei tuoreeseen vuotoon... 🤔 Voisko olla tooosi myöhäinen kiinnittyminen.../yritys... Tai muuta vuotoa... Ehkä... Mutta suurempi todennäköisyys että kesäloman alun kunniaksi stressitason muutos vain venytti kiertoa ja esim. LH huipusta huolimatta en ovuloinutkaan silloin... Ja sen viikonlopun jälkeen ei ole ollut aktiviteettia, että olisi voinut myöhemmin kierrossa tärpätä... 🤔 Noh.. eipä se taaskaan auta kuin odotella... 🙄
Taas erilaiset tuntemukset, mulla ei menkat yleensä ala tällaisilla tuntemuksia 🤷🏻‍♀️

Kiva kuulla, että muillakin jo vähän vanhemmilla on se ensimmäisen yrittäminen vasta menossa, ettei olla ainoita täällä..

Edellisen viestin jälkeen menkat alkoivat siinä kiertopäivänä 27, eli nyt mennään suurinpiirtein kierron puolivälissä sitten siitä laskien. Olen koittanut ottaa vähän parempaa ryhtiä ovulaation tikuttamiseen, mutta elämä on sen verran epäsäännöllistä, että ihan samaan aikaan päivästä en niitä testejä saa tehtyä. Luin täältä jostain ketjusta, että joku on saanut oviksen kiinni vain aikaisin aamulla tehdyistä testeistä (eikä klo 10-20 niinkuin ne ohjeet sanoo), joten lähdin sitten ihan reteästi testaamaan 2 kertaa päivässä, aamulla ja alkuillasta. Ainoa vähänkään lähellä positiivista ollut testi oli tässä pari päivää sitten aamulla klo 04.30 aikaan. :No Evil Monkey: Ja sitten alkuillalla testatessa ei kyllä ollut taas melkein mitään näkyvissä.

Onko teillä muilla kokemusta, mihin aikaan olette tikutelleet, jotta on ollut paras mahdollisuus saada ovis kiinni? Tai onko se ollut joillakuilla vain tosi lyhyen aikaa positiivinen testeissä?

Sinänsä toki sillä oviksen tarkalla päivämäärällä nyt ole niin väliä, muuta kuin sitten raskaustestin ajankohdan sumplimisessa. Tai sitten jos tulee tehtäväksi jotain laboratoriokokeita sitten myöhemmässä vaiheessa jos raskaus ei lähde käyntiin, silloin kai osa verikokeista pitää ottaa muutama päivä ovulaation jälkeen.

Täällä yks kohta 41v. ekan lapsen yrittäjä, että kyllä meitä täällä on @Pantis ❤️ Ei ole helppo tie tämä, jos on ottanut jo aikaa…

Mä mittasin joskus tyyliin klo 10 ja sit klo 16 sitä ovista, kun tuntuu, että se menee ohi, jos ei testaa 2x päivässä. Joskus se kannattikin. Mä en tiedä onko mitään parasta kellonaikaa, mut eiks sitä suositella klo 10-18 välillä tehtäväksi? Ainakin joskus oli.

Tein tänään ovistestin ja vielä oli hailukkaa, koska kp10, mutta hyvä aloittaa ajoissa testaan. Tässä ainakin pari luomukiertoa aikaa yrittää. ❤️ Varmaankin elokuussa IVF… Ja sit jos tulee alkioita, ne testataan.

Näköjään raskauskeijun sivulla suositellaan, että testi tehdään klo 12-16…

Omaa napaa kp21 ja ovulaatio hymynaama testistä 🏆🥂 mitenkähän pitkä Kierto tästä pitäisi tulla että kerkeisi kiinnittyä jos hedelmöittynyt

Ja lähdenkö nyt laskee dpo:t huomisesta vai mistä päivästä, eilen oli jo vähän liukkaampaa vuoto, mutta en testannut ovista eli nyt ovis plussasta olisi dpo -1

Muokattu viimeksi:
Täällä yks kohta 41v. ekan lapsen yrittäjä, että kyllä meitä täällä on @Pantis ❤️ Ei ole helppo tie tämä, jos on ottanut jo aikaa…

Mä mittasin joskus tyyliin klo 10 ja sit klo 16 sitä ovista, kun tuntuu, että se menee ohi, jos ei testaa 2x päivässä. Joskus se kannattikin. Mä en tiedä onko mitään parasta kellonaikaa, mut eiks sitä suositella klo 10-18 välillä tehtäväksi? Ainakin joskus oli.

Tein tänään ovistestin ja vielä oli hailukkaa, koska kp10, mutta hyvä aloittaa ajoissa testaan. Tässä ainakin pari luomukiertoa aikaa yrittää. ❤️ Varmaankin elokuussa IVF… Ja sit jos tulee alkioita, ne testataan.

Näköjään raskauskeijun sivulla suositellaan, että testi tehdään klo 12-16…
Mä aattelin kans, että ehkä nyt kokeilen kaksi kertaa päivässä tikutella, kun tuohon 12-16 aikaikkunaan en kyllä minään päivänä pääse, niin jos sit sais jollain kiinni. Mutta sen yhden aamuisin 4.30 lähes-positiivisen jälkeen on kyllä ollut vaan hailuraa...

Täällä tulee ovistestiin illalla/yöllä plussat jos on tullakseen. 😅

Ja nyt tuli roskishaamu rfsu herkkään raskaustestiin dpo14. Ärsyttävä, kun tietää, ettei noihin voi täysin luottaa ja ei tosiaan tullut testiajalla. No huominen varmaan näyttää alkaako menkat vai ei. Yleensä alkanut viimeistään dpo14. Toisen testin haen kyllä huomisaamuksi kaupasta. 😄

Liitteet

• 20250629_100712.jpg
    20250629_100712.jpg
    531.6 KB · Katsottu: 101

Ja nyt tuli roskishaamu rfsu herkkään raskaustestiin dpo14. Ärsyttävä, kun tietää, ettei noihin voi täysin luottaa ja ei tosiaan tullut testiajalla. No huominen varmaan näyttää alkaako menkat vai ei. Yleensä alkanut viimeistään dpo14. Toisen testin haen kyllä huomisaamuksi kaupasta. 😄
Voi että olisipa plussa, ootte niin kauan odottaneet! Onko noissa rfsu-testeissä usein tollasta ”väärää” viivaa? Näyttää nimittäin ihan punertavalta

Mun silmiin on kyllä ihan punaista väriä myös! Sormet ristiin, toivotaan, että huomisessa testissä näkyy vielä selvemmin!

On se punertava, mutta tuli tosiaan testiajan ulkopuolella niin en vielä ala hyppimään riemusta. Mutta heti kyllä herää epäilys, että oliko putket kuitenkin vähän tukossa ennen aukkaria. 🤔
Mielenkiintoista, onko lääkärit selittäneet tuota tarkemmin että miten toi menee siis jos kyseessä oli aukiolotutkimus niin ilmeisesti siinä samalla ne munanjohtimet jotenkin avataan? Oon kyllä joskus aiemminkin joltain foorumeilta lukenut että aukiolotutkimuksen jälkeen olisi tärpännyt.

Mielenkiintoista, onko lääkärit selittäneet tuota tarkemmin että miten toi menee siis jos kyseessä oli aukiolotutkimus niin ilmeisesti siinä samalla ne munanjohtimet jotenkin avataan? Oon kyllä joskus aiemminkin joltain foorumeilta lukenut että aukiolotutkimuksen jälkeen olisi tärpännyt.
Siis siinä ruiskutetaan keittosuolaliusta minkä avulla katsotaan ultralla virtaako se sinne munanjohtimiin. Niin saattaa vähän putsata paikkoja mennessään, jos on siellä jotain pientä ylimääräistä tuketta.

Ei oo tämä naisen elämä helppoa..
tänään on todennäköisesti kp1, vaikka ei ole vielä minulle normaalia vuodon määrää tai kipuja... Mutta sidettä tarttee jo... Kierto venyi nyt sitten... 37 päivään... Edelliset ovat olleet 27-29 päivää viime elokuusta lähtien... Että liekö loppukesään stressi ja kesäloman alku syynä tähän sekoiluun.. vai yrittikö jotain tapahtua... 🤷🏻‍♀️

Tää on tunteiden vuoristorataa normaali kp1... Oon taas aivan epäonnistunut kaikessa ja kiroan ruokavaliolipsahduksia.. turvottaa yms... Mutta jospa se huomenna tai ylihuomenna kääntyisi jälleen itsensä tsemppaamiseksi... 🤔🙈

@Pilkki24 jospa se aukkari auttoi asiaa! Tsemppiä uuteen yritykseen 👍🏻

Pitäisiköhän itsekin oikeasti soitella aikaa yksityiselle... Mietin nyt ainakin yön yli vielä, että kysynkö ozempicin työterveydestä.. oli siitä lääkärin kanssa jo puhetta... Ei ole Metformin riittänyt nyt ainakaan painonpudotuksen avuksi.

Voi @Kesäheinä85 :red-heart: Ikävää, kun kierto venyi noin paljon, mutta muuten koita muistaa itsemyötätunto jos vaan millään pystyt, stressille me ei oikeen mitään voida varsinkin jos työelämästä/muista ulkoisista tekijöistä johtuu, ja lipsahduksiakin sattuu kaikille. Kannattaa varmasti kysyä työterveyden mielipidettä Ozempicin aloitukseen, käsittääkseni reilumpi ylipaino voi olla raskauden esteenä niin jos vaikka lääkkeen mahdollistaman painonpudotuksen kautta saisit paremman mahdollisuuden raskaudellekin. Oon ymmärtänyt, että periaatteessa Ozempicia ei pitäisi käyttää yrityksen aikana, mutta myös kuullut osan lääkäreistä olevan sitä mieltä, että voi käyttää ja sit vaan lopettaa plussaan. On kuitenkin muutenkin paljon lääkkeitä, joita ei periaatteessa pitäisi käyttää esim. raskaana, mutta koska käytännön hyödyt ovat haittoja suuremmat niin niitä käytetään kuitenkin.

Mulla jäi 20kg ylipainoa toisen raskauden jälkeen, nyt oon siitä 7kg saanu pois ja painoindeksi jotain 29,5 nyt, aluksi oli 31,6. Niistä pudotetuista 5kg lähtenyt tänä vuonna pääosin pätkäpaaston avulla eli käytännössä jätin iltapalan pois ja syön ruoat klo 7:30-17:30 välillä siis 10h aikana. Mulla se tais olla vaikuttava tekijä, kun varmaan sit huomaamatta syöny vaikka useamman leivän plus jogurttia/proteiinivanukasta iltapalaksi niin niistä äkkiä tullut se 500kcal/pv. En ehkä niinkään oo herkutellut, mutta tottunut vaan syömään liikaa kerralla. Mutta pätkäpaasto ei sovi kaikille, jos vaikka verensokereiden kanssa ongelmaa niin varmaan tarvii myös sen iltapalan. Kunhan nyt kerroin oman kokemuksen.

Moi! Liityn joukkoonne yrittämään raskautta 😊 Oon 39v, lokakuussa täytän 40v. Meillä on 5 lasta (vanhin 9v eli pienillä ikäeroilla) ja nuorin vasta 12/24 syntynyt vauva. Jätin vasta eilen minipillerin ottamatta eli ei mitään tietoa missä vaiheessa kiertoa olen. Ei aleta yrittämällä yrittämään mutta katsotaan miten käy. Olin varma että lapset oli jo tehty mutta kummasti vauvakuume tuli taas ja jotenkin ajatus et lapsia olis parillinen määrä olis kiva ❤️

Kiitos tsempeistä ❤️ ne helpottaa aina oloa ❤️

Ja tervetuloa @Henskuu mukaan, toivottavasti vierailusta tulee mahdollisimman lyhyt 😉

nukuin parin tunnin päikkärit, niin olo myöskin hieman helpotti. Särkylääkettä ei ole vielä tarvinnut ottaa.. pelkään koko ajan, että en ehdi ottamaan sitä ajoissa.. ja toisaalta en ota jos nyt onkin näin kivuttomat menkat... Vuotaa kyllä vähän koko ajan ja tänään tuli aamupäivällä isohko hyytymäkin, se tuntui jo melkein kipuna...
Mulla ei ole ikinä ollut kunnon vuotoa ilman järkyttäviä kipuja... Ehkä silloin 12-vuotiaana muutamat ekat menkat.. mutta ei sen jälkeen.
Pillereitä syödessäkin tyhjennys vuoto/menkat oli sen verran kivuliaat 1-2 päivää että tarvi särkylääkettä..
Monta vuotta oli kipulääke kipuja varten, mutta ei viimeiseen viiteen vuoteen kun on ollut tää yritys menossa... Yritän pärjätä sen 2 vuorokautta perus parasetamolia ja välillä ibuprofenia kaveriksi.. niin saa ainakin jotenkin nukuttua...
Tässä vuosien varrella on tullut eräänkin kerran mietittyä, että tekeekö PCOS vai mikä tästä touhusta niin kivuliasta... Vai voiko olla endoakin vaikkei sitä ole ultrassa näkynyt... 🤔

Noh, kerta se olisi ensimmäinenkin jos näin vähällä pääsisi.. 🙏🏻
Miehen kanssa pohdittiin, että jos kuitenkin nyt olisi hedelmöittyminen tapahtunut, mutta ei kiinnittyminen, koska menkat alkoi sen 8 päivää myöhässä... Toivossa on hyvä elää, että olisi soluilla edes jotain yritystä... 🙈

Kohta sitten seuraavan oviksen metsästykseen.. nyt lähden pienelle lenkille, että tulisi tähänkin päivään vähän kalorien kulutusta...

Kiitos tsempeistä ❤️ ne helpottaa aina oloa ❤️

Ja tervetuloa @Henskuu mukaan, toivottavasti vierailusta tulee mahdollisimman lyhyt 😉

nukuin parin tunnin päikkärit, niin olo myöskin hieman helpotti. Särkylääkettä ei ole vielä tarvinnut ottaa.. pelkään koko ajan, että en ehdi ottamaan sitä ajoissa.. ja toisaalta en ota jos nyt onkin näin kivuttomat menkat... Vuotaa kyllä vähän koko ajan ja tänään tuli aamupäivällä isohko hyytymäkin, se tuntui jo melkein kipuna...
Mulla ei ole ikinä ollut kunnon vuotoa ilman järkyttäviä kipuja... Ehkä silloin 12-vuotiaana muutamat ekat menkat.. mutta ei sen jälkeen.
Pillereitä syödessäkin tyhjennys vuoto/menkat oli sen verran kivuliaat 1-2 päivää että tarvi särkylääkettä..
Monta vuotta oli kipulääke kipuja varten, mutta ei viimeiseen viiteen vuoteen kun on ollut tää yritys menossa... Yritän pärjätä sen 2 vuorokautta perus parasetamolia ja välillä ibuprofenia kaveriksi.. niin saa ainakin jotenkin nukuttua...
Tässä vuosien varrella on tullut eräänkin kerran mietittyä, että tekeekö PCOS vai mikä tästä touhusta niin kivuliasta... Vai voiko olla endoakin vaikkei sitä ole ultrassa näkynyt... 🤔

Noh, kerta se olisi ensimmäinenkin jos näin vähällä pääsisi.. 🙏🏻
Miehen kanssa pohdittiin, että jos kuitenkin nyt olisi hedelmöittyminen tapahtunut, mutta ei kiinnittyminen, koska menkat alkoi sen 8 päivää myöhässä... Toivossa on hyvä elää, että olisi soluilla edes jotain yritystä... 🙈

Kohta sitten seuraavan oviksen metsästykseen.. nyt lähden pienelle lenkille, että tulisi tähänkin päivään vähän kalorien kulutusta...
Täällä puolestaan ihan kaameat kivut. Ei ole pystynyt tänään töihin lähtemään. Sain nyt kokeiluun uuden kipulääkkeen. Olen siis oksentanutkin muutaman kerran, kun on tullut kunnon kipukramppikohtaus ja koko ajan sattuu selkäpuolelle asti. Tuo lääke kyllä helpottaa niitä pahimpia kramppeja vähän.

No nyt taisin saada ainakin testeihin LH-huipun kiinni. Se yksi aamuöinen oli varmaan unisin silmin jotain erikoista sekoilua vaan. Sinänsä muut oireet sopivat nyt myös ajankohtaan paremmin, vaikka onkin laskennallisesti vähän myöhemmin kuin oletin. Latasin sen fertilityfriend -appin myös kun sinne saa suoraan ourasta lämmöt, mutta niissäkin on ollut heittelyä nyt tähän asti.

Hirveetä itsensä tarkkailua tää koko puuha kyllä 🙈

Muoks, osasinkohan liittää hienon kuvan testistä, oon ylpeä kahdesta kunnon viivasta 😅

Liitteet

• IMG20250630173349.jpg
    IMG20250630173349.jpg
    872.7 KB · Katsottu: 76
Takaisin