Yleistä jutustelua 💬

Heippa kaikille! Pari viikkoa sitten keskusteluja lukemaan eksyin, kun oli pahoinvointia ja muita oireita. Ensimmäisen testin tein viime tiistaina, negatiivisti näytti. Eilen illasta toisen testin, kun kuukautiset eivät olleet vieläkään alkaneet. Testi näytti plussaa! Pienessä häkellyksen tilassa kirjoittelen.
Ihanaa, tervetuloa, huippua että sait plussan 🥰

Täällä ykkösvapaan jälkeen aamuvuorosta selvitty ja sit olis kolme yövuoroa edessä 😴 Ihan tappo väsymys valmiiks .. Esikoisella flunssaa ja en tiedä sekö itseäkin kaihertaa vai raskaus. Huonovointisuus kulkee matkassa ja rinnat menneet ihan kosketusaroiksi tässä kahden päivän sisällä 🙈

Toivottavasti tässä nyt sais vähän levättyä ennen yörumbaa. Onneks ei montaa yötä enää koko listoilla, tais tammikuussa vielä pari olla mutta pomo ei tuleviin sit enää onneks laita 😌

Soitiko @Lisbe91 sinne neuvolaan siitä vatsatuntemuksesta vai menikö ohi?
Joo soitin, laitto lähetteen ultraan sillain että pitää käydä päivystyksen kautta lääkärin arvioinnissa ekana. Olin niin väsynyt niihin aikoihin että en vaan yksinkertaisesti voinut mennä jonottaa päivystykseen varsinkin kun vaan 2h auki ku pääsee töistä eli ei edes välttämättä pääse lääkärille. Kipu myös helpotti niin asia jäi sitten.

Mulla on itseasiassa huomenna ultra. Piti olla ke mutta aikaistin päivällä. Ihan siis yksityinen. Iik!! Saas nähdä miten käy 😬 toivottavasti tää mun alusta asti ollut vaisto että kaikki ei ok ei osu oikeesee!

Kyllä todella toivoisin että kaikki saisivat alkuraskauden ultran. Se on pitkä aika odottaa muuten ☹️

Meillä onneksi kuuluu ivf-klinikan hoitoihin. Tänään oli ensimmäinen, alkionsiirron mukaan 5+5, jonka ultra varmisti tarkalleen oikeaksi. En voi sanoin kuvailla miten ainutlaatuista oli nähdä pieni ihmisenalku ja sydämen syke! 😍 En ollenkaan odottanut noin selkeää kuvaa näin aikaisin. 2,3mm pitkä alkio siellä heilui 😍😍 Näimme selkeästi sydämen sykkeen! Miten sitä pystyy keskittyä töihin tulevina viikkoina!

Meidän (amerikkalainen) lääkäri pyörittelee päätään sille että vasta 12v ultrataan euroopassa. Haluavat, että menen kerran viikossa ultrattavaksi siihen saakka että siirretään varsinaiselle raskausajan klinikalle. Tämä siis heille aivan normikäytäntö. Mulle kyllä sopii!!! Aivan ihanaa että pääsen jo ensi viikolla taas tsekkaamaan että tyypillä on kaikki hyvin. Kyllä helpottaa henkistä oloa.

Tietääkö muuten kukaan, mikä on keskenmenon riski kun sydämensyke on löydetty ja alkio on diagnostiikan läpikäynyt? Huonosti löytyy luotettavaa tilastotietoa nimenomaan testatuista alkioista.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Minä en millään löytänyt yhtä sivua, josta aiemmin olen lukenut, että keskenmenon riski laskee merkittävästi jo ennen 12.viikkoa,jos vu:ssa on nähty sykkeellinen alkio. Riski on sen jälkeen paljon alhaisempi kuin se 10-15%. Tämä perustuu siihen, että suurin osa keskenmenoista on tuulimunia. Siksi odotan itsekin malttamattomana varhaisultraa, vaikka kokemukset ovat karuja eikä mikään ole varmaa. Haluan yrittää luottaa niin kauan kuin ei ole merkkejä pahasta.

Varsinkin ekassa raskaudessa hysteerisesti luin noista prosenteista millä todennäköisyydellä voi milläkin viikolla saada km 😅 muistan ku 10 vk tuli täyteen nii oli joku virstanpylväs itselle. Nyt en oo niin miettinyt asiaa tuolta kantilta. Toki muuten pyörii mielessä mahdollinen km. Mulla loppu yhtäkkiä kaikki oireet toissapäivänä. Tottakai siitä nyt sit sain heti ajatuksen et nonii... 😅 Noh ei auta ku pitää peukkuja pystyssä. Huomenna selviää!

Varsinkin ekassa raskaudessa hysteerisesti luin noista prosenteista millä todennäköisyydellä voi milläkin viikolla saada km 😅 muistan ku 10 vk tuli täyteen nii oli joku virstanpylväs itselle. Nyt en oo niin miettinyt asiaa tuolta kantilta. Toki muuten pyörii mielessä mahdollinen km. Mulla loppu yhtäkkiä kaikki oireet toissapäivänä. Tottakai siitä nyt sit sain heti ajatuksen et nonii... 😅 Noh ei auta ku pitää peukkuja pystyssä. Huomenna selviää!
Tsemppiä huomiseen💕 varmasti jännittävää.
Mullakin oli tossa välissä yhtäkkiä oireettomia päiviä tai pahoinvointi lakkas. Viikko myöhemmin alko tää uudelleen😅

Tsemppiä huomiseen💕 varmasti jännittävää.
Mullakin oli tossa välissä yhtäkkiä oireettomia päiviä tai pahoinvointi lakkas. Viikko myöhemmin alko tää uudelleen😅
Kiitos 😊 okei! Toivotaan että mullakin näin. Ärsyttävää olla tällänen pessimisti 😅 ehkä se on joku tapa "valmistella" itteensä JOS tulis huonoja uutisia.

Kiitos 😊 okei! Toivotaan että mullakin näin. Ärsyttävää olla tällänen pessimisti 😅 ehkä se on joku tapa "valmistella" itteensä JOS tulis huonoja uutisia.
Täysin inhimillistä. Tsemppiä huomiseen! Toivottavasti tulee ihania uutisia siellä!

Joo soitin, laitto lähetteen ultraan sillain että pitää käydä päivystyksen kautta lääkärin arvioinnissa ekana. Olin niin väsynyt niihin aikoihin että en vaan yksinkertaisesti voinut mennä jonottaa päivystykseen varsinkin kun vaan 2h auki ku pääsee töistä eli ei edes välttämättä pääse lääkärille. Kipu myös helpotti niin asia jäi sitten.

Mulla on itseasiassa huomenna ultra. Piti olla ke mutta aikaistin päivällä. Ihan siis yksityinen. Iik!! Saas nähdä miten käy 😬 toivottavasti tää mun alusta asti ollut vaisto että kaikki ei ok ei osu oikeesee!
Hirmuisesti tsemppiä ❣️
Tässähän jännittää ihan jo puolesta ja toivon todella hyviä uutisia teille 🥰 Tulet sit heti kertomaan 🤭

Tervetuloa kaikki uudet!
Minulla ei edelleenkään ole mitään oireita. Edellisessä raskaudessa oli sentään jotain pieniä tuntemuksia rinnoissa ja mahassa aina välillä. Nyt ei mitään semmoista. Johtuuko sitten imetyksestä vaiko mistä. Korkeintaan pinna on kireällä ja tekee mieli aasialaisia ruokia muttei mitään oikeaa oiretta.
Huomenna mennään miehen kanssa syömään ja jätetään taapero hoitoon isovanhempien luo. Muilla mitään kivoja suunnitelmia nyt ennen joulua?

Minulla on enää muutama päivä töitä ja jään lomalle jouluviikon maanantaina. Ihana laitella sitten kotiin joulua, käydä koiran kanssa metsässä valoisaan aikaan ja käydä kahvilassa kavereiden kanssa.

Hauska muuten, miten paljon edellä monien raskaudet tuntuvat olevan kuin itsellä, kun lasketut ajat ovat kuun alkupuolella ja itsellä 18.päivä, vaikka kuukausi on sama. 😄

Tsempit täältäkin, toivotaan että kaikki on hyvin🙏 Voin vaan kuvitella kuinka jännä paikka tuo on, oon miettiny omalla kohdalla että kuuluukohan sieltä oman sykkeen alta mitään muuta sykettä kun oma sydän hakkaa varmaan ihan hulluna tossa tilanteessa🙈

Hauska muuten, miten paljon edellä monien raskaudet tuntuvat olevan kuin itsellä, kun lasketut ajat ovat kuun alkupuolella ja itsellä 18.päivä, vaikka kuukausi on sama. 😄
Niimpä ja entäs sitten kun on se jolla la heti kuun alussa ja sitten tänne ehtii vielä mukaan heitä joilla ihan kuun lopussa. Ainakin näin alkuraskaudessa jo 1 viikkokin tuntuu tosi pitkälta ajalta😅
Tervetuloa kaikki uudet!
Minulla ei edelleenkään ole mitään oireita. Edellisessä raskaudessa oli sentään jotain pieniä tuntemuksia rinnoissa ja mahassa aina välillä. Nyt ei mitään semmoista. Johtuuko sitten imetyksestä vaiko mistä. Korkeintaan pinna on kireällä ja tekee mieli aasialaisia ruokia muttei mitään oikeaa oiretta.
Huomenna mennään miehen kanssa syömään ja jätetään taapero hoitoon isovanhempien luo. Muilla mitään kivoja suunnitelmia nyt ennen joulua?
Täällä myös oireetonta tänään, eilen oli jo kyllä olevinaan kuvottavaa oloa, mutta tänään tuntunut taas lähes normaalilta🤔 Melkeinpä selvin mitä oon huomannut, että mulla ei tee yhtään makeeta mieli, ainostaan suolaista ja kunnon lämmintä ruokaa, ei välipaloja.

Niimpä ja entäs sitten kun on se jolla la heti kuun alussa ja sitten tänne ehtii vielä mukaan heitä joilla ihan kuun lopussa. Ainakin näin alkuraskaudessa jo 1 viikkokin tuntuu tosi pitkälta ajalta😅

Täällä myös oireetonta tänään, eilen oli jo kyllä olevinaan kuvottavaa oloa, mutta tänään tuntunut taas lähes normaalilta🤔 Melkeinpä selvin mitä oon huomannut, että mulla ei tee yhtään makeeta mieli, ainostaan suolaista ja kunnon lämmintä ruokaa, ei välipaloja.
Joo ja hoksasin muuten myös että tännehän ei ole vielä tullut niitä, joiden la on kuun lopussa, koska he eivät vielä tiedä! Huimaa!

Tää on totta 🤭 Esikoisen aikana LA oli kuun puolessavälissä ja se siitä meni vielä 11 päivää yli niin voit uskoa kuinka sitä tuntui että "kaikki muut on saanut vauvan paitsi minä!" 🤣

Siis miettinyt samaa et mikäs ihme kun ei makeeta tee mieli ollenkaan. Sain patukka joulukalenterin josta 4 patukkaa nyt syöty… ei tee vaan mieli hassusti seilaa tää kuvotus olo kyllä itelläki, toivotaan et pysyy poissa, helpompi se niin on 😜

Niinpä, kuukausi on pitkä aika tässä vaiheessa. Olen tosin ihan tyytyväinen, että muut menee edeltä, niin voi sitten tulla muiden kokemuksista oppineena perässä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tosin ennen joulua olevista neuvola-ajoista ja ultrista olen kyllä vähän kade, kun tammikuulle odottelu tuntuu niin pitkältä.

Niinpä, kuukausi on pitkä aika tässä vaiheessa. Olen tosin ihan tyytyväinen, että muut menee edeltä, niin voi sitten tulla muiden kokemuksista oppineena perässä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tosin ennen joulua olevista neuvola-ajoista ja ultrista olen kyllä vähän kade, kun tammikuulle odottelu tuntuu niin pitkältä.
Joo, olisi ihana päästä ultraan ennen joulua, mutta ensi vuoteen menee meilläkin! Uuden vuoden aatonaattona on 7+0,jos sinne asti päästään.

Takaisin