Yleistä jutustelua 💬

@Elliephant ahaa hups🤣 tiesin että joku viesti määrä pitää jokaisen kirjottaa, mutta joo ei se nyt ehkä ihan 500 per hlö oo🙈tämä alkuraskaus on varmaan jo pehmentänyt mun aivot, viime viikolla unohdin töissä vastaanottaa yhden asiakkaan😅mutta juu, täytyypä tutustua tarkemmin tuohon salaiseen ryhmään👌🏻

@Syysvuokko otin rokotteen viime viikolla kun töissä sain😊 neuvolaan kun soitin niin suosittelivat tosiaan ottamaan, ajasta eivät maininneet mitään.

Ihana kun täällähän on jo aivan vilkasta keskustelua! Itse saa kyllä vielä monta viestiä kirjoitella että 30 tulisi täyteen ja uskaltaisiko sitä edes kovin aikaisin liittyä. Tuntuu että haluaisi niin kovasti tietää onko tuolla jotain elämää ja että sitten pääsisi suunnittelemaan kaikkea enemmän. 🙈 Tämä vaihe on niin tälläistä odottelua.😂

Mua ärsyttää ku tää alkuraskaus menee niiin hitaasti :tears: olisipa jo vähä vauvamasua ja ultrakuvia ja tietäispä jo sukupuolen. Oon käyny vähä ohi mennen kattelemassa vauvan vaatteita samalla ku kattonu taaperolle :smiling face with heart-eyes:

Meinaatteko selvittää sukupuolen raskausaikana vai haluutteko yllättyä synnärillä? Sisko ei halunnu tietää muuta ku vasta sit ku muksut tuli ulos. Mä en ikin pystyis odottaa nii pitkäl :tears:

Mua ärsyttää ku tää alkuraskaus menee niiin hitaasti :tears: olisipa jo vähä vauvamasua ja ultrakuvia ja tietäispä jo sukupuolen. Oon käyny vähä ohi mennen kattelemassa vauvan vaatteita samalla ku kattonu taaperolle :smiling face with heart-eyes:

Meinaatteko selvittää sukupuolen raskausaikana vai haluutteko yllättyä synnärillä? Sisko ei halunnu tietää muuta ku vasta sit ku muksut tuli ulos. Mä en ikin pystyis odottaa nii pitkäl :tears:
Haluisin kyl tietää! En millää malttais olla 😂

Todellakin haluan sukupuolen tietää, ois kovat tyttöhaaveet😁 Sais ainakin etukäteen totuttautua ajatukseen kolmen pojan koplasta tai valmistautua siihen et taloon tuleekin tyttö😊
On vaan niin oireetonta tällä hetkellä, että vähän epäilyttää olenko unta nähnyt. Ens viikolla pitää kyllä sinne neuvolaan soittaa, että saisi senkin homman rullaamaan😊

@Brighton @Minma Niinpä, olisipa edes se tieto, että raskaus on oikeassa paikassa. Olen tässä lueskellut kaikki tuulimuna-artikkelit yms., mikä ei tietenkään auta tilannetta yhtään. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toisaalta päätin nyt ottaa ilon irti tästä ekasta plussasta koskaan ja elää (edes täällä foorumilla :tears:) sen mukaan, että kyllä sieltä on vauva tulossa.

Varhaisultraan ei tosiaan ehditä ennen ensi vuotta eikä varmaan neuvolaankaan. Siksikin tilasin vielä pari viikkodigiä, niin saa vielä ennen aattoa testattua viikot. Tällä hetkellä ajattelen, että kerrotaan sukulaisille jouluna. Syynä ihan vaan se, että joulupöydässä on niin paljon kaikkea epäsopivaa ruokaa ja juomaa, että on rasittavaa salailla. Mulla myös asuu suku niin kaukana, ettei olla näkemässä kuin seuraavan kerran varmaan vasta ensi heinäkuussa. Eli vaihtoehdot on kertoa nyt tai sitte voi salailla halutessaan miltei loppuun asti. :rolling:

@Pihkura Meillä mies haluaisi jo kovasti tietää sukupuolen, joten eiköhän se selvitetä. Minua kyllä vähän kutkuttaisi myös mennä vanhanaikaisella systeemillä ja tietää sitten vasta synnytyksessä.

Olen googlaillut myös jonkun mainitsemaa NIPT-testiä, jossa sukupuolikin selviää jo viikolla 10. Sitä kehuttiin muutenkin paremmaksi kuin yhdistelmäseulontaa. Pitää muistaa kysellä neuvolasta, että milloin ja missä täällä ultrataan, mitä muita testejä/seulontoja tehdään ja missä täällä tuon NIPT-testin voisi edes teettää. Ouluun asti ei jaksaisi lähteä ajelemaan.
:Grimacing Face:

Kyllä varmaan sit rakenneultrassa kysytään jos muistetaan. Viimeksi ei muistettu kysyä kun eivät erikseen tiedustelleet halutaanko tietää. Meillä oli omassa neuvolassa ultra, jonka perusteella oli jo olemassa joku arvaus ja se meni oikein.

Esikoisen kohdalla ei haluttu tietää kumpi olisi tulossa eikä oikein vielä ainakaan osata päättää halutaanko tietää tästä🤭
Onneks on aikaa vielä miettiä!

Väliin on kyllä niin oireetonta oloa täällä ettei millään jaksais odottaa 22.päivä asti että pääsisi varhaisultraan! Testejä ei enää kaapissa ole, enkä tiedä tuleeko ostettuakaan lisää… josko vain pitäisi ajatukset positiivisena ja ajatuksena että kyllä siellä joku on ja pysyy ♥️

Haluan varmasti tiedä sukupuolen.

Itse kolmen raskauden aikana olen tehnyt sormus testin näyttänyt kaikki lapset oikeesti) ja viimeisen aikana tuli se “Nub theory” käyttöön (minulla oli huono ultrakuva ja nubi ei näkynyt kuvassa. Muuten sillä saa melko varmasti sukupuolen arvattu.

Olen saanut kaikki toivotut sukupuolet 😁 eka poika ja siten 2 tyttöä.

Heippa kaikille! Pari viikkoa sitten keskusteluja lukemaan eksyin, kun oli pahoinvointia ja muita oireita. Ensimmäisen testin tein viime tiistaina, negatiivisti näytti. Eilen illasta toisen testin, kun kuukautiset eivät olleet vieläkään alkaneet. Testi näytti plussaa! Pienessä häkellyksen tilassa kirjoittelen.

Heippa kaikille! Pari viikkoa sitten keskusteluja lukemaan eksyin, kun oli pahoinvointia ja muita oireita. Ensimmäisen testin tein viime tiistaina, negatiivisti näytti. Eilen illasta toisen testin, kun kuukautiset eivät olleet vieläkään alkaneet. Testi näytti plussaa! Pienessä häkellyksen tilassa kirjoittelen.
Ihanaa, onnea plussasta! 🥰

Tervetuloa ja onnea @Haiven ! Häkellys on kyllä hyvä sana kuvaamaan tilannetta myös itsellä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Influenssarokote haettu. :White Heavy Check Mark: Siihen meni onneksi noin 2 minuuttia työpaikalla, ja ihanaa kun ei tarvinnut erikseen alkaa varaamaan aikaa mistään. Neuvolaan en ehdi soitella soittoajalla kuin vasta keskiviikkona, joten toivottavasti tällä kertaa joku vastaisi.

Onnea plussasta😍
Mulla kans edelleen häkeltynyt olo vaikka plussasin jo reilu 2 vko sitten.
On edelleen vähä epätodellinen olo😁

Takaisin