Yleistä höpinää

Keskustelun 'Laskettu aika lokakuussa 2017' aloitti HoosiAnna, 2 tammi 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. KaarinHa Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2017

Meillä vähän riippuu pehmolelusta, tykkääkö vai ei. Mulla on itsellä paljon pehmoleluja, ja tuntuu, että mitä isompi pehmo on, sitä enemmän poika tykkää. Ja kyllä nuo "rättipehmotkin" on pojan mielestä kivoja. Äp:n koira on kotona jonkinlaisena unileluna, päiväkodissa on lahjaksi saatu rättilelu. Sitä en kyllä tiedä, onko sillä mitään virkaa siellä päiväkodilla enää, alkuun se vietiin sinne sen takia, että siinä on tuttu tuoksu kotoa, kun joutui ns. kylmiltään opettelemaan päiväunille nukahtamisen ilman tissiä. Eikä tuo kotona olevakaan ole pojalla kuin imetysvaiheessa, poika heittää sen pois ennen kuin siirrän sänkyyn nukkumaan.
  2. Aaria Addikti Syyskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

Mitä ihmettä osaako teidän lapset rakentaa duploilla ja laittaa palikoita muotolaatikkoon ja tehdä palapelejä yms? Vau! Meillä osaa repiä ja syödä paperia, etsiä ja kiskoa sähköjohtoja, heitellä legoja.. On kyl aika pikkuviikarien puuhat vielä, ei osaa mitään tommosia isojen hommia!
  3. KaarinHa Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2017

No ei meidän poika nyt varsinaisesti osaa duploilla rakentaa, yrittää kovasti kyllä ja joskus menee kohdalleen, mutta tykkää kyllä niillä leikkiä. Mutta harjoitusta vaan, niin eiköhän tuo poika opi kohta niitä laittamaan oikein kohdakkain.
  4. Miitu Addikti Marraskuunmammat 2015 Lokamammat 2017

Meillä kyllä osaa Duploillakin rakennella, mutta on aika uusi juttu! :)

Aaria, Teillä varmaan kiirusta :'D Kyllä meilläkin tietysti sähköjohtoja revitään ja jalkalamppuja kaadellaan. Kaikki mihin ylttää, lähtee alas ym terrorisointia.
  5. Lemonia Tuttu foorumilla Lokamammat 2017

Meillä tyttö tykkää leikkiä duploilla niin, että joku muu rakentaa palikoista jotain ja hän saa sitten laittaa ne palasiksi. :) Yrittää itse niistä myös rakentaa mutta ei siinä vielä ihan onnistu. Noi muotolaatikot on meillä kanssa hitti, ja niistä aukoista työnnetään sisään ihan kaikki mikä vaan sattuu mahtumaan. :) Kirjat on meilläkin ihan parasta, etenkin sellaset musiikkikirjat mistä voi painaa nappia ja soittaa musiikkia, ja kaikki missä on eläimiä.
    • Tykkää Tykkää x 2
  6. Tupu85 Aloittelija

Meillä on sellainen helppo muotoja sisältävä nuppipalapeli. Varsinkin ympyrä menee nopeasti paikalleen. Muutkin muodot ennen joulua löysivät paikalleen, nyt on kyllä palapelin teko jäänyt kun tuli niin mielenkiintoisia joululahjoja. Legoissakin toki kivempaa on purkaa toisten rakennelmia, mutta saa myös itse laitettua niitä päällekkäin niin halutessaan.
    • Tykkää Tykkää x 2
  7. Tupu85 Aloittelija

Meillä ei voi ilmeisesti enää käskeä pitkäkseen sanomalla ”laita pää tyynyyn”. Eilen illalla kun poitsu nous sängyssä seisomaan ja käskin laittaa pään tyynyyn, hän otti tyynyn ja laittoi päätään vasten.
    Muutenkin eilen nukkumaan meno tuntui olevan vaikeeta. Ja juuri kun ite olin väsyksissä ja ois halunnu levätä.
  8. KaarinHa Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2017

Olipa hauska tuo tyynyhomma Tupu, vaikka eihän se siinä hetkessä nyt kovin hauskaa ole, kun pitäisi saada lapsi nukkumaan, että pääsisi itsekin lepäämään. Mutta sinänsähän se oli hienosti hoksattu, vaikka laittoikin "tyynyn päähän" :)

Meillä ei muuten vielä ole tyynyä pojalla käytössä, missähän vaiheessa sellaisen voisi ottaa käyttöön? Ja millainen sen ensimmäisen tyynyn pitäisi edes olla :wideyed:

Meillä on edelleen aika moni yö sellainen, että poika herää n. klo 23 ja siitä sitten menee 1-2 tuntia, että poika nukahtaa kunnolla uudelleen. Nukahtaa kyllä useaan otteeseen, mutta hetken päästä herää taas pystyyn. En tiedä, mihin ja miksi poika herää, osasyynä saattaa olla ihon kutina. Pojalla on laajoilla alueilla jaloissa ja selässä aika paha atooppinen ekseema, ja nyt saatiin lähete eteen päin jatkotutkimuksiin, kun mikään muu ei tuo apua iho-ongelmiin kuin kortisonivoide.Viikon kuureina 2 kertaa päivässä olen sitä laitellut, ja iho paraneekin sillä huomattavasti, mutta jo 1-3 päivän päästä lopettamisesta iho on taas aivan kauheassa kunnossa, vaikka miten rasvaan muilla voiteilla. Kaikenlaisia voiteita on kokeiltu, mutta nyt tuntuu edes vähän rauhoittavan ACO cano+ -pesuaine ja Carbalan Plus-voide.

Tänään aloitin taas 7 päivän kortisonivoidekuurin, katsotaan nyt, miten se taas auttaa. Viime yönä poika kyllä taas raapi itseään sieltä täältä, vaikka koitin kyllä suihkun jälkeen heti laitella kaikille ihottuma-alueille sitä kortisonivoidetta :sad001 Katsotaan nyt sitten, milloin päästään jatkotutkimuksiin ja mitä niissä ilmenee.
  9. Barbieq Rakastunut foorumiin Elokuun äidit 2019 Lokamammat 2017

Mä oon tyynystä kuullut vaan, että sit sellanen litteä vauvan/lapsen tyyny kannattaa hankkia, jos ja kun lapsi alkaa laittaa jotain päänsä alle, esim. peittoa tai unileluja. Me laitettiin tyyny jo ikuisuus sitten, kun näytti että pitäisi saada päätä vähän ylös päin, ja hän myös usein nukkui peittokasansa päällä.
    Toisaalta rattaissa nukkuu ilman tyynyä ja välillä sängyssä pyörii niin ettei se ole pään alla, joten varmaan sitä pärjäis ilmankin. :rolleyes:
  10. Martta:) Ihastunut foorumiin Lokamammat 2017

Meilläkin ollut ohuempi lastentyyny käytössä jo piiiitkään. Useimmiten nukkuu sillä mutta välillä pyörii poiskin. Nyt kun mietin niin oiskohan nuo kolme tosi huonoa yötä viime viikon lopulla johtuneet tyynyn puutteesta. Sitä ei silloin ollut.
  11. KaarinHa Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2017

Hyvää äitienpäivää meille kaikille äideille :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1
  12. Siiru Ihastunut foorumiin Lokamammat 2017

Meilläkin on pieni tyyny, sellanen neliön mallinen itse tehty. Varmaan jossain kohden vois paremman hommata, mutta tuskin vielä tarvitsee kun ei kovinkaan usein tyynyä käytä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  13. Lemonia Tuttu foorumilla Lokamammat 2017

Mä en tiedä miks meidän tytölle ei kelpaa tyynyt, kun usein kuitenkin hakeutuu tohon pehmusteen päälle nukkumaan! Oon kahta eri vauvatyynyä kokeillut, mutta tyttö heittää ne aina vaan pois sängystä.
  14. Siiru Ihastunut foorumiin Lokamammat 2017

Onpa kätevä pehmuste. Jos poika nukkuu meidän sängyssä, niin menee kanssa mielellään vartalotyynyn päälle tai meidän tyynyjen päälle nukkumaa. En tiedä mikä siinä on, hakeeko siitä turvaa vai mitä oikein..

Jaa tämä sivu