Yleinen

Milloin aiotte kertoa lähisuvulle ja lapsille raskaudesta, jos teillä on lapsia ennestään? Vaikuttaako lapsen ikä kertomisen ajankohtaan?
Me kerrottiin kaikille heti varhaisultrasta. Oli tarkoitus olla hiljaa mahdollisimman pitkään, mutta innostus löytyneestä sykkeestä muutti mielen.

Esikoinen (4) oli meillä mukana, kun ei saatu hoitoa järjestymään siihen. Reaktio oli tasoa "okei", myöhemmin sitten on sisäistänyt ehkä enemmän ja ollut innoissaan. Haluaa aina nähdä sovelluksista miltä vauva tänään näyttää 🥰

Milloin aiotte kertoa lähisuvulle ja lapsille raskaudesta, jos teillä on lapsia ennestään? Vaikuttaako lapsen ikä kertomisen ajankohtaan?

Me aiotaan kertoa miehen vanhemmille ja siskolle sekä mun äidille varmaan heti varhaisultran jälkeen, JOS siellä näkyy syke. Yhtään kauempaa en pysty itse odottamaan, nytkin jo tekisi mieli jakaa tämä jäätävä stressi tästä vaikkapa anopin kanssa. 😅 Mutta vielä ei uskalla, ettei hänellä herää sitten vahingossa turha toivo ensimmäisestä lapsenlapsesta.

Mä kerroin jo yhdelle mun lapsuuden ystävälle vertaistuen vuoksi. Lisäksi tietysti mun toinen kumppani sai tietää heti kun olin ensin miehelleni kertonut. Miehen tekisi jo hirveesti mieli kailottaa asia vanhemmilleen, mutta mä haluun oottaa ainakin siihen asti et selviää onko NT ultrassa kaikki hyvin.

Nipt. Mitä luulette, millä perusteilla siihen pääsisi jos ei ole alueella automaattisesti tarjottava? Riittääköhän toisen vanhemman lähisukulaisen kehitysvamma?

Nipt. Mitä luulette, millä perusteilla siihen pääsisi jos ei ole alueella automaattisesti tarjottava? Riittääköhän toisen vanhemman lähisukulaisen kehitysvamma?
Kuvittelisi, että on ihan hyvä syy tehä nipt🤔 Riippuen tietenkin varmaan kuinka läheinen sukulainen

Kysymys, oliko niin, että se alkuraskauden yhdistelmäseula verikoe suositellaan ottamaan 10+0 vkon jälkeen? On niin epäselvä ohje mikä mulla on niin sillä kysyn täältä josko joku tietäisi. Googlesta ei ollut apua ja neuvolaan ei voi soittaa saadakseen vastauksen nyt.

Ja toinen kysymys, näkyisikö niissä verikoetuloksissa, mikäli mitään elämää ei mahassa enää olisikaan?

Kysymys, oliko niin, että se alkuraskauden yhdistelmäseula verikoe suositellaan ottamaan 10+0 vkon jälkeen? On niin epäselvä ohje mikä mulla on niin sillä kysyn täältä josko joku tietäisi. Googlesta ei ollut apua ja neuvolaan ei voi soittaa saadakseen vastauksen nyt.

Ja toinen kysymys, näkyisikö niissä verikoetuloksissa, mikäli mitään elämää ei mahassa enää olisikaan?

10+0-10+6 välissä suositellaan verikokeita.

Oman kokemuksen mukaan tuloksissa ei näy keskeytyminen.

Sama kokemus.

Yleensä nuo verikoetulokset ei tule edes näkyviin omakantaan/maisaan etukäteen ettei odottaja pääse googlaamaan itselleen paniikkia 😁 ne arvot yksinään ei kerro mitään vaan vaaditaan niskaturvotusmitat lisäksi. Sitten lasketaan riskiluvut trisomioille.

Onko muita kellä on valvomista? Tosi ärsyttävää, kun meidän pappa koira pelkää ukkosta ja sadetta. Herättää kaikki ja mä en tosiaankaan saa unta, jos oon kerran herännyt. Lomat on ihan just ohi ja stressaa jo valmiiksi miten syksystä selviää, kun ei nuku.

Meillä on just tällä viikolla ulkomaanreissu 😬 jospa ne pystyis ottamaan jo vähän aiemmin tai vähän myöhemmin... Tosin saadaan suoraan nipt niin en tiiä että tarviiko meiltä noita seulontaverikokeita edes ottaa.

Onko kenelläkään tietoa? 😅

Onko muita kellä on valvomista? Tosi ärsyttävää, kun meidän pappa koira pelkää ukkosta ja sadetta. Herättää kaikki ja mä en tosiaankaan saa unta, jos oon kerran herännyt. Lomat on ihan just ohi ja stressaa jo valmiiksi miten syksystä selviää, kun ei nuku.
Nyt oon pienesti alkanut valvomaankin.. Yöllä saa herätä monesti pissalle ja aina ei tuu heti uni.
Silmät ristissä töihin tänäänkin 😴

Täällä on valvottu jo monta viikkoa, toivon, et nyt kun työt alkoi eilen, että jospa vaikuttaiskin uneen positiivisesti.

Oon lasten jälkeen eli 13 vuotta nukkunut koiranunta. Ja varsinkin nyt nukun huonosti. Vessaan 2-5krt yöllä (normaalisti kerran), jännitän tämän illan varhaisultraa sekä työhommat + huomenna reissuun niin on monta asiaa jotka valvottaa. Mietin, että miten reissun käy jos onkin jotain pielessä varhaisultrassa tänään. Lapset ei vielä tiedä ja vanhemman tytön kans on reissuun lähtö. Hitsi kun en ole vielä salaisessa ryhmässä niin en halua täällä avata tunnistettavasti asioita tämän enempää.

Mä yleensä oon nukkunu yöt ihan hyvin, mutta saan huonosti unta uudelleen jos herään kesken kaiken. Normaalisti ei oo ollu tarvetta käydä yöllä vessassa, mut nyt herään kolmen aikoihin pissalle joka yö. Vessassa käynti onneks onnistuu miltei silmät kiinni, joten onneksi nukahdan saman tien sänkyyn palattuani uudelleen.

Mulla on myös hankaluuksia nukkua.. Herään myös joka yö vähintään 2 kertaa vessaan, mikä ei tietenkään auta unen laadussa

Mitenköhän tuo NT-ultra. Olen varannut ajan nyt omien laskelmien mukaan 11+5, mutta onkohan liian aikainen? 😥 Kannattaisiko siirtää pari päivää myöhemmäksi?

Neuvolan mukaan/kuukautisista laskettuna olisi silloin 12+0, mutta varhaisultran mukaan silloin olisi 11+5, jota puollan itse enemmän..

Muokattu viimeksi:
Mitenköhän tuo NT-ultra. Olen varannut ajan nyt omien laskelmien mukaan 11+5, mutta onkohan liian aikainen? 😥 Kannattaisiko siirtää pari päivää myöhemmäksi?

Neuvolan mukaan/kuukautisista laskettuna olisi silloin 12+0, mutta varhaisultran mukaan silloin olisi 11+5, jota puollan itse enemmän..
Sehän on just niillä viikoilla kun pitääkin, ei tarvitse siirtää!

Eihän sitä anneta varata edes viikoille, kun olisi liian aikaista 😊 Ihan hyvillä mielin voit mennä ultraan!

Takaisin