Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki maaliskuiset aloittaa vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavia ensin.

Pakko tänne kurkistella vaikka virallinen testipäivä vasta 2.7. On siis IVF/ICSI lähtöinen raskaus, takana kaksi keskenmenoa, niin vähän ahdistaa kun on aikoinaan (eri nimimerkillä, lukkiutui se jotenkin) kahdessakin lasketun ajan ryhmässä jutellut ja joutunut sitten lähtemään. Mutta yritän nyt olla antamatta pelolle valtaa, kun on kuitenkin terveeksi todettu alkio, tai ainakin melkein, segmentaalista mosaikismia oli. Viivojen vahvuutta oon nyt ihastellut, aiemmissa vahvistui hitaasti ja viikkodigi näytti myöhässä oikeaa. Tänään siis alkion iästä laskien dpo13/3+6 ja digi näytti 2-3. Kuvia laitoin tonne plussakeskusteluun😊

Muokattu viimeksi:
Täällä keväisen kkm jälkeen uusi raskaus alkanut. Vaikea uskoa siihen että kaikki menis hyvin tällä kertaa, mutta tietty ihanaa saada uusi mahollisuus näin pian! Lisään myös mun testit tonne toiseen keskusteluun 😍

@Valina_ tervetuloa mukaan! Ymmärrän kyllä täysin tuon fiiliksen että vaikea jotenkin uskoa positiiviseen lopputulokseen keskenmenotaustalla, itellä ihan sama tilanne. Surettaa kun ei osaa samaan tapaan olla iloita kun ekalla kerralla😔

Niin ja toki myös @Valina_ onko ollut mitään oireita vielä? 😄 yritän keksiä viestiteltävää että voidaan alkaa kerryttää määrää jotta saadaan salainen ryhmä auki. Oireille kyl vois toki tehdä omankin keskustelun🤔

Mä siis oon täällä miettinyt että ei kai mikään pahoinvointi voi vielä 3+6 alkaa. Eilen ja tänään sellanen epämääräinen olo joskus 11 aikoihin, syömisellä ja raittiilla ilmalla mennyt ohi. Keskenmenneissä ei kyl mitään pahoinvointia ollut vaikka alkiot kasvoi 6+ kokoisiksi.

Niin ja toki myös @Valina_ onko ollut mitään oireita vielä? 😄 yritän keksiä viestiteltävää että voidaan alkaa kerryttää määrää jotta saadaan salainen ryhmä auki. Oireille kyl vois toki tehdä omankin keskustelun🤔

Mä siis oon täällä miettinyt että ei kai mikään pahoinvointi voi vielä 3+6 alkaa. Eilen ja tänään sellanen epämääräinen olo joskus 11 aikoihin, syömisellä ja raittiilla ilmalla mennyt ohi. Keskenmenneissä ei kyl mitään pahoinvointia ollut vaikka alkiot kasvoi 6+ kokoisiksi.
Mulla alkoi joskus jo 3+ viikolla pieni hetkittäinen närästys ja samoin huonovointisuus mutta tosiaan molemmat oli sellasia korkeintaan muutaman minuutin hetkiä. Närästys kuitenkin herätti huomion kun se ei oo mulle mitenkään tyypillistä.

Nyt 4+1 sitäkään ei oo enää ollut. Välillä tulee hetkeksi huono olo tai muuten epämukava tunne kehoon, mutta menee tosi nopeesti ohi. Lisäksi on paljon jomotusta ja särkyä lantion alueella, alavatsassa ja selässä.

Mulla myös kkm alkio oli jäänyt 6+ kokoiseksi, mikä todettiin viikolla 8+. Sillon mulla alkoi väsymys ja huomattavampi huonovointisuus (ei oksentelua) just tollon 6+ viikon alussa ja sitä jatkui tyhjennykseen asti.

Nyt oon ehkä vähän sillä kannalla että oireita ei liiaks kannata miettiä, kun ne ei lopulta kerro kaikkea. Vaikka toisaalta niitä jo odottelee, tuntisi ainakin olevansa raskaana 😆

@Valina_ joo hyvä periaate ettei liikaa kannata laskea oireiden varaan. Mielenkiinnolla kyllä odotan eroaako tämä raskaus nyt jotenkin aiemmista, kun on alkio tutkittu ettei ole samaa kromosomitilannetta mikä edellisillä (todennäköisesti). Yhtä blogia olen lukenut, jossa translokaatioraskaudet eivät aiheuttaneet mitään oireita mutta terveessä oli sitten jo aikaisemmilla viikoilla tosi selviä.

Eniten siis toivoisin kyllä nyt ite mahdollisimman oireetonta raskautta, kun ei olisi varaa olla töistä yhtään poissa just nyt. Vaikka tietyllä tapaa ne oireet tietty voisi jotain mielenrauhaa tuoda. Ehkä voisi ottaa jotain sellaista raskaushehkua ja paksua tukkaa ja vaikka jonkun suolakurkkuhimon?😄 ne tilaukseen, kiitos!

@Trieste toivotaan sulle siis sopivasti sellasia mukavia raskausoireita! Toivottavasti me molemmat saatais nyt kokea onnistunut raskaus. Ja vielä tuohon sun edelliseen, niin siinä edellisessä raskaudessa kyllä huomasin sen, että huonovointisuus oli pahinta kotona. Välillä jännitti lähteä ulos, mutta lopulta huonoa oloa ei ollut ollenkaan kun oli menoissa

@Valina_ hyvä vinkki! On se kyllä vähän niin että mitä enempi ehtii omia olojaan tunnustelemaan niin sitä pahemmilta ne tuntuvat. Kun on muuta ajateltavaa niin ainakin osittain häipyy taka-alalle. Pitää yrittää muistaa jatkossa, jos tähän tilanteeseen joutuu, että ainakin kokeilisi lähteä liikenteeseen välillä jos olisi edes vähän apua.

Kovin on hiljaista vielä täällä. Olen yrittänyt seurailla kuumeilijoista ja lapsettomuuspuolelta piinailijoita ja lähettää positiivisia ajatuksia että saataisiin heidät tänne meidän kanssa :red-heart: Tulisipa joku plussa-aalto pian! En malta oottaa että saataisiin lisää porukkaa!

Hei, mukavaa et tääl on jo pari tullut mun lisäks. Olemme juuri lomalla ja lapsilla päällä joku vatsatauti/ruokamyrkytys 😭 minulla oli vain rinnat vähän arat ehkä tämä loma ollut niin kiireistä ettei ole ehtinyt hirveästi niitä miettiä.. nyt hirveä olo mut uskon et johtuu aivan muusta kuin raskaudesta 😫

Toivotaan, että nämä raskaudet päättyy teille molemmille hyvin 🫶🏼

Niin ja aattelen itse että en jää enempää oottelemaan, kun voi olla että kesällä ehkä huonommin aikoja ja en haluu että menee sikakauas. Kahdesti oon sen ensikäynnin joutunut perumaan niin kokemusta valitettavasti siitäkin on...

Mullaki pitäs varmaan ensviikolla varata ku entiiä tuleeko nyt tarkempi seuranta ylipäätään ton menetyksen takia. Ainaki ne sillon sano että seuraavassa raskaudessa on tarkempi seuranta alusta asti.

@Limputti kannattaa varmasti olla hyvissä ajoin jos on just historiaa, ja niinku @Trieste arveli että jos aikoja onkin huonosti kesän takia.

Ite oottelen viralliseen testipäivään, kun kerta sellaisen on lääkäri määrännyt 😅 Jos olisi luomuraskaus niin varmaan soittelisin heti ekana kuukautisten poisjäämispäivänä.

Tää on varmaan aika ajankohtainen😅 ollaan oltu nyt melkein 2 viikkoa Egyptissä ihan unohtanut kaiken ja arjen asiat jääny sinne Suomeen odottamaan 😁 kun palataan oon jo rv 6+2 eikö ne labrat pitäny tehä viikolla 7?

Tää on varmaan aika ajankohtainen😅 ollaan oltu nyt melkein 2 viikkoa Egyptissä ihan unohtanut kaiken ja arjen asiat jääny sinne Suomeen odottamaan 😁 kun palataan oon jo rv 6+2 eikö ne labrat pitäny tehä viikolla 7?
Jos tarkotat niitä labroja mitä käytetään niihin nt ultran lukuihin nii ne on täällä päin ainaki rv 9-11 viikon aikana jos en ihan väärin muista.

Takaisin