Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki tammikuiset aloittaa vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavia ensin.

Mäkin varovaisesti liityn tänne. Plussasin viime keskiviikkona ja testit ovat vahvistuneet hyvin tähän päivään. Viime kierrossa sain keskenmenon, joten vähän varovaisin mielin vielä olen. Testit on kuitenkin jo nyt vahvemmat, kuin viime kuun raskaudessa missään välissä. Jotenkin myös oma fiilis on parempi ja uskaltaa jo miettiä asioita eteenpäin. Keskeytyneeseen raskauteen ei missään vaiheessa oikein uskaltanut luottaa ja fiilis oli alusta asti kovin epävarma sen suhteen. Nyt vaan toivotaan parasta. Mietin, pyytäisinkö varuilta neuvolasta hcg-mittausta vai luotanko vai testien vahvistumiseen.

Ihanaa @Kuumeilija:) ja kiva saada tänne pikkuhiljaa lisää plussanneita 🤩 intuitio on monesti hyvä apuri 😊

Mä soittelin neuvolaan ja sain ajan ensikäynnille ja pääsen myös varhaisultraan viime kierron keskenmenon takia 🙏 nyt vaan sormet ristissä, että sinne asti päästään ja kaikki on kunnossa 🌈🌈

En oo ollu tällasilla foorumeilla kuin 17 vuotta sitten. Kirjotin tuonne plussatesti ryhmään esittäytymisen. 😅 Mutta siis testasin sunnuntaina ja siitä lähtien oon testaillu. Korva oli kipee ja siihen söin buranaa, kun tuli mieleen, et mitä jos oonki raskaana. Onneks korvakipu meni ohi ja buranan lopetin heti, kun näin jotain hailakkaa. Työkaverit sais hepulin, jos ne tietäis että oon raskaana, niin ei oo kellekään voinu kertoa. Miehelle vaan. Eikä se jaksa asiaa enempi puida. Mutta ois kiva tietää viikot, että ees kehtais soittaa neuvolaan. 😱
Ja nyt on joku ripulitauti ilman pahoinvointia, niin en pääse ostamaan uusia testejä. Ihmettelen vaan täällä kotona

Moi, meitä ei olekaan täällä vielä montaa! Mulla tuli tuntuma että jotenkin erilainen olo kun yleensä ennen menkkoja ja plussahan sieltä tuli. Nyt jännittäen odotan että alkaako pahoinvointi, sitä pelkään eniten.
Laskettu aika olis 7.1. 🙏 ja nyt vaan sulatellaan uutisia.
Tsemppiä teille!

Ihana saada lisää plussia ketjuun :smiling face with heart-eyes:

En mäkään oo kertonut kun yhdelle ystävälle raskaudesta vielä. Varsinkin viime kuun keskenmenon takia kaivannut jonkun tuen matkaan. Ja toisaalta sen takia ei myöskään liian aikaisin halua vielä kertoa kellekään. Tuntui, että keskenmenosta oli helpompi kertoa, kun kukaan ei ollut tiennyt raskaudesta ennen sitä. Ajattelin viikonloppuna vielä testailla, joko olisi tasavahvat viivat. Mulla olisi myös yksi viikkotesti, jonka jossain kohtaa voisi tehdä. Tässä raskaudessa on ollut vähemmän menkkamaisia jomoja, kuin viime raskaudessa, minkä toivon olevan hyvä merkki.

Kaipa määkin varovasti kurkin heti tänne. Tänään eka selvä plussa, pari päivää haamua ollut testissä tätä ennen. Oireita jo jostain viime viikon puolelta saakka 😄 Mulla olisi laskettu aika kai 7.1. Keskenmenoja taustalla myös itsellä, mutta kaipa tässä nyt luotetaan tähän toistaiseksi!

Ja määkin odotan jo kauhulla pahoinvointia 😩 Ei se varmaan vielä pariin viikkoon ala sentään...

@Lanaka Keskenmeno on kyllä rankkaa 💔 onnea paljon nyt tähän raskauteen! ❤️🙏

Mulla ihan ensimmäinen raskaus meni kesken jossain 7-8 vkolla, kun olin todella nuori. En voinu kellekään kertoa, kun pelotti nii hirveesti miten siinä käy (paitsi miehelle) Pahinta oli kun ei voinu jakaa raskaustuntemuksia sukulaisille, jotka innoissaan odotteli lapsia sukuun, kun miehen sisko oli raskaana. Ja koulussa vaan piti käydä. Sairaalassa sanoivat vaan että oot vielä nuori. Ehit tulla vielä monta kertaa raskaaks. 😢 Sitä ennen oltii yritetty vuosi. Sit siitä puolen vuoden päästä tärppäs ja sen jälkeen ei oo ilmeisesti ollu ongelmia tulla raskaaks. Jouluna unohdin pillerit ja sit kerroin miehelle, et enpä taiakaan syyä niitä enää. Mut en uskonu, et tulisin raskaaks kun oon jo yli 40v.

Mua huolestuttaa se eniten, ettei oo paha olo eikä hajut käy nenään. Maanantaina teki pahaa, kun ei ollu syöny ja aattelin jo, että tän salassa pitämisestä tulee todella vaikeeta. Muita oireita on aika vähä. Mut toisesta rinnasta tuli kyllä vähän "maitoa", kun kokeilin. Ois kyllä kiva päästä testaan, et tietäis onko ne viivat jo selkeet!

Mitä oireita teillä on?

Laitoinkin omista oireista tarkemmin tuonne oireet-ketjuun, lähinnä alavatsalla tuntemuksia ja rinnat aristaa. Mutta tosiaan kai se varsinainen pahoinvointi alkaakin yleensä vähän myöhemmin. Elättelen toiveita, josko se ei olisi ihan niin paha tällä kertaa, mutta jää nähtäväksi... 😅

Moikka kaikille 😊 Täältä vähän epävarmoin fiiliksin liityn mukaan keskusteluun. Pe tein iltapäivällä ensimmäisen testin, kun tuli työpäivän jälkeen joku ahaa-elämys et se on tehtävä! Menkat vasta 3 päivää myöhässä, mutta 4 ns. haamua oon eri testeihin ehtinyt saada, enkä usko et joka testiin ml. Vkotestiin voi pelkkiä viivanpaikkoja saada. 🤭 Meille tää mahdollinen kolmas olisi ei nyt ihan ylläri, mutta ei täysin suunniteltukaan, joten omat ajatukset vähän sekaisin vielä niin piti tulla tänne purkamaan. Keskustelua kolmannesta lapsesta ollaan paljon kumppanin kanssa käyty, mutta joku uskallus vielä puuttunut tässä ruuhkavuosien riepotuksessa.

Minäkin liityin tänne, vaikka tarkkaa laskettua en vielä tiedä. Sain ekan posin vappuaattona, mutta en tiedä kuinka pitkällä olen, koska imetyksen lopettaminen sai kierron sekaisin. Viimeiset menkat alkoi 27.3. ja 28pv systeemillä LA olisi 1.1., joten mennään sillä, kunnes kuullaan toisin 😄

Tervetuloa mukaan kaikki uudet! ☺️ Kiva kun meitä alkaa olla jo vähä enemmän ❤️

@Mimme Mullakin on ollut hyvin hämmentynyt olo... Vaatii sulattelua! Jos ajattelee liian pitkälle, niin pää hajoo! Toivottavasti puhuminen helpottaa ☺️ Sain eilen juteltia ystävän kanssa, jonka kanssa ootettiin esikoisia kauan aikaa sitte 😅 Helpotti paljon oloa! Sekä miehen kanssa juteltii. Toivottavasti ajatukset selkeytyy!

Kannattaa muuten varmaa kirjottaa pienissä erissä ja tiheesti tänne, että sais salaisen ryhmän auki ja siihen pitäis olla itellä 30 viestiä kommentoituna. 😁👍

@Tipu. Kommentoin sun raskaustestiä tuonne raskaustestikuvat ryhmään. Tulkitsisin sun viikkotestiä, et oot pitemmällä. Mulla oli näkyvissä tiistaina vaa 2 viivaa samanlaisessa viikkotestissä

Tervetuloa kaikille uusille mukaan :red-heart:

@Unelma27 , itsekin olen ollut oireiden vähäisyydestä huolestunut, mutta yrittänyt olla tarkkailematta koko ajan. Vaikka huomaankin kyllä että tulee kokeiltua päivässä useasti onko tissit edelleen kipeät :tears: Puolisoni totesi hyvin "Toistaiseksi olemme raskaana ja kaikki on hyvin kunnes toisin todetaan".

Moikka!

Varovaisesti tuun kanssa tänne katseleen, eilen sain ekan haamun testiin ja tänään toisen. Dpo 8-9 nyt menossa.
Itselle tämä ois 3. Lapsi, miehelle ensimmäinen.
Aiemmat lapset on 2010 ja 2014 syntyneitä, ja itse olen 38v.
Ajattelin että, menis aikaa että raskaudun mutta, toisesta normaalikierrosta jos nyt onnistui,niin olen kyllä ihmeissäni mutta, onnellinen. Jotenkin vielä vaikea uskoa noita testejä.
Oireita kyllä ollut ja jotenkin vaan sellainen olo että, olen raskaana.

Flow:n mukaan laskettuaika olisi 16.tammikuuta.

Tulen vielä kertomaan tietysti jos nämä viivat tuosta vahvenee❤️

Takaisin