Yleinen keskustelu

@Oikkuu arkena varmaan vasta avataan.

Ja onhan äitiyspakkaus tosiaan ihana. Ja esikoisen kohdalla oli itselle ihan ehdoton kans 😍 kuopuksen kanssa mietittiin. Olin vielä etukäteen fiilistellyt sen vuoden muumikuosin haalaria ja toivoin, että raskaudun, niin että sen saisin. Mutta sitten tuntu lopulta turhalta, kun tosiaan kaikki olennaisimmat siitä olisi sit olleet "tuplana". Joten nytkin varmaan rahana. Ja kaukalo voisin meilläkin olla hyvä käyttökohde, kun se niitä harvoja juttuja, joita ei enää tallessa oo 😊

Heippa, liityn itsekin nyt varovasti tähän ryhmään. Maanantaina haamulainen ilmestyi testiin ja tänään olisi tavallisesti kierron ensimmäinen päivä, muttei mitään merkkejä vuodon alkamisesta. Takana joulukuussa kkm viikolla 9 joka saatiin päätökseen vasta helmikuussa, minkä lisäksi herttamallinen kohtu mahdollisella väliseinällä, joten jännittää tässä saa. Ekaa odotellaan.

Mä kanssa testien suurkuluttaja, aamusin kaksi liuskaa (eri valmistajat), iltapäivästä yksi, ja nyt kunnes saadaan se 3+ digiin (tänään 4+0 ja 1-2 viikkoa) niin siihen asti varmaan digejäkin muutaman päivän välein. Täyttä hulluutta, mutta jotenkin tässä pitää itseään harhauttaa. :tears: Alettiin hellun kanssa kerätä vauvarahapottia samoihin aikoihin kun aloitettiin yrittäminen, niin sieltä viitsii kalliimpiakin testejä ostaa.
Hei mullakin on kohtuanomalia ja sä oot ensimmäinen kenet tiedän itseni lisäksi! Ihana kun löyty joku, kenen kanssa voi vaihdella kokemuksia ☺️

Mulla on toisin päin, eli väliseinä on varma, mulla on kaksi kohtuonteloa. Muu rakenne ei oo varmaa eli ei tiedossa onko se sydämenmuotoinen vai vaan se väliseinä.

Mun eka raskaus meni jo alussa kesken ja tämä ois nyt toinen, jos ottaa tuulta alleen. Saas nähdä miten vaikuttaa loppuraskauteen, jos vauva ei mahdu olemaan pienessä tilassaan loppuun asti. Saattaa tulla 2026 vauva 🙈

Latasin tähän erilaisia kohtuvariaatioita jos jotakuta kiinnostaa, ja mun ultran, mistä näkyy mun 2 erillistä kohtuonteloa (ilmeisesti keskellä nuo kaksi vierekkäistä tummaa aluetta). Kävin keskenmenon jälkeen gynellä ja ne katto myös mun munasarjat ym.

Liitteet

• duo18449b.png
    duo18449b.png
    87.6 KB · Katsottu: 18
  • IMG_20260511_190100.jpg
    IMG_20260511_190100.jpg
    882.3 KB · Katsottu: 16
Mä yritin hahmottaa syksyä, että mitä pystyisi ehkä tekemään ja mitä ei ja kaipasin systeemiä joka vääntää viikot suhteessa kalenteriin ja löysin tämän

Jätän tähän jos joku muukin kaipaa vastaavaa.

Mä yritin hahmottaa syksyä, että mitä pystyisi ehkä tekemään ja mitä ei ja kaipasin systeemiä joka vääntää viikot suhteessa kalenteriin ja löysin tämän

Jätän tähän jos joku muukin kaipaa vastaavaa.
Myös sovelluksessa OneMillionBabies on kalenteri missä näkee joka päivältä että milä viikko on. Sieltä mä usein katon jos haluan tietää esim millä viikolla oon elokuussa.

Tykkäsin että ton linkin kautta näki myös vauvan kehitystä samalla 😍

Oli näppärä myös työkuvioiden hahmottamiseen, jos kaikki sujuu, niin tää hankalin piilotteluvaihe sattuukin itselle nyt sen puolesta yllättävän näppärästi. Sitten kun lomakausi alkaa olla ohi, pitäisi olla jo selvemmillä vesillä eikä niin haittaa vaikka tulisi julkikin.

Tässä vaiheessa tietää puoliso ja se ainoa ystävä jolle olin kertonut ylipäätään yrityksestään. Joku kirjoitti jossain ettei se vaikuta todennäköisyyksiin mitenkään kertoiko vai eikö, mutta mulla on tosiaan ikää, tää tulis monelle olemaan iso ylläri muutenkin, ja jotenkin sitten sekin että tulisi ilmi että me ollaan edes yritetty, laukaisisi varmaan paljon sellaisia kyselyitä, joihin en jaksa enkä halua vastata. Pyrin siis pitämään asian varmasti mahdollisimman pitkään piilossa.

Hei kaikille! Liityn varovaisesti keskusteluun ja ylipäätään opettelen käyttämään tätä foorumia. 🤭 Kovasti vertaistukea hakenut lukemalla muiden viestejä, mutta nyt uskaltaudun itsekin kirjoittelemaan.

Meillä myös näyttäisi tammikuinen olevan tulossa. 🥰 La varmentuu tietysti myöhemmin, raskaus sai alkunsa pakastealkion siirrosta. 🩵

Hei kaikille! Liityn myös varovasti mukaan keskusteluun, eilen oli testissä selkeä viiva😅 luulin että viime kierrossa ei tullut ovulaatiota ollenkaan, en huomannut oireita. Mutta ilmeisesti kuitenkin tärppäsi. Viiva oli aavistuksen hailakkka joten teen maanantaina uuden testin ja toivon että sitten olisi vahvempi viiva♥️

Heippa,
Täällä ollaan kyllä tosi aikaisessa mutta varovaisesti tänne jo kirjoittelen ja toivon parasta🤞

Tänään menkat vasta päivän myöhässä, mutta testailin jo maanantaina varhaisella raskaustestillä johon piirtyi selkeä viiva. Pregchek antoi myös jo positiivisen tuloksen pari päivää sitten, vaikkei nyt toki tasavahvat viivat ollutkaan. Oon niin kärsimätön, myös esikoisesta testasin ja sain positiivisen tuloksen ennen menkkojen poisjääntiä 🤭

Nyt on jotenkin vaan vähän epävarma olo tästä raskaudesta, tuleeko jatkumaan. Esikoinen tärppäsi heti ekasta kerrasta, nyt tämä taisi olla neljäs yrityskierto. Yksi kemiallinen raskaus tuli toisesta yrityskierrosta. Tässä kierrossa oli jopa Clearbluen digitaaliset ovulaatiotestit käytössä, kun arvelin että ovulaatio on hukassa. En saanut sitä ovulaatiosta kertovaa hymynaamaa testiin lainkaan ja olin jo ajatellut etten ovuloi ollenkaan, joten hämmästys oli suuri kun raskaustesti näyttikin positiivista 😅 Mulla ei oo vielä mitään oireita, esikoisesta oli muistaakseni tässä kohtaa jo ainakin rinnat tosi arat. Siksikin epäilyttää.

La olisi edellisistä menkoista laskettuna 23.1.

Kävin eilen varhaisultrassa ja siellä se pikku Nappi oli missä pitääkin ❤️ pituus 3,2mm, sydän lyö ja laskettuaika 9.1.

Mulla on ollut todella voimakkaita paniikkihäiriöitä tässä pari viikkoa, johtuen stressistä mikä alkoi positiivisen testin jälkeen. Tuleva isä painostaa keskeytykseen vaikka tiedosti tilanteen riskit kun ovulaation aikana harrastettiin suojaamatonta seksiä. Nyt taidan käydä läpi eron tuomaa surua ja samalla raskauden tuomaa onnea. Varhaisultrassa käyminen toi mielenrauhaa ja kannatti ehdottomasti käydä ❤️

Onko täällä muita yksin odottajia? Itse olen tehnyt päätöksen että lapsen pidän vaikka isä ei kuvioissa olisikaan mukana. Aborttia en pysty tekemään kun ei siihen ole mitään painavia perusteluja.

Hei mullakin on kohtuanomalia ja sä oot ensimmäinen kenet tiedän itseni lisäksi! Ihana kun löyty joku, kenen kanssa voi vaihdella kokemuksia ☺️

Mulla on toisin päin, eli väliseinä on varma, mulla on kaksi kohtuonteloa. Muu rakenne ei oo varmaa eli ei tiedossa onko se sydämenmuotoinen vai vaan se väliseinä.

Mun eka raskaus meni jo alussa kesken ja tämä ois nyt toinen, jos ottaa tuulta alleen. Saas nähdä miten vaikuttaa loppuraskauteen, jos vauva ei mahdu olemaan pienessä tilassaan loppuun asti. Saattaa tulla 2026 vauva 🙈

Latasin tähän erilaisia kohtuvariaatioita jos jotakuta kiinnostaa, ja mun ultran, mistä näkyy mun 2 erillistä kohtuonteloa (ilmeisesti keskellä nuo kaksi vierekkäistä tummaa aluetta). Kävin keskenmenon jälkeen gynellä ja ne katto myös mun munasarjat ym.

Täällä yksi jolla toiminnallinen rubimenttikohtu ja kolmet munanjohtimet, kaiken kruunaa endometrioosi 🥳

Tosin mulla on jo leikattu pois se "ylimääräinen kohtu", kaksi munanjohdinta ja endometrioosipesäkkeitä. Jäljelle jäi yksisarvinen kohtu, molemmat munasarjat ja yksi munanjohdin.

Olin 14v kun aloin oireilemaan todella kipeillä kuukautisilla. Lähes joka kuukausi kävin lääkärissä, päivystyksessä tai osastolla kipujen takia. Vasta 8 vuotta myöhemmin osui lääkäri kohdalle joka osasi tutkia niin hyvin että teki leikkauspäätöksen. Kivut jäi leikkauspöydälle ja olen sen jälkeen saanut kaksi ihanaa lasta ❤️

Muokattu viimeksi:
Takaisin