Yleinen keskustelu

Hei, josko sitä varovaisesti myös tänne alkaisi kirjoitella. Ei uskalla luottaa vielä täysin, että kaikki menee hyvin, mutta toivottavasti saadaan tammikuinen syliin asti ❤️ Aika rauhallinen olo ollut tähän saakka eikä niin suuri pelko tulevasta, kuten edellisissä raskauksissa.

Laskettuaika on jossain 10. päivän tiennoilla, tarkentuu varmasti ultrassa. Riippuu vähän laskukaavasta, kun raskaus alkoi pakastealkion siirrosta ❄️

Tämä olisi meidän neljäs lapsi ja hänen jälkeen perhe koossa 😌

Ei niin kiva aloitus mutta teen silti jos joku muu jakaa samoja ajatuksia.

Täällä plussattu ja miesystävä ilmoitti että mentävä keskeytykseen. Tämä raskaus sai alkunsa niin että molemmat oltiin tietoisia ovulaatiosta ja mahdollisesta riskistä.

Itse olen raskauden jatkamisen kannalla mutta toisen painostaminen tuntuu pahalta. Hetkittäin jään itselleni kiinni ajatuksesta että jos keskeytän kun toinen niin vahvasti sen kannalla. Toisaalta taas en koe mitään syytä keskeytykseen, paitsi tietenkin sen että todennäköisesti olen yksin lapsen kanssa jos isä jatkaa samalla ajatuslinjalla pitkäänkin.Toivon että tämä olisi häneltä vain alun shokkia mutta pahalta näyttää. Ollaan seurusteltu puoli vuotta ja molemmilla lapsia edellisestä liitosta. Eli vanhemmuus ei olisi "uutta"
Voi ei, onpa sulla tosi raskas tilanne :red-heart: valtavasti voimia! Puolisolta kyllä tosi väärin painostaa. Toivottavasti pystyt silti tekemään omat ratkaisusi asiassa :red-heart: onko sulla tukiverkkoja, joiden kanssa voit asiaa käydä läpi? Tai voisiko neuvolasta tarvittaessa pyytää lähetettä neuvolapsykologille? Vaikka olisi puolisolta alkushokki, kuulostaa silti ikävältä tuollainen painostus. Toivottavsti saatte asiaa yhdessäkin käytyä läpi.

Mä oon ihan varma, että vauva syntyy tämän vuoden puolella, jos sinne asti nyt päästään. Laskettu aika olisi siis 2.1.. Esikoinen syntyi 40+6 ja kuopuksesta olin ihan varma, että synnytys menee vähintään viikolle 39+. En sitten ollut varautunut mihinkään ajoissa, kun ajattelin, että on hyvin aikaa. Jäin töistäkin vasta vähän myöhemmin pois, kun olisi ollut mahdollisuus. Kuopus syntyikin sitten jo viikolla 37+6. Se tuli vähän shokkina ja paniikissa yöllä lapsivesien menon jälkeen pakkailin sairaalakassia ja matkalla sairaalaan tihrustin itkua :rolling: Eli eka synnytys ei välttämättä kerro mitään :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Nyt tavallaan toivon, että päästäisiin ensi vuoden puolelle ja ei syntyisi ennen laskettua, mutta vahva epäilys tosiaan on.

Takaisin