Yleinen keskustelu

Soitin nyt kuitenkin nlaan vaikka soittoaika olikin ohi. Soittivat takaisin onneksi jo nyt. Tulos tullut ja näyttäisi nyt siltä, että kesken menee. HCG arvo oli nyt vain 253, joten nousua todella minimaalisesti ottaen huomioon, että edellinen testi tehty maanantaina ja nyt on kuitenkin jo torstai. Neuvolasta ei oikein sanonut juuta eikä jaata, että mitäs nyt seuraavaksi. Laittaa lähetteen uuteen labraan, JOS haluan käydä ensi viikon lopulla tarkistamassa tilannetta. Nyt ei kuulemma oikein voi muuta kuin odotella.

Eli vielä vähän niinku ollaan raskaana ja ootellaan ilmeisesti vuotoa alkavaksi. Emminä tiedä mitä muutakaan tässä nyt voi tehdä? Tiesin kyllä jo, että ei tästä vauvaa tule mutta kyllä se silti sattuu. :side_tear:
Voi ei, voimia. 🫂:Broken Heart:

Käytiin esikoisen raskaudessa just tuolla merioulun neuvolassa. Katsoin että Ouluun oli tullut joku uusikin paikka, jossa lääkärin ultran saisi 120€, mutta ajat oli maanantaisin joka taas on meille hankalin päivä niin voisi miettiä tuota merioulun neuvolaa taasen.
Minäkin kävin varhaisultrassa merioulun neuvolassa. Oli epäselvää kuin pitkällä raskaus oli kun plussasin, koska juuri oli ollu runsaat kuukautiset viikkoa aiemmin ja julkisen neuvola-ajan sain vasta toukokuun loppuun Oulussa. Näkyi sitte 6+5 viikkoa vastaava raskaus ja vahva syke. Oli tosi asiantunteva kätilö ultraamassa.

Soitin nyt kuitenkin nlaan vaikka soittoaika olikin ohi. Soittivat takaisin onneksi jo nyt. Tulos tullut ja näyttäisi nyt siltä, että kesken menee. HCG arvo oli nyt vain 253, joten nousua todella minimaalisesti ottaen huomioon, että edellinen testi tehty maanantaina ja nyt on kuitenkin jo torstai. Neuvolasta ei oikein sanonut juuta eikä jaata, että mitäs nyt seuraavaksi. Laittaa lähetteen uuteen labraan, JOS haluan käydä ensi viikon lopulla tarkistamassa tilannetta. Nyt ei kuulemma oikein voi muuta kuin odotella.

Eli vielä vähän niinku ollaan raskaana ja ootellaan ilmeisesti vuotoa alkavaksi. Emminä tiedä mitä muutakaan tässä nyt voi tehdä? Tiesin kyllä jo, että ei tästä vauvaa tule mutta kyllä se silti sattuu. :side_tear:
😔 Voimia sinne! ❤️

Moikka! Varovaisesti tulin kurkkimaan jo tänne puolelle 🤭 Meillä toisen lapsen yritys ivf hoidolla ja 3 päiväisen alkion tuoresiirto, nyt dpo10. Eilen aloitin testaamisen ja ainakin tämän päiväinen testi oli vahvistunut 🌈

Meidän esikoinen 1v on ivf+pas lapsi 🥰 Häntä ennen koettiin kohdunulkoinen raskaus sen hoitokerran tuoresiirrosta. Siksi tässä vähän itsellä enemmän jännitystä ja epävarmuutta, mut eihän sitä voi kun odottaa ja toivoa parasta 🌈🙏

Yhä edelleen viikkodigi 1-2.. 🙄 ja pc testiliuskat vahvistuu pikkuhiljaa. Lohduttaudun sillä, et digi tarvi jotain yli 1000 et vaihtaa viikkoa tosta, jos eka testi olisi tehty kun just vaikka sen 10-15 hcg, niin kaksinkertaistuessaan joka toinen pv ei vielä pitäisikään olla yli 1000hcg. Vaikka turhauttaahan tämä kun 1,5 viikkoa saat samaa tulosta ja menkoista viikkoja kasassa se 5+6. Katotaan kuin rytinällä ultrassa vähennellään viikkoja alkion ikään nähden jos sinne ikinä päästään 🤔 Tällä hetkellä olo ei ole kovin toiveikas.
Huomenna soitellaan kuitenkin neuvolaan kun vapaapäivä, täällä ekalla yhteydenotolla tarvitaan 30min videopuhelu ja sellainen eo todellakaan ole mahdollinen työpäivän aikana 😅 ensinäkään ihan työn puolesta ja toiseksi siellä ei ole paikkaa missä puhua yksityisesti ja miten selittäisit tälläisen paljastamatta asiaa.. 😅 Saisikohan varhaisultran julkiselta puolelta jos on epäilys et viikot ihan pöin mäntyä..? 🤔

Yhä edelleen viikkodigi 1-2.. 🙄 ja pc testiliuskat vahvistuu pikkuhiljaa. Lohduttaudun sillä, et digi tarvi jotain yli 1000 et vaihtaa viikkoa tosta, jos eka testi olisi tehty kun just vaikka sen 10-15 hcg, niin kaksinkertaistuessaan joka toinen pv ei vielä pitäisikään olla yli 1000hcg. Vaikka turhauttaahan tämä kun 1,5 viikkoa saat samaa tulosta ja menkoista viikkoja kasassa se 5+6. Katotaan kuin rytinällä ultrassa vähennellään viikkoja alkion ikään nähden jos sinne ikinä päästään 🤔 Tällä hetkellä olo ei ole kovin toiveikas.
Huomenna soitellaan kuitenkin neuvolaan kun vapaapäivä, täällä ekalla yhteydenotolla tarvitaan 30min videopuhelu ja sellainen eo todellakaan ole mahdollinen työpäivän aikana 😅 ensinäkään ihan työn puolesta ja toiseksi siellä ei ole paikkaa missä puhua yksityisesti ja miten selittäisit tälläisen paljastamatta asiaa.. 😅 Saisikohan varhaisultran julkiselta puolelta jos on epäilys et viikot ihan pöin mäntyä..? 🤔
On muutamia neuvoloita joissa on mahdollista tehdä ultraa. Terkoilla voi olla just sen verran koulutusta että saavat ultralaitteen päälle, löytävät kohdun ja osaavat tunnistaa sieltä vauvanalun ja löytävät sykkeen, ja pystyvät mittaamaan alkion koon. Just tällaisia tilanteita varten jos ei voi olla ihan varma raskauden kestosta.

Minulla on ollut joskus tilanne että tulin raskaaksi imettäessäni, jolloin kuukautiset eivät olleet edes alkaneet. Tuli vaan "sellainen tunne", että piti tehdä raskaustesti, ja sen kanssa sitten neuvolaan ihmttelemään kun edellisistä kuukautisista oli tyyliin 1,5v.

Onko muilla ollut erinäisiä tuntemuksia vatsan alueella (milloin missäkin ja erilaisia)?

Mulla on ainakin. Siis vaihtelevasti sellaista menkkajomotusta, ja jos lähtee liian nopeasti liikkeelle, saattaa tulla repäisevämpi tuntemus.

On: Mulla on nyt siis 5+0 Flon arvion mukaan. Väsyttää ja etoo, tuntuu et olis pikku krapula koko ajan. Mietityttää kyllä et miten voimakkaat menkkajomot on normaaleja (vai onko ne ollenkaan), ja muutenkin kaikki 😅. Lämmöt oli ouran mukaan vähän laskeneet, ja sekin huolestuttaa. Voi voi, pitkät viikot edessä.

Muokattu viimeksi:
Mulla on ainakin. Siis vaihtelevasti sellaista menkkajomotusta, ja jos lähtee liian nopeasti liikkeelle, saattaa tulla repäisevämpi tuntemus.

On: Mulla on nyt siis 5+0 Flon arvion mukaan. Väsyttää ja etoo, tuntuu et olis pikku krapula koko ajan. Mietityttää kyllä et miten voimakkaat menkkajomot on normaaleja (vai onko ne ollenkaan), ja muutenkin kaikki 😅. Lämmöt oli ouran mukaan vähän laskeneet, ja sekin huolestuttaa. Voi voi, pitkät viikot edessä.
Mä pistin Ouran sivuun viimeksi koko raskauden ajaksi ku stressasin kans alkuun niitä lämpöjä jne..😅

Mulla oura kertoi 6+ jotain, että tässä vaiheessa lämpö alkaa hiukan laskemaan ja niin mulla teki.

Nuo kaikki jomotukset kuuluvat myös ihan tavallisesti etenevään raskauteen. Jos kovin jomottaa niin suosittelen mikrossa lämmitettävän jyvätyynyn hankkimista, lämpimällä hautominen auttaa ja on hyvä lääkkeetön vaihtoehto koko raskauden ajan.

Muokattu viimeksi:
Minulla on juuri samat viikot nyt kuin sinulla. Ajattelin tehdä sen digitestin loppuviikosta. Katsotaan mitä näyttää. Liuska testi oli tummunut kun perjantaina sen tein. Digitestiä oon tarkoituksella venyttänyt vielä. En ole soitellut itsekään neuvolaan oon rauhassa nyt halunnut katsoa miten tää menee. Kannattaa kokeilla saisitko jos sanot että epäselvyyttä viikoista😅

Nuo kaikki jomotukset kuuluvat myös ihan tavallisesti etenevään raskauteen. Jos kovin jomottaa niin suosittelen mikrossa lämmitettävän jyvätyynyn hankkimista, lämpimällä hautominen auttaa ja on hyvä lääkkeetön vaihtoehto koko raskauden ajan.
Täällä on lämmitetty jyvätyynyä jo ahkerasti ku aivan jäätävää vihlontaa mahalla vasemmalla ja selässä. Ainoa mikä helpottaa levon lisäksi. 🫰🏻

Oireina on rintojen arkuus. Ostin kaarituettomat liivit joita käytän yötä päivää niin ne on auttanut. Mulla on mastopatiset rinnat niin luulen että sekin vaikuttaa kun hormonit laittaa kudoksiin muutosta niin tekee kipuja.
Aivastaminen on ihan hirveetä kun tuntuu että alavatsa repeää 😅

Täällä oli useampikin joko lähelle tai jo ylikin 40 ikävuotta ☺️. Ootteko miettineet nipt:iä tai saako sen jopa teidän hyvinvointialueella automaattisesti? Mä oon HUS alueella, mut meidän kunnassa ei saa sitä. Toki ehkä siinä tapauksessa jos NT-ultrassa joku seula hälyttää? Me vähän pohdittiin miehen kanssa jos mentäisiin tallinaan lomalle ja samalla käytäisiin siellä niptify-testissä. Se on aika paljon halvempi kuin täällä yksityisellä. Me ei tällä kertaa haluta tietää sukupuolta ennen synnytystä, saakohan sen jotenkin piilotettua siitä näkymästä? Oon vähän asioiden edellä….

Takaisin